Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko 80 euroa ompelijalle että hän vaihtaa 150 euron talvitakkiin uuden vetoketjun?

Vierailija
15.01.2025 |

Takissa ei ole muuten mitään vikaa. Vetoketju on vain hajonnut.

Kommentit (264)

Vierailija
41/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin työ siinä takissa on vanhan vetoketjun purkaminen eli uuden ompelu ei ole näppärälle ompelijalle iso juttu. Voit koittaa neuvotella paljonko maksaa pelkän vetoketjun ompelu. Purkaminen käy (ehkä) helposti sinulta itseltä.

Vierailija
42/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin jos en osaisi itse hommaa,

alv:n jälkeen tuosta jää 55€ ja siitä kun miinustaa vetoketjun ja muut kulut niin ei paljon nappiin jää.

paikallinen ompelija tuskin on alv velvollinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, Temusta uusi talvitakki 30 eurolla. 

Vierailija
44/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi varaa. Eikä itsellä osaamista.

Minä opettelin vaihtamaan vetoketjun penikselläni.

Vierailija
45/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kävisin ostamassa uuden vetoketjun ja ompelisin sen takkiin. Vetskarit on suht edullisia. Toisaalta, poistoon menneistä takeista olen ehjät vetoketjut purkanut pois ja laittanut talteen, ennenkuin päätynyt mappiin öö. 

Vierailija
46/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just paikallinen ompelija vaihtoi mun talvitakkiin ja maksoi 12e.

Vetoketju itsessään maksaa jo ainakin tuon. Ja työ on monesti aika ikävä tehdä, äitini on sanonut koska hän on ompelija ja on niitäkin tehnyt. Ehkä tuossa ei ole edes vaihdettu koko ketjua, vaan ompelija on osannut korjata jollain helpolla konstilla sen vanhan.

Vierailija
47/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt voi mieskin hoitaa homman:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ala-heita-vaatetta-turhaan-pois-tal…

Suutari onneksi vaihtaa, tiedän ihmisiä jotka ovat Suutarila teettäneet nahkatakkejakin.

Kyllä pitää suutarillekin maksaa työstä.

Vierailija
48/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan mennä Kansanopiston ompelukurssille ja ottaa tuon työn harjoitusmatskuksi, niin opettaja neuvoo kädestä pitäen?

No maksaa ne ompelukurssitkin useamman kympin ja hyvä vetoketjukin maksaa varmasti yli kympin, joten kyllä sitä rahaa kuluu silläkin tavalla. Opettajalla ei varmasti ole aikaa antaa yksityisopetusta kenellekään, joten kannattaa hieman itse perehtyä asiaan jo etukäteen. Kannattaa ottaa selvää, että mikä on kurssin taso, ettei mene ihan aloittelijana kokeneempien porukkaan.

Vierailija
49/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, Temusta uusi talvitakki 30 eurolla. 

et voi olla noin typerä! Siis että ostat lapsityövoimalla/orjatyövoimalla tehtyä'

https://www.youtube.com/shorts/96xnsr0Bmgw

Vierailija
50/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alv:n jälkeen tuosta jää 55€ ja siitä kun miinustaa vetoketjun ja muut kulut niin ei paljon nappiin jää.

No todellakin on.

Vierailija
51/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista on. Oletko vertaillut hintoja.

https://www.ompelimokello.fi/Hinnastot/

Vetoketjun vaihto untuvatakkiin SISÄLTÄÄ VETOKETJUN 

57€

https://www.ompelimo-tikkitupa.fi/hinnasto/

Takin vetoketjun vaihto/korjaus Untuvatakki

alk.45€

https://greenompelimo.fi/hinnasto/

Untuvatakki vetoketjun vaihto alk. 55 €

Vierailija
52/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin se ketju menee rikki vaan se lukko.  Niitä saa pikavaihdettavia muutamalla eurolla.  (tai samat Temussa 3€/6kpl kolme eri kokoa. Itse tilasin tuolta)

Vierailija
53/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetoketjun vaihto ei todellakaan ole aivan yksinkertainen homma, jonka voi tehdä tuosta noin vain vasemmalla kädellä. Saattaa siinä olla hieman pidempikin rupeama, kuin mitä täälläkin ompelusta mitään tietämättömät tuovat julki. Tuo hinta 80 euroa voi olla ihan riittävä tai ei, jos hommaan purkamisineen ja uuden ompelemiseen kuluu aikaa, ja josta ajankäytöstäkin pitäisi maksaa. Useammankin vetoketjun vaihtaneena tiedän, mistä puhun.

Netissä on hyviä ohjeita, miten uuden vetoketjun saa siististi ommeltua ilman purkamista useamman eri mallin takkeihin. Ei tarvitse kovin kummoista ompelukokemusta olla.

Vierailija
54/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Tosin ostan vähän hintavampia vaatteita, mutta juuri sen takia niihin kannattaakin vaihtaa vetoketju.

Kannattaako ostaa hintavia vaatteita, joissa on huono vetoketju?

Vierailija
55/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just paikallinen ompelija vaihtoi mun talvitakkiin ja maksoi 12e.

Vetoketju itsessään maksaa jo ainakin tuon. Ja työ on monesti aika ikävä tehdä, äitini on sanonut koska hän on ompelija ja on niitäkin tehnyt. Ehkä tuossa ei ole edes vaihdettu koko ketjua, vaan ompelija on osannut korjata jollain helpolla konstilla sen vanhan.

Tuossa on varmaan "vaihdettu" fuskaamalla, eli on ommeltu uusi ketju vanhan päälle, eikä ole edes yritetty vaihtaa kokonaan. Ihan mahdollista johonkin halpistakkeihin, mutta jos on kyse laadukkaammasta takista, niin ei kannata. Kirppisarvokin on sen työn jälkeen nolla euroa.

Vierailija
56/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi. Jos en itse pystyisi vaihtamaan, laittaisin takin kiertoon ja hakisin UFFin tasarahapäiviltä uuden.

Ihmiset on nykyään tosi uusavuttomia. Monesti ostanut kirppikseltä lähes ilmaiseksi arvokkaita vaatteita, joiden vetoketjut eivät toimi tai ovat löystyneet. Monesti selvinnyt pelkästään sillä, että on pihdellä kiristänyt vetoketjua, jolloin se on alkanut taas pysyä kiinni.

Se on siis uusavuttomuutta että vaihtaa tai vaihdattaa vetoketjun itse sen sijaan että laittaa sen eteenpäin? 

Vierailija
57/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksei muka olisi? Valot päälle!

Vierailija
58/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pääsisin eroon yhdestä takista.

Vierailija
59/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80e kuulostaa aika koavlta hinnalta. Paljonokhan suutari ottaisi?

Muuten vaihtaisin varmaan itse jos takki edelleen on hyvä ja mieluisa. 

Vierailija
60/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita tai kenkiä, joissa on vetoketju. Kenkiä en yritäkään itse korjata, vetoketjun osaan vaihtaa mutta se on todella työlästä ja ankeeta. Ihmeen halvalla ompelija on se valmis tekemään, jos 80€ pyytää.