Teini kieltäytyy koiralenkkivuorosta, miten toimin?
Perheen 15v kieltäytyy hoitamasta omaa koiran lenkkivuoroaan ja sanoo, ettei kiinnosta koko koira ja puolestaan myykää pois. Koira 7v ja alkuvuodet siis oli innoissaan koirasta ja sovittu vuorot jolloin jokainen käy lenkillä sen kanssa kerran päivässä.
Sanon, että se on elävä olento ja kotityö, vastuu on kannettava vaikkei huvittaisi. Kotitöitä ei hänelle ole liiaksi. Sanoo että ei kiinnosta koira, hoitakaa ketä kiinnostaa. Kun sanon että siinä tapauksessa en maksa muuta harrastusta karjuu etten voi uhkailla häntä: johon vastaan ettei ole uhkailua vaan rajat että jokainen tekee osansa ja mikäli laiskottaa sekin vähä ei liene energiaa muualle.
Mitä teen? Minulla (yh) eikä toisella nuoremmalla lapsella ole rahkeita hoitaa vielä hänenkin puolesta että hän voi senkin ajan maata puhelimella somessa. Argggh. Neuvoja?
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sua ei enää huvita pestä hänen pyykkejään? Saa toki itse pestä jos haluaa. Teinin pahin pelko on tyyliin haista pahalle.
Tuo on paras, heittäydy sinä samanlaiseksi.
Kun teinisi huomaa, että hänellä ei ole puhtaita vaatteita ja tulee sinulle valittamaan, sanot, että sinua ei kiinnosta pyykin pesu..
Teini käy kertomassa tuon koulukuraattorille ja sitten ap ihmettelee, että miten hän huolehtii koirasta, kun lapset on viety sijoitukseen äidin masennuksen takia.
No sittenhän ongelma ratkeaa kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen sitoutuu koiraan sen ottaessaan. Lapset kasvaa ja muuttavat aikanaan pois. Sinä olet hankkinut uuden perheenjäsenen. Lapsi on ollut 8v koiran tullessa. Sen ikäinen ei ymmärrä mitä 15 vuoden sitoutuminen tarkoittaa.
Silti kotitöitä tehdään, varsinkin tuon ikäinen. Meinaatko että jos 15-vuotiasta ei huvita tehdä mitään niin hänen ei tarvi tehdä mitään?
Meinaan, että yritä edes ymmärtää lukemasi
Ohis
No tuotahan edellinen tarkoitti.
Ohis
15v on jo niin vanha, että hänelle todellakin voi antaa velvollisuuksia. Ja hänen todellakin kuuluu osallistua kotitöihin ja koiran hoitoon. 15 v voi ihan hyvin jo pestä omat pyykit, siivota, tehdä ruokaa ym. niinkuin monet sen ikäiset toki tekeekin.
Vauhdita remmillä asiaa. Alkaa ulkoilutus kiinnostamaan.
Piekse se! Ei siis koiraa vaan teini.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin teini, niin päästäisin koiran vapauteen. Jos ei perheen ainoa aikuinen kanna vastuuta edes lemmikistä, niin miten hän pystyy kantamaan vastuuta lapsistaan?
Teini olet henkisesti ajatuksesi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin teiniä. Koiran ulkoiluttaminen on niin tylsää.
Toivottavasti imurointi, vessan jynssäys ja bioastian tyhjennys on sitten mielenkiintoista ja kivaa.
Ne ovat normaaleja kotitöitä. Koirat taas, osa aikuisistakaan ei edes halua mitään koiraa.
Minusta on selvää, että kun lapsiperheeseen otetaan elävä lemmikkieläin, niin se on viime kädessä perheen aikuisten vastuulla.
Ihmetyttää tosin, että eikö koira ole aloittajan perheessä kellekään niin rakas, että hän tykkäisi viedä sitä ulos?
Meidän teini ei suostu enää viemään roskia. Ei kuulemma kiinnosta. No eihän hänen tietenkään tarvi, ettei vain rasitu. Onhan hänellä koulu ja harrastukset yms.
Onko kyse nyt siitä, että nuorempi lapsi ei pärjää koiran kanssa ulkona ja sä olet töissä, kun koiraa pitäisi aamulla tai iltapäviällä viedä, niin teinin on sitten aina pakko hoitaa se osuus?
Jättikö teinin isä myös lapsensa?
"Ei j u malauta. Minä en mitään eskarilaista vastuuttanut."
Et tietenkään, vaan valitit aina eskarin henkilökunnalle, missä lapsesi lapaset, missä kumpparit ja missä reppu. Miksei ollut käynyt pissillä vaan pissasi autoosi.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sua ei enää huvita pestä hänen pyykkejään? Saa toki itse pestä jos haluaa. Teinin pahin pelko on tyyliin haista pahalle.
että sitten alennutaan lapsen tasolle? Siitähän seuraa aina hyvää.
Monia teinejä ei kiinnosta sekuntiakaan miltä ne löyhkää. Osa taas on järjettömän tarkka noista asioista.
Joskus se lapsen tasolle alentuminen voi jopa tehota. Kyllä mun lapsenikin aikoinaan kokeilivat, jos ei sittenkään tarvitsisi tehdä yhtään mitään. Tulin kerran töistä ja roskat oli edelleen viemättä. Istahdin olohuoneen nojatuoliin ja aloin lukea kirjaa. Meni vissiin kolme varttia ja poika tulee yläkerrasta ja kysyym, mitä ruokaa. Nostin hämmästyneen oloisena katseeni kirjasta, kurkistin keittiöön ja sanoin hämmästynerellä äänellä: "Mitä ihmettä, eikö JOKU olekaan tehnyt
Toihan on eriasia kuin lapsen tasolle menemistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira ei ole mikään kotityö! Aikuinen ottaa koiran, tekee päätöksen ja sitoutuu siihen.
Koira ei ole kotityö, mutta koiran lenkitys on.
Koira on vain riesa jota täytyy palvella. Käydä joka päivä paskattamassa ja kusettamassa se ja kerätä sitten haisevat köntsät maasta. Niin retardia hommaa. Koira kerjää ja kyttää koko ajan kun ruokaa syöt kuola valuen. Kotia on aina siivottava kun se likaantuu likaisen haisevan koiran takia. Koira räksyttää ja murisee. Hyppii päälle.
Mikään muu eläin ei olen ole noin absurdi ja typerä kuin koira.
Mikään muu eläin ei ole niin uskollinen, empaattinen ja iloinen sinua kohtaan kuin koirasi.
Vierailija kirjoitti:
"Ei j u malauta. Minä en mitään eskarilaista vastuuttanut."
Et tietenkään, vaan valitit aina eskarin henkilökunnalle, missä lapsesi lapaset, missä kumpparit ja missä reppu. Miksei ollut käynyt pissillä vaan pissasi autoosi.
En valittanut mistään. Eskari toimi täydellisesti ja lapseni ovat kasvaneet hienosti. Toki kapinointeja on meilläkin ollut, mutta nehän kuuluvat asiaan.
En lukenut vastauksia.
Kuka hankkii lemmikin kuvitellen, että lapsi sen hoitaa. Itse tiesin, että meidän lemmikki on minun vastuullani, vaikka niin rakas lapselleni olikin. Onneksi en tehnyt siitä ongelmaa.
Kenen idea oli ottaa koira? Jos yhdessä päätetty kaikki osallistuu, jos sinä päätit, sinä hoidat.
Niinhän sitä sanotaan, että loppuviimein eläintenhoito jää aina vanhemmille.
Mutta okei, teini ei lenkitä koiraa, mutta sinunkaan ei tarvitse jatkossa maksaa puhelinlaskua. Puhelin ei ole pakko, vaan etuus joka voidaan ottaa pois.
Paras on iskeä siihen - luuri - jonka menetys tuntuu eniten. Luuri on =elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin teiniä. Koiran ulkoiluttaminen on niin tylsää.
Toivottavasti imurointi, vessan jynssäys ja bioastian tyhjennys on sitten mielenkiintoista ja kivaa.
Bioastia, vad är det och varför skall man tömma den själv?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on paras, heittäydy sinä samanlaiseksi.
Kun teinisi huomaa, että hänellä ei ole puhtaita vaatteita ja tulee sinulle valittamaan, sanot, että sinua ei kiinnosta pyykin pesu..
Teini käy kertomassa tuon koulukuraattorille ja sitten ap ihmettelee, että miten hän huolehtii koirasta, kun lapset on viety sijoitukseen äidin masennuksen takia.
Teini tuskin haluaa leppoisista kotioloista sijoitukseen, eli tuskinpa menee kuraattorille!😂
Miksi oletat, että sijoituksessa on kamalaa? Ei normaalit nuoret päädy mihinkään nuorisokoteihin kaltereiden taakse. Jos äiti on mielenterveysongelmainen, nuori päätyy mukavaan perhekotiin, jossa ei ole tiskivuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira ei ole mikään kotityö! Aikuinen ottaa koiran, tekee päätöksen ja sitoutuu siihen.
Koira ei ole kotityö, mutta koiran lenkitys on.
Koira on vain riesa jota täytyy palvella. Käydä joka päivä paskattamassa ja kusettamassa se ja kerätä sitten haisevat köntsät maasta. Niin retardia hommaa. Koira kerjää ja kyttää koko ajan kun ruokaa syöt kuola valuen. Kotia on aina siivottava kun se likaantuu likaisen haisevan koiran takia. Koira räksyttää ja murisee. Hyppii päälle.
Mikään muu eläin ei olen ole noin absurdi ja typerä kuin koira.
Mikään muu eläin ei ole niin uskollinen, empaattinen ja iloinen sinua kohtaan kuin koirasi.
Koirako empaattinen? No ei ole. Tappavat muita eläimiä ja ihmisiä. Siitä on empaattisuus kaukana. Koirat eivät osaa muuta kuin murista ja räksyttää.
Mikä ihme tuo on ,että lapsi kyllästyy koiraan muutaman vuoden jälkeen. Niinhän tekevät kymmenet tuhannet isätkin. Jättävät lapsen / lapset yksin äidin hoidettavaksi ja menevät siittämään uusia lapsia.
Suomessa on yli 100000 yksinhuoltajaa ja suurin osa niistä on naisia.
älkää ihmetelkö jos lapsi kyllästyy koiraan.
Eläviä olentoja kaikki, niin lapset,kuin eläimetkin.