Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua mennä töihin itkettää

Vierailija
14.01.2025 |

Miten saan itseni kasaan?

Työ asiakaspalvelua.pitää hymyillä ja olla ystävällinen.minulla on pienyritys.

Olen päättänyt antaa yritykselle tämän vuoden aikaa, sitten lopetan , koska pää ei kestä.

Korona ja venäjän sota , sekä verkkokaupan nousu ovat pienentäneet toimintani nippa nappa kannattavaksi.

Olen työmarkkinoille liian vanha.

Miten kerään itseni kasaan..lääkäriin turha mennä..rahahuolet eivät oikeuta terapiaan.laihtunut olen..en iloitse siitäkään.

Jätän vastaamatta kommentteihin

Lopeta yrityksesi

Olet idiootti

Missä yritys sijaitsee

Mitä myyt

Vertaistuki ja mindfullness vinkit luen.

Kiitos

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häpeä hakea apua, et ole yksin vastaavassa tilanteessa. En ole itse yrittäjä, mutta tuttuni on yksinyrittäjä ja hän jakoi aiemmin tämän Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n tekemän tekstin. Itse tein korostuksen tekstiin:

"Vuodesta 2025 ei tule helppo. Ei ainakaan suomalaisille yrittäjille ja yrityksille. Ja vaikken mikään kovin kaksinen ennustaja ole, tuskin olen ainoa, joka näkee lähihorisontissa lisää työttömyyttä, konkursseja ja tuhansittain lopettavia yrityksiä.

Olen koko eilisen ja tämän aamun istunut puhelimessa taukoamatta vastaamassa huolestuneiden, erittäin huolestuneiden tai liki paniikissa olevien yrittäjien puheluihin. Kuinka selvitä ensi vuodesta. Kun myynti on lakannut kuin seinään. Kun palvelusopimuksia on irtisanottu. Kun iso toimeksiantaja meni konkkaan juuri ennen joulua. Kun joulumyynti oli historiallisen huonoa. 

Surullisin puhelu tuli tänä aamuna synnytyslaitokselta tuoreelta nuorelta isältä, jolla oli keskellä suurinta onnen hetkeäänkin niin iso huoli yrityksensä pystyssä pysymisestä ja perheensä toimeentulosta, että hän soitti minulle. Sen sijaan, että olisi istunut vaimonsa ja vauvansa vierellä huolehtimatta mistään muusta.

Nyt hyvät ihmiset. Luvatkaa tuolle nuorelle yrittäjälle, että teette parhaanne, koska niin hänkin tekee. Jokainen meistä voi olla sankari ensi vuonna, koska jokaisella ostoksella on merkitystä. 

Ostakaa kotimaisia tuotteita ja palveluita. Käyttäkää lähikauppojanne, käyttäkää paikallisia ammattilaisia, osaajia, käsityöläisiä ja asiantuntijoita.

Ostakaa kotimaisia palveluita. Käykää siinä hiukan kalliimmassa yksityisessä kuntosalissa tai joogatunneilla. Ostakaa kotimaisista nettikaupoista, vaikka joudutte maksamaan muutaman euron postikuluista. Käykää pienissä erikoisliikkeissä ja puodeissa, ja ostakaa vaikka se yksi kynttilä, laukku tai marjahillo, koska kuitenkin toivotte, että keskustat pysyisivät elävinä ja viehättävät pikkuliikkeet elossa.

Korjauttakaa vaatteitanne ja kenkiänne, ostakaa myös käytettynä. Vaihdattakaa se rikkinäinen vetoketju vanhaan fleece-takkiinne, vaikka vaihtaminen maksaakin saman verran kuin uusi kiinalainen takki. Luonto kiittää ja samaten paikallinen ompelija.

Tiedän, että raha on tiukassa liki kaikilla. Mutta aina kun voitte, olkaa arjen sankareita ja ostakaa kotimaista, koska jokaisella ostoksella on merkitystä. Ylläpidät kotimaisia yrityksiä ja työpaikkoja."

Vierailija
22/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meslewi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä alasi on, mutta pystyisitkö mainostamaan enemmän ja saamaan siten lisää asiakkaita? Face, insta mitä niitä onkaan. 

Tai voisitko tehdä jonkun toisen paikallisen yrittäjän kanssa yhteistyötä ja molemmat hyötyisi? 

Tai joku uusi palvelu, mikä voisi tuoda lisää asiakkaita? 

Asiakaskysely, mitä potentiaaliset asiakkaat haluaisivat?

Tsemppiä jokatapauksessa! 

Olen tehnyt tätä niin kauan että ehkä en enää osaa uudistua.

On ollut iso verkkokauppa ym..

Verkkokauppa oli aikana, kun piti antaa ilmainen palautusoikeus asiakkaalle.siksi lopetin, joka 3s paketti palautui

Nykyään en pysty kilpailemaan hinnoilla.

Ap

Vierailija
24/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä liiketilassa voisi kokeilla jonkun muun tavaran myyntiä? Bisnesidean vaihdos, jos nykyinen ei toimi.

Vierailija
25/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole häpeä hakea apua, et ole yksin vastaavassa tilanteessa. En ole itse yrittäjä, mutta tuttuni on yksinyrittäjä ja hän jakoi aiemmin tämän Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n tekemän tekstin. Itse tein korostuksen tekstiin:

"Vuodesta 2025 ei tule helppo. Ei ainakaan suomalaisille yrittäjille ja yrityksille. Ja vaikken mikään kovin kaksinen ennustaja ole, tuskin olen ainoa, joka näkee lähihorisontissa lisää työttömyyttä, konkursseja ja tuhansittain lopettavia yrityksiä.

Olen koko eilisen ja tämän aamun istunut puhelimessa taukoamatta vastaamassa huolestuneiden, erittäin huolestuneiden tai liki paniikissa olevien yrittäjien puheluihin. Kuinka selvitä ensi vuodesta. Kun myynti on lakannut kuin seinään. Kun palvelusopimuksia on irtisanottu. Kun iso toimeksiantaja meni konkkaan juuri ennen joulua. Kun joulumyynti oli historiallisen huonoa. 

Surullisin puhelu tuli tänä aamuna synnyty

Itku tuli..

Kiitos sympatiasta

Ap

Vierailija
26/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt oli se ongelma? Ilmeisesti se, että puljussasi käy asiakkaita?

Vierailija
27/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä liiketilassa voisi kokeilla jonkun muun tavaran myyntiä? Bisnesidean vaihdos, jos nykyinen ei toimi.

Olen alani ammattilainen.

Ihmiset eivät halua kierrellä kaupoissa.

Elän turisteista..nykyään, ennen muu4kin kävivät.

Lopetan , jos psyyke ei kestä tätä alkutalvea.

Ap

Vierailija
28/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt kuulosta, että lääkäriin tai psykologille hakeutuminen olisi järkevää. Ei ole normaalia pidätellä itkua jos asiakkaat lähtevät pois ostamatta mitään. Vaikka rahapula olisikin syy mielialan mataluuteen, niin voihan siitä masentua ja ahdistua. Järkevää olisi kartoittaa tilanne ja miettiä jos sinua auttaisi lääkitys tai terapia tai molemmat. Kun psyykkinen vointi paranee, sitten jaksat taas työjututkin paremmin.

Vierailija
29/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ei ole turisti sesonki

Ap

Vierailija
30/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Tuntuu, että pandoran lipas aukesi. Siis huoli on sinulla

Itsestäsi

Miehestäsi

Rahasta

Liiketoiminnasta

Ja vielä joulusta, kun itket traumojasi...

Voi ystävä kallis, jos vain suostuisit hakemaan apua. Juttelu esim psyk.sh:n kanssa auttaisi varmaan tai soitto auttavaan puhelimeen.

Et jaksa kauaa, epätoivo kuultaa viiltävästi rivien välistä.

H a e apua, ennen kuin on liian myöhäistä

Been there, seen it

Lempeydellä, myötätunnolla

N64

Vierailija
31/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt kuulosta, että lääkäriin tai psykologille hakeutuminen olisi järkevää. Ei ole normaalia pidätellä itkua jos asiakkaat lähtevät pois ostamatta mitään. Vaikka rahapula olisikin syy mielialan mataluuteen, niin voihan siitä masentua ja ahdistua. Järkevää olisi kartoittaa tilanne ja miettiä jos sinua auttaisi lääkitys tai terapia tai molemmat. Kun psyykkinen vointi paranee, sitten jaksat taas työjututkin paremmin.

Olen syönyt masennuslääkkeitä.En halua syödä niitä koskaan enää.

Vieroitus kesti 4 vuotta, ennen kyin pääsin irti.

Ei koskaan enää

Ap

Vierailija
32/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko humalassa vai miksi olet noin sekaisin?

Vierailija
33/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsestäsi

Miehestäsi

Rahasta

Liiketoiminnasta

Voi ystävä kallis, jos vain suostuisit hakemaan apua. Juttelu esim psyk.sh:n kanssa auttaisi varmaan tai soitto auttavaan puhelimeen.

Been there, seen it

N64

Kiitos, päivä kerrallaan menen

Yleensä loppuviikosta olo paranee

Ap

Vierailija
34/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsestäsi

Miehestäsi

Rahasta

Liiketoiminnasta

Been there, seen it

N64

Miksi kirjoitat täsmälleen samaan tyyliin kuin ap? 

Trolli.

Vierailija
35/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia rakas ihminen. Samaistuin monilta osin kokemuksiisi. Sun ei tarvitse jaksaa jos tuntuu että tulee seinä vastaan, jotain parempaa tulee kyllä tilalle.

Mikään työ, raha ja puitteet ei ole terveyden menettämisen arvoisia. Ole armollinen itsellesi, elämä kantaa sinua, teit minkä tahansa päätöksen.

Ota aikaa omalle hyvinvoinnille. Ulkoilu, meditointi, hengitysharjoitukset. Sinä olet tärkeä.

Halauksia.

Vierailija
36/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsestäsi

Miehestäsi

Rahasta

Liiketoiminnasta

Been there, seen it

N64

Miksi kirjoitat täsmälleen samaan tyyliin kuin ap? 

Trolli.

Tsiisus. Olen oikea ihminen, verta ja lihaa. Kokenut paljon samaa kuin ap:kin

N64

Vierailija
37/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli käy vääränlaisia asiakkaita?

Vierailija
38/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millos se sesonkiaika on? 

Vierailija
39/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja verikoe. Sieltä voi löytyä syy. Jos ei löydy. Vaihda työ.

Vierailija
40/73 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lannattaa lopettaa asiakkaiden haukkuminen niin niitä alkaa käymään. Liikkeesi on huonossa maineessa sen takia kun haukut asiakkaita joten kukaan ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi