Onko suru lemmikin kuolemasta kyllin suuri syy olla pois töistä?
Mitä mieltä olette kolumnin aiheesta?
https://www.satakunnankansa.fi/raumalainen/art-2000010951961.html
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole
Koira kuoli juuri ennen töihinlähtöä äkilliseen sairauskohtaukseen. Olisin ollut vaaraksi töissä (koneiden käyttöä) jos siinä mielentilassa olisin sinne mennyt.
Kun mun kissa piti lopettaa, niin pomo sanoi, että voin pitää loppupäivän vapaata. Se oli kivasti tehty. Mutta mä nyt teenkin sellasta työtä että joka tapauksessa saan aika pitkälti ite aikatauluttaa tekemiseni ja työaikani.
On, ja olen ollut myöhemmin esimiehen luvalla
Vierailija kirjoitti:
Kun mun kissa piti lopettaa, niin pomo sanoi, että voin pitää loppupäivän vapaata. Se oli kivasti tehty. Mutta mä nyt teenkin sellasta työtä että joka tapauksessa saan aika pitkälti ite aikatauluttaa tekemiseni ja työaikani.
Minulle kävi samoin. Kävin eläinlääkärissä lopettamassa kissani, ja soitin pomolle, voisinko olla loppupäivän pois. Oli hyvin ymmärtäväinen ja antoi luvan. Olin kyllä aivan murheen murtama. Mutta seuraavana päivänä taas työt jatkuivat.
Eihän ihmisenkään kuolema ole syy olla pois (paitsi pakollisten asioiden hoitaminen tilanteen ollessa akuutti, mutta heti ruumiskuljetuksen lähdettyä mars toimistolle)
Omaisen kuolemasta saa kaksi vapaapäivää, yhden järkytykselle ja yhden hautajaisiin.
Kissa ei ole omainen.
On se vanha viisaus olemassa aiemmin ihmettelin mitä se oikeasti tarkoittaa nyt tiedän saikkua tietenkin Kuu kiurusta puoli kuuta peipposesta jne.
Riippuu työnantajasta ja omasta voinnista.
Itse olen ollut töissä, sekä saanut vapaapäivän.
Jos lääkäri kirjoittaa sairaslomaa ja työnantaja hyväksyy sen, niin silloin on.
Riippuu varmaan miten ymmärtäväinen esimies. Jos on lemmikkien vihaaja niin tuskin irtoaa lupaa.
Olen ollut sairauslomalla pari päivää koiran kuoleman jälkeen. Oikeaa syytä en tietenkään ole kertonut, vaan olen ollut "kuumeessa". Sellaista tilani on ainakin vastannut, en ole ollut työkykyinen. Minusta on ihan inhimillistä itkeä perheenjäsenen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole
Koira kuoli juuri ennen töihinlähtöä äkilliseen sairauskohtaukseen. Olisin ollut vaaraksi töissä (koneiden käyttöä) jos siinä mielentilassa olisin sinne mennyt.
No tuossa tilanteessa ymmärrän poissaolon. Mutta jos on ehtinyt prosessoimaan kuolemaa vaikka yön yli, niin mielestäni silloin on mentävä töihin. Vaikkakin on varmaan kova suru, mutta sen kanssa on vaan opittava elämään. Arjen rutiinit myös auttavat tuossa prosessissa.
Tottakai on.
Lemmikki on perheenjäsen.
Meillä on töissä ihmisiä joilla on useamman kerran vuodessa joku "selkävaiva", "flunssa" tai sitten lapsi on kipeä. Jos mun koira kuolee enkä saisi muutamaa palkallista vapaapäivää niin liittyisin myös tuohon saikku-klubiin.
Ei ole