Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian olet viimeksi joutunut jättämään tekemättä/hankkimatta, koska ei ollut varaa?

Vierailija
14.01.2025 |

Itsellä jäi uudet talvikengät ostamatta. Ajattelin, että köpötellään tä lopputalvi näillä samoilla vanhoilla. Ei nyt oikein ole varaa laitta rahaa uusiin talvikenkiin, kun hyvätkin kengät maksaa vähintään 60 euroa. 

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi olen pystynyt ostamaan  vaatteita, että toppatakki maksoi 40 € ja ostin myös työvaatteet. En ole pystynyt hankkimaan autoa ja omaa asuntoa. Olen säästänyt huvituksista ja kampaamokäynneistä. Syön yksinkertaista ruokaa. En matkustele. En voi elää yli varojen. Opiskelen. 

Vierailija
82/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuin välttämätöntä en ole ostanut moneen vuoteen.

Viime vuosina olen myös alkanut jättää ruokaa ja lääkkeitä ostamatta, koska aloin syödä vain silloin, kun on oikeasti nälkä, ja ottaa lääkkeet vain silloin, kun oireet ovat sellaisella tasolla, että alkavat häiritä. Jälkimmäistä en suosittele kellekään, mutta minulle se on mahdollista, koska lääkkeettömyys ei aiheuta epämukavuutta suurempaa haittaa tai vaaraa. Sen sijaan suosittelen kaikille kysymyksen miksi teen mitä teen miettimistä. Minulla niin syömisessä kuin lääkkeissä oli kyse vain pinttyneistä rutiineista, joita toistin miettimättä lainkaan ovatko ne edes tarpeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi poikki. Ei varaa lääkäriin tai röntgeniin. Silmälasit. Hammaslääkäri. "Mene töihin" -olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei lääkärikäyntiä tarvitse heti maksaa ja sehän joku 25e. Ei röntgeniä tarvitse maksaa erikseen.

Lääkäri maksaa Helsingissä lähes 70e.

Helsingissä ei ole terveyskeskusmaksua.

Ei niin, mutta maksaa sen lähes 70e erikoissairaanhoidossa. Harvalle riittää terveyskeskus, jonne a) ei yleensä edes pääse ja b) jos pääsee niin just ja just hoitajalle.

Jos käsi menee poikki niin sillon pääsee terveyskeskukseen päivystykseen. 

Vierailija
84/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut. Kun palkka on tuhlattu käytän luottokorttia. Jos/kun näen jotain mitä haluan en pääse tuosta halusta eroon ja mun on yksinkertaisesti pakko hankkia se niin sitten luotto vinkuu ja maksan sitten seuraavasta palkasta takaisin. 

Vierailija
85/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippasin hiusten raidoituksen

Vierailija
86/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suunnitellut alun perin että tammikuun alennuksista ostan lennot lomamatkalle, mutta ei olekaan varaa.

Vierailija
87/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäi passi- ja passikuvat hankkimatta. Siirtyy vähän eteenpäin. 

Vierailija
88/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pakottaa itsensä tekemään inventaaria ja jaottaa tärkeät ja vähemmän tärkeät asiat. Kun tulee ikää, huomaa. että tavaraa on kertynyt ja liioista olisi päästävä eroon. 

Vierailija
89/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuri, tiskikone, pesukone, housut, hammaslääkäri. Onhan noita. 

Vierailija
90/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengät, palovaroitin, USB piuha puhelimeen, pari lampun polttimoa. Hajonneiden tilalle. 

Vierailija
91/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit. Vanhat naarmuilla ja vinossa.

Vierailija
92/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi poikki. Ei varaa lääkäriin tai röntgeniin. Silmälasit. Hammaslääkäri. "Mene töihin" -olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei lääkärikäyntiä tarvitse heti maksaa ja sehän joku 25e. Ei röntgeniä tarvitse maksaa erikseen.

Lääkäri maksaa Helsingissä lähes 70e.

Helsingissä ei ole terveyskeskusmaksua.

Ei niin, mutta maksaa sen lähes 70e erikoissairaanhoidossa. Harvalle riittää terveyskeskus, jonne a) ei yleensä edes pääse ja b) jos pääsee niin just ja just hoitajalle.

Ei Helsingissä julkisella erikoislääkärit kipsaa murtuneita käsiä vaan yleislääkärit.

Vierailija
93/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisypillerit(viimeinen levy menossa) jäsenkorjaaja, selkä on ihan jumissa ja todella kipeä, kampaaja. Ostin sakset kaupan alennusmyynnistä ja hiusvärin. En ole yli vuoteen käynyt kun itsekin saa hyvää jälkeä aikaiseksi, on kyllä hitaampaa kuin ammattilaisella:D Autohuoltokin tekemättä, vielä liikkuu eteenpäin.

Vierailija
94/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo syöny töissä lounasta tänä vuonna :1 ja lounas = omat eväät, ei ruokala. Oon syöny nuudelia ja makaroni-soijarouhemössöä kotona. Helmikuussa pitäis hiukan helpottaa

Vierailija
95/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen 50te. Ei vaan nyt pysty.

Vierailija
96/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaimon kanssa lentänyt bisneksessä Australiaa kiertämään ja matkalla käynyt juomassa Singapore gin slingit Rafflesissa, mutta eihän ne rahat perhana riitä ... :'(

Vierailija
97/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin talveksi 911 neliveto-Porschen, mutta tänä talvena pitää tyytyä Taycaniin

Vierailija
98/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostivat leijonan metsästys safarin hintaa liikaa. Pitää tyytyä leopardiin

Vierailija
99/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsche Panamera

Vierailija
100/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööritoimisto jäi perustamatta. Puuttui 5 milj eur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä