Minkä asian olet viimeksi joutunut jättämään tekemättä/hankkimatta, koska ei ollut varaa?
Itsellä jäi uudet talvikengät ostamatta. Ajattelin, että köpötellään tä lopputalvi näillä samoilla vanhoilla. Ei nyt oikein ole varaa laitta rahaa uusiin talvikenkiin, kun hyvätkin kengät maksaa vähintään 60 euroa.
Kommentit (119)
Ei ollut rahaa mennä sukulaisen hautajaisiin, olisi pitänyt ajaa 9 tuntia autolla edestakaisin tai yöpyä hotellissa. Ei menty.
Soitin omaisille. Ei tarvinnut lähettää kukkia tai adressia, sekin on 15 euroa ja postimaksu, lähes 20 e yhteensä.
Ei käyty vanhoja vanhempiani katsomassa jouluna, kun junaliput perheelle olis maksanut lähes 200e.
Ei ostettu joulukuusta. Lapsille kaikki lahjat hankittiin kierrätyskeskuksesta, leluja, kirjoja ja vaatteita.
Kaikkeen muuhun on varaa paitsi haluamaani asuntoon. On minulla oma, mutta tahtoisin isomman ja merinäköalalla.
Joulukuusi
Piilolinssit (niitä voi käyttää vaikka kuinka pitkään vaikka ei saisi)
Passit perheelle
Lasten talvihanskat
Lasten talvihousut kadonneiden tilalle
Vaatteita ei olla ostettu perheen aikuisille vuoteen
Mitä näitä nyt on..
Kattilat pitäis uusia
alusvaatteet
harrastus
huvitukset
jotain vaatteita
kampaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteet, keittiön maton, suihkuverhon ja keittiön kulhot nyt ainakin.
Noita kaikkia saa kirpparilta eurolla parilla, pois lukien alusvaatteet, niitä sinun ei tarvitse kirpparilta ostaa.
Ei kaikilla ole kirppari nurkan takana.
Käsi poikki. Ei varaa lääkäriin tai röntgeniin. Silmälasit. Hammaslääkäri. "Mene töihin" -olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Käsi poikki. Ei varaa lääkäriin tai röntgeniin. Silmälasit. Hammaslääkäri. "Mene töihin" -olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Ei lääkärikäyntiä tarvitse heti maksaa ja sehän joku 25e. Ei röntgeniä tarvitse maksaa erikseen.
Haaveet ovat olleet realistisia, mitään ei ole tarvinnut sivuuttaa.
Ruokaa ja lääkkeitä olis tarve. Vaatteita sain tytölle seurakunnasta.
Uuden jumppa-/salikassin. Siitä repesi hihna kiinnitys kohdasta. Ei ole varaa ostaa uutta. Pujotin hihnan laukkuun revennen reiän läpi ja solmin kiinni. Onhan se tosi hutera ja repeää varmaan käytössä lisää, mutta näillä mennään siihen asti että löydän torista sopivan hintaisen käytetyn laukun.
Vierailija kirjoitti:
Uuden jumppa-/salikassin. Siitä repesi hihna kiinnitys kohdasta. Ei ole varaa ostaa uutta. Pujotin hihnan laukkuun revennen reiän läpi ja solmin kiinni. Onhan se tosi hutera ja repeää varmaan käytössä lisää, mutta näillä mennään siihen asti että löydän torista sopivan hintaisen käytetyn laukun.
Neula ja lanka käteen nyt. Vaikka olisit kuinka huono ompelemisessa, teet nätimpää jälkeä paikkaamalla kuin sitomalla hihnan laukunrepaleiden läpi.
Matkat vuoden aikana, sänky, vaatteita, keittiönpöytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkärikäyntiä tarvitse heti maksaa ja sehän joku 25e. Ei röntgeniä tarvitse maksaa erikseen.
Lääkäri maksaa Helsingissä lähes 70e.
Taulun kehyksen. Pelkät kehyksen kulmapalat olisi olleet 160e. Ei sisältänyt taustapahvia eikä pleksiä.
Kalliita on isot kehykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole terveyskeskusmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole terveyskeskusmaksua.
Ei niin, mutta maksaa sen lähes 70e erikoissairaanhoidossa. Harvalle riittää terveyskeskus, jonne a) ei yleensä edes pääse ja b) jos pääsee niin just ja just hoitajalle.
Käytän kangaslaukkuja koska ei ole varaa kunnollisiin käsilaukkuihin