Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian olet viimeksi joutunut jättämään tekemättä/hankkimatta, koska ei ollut varaa?

Vierailija
14.01.2025 |

Itsellä jäi uudet talvikengät ostamatta. Ajattelin, että köpötellään tä lopputalvi näillä samoilla vanhoilla. Ei nyt oikein ole varaa laitta rahaa uusiin talvikenkiin, kun hyvätkin kengät maksaa vähintään 60 euroa. 

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajalla käynti. 

Vierailija
102/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lista on kasvanut jo aika pitkäksi, mitä pitäisi uusia. Koska en saa vanhoja tavaroita kaatikselle autottomana, niin en voi myöskään uutta tilalle hankkia. En viitsi varastoani täyttää roinalla. Eikä tarvitse tyrkyttää jotain kuljetuspalveluita ym. Ei sellaisia ole pikkupaikkakunnilla.

Onko sulla ketään tuttua, jolta voisit kysyä kuljetusapua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalle olisin halunnut pitkästä aikaa ottamaan raitoja, mutta totesin että maksaa jo liikaa. 

Miten niin maksaa jo? Tarkoitatko, että hinta nousee koko ajan? Minä käyn säännöllisesti samalla kampaajalla ottamassa raidat ja ostan samalla jotain tuotteitakin. En edes ajattele niiden hintaa.

Vierailija
104/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostanut yskänlääkettä vaikka todellakin olisin tarvinnut ja tarvitsisin edelleen. Onneksi huomenna on liksapäivä. Tuli liki satasen yllärimeno kun piti mennä yksityiselle lääkärille hakemaan saitsulappu kun se oman terkkarin päivystysjono oli tässä olotilassa ihan liian pitkä. 

Ja jos ei lääkärintodistusta, ei palkkaa poissaolopäiviltä. 

Ajat sitten tutkittua tietoa, että apt yskänlääkkeet eivät tepsii! Käytä hunajaa, tollo!

Vierailija
105/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään lykännyt tietokoneen hiiren ostamista. Eihän sellainen monta euroa maksa, mutta minun on hankittava kaikki kotiinkuljetettuna, ja muilla kuin ruokakaupoilla kuljetus maksaa 10-15 euroa. Kipukynnys ylittyy.

Onko ketään kaveria, joka vois käydä ostamassa hiiren sulle?

Vierailija
106/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tekee mieli take away -ruokaa mutta ten vaan itse. En olle koskaan muuten esim. woltannut

Vierailija
107/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin olen joutunut jättämään väliin jo turhan pitkään. Myös kampaaja on jäänyt pitkään väliin. Laskuja olen joutunut jättämään maksamatta ja siirtämään eräpäivää. Kaveri pyysi lounaalle, mutta sekin piti jättää väliin. Ja siis töissäkäyvä olen.

Vierailija
108/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin pitäs mennä, mutta tk-maksu o liian paljo. Menee yli kk-budjetin, jos siellä pääsee/joutuu käymään. Olen menemättä ja kuolo tulee sitten nopeammin, toivattavasti.

Vierailija
109/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten leikkauttamisen.

Särkylääkepakkauksen ostamisen.

Bussikortin lataamisen - siis kävelen, en matkusta pummina.

Keittiöön tarvitsisin lipaston, mutta sitä en nyt tule koskaan ostamaan...

Lipastoja voi löytää kierrätyskeskuksesta tai kirpputorilta! Hyvässä lykyssä lipaston voi saada ilmaiseksikin! 

Vierailija
110/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että olisin joutunut koskaan jättämään ostamatta jotain rahan riittämättömyyden vuoksi. Ehkä joskus yliopistoaikoina opintojen alkuvaiheessa 2000-luvun alussa näin oli välillä, mutta en muista mitään yksittäistä asiaa. Minulla on ollut aina kaikki riittävä ja tarvittava, enkä erityisemmin pidä kulutuksesta. Matkusteluun muistan joutuneeni säästämään.

Nykyisin olen hyvinkin varakas, mutta en juurikaan kuluta. Jätän asioita ostamatta sen vuoksi, että totean todellisen tarpeen puuttuvan. Siitä huolehdin, että ulkoasuni on huoliteltu ja käyttämäni tavarat ja vaatteet ym. ovat laadukkaita. Sijoitan kyllä huomattavia summia, mutta se ole kulutusta.

Vierailija
111/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään lykännyt tietokoneen hiiren ostamista. Eihän sellainen monta euroa maksa, mutta minun on hankittava kaikki kotiinkuljetettuna, ja muilla kuin ruokakaupoilla kuljetus maksaa 10-15 euroa. Kipukynnys ylittyy.

Onko ketään kaveria, joka vois käydä ostamassa hiiren sulle?

Jos olisi, en osallistuisi tällaiseen keskusteluun. Ei ole ketään. Siksi nämä kuljetushinnat aiheuttavatkin päänvaivaa. Pitää myös osata ostaa kerralla toimiva kapine, koska palauttaminen ei ole mahdollista. Ulkomailta en voi ostaa mitään, koska myyjä ani harvoin osaa luvata, että lähetys tulee perille, eikä jää jonnekin pakettiautomaattiin odottelemaan. 

Vierailija
112/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi poikki. Ei varaa lääkäriin tai röntgeniin. Silmälasit. Hammaslääkäri. "Mene töihin" -olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei lääkärikäyntiä tarvitse heti maksaa ja sehän joku 25e. Ei röntgeniä tarvitse maksaa erikseen.

Lääkäri maksaa Helsingissä lähes 70e.

Terveyskeskuslääkäri ei maksa mitään, ja yksityislääkärille tuolla rahasummalla ei pääse. Mitähän se päivytys maksaa? Varmaan jonkun 40-50e vai mitä?

Vierailija
113/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri. Palveluseteli lopetettu ilman ennakko tietoa ja jukiseen ei saa aikaa, eikä kunnon puudutusta, viimeksi jätti kesken. 

Vierailija
114/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko varsinaisesti joutunut kokonaan luopumaan mistään vielä, paitsi että lähes kaikki on vaihtunut halvempaan (esim. kosmetiikka), lykkään hankintoja (esim. kampaaja, silmälasit), vältän ostamista (esim. vaatteet, kodintarvikkeet) ja muutenkin pääsääntöisesti vain välttämättömillä mennään (esim. ruokaa ei tilata kotiin ja maksulliset tapahtumat jää väliin). Nyt olen ansiosidonnaisella, mutta säästövaihde oli päällä pitkään jo töissä ollessani, kun muutosneuvotteluja alkoi olla koko ajan. 

Lasten harrastuksista ja koko perheen ulkomaanmatkasta en ole valmis luopumaan kuin pakon edessä, vaikka isoja kulueriä ovatkin, mutta lapsille harrastukset ovat äärettömän tärkeitä ja meille aikuisille lomamatka on elämän henkireikä. Omasta salikortista on todennäköisesti pakko luopua, jos työttömyys tässä vielä pitkittyy. :(

Vierailija
115/119 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi poikki. Ei varaa lääkäriin tai röntgeniin. Silmälasit. Hammaslääkäri. "Mene töihin" -olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei lääkärikäyntiä tarvitse heti maksaa ja sehän joku 25e. Ei röntgeniä tarvitse maksaa erikseen.

Lääkäri maksaa Helsingissä lähes 70e.

Helsingissä ei ole terveyskeskusmaksua.

Ei niin, mutta maksaa sen lähes 70e erikoissairaanhoidossa. Harvalle riittää terveyskeskus, jonne a) ei yleensä edes pääse ja b) jos pääsee niin just ja just hoitajalle.

Polille ei mennä ilman lähetettä, älä jaksa saivarrella kun et edes sinne pääse. Terveyskeskukseen vaan ja kitinät pois. 

Vierailija
116/119 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että olisin joutunut koskaan jättämään ostamatta jotain rahan riittämättömyyden vuoksi. Ehkä joskus yliopistoaikoina opintojen alkuvaiheessa 2000-luvun alussa näin oli välillä, mutta en muista mitään yksittäistä asiaa. Minulla on ollut aina kaikki riittävä ja tarvittava, enkä erityisemmin pidä kulutuksesta. Matkusteluun muistan joutuneeni säästämään.

Nykyisin olen hyvinkin varakas, mutta en juurikaan kuluta. Jätän asioita ostamatta sen vuoksi, että totean todellisen tarpeen puuttuvan. Siitä huolehdin, että ulkoasuni on huoliteltu ja käyttämäni tavarat ja vaatteet ym. ovat laadukkaita. Sijoitan kyllä huomattavia summia, mutta se ole kulutusta.

Miksi katsot kuuluvasi niihin ihmisiin, joille ap esittää kysymyksensä?

Vierailija
117/119 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut varaa Woltata, ostaa valmissalaatteja, käydä hakemassa namibialaisesta tai syödä sushia.

Puolisoni leikkaa mun hiukset ja minä hänen.

Kynsiäni en ole lakannut tai käynyt kasvohoidoissa.

Treenaan ulkona kävellen tai hiihtäen, se on ilmaista, en ole koskaan käynyt kuntosalilla.

En osta kirjoja, lainaan kirjastosta.

Olen matkustanut vain junalla ja Ruotsinlaivalla muutaman kerran. En ole lentänyt.

En ole yöpynyt hotellissa koskaan.

Huvipuistossa olen käynyt seurakunnan retken mukana.

Vierailija
118/119 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Minulla on kaikki tarvittava.

Vierailija
119/119 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole köyhiä tällä palstalla, Kela näyttää pitävän huolen omistaan. Eipä tarvitse ihmetellä mihin maksamani verot menevät kun Kela Gold korttilaiset öyhöttävät ostaa kaikenlaista, Todellinen köyhä syö kaurapuuroa ja ei edes mieti minkään käyttötavaran ostamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi