Minkä asian olet viimeksi joutunut jättämään tekemättä/hankkimatta, koska ei ollut varaa?
Itsellä jäi uudet talvikengät ostamatta. Ajattelin, että köpötellään tä lopputalvi näillä samoilla vanhoilla. Ei nyt oikein ole varaa laitta rahaa uusiin talvikenkiin, kun hyvätkin kengät maksaa vähintään 60 euroa.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Kulutuslakko kunnes tulee taloutta osaavampi hallitus tilalle. Nyt jätetään miljardien rahahanat suoraan yrityksille käsittelemättä kun ideologisesti on tärkeämpää säästää 140 miljoonaa vanhushoivasta sen sijaan, että puututtaisiin todellisiin tukipummeihin - suoraan valtion rahoitusta (lastensuojelu- ja vanhushoivayritykset muun muassa) saaviin yrityksiin.
Ei nuo hoivalaitokset saa mitään suoraa valtion tukea. Hyvinvointialueet ostavat niiltä palveluja jopa halvemmalla kuin mitä itse tuottavat, mutta nyt on ostot jumissa eikä palvelua saa. Moni mummo on enemmän päivystyksen paareilla kuin kotonaan, mutta kun hoivapaikkaa ei hankita, niin mummo seilaa ambulanssilla kodin ja sairaalan väliä. Samaan aikaan halveksimassasi vanhushoivayrityksessä olisi paikkoja ja hoitoa tarjolla, mutta sitä ei osteta. Narkkareille kyllä riittää rahaa, pitää olla puhtaat neulat ja käyttöhuoneita, koska voi tapahtua ihme ja heistä tulee veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteet, keittiön maton, suihkuverhon ja keittiön kulhot nyt ainakin.
Noita kaikkia saa kirpparilta eurolla parilla, pois lukien alusvaatteet, niitä sinun ei tarvitse kirpparilta ostaa.
Kukaan ei toivottavasti ole niin köyhä tai hullu että ostaisi alusvaatteet kirpputorilta.
Arvoa matkakortille, että olisin päässyt terkkariin.
Lonkerolaatikon.
Ostin mieluummin litran suomi-viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kaikkia saa kirpparilta eurolla parilla, pois lukien alusvaatteet, niitä sinun ei tarvitse kirpparilta ostaa.
Voi olla, mutten halua enkä edes voi laittaa sitä paria euroa jonkun vanhaan, homeiseen suihkuverhoon. Haluamani kaltaista mattoa en ole edes nähnyt.
Silmälasien uusimista olen siirtänyt jo ainakin pari vuotta ja hammaslääkärissä käyntiä. Ulkomailla ei olla käyty moneen moneen vuoteen.
Haluaisin merenrantahuvilan mutta on pitänyt tyytyä sisämaan tölliin.
Isomman asunnon ja yhden lapsen.
En ostanut yskänlääkettä vaikka todellakin olisin tarvinnut ja tarvitsisin edelleen. Onneksi huomenna on liksapäivä. Tuli liki satasen yllärimeno kun piti mennä yksityiselle lääkärille hakemaan saitsulappu kun se oman terkkarin päivystysjono oli tässä olotilassa ihan liian pitkä.
Ja jos ei lääkärintodistusta, ei palkkaa poissaolopäiviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulutuslakko kunnes tulee taloutta osaavampi hallitus tilalle. Nyt jätetään miljardien rahahanat suoraan yrityksille käsittelemättä kun ideologisesti on tärkeämpää säästää 140 miljoonaa vanhushoivasta sen sijaan, että puututtaisiin todellisiin tukipummeihin - suoraan valtion rahoitusta (lastensuojelu- ja vanhushoivayritykset muun muassa) saaviin yrityksiin.
Ei nuo hoivalaitokset saa mitään suoraa valtion tukea. Hyvinvointialueet ostavat niiltä palveluja jopa halvemmalla kuin mitä itse tuottavat, mutta nyt on ostot jumissa eikä palvelua saa. Moni mummo on enemmän päivystyksen paareilla kuin kotonaan, mutta kun hoivapaikkaa ei hankita, niin mummo seilaa ambulanssilla kodin ja sairaalan väliä. Samaan aikaan halveksimassasi vanhushoivayrityksessä olisi paikkoja ja hoitoa tarjolla, mutta sitä ei osteta. Narkkareille kyllä riittää rahaa, pitää olla puhtaat neulat ja käyttöhuoneita
No toi puhtaat neulat olisi kyllä ehdottomasti tärkeä asia. Tuskin ne kovin paljoa maksaa.
Sen sijaan yhden C-hepatiitti potilaan hoito maksaa tämän päivän lääkkeillä n 50 000€, veronmaksajien pussista, koska menee tartuntatautilain mukaan.
Onhan se inhimillistäkin, jos edes muutama hcv jää tarttumatta puhtaiden neulojen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä missä elät, mutta ei saa parilla eurolla, ainakaan täällä keskisuuressa kaupungissa jossa ite elän. Täällä on kaksi itsepalvelukirppistä ja kolme hyväntekeväisyyskirppistä. Hinnat on joka paikassa karanneet ja valikoima ei ikävä kyllä päätä huimaa, jos koettaa etsiä jotain tietynlaista sopuhintaista tavaraa. Enkä tiedä onko isommissa kaupungeissa tilanne parempi muuten kuin valikoiman suhteen, ainakin kun viime syksynä kävin Helsingissä kierrätystkeskuksessa, niin äimistytti miten siellä oli kallista: housut järjestään noin kympin kpl ja takit parikymppiä. Jos nämä on lahjoitustavaraa ja tarkoituksena on että myös vähävaraisilla olisi mahdollista ostaa, niin ihan poskettomat hinnat.
Mä jätän asioita ostamatta tai ostan tavarat käytettynä koska olen sekä pihi että mua ahdistaa jo olemassa olevan tavaran määrä, joten käytetyn ostaminen on tämän takia periaatteellinen ratkaisu. Saan keskipalkkaa ja puoliso taitaa kuulua 8. tulodesiiliin, eli periaatteessa voisi ostaa uuttakin tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo hoivalaitokset saa mitään suoraa valtion tukea. Hyvinvointialueet ostavat niiltä palveluja jopa halvemmalla kuin mitä itse tuottavat, mutta nyt on ostot jumissa eikä palvelua saa. Moni mummo on enemmän päivystyksen paareilla kuin kotonaan, mutta kun hoivapaikkaa ei hankita, niin mummo seilaa ambulanssilla kodin ja sairaalan väliä. Samaan aikaan halveksimassasi vanhushoivayrityksessä olisi paikkoja ja hoitoa tarjolla, mutta sitä ei osteta. Narkkareille kyllä riittää ra
Ja samalla sinusta on inhimillistä,että vanhus kuolee kotinsa lattialle, koska ei saa apua? Mieluummin huumeidenkäyttäjän turvallisuus kuin ikänsä veroja maksaneen vanhuksen elämän viimeisten kuukausien hyvä hoito?
Vasemmistolaisten maailmankuva on aika lailla julma, huumeet edellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään lykännyt tietokoneen hiiren ostamista. Eihän sellainen monta euroa maksa, mutta minun on hankittava kaikki kotiinkuljetettuna, ja muilla kuin ruokakaupoilla kuljetus maksaa 10-15 euroa. Kipukynnys ylittyy.
Eikö muka Prismasta saa hiirtä kotiinkuljetuksella?
Ei saa. Nykyisin on kahta lajia Prisman verkkokauppaa: toisesta saa ruokaa ja joitakin taloustavaroita, toisesta kaikkea muuta. Ruokapuolella eli S-kaupoissa ei myydä elektroniikkaa ollenkaan.
Minä ostan kolme kertaa kuukaudessa S-kaupoista ruokaa ja maksan siitä 9-12 euroa per kuljetus. Tuo tekee jo sellaisen kolon budjettiin, että ei tee mieli ostella muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo hoivalaitokset saa mitään suoraa valtion tukea. Hyvinvointialueet ostavat niiltä palveluja jopa halvemmalla kuin mitä itse tuottavat, mutta nyt on ostot jumissa eikä palvelua saa. Moni mummo on enemmän päivystyksen paareilla kuin kotonaan, mutta kun hoivapaikkaa ei hankita, niin mummo seilaa ambulanssilla kodin ja sairaalan väliä. Samaan aikaan halveksimassasi vanhushoivayrityksessä olisi paikkoja ja hoitoa tarjolla, mut
Minusta on yksi lysti, mihin se vanhus kuolee. Täällä on ihan työikäisiä ihmisiä sairaina, jotka tarvitsisivat sitä hoivaa vielä enemmän. Joten ihan sama.
Jos jotakuta kiinnostaisi, niin laittaisi nämä kaikki asiat kuntoon. Eivät sulje millään lailla pois toisiaan. Mutta, kun sitä ei haluta tehdä.
Olisin jättänyt heräämättä töihin tänä aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasien uusimista olen siirtänyt jo ainakin pari vuotta ja hammaslääkärissä käyntiä. Ulkomailla ei olla käyty moneen moneen vuoteen.
Minä uusin silmälasit viimeksi vuonna 2000 ja hammaslääkärissä kävin 2004. Ulkomailla en ole käynyt koskaan. Rahaa olisi, mutta ei kiinnosta uusia silmälaseja, korjauttaa hampaita tai matkustaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kivan; leffa- ja ravintolakäynnit, matkustelun ja harrastukset esimerkiksi.
Leffat, ravintolakäynnit ja matkustelu ovat täysin turhia asioita. Ilmaisia harrastuksia on loputtomasti.
Jouduin tyytymään puolen miljoonan asuntoon, vaikka miljoonan maksava olisi ollut paljon kivempi.
Haluaisin rakentaa 1000 m halkaisijaltaan olevan radioteleskoopin Suomeen
Se olisi maailman isoin
Rahaa tähän ei mulla ole 🥲
Voitko auttaa?