Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juttu se, että saa laittaa pariuhteen kriteereiksi vain sellaisia, joihin ihminen itse voi vaikuttaa?

Vierailija
13.01.2025 |

Mutta ei sellaisia mihin ei kuten pituus.

Kommentit (233)

Vierailija
81/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja siis tähän täytyy sanoa että tämä ihmisten tuohtumus liittyy osin siihen, että noissa sovelluksissa jotkut provosoituu toisten toiveista ja ominaisuuksista, matchaa tahallaan ja haukkuu. Mun ystävä on esimerkiksi vegaani, ja vaikka hän voisi varsin hyvin olla ei-vegaanin miehen kanssa, vegaanius on monelle kuitenkin deal breaker ja siksi hän mainitsi sen profiilissaan. Se taas yllytti monia miehiä, jotka matchasivat ja sitten pilkkasivat siitä vegaaniudesta. Sama on pituuskriteerien ja muiden kanssa, moni mies hermostuu ja alkaa pommittaa. -eri

Minä taas olen lyhyt nainen, 154cm. Viehätyn pitkistä miehistä. Jostain syystä pienet miehet kuitenkin triggeröityvät pituudestani ja käyvät päälle kuin villipedot. Kuulemma kuuluisi olla heidän kanssaan.Mutta kun minä en viehäty lyhyistä miehistä, sillä ei näiden miesten mielestä ole mitään väliä.

Ikävä kuulla. Mä en oikein ymmärrä miksi lyhyet miehet keskittyy niihin jotka eivät ole heistä kiinnostuneita, tai miksi he rajaavat vaihtoehtonsa lyhyisiin naisiin. Mulle ei olis pituudella väliä (olen 174 cm), mutta lyhyet miehet ei juuri koskaan lähestyneet. 

Vierailija
82/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Välillä kuulostaa, että vaaditaan reiluuden nimissä arpajaiset, että kukaan ei ominaisuuksien perusteella jää ilman kumppania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön ajatus, että saisi olla kriteerinä vain ominaisuuksia, joihin voi itse vaikuttaa. Ylivoimaiselle enemmistölle ihmisistä yksi keskeinen kriteeri on sukupuoli, johon ei voi itse vaikuttaa - ei siihen, mikä se sattuu olemaan, eikä siihen, mistä sattuu viehättymään.

No tämäpä.

Vierailija
84/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä kriteereitä olla. On minullekin tärkeää varsinkin parisuhteen kannalta, että nainen on hoikka ja hänellä ei ole paljoa seksikumppaneita menneisyydessä.

Ketjun alussa ihmeteltiin miksi etten sitten aktiivisesti viestittele joko Bulgarissa tai Turkissa asuville naisille (?)

Vierailija
85/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Välillä kuulostaa, että vaaditaan reiluuden nimissä arpajaiset, että kukaan ei ominaisuuksien perusteella jää ilman kumppania.

Siinä kohtaa voisi miettiä omalle kohdalle miltä tuntuisi olla parisuhteessa, jonkun kanssa josta ei viehäty tai pidä persoonana. Tuskin kumpikaan nauttisi saatika tahtoisi olla kyseisessä parisuhteessa. Puhumattakaan olla kumppani, joka tietää ettei puoliso tahtoisi edes olla kanssani, mutta koska kaikille piti löytää pari, niin arvottiinpa nyt näin.

Vierailija
86/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saa laittaa kriteeriksi ihan mitä vaan keksii. Vain mielikuvitus on rajana. 

Toinen juttu on sitten se, löytyykö semmosta kumppania koskaan.

Sama ongelmahan olisi sellaistenkin kriteerien kanssa, joihin voi vaikuttaa. Ei ole mitään taetta että kukaan haluaisi muuttaa itsessään juuri niitä asioita. Esimerkiksi moni nainen haluaisi korkeakoulutetun miehen, eivät miehet silti sen vuoksi sankoin joukoin hae yliopistoon. 

Löytyy: https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=5f6c950a12e276883ca4166… (profiilit heti näkyvillä) ,ja alle 200k/v oma ryhmä: https://www.millionairematch.com/

Vierailija
87/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kuka vaan laittaa, mitä itse tykkää ja haluaa, mutta silti tuntuu epäreilulta, että tulee ohitetuksi välittömästi sellaisten seikkojen tai piirteiden vuoksi, joille ei itse voi mitään. - Tai tämän piirteem kuten pituuden tai paremminsn puutteen uskotaan kertovan minusta tai yleisemmin lyhytkasvuisesta jotain negatiivista 

Esimerkki kaikki lyhyet miehet (kuten minä, joka olen alle 166 cm ovat katkeria ja kiukkusia ja kamalia heniseksti laosen tasolle jääneitä.

Veikaan, että itselläsikin saattaa olla paljon sellaisia kriteereitä, jotka liittyvät ominaisuuksiin, joille toinen ei voi mitään. Esim. sukupuoli, ikä, kulttuuritausta, onko yhteistä kieltä, mahdollisesti mielenterveys.... Onko se epäreilua?

Vierailija
88/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä kriteereitä olla. On minullekin tärkeää varsinkin parisuhteen kannalta, että nainen on hoikka ja hänellä ei ole paljoa seksikumppaneita menneisyydessä.

Osaatko kertoa miksi? Toki sulla saa olla noi kriteerit

Koska naisella on mahdollisuus saada seksiä aina, ja jos hänellä on jumalaton määrä seksikumppaneita menneisyydessä, niin näistä kumppaneista vähintäänkin muutama on jäänyt siihen tilaan, että nainen fantasioi näistä miehistä edelleen. Ja nämä miehet ovat aina valmiina harrastamaan naisen kanssa seksiä, kun pienikin ongelma tulee suhteeseen. Eli nainen on selkeä riski parisuhteessa ja syytä antaa kulkea vapaana ilman parisuhteen kahleita. Ja minä miehenä etsin itselleni sopivamman kumppanin.

Luulen, ettei sukupuoli edes ole niin ratkaisevassa asemassa tässä, kuin yleisesti ajatellaan.

Myös naisia on monen ikäisiä, näköisiä ja kokoisia, niinkuin miehiäkin. Kaikille naisille ei ole loputonta tarjontaa. Toisaalta komealle miehelle voi olla yllinkyllin. 

Baarissa päälle puskevalle pulsulle on helppo sanoa ei, toisin voisi olla hyväkuntoisen komistuksen kanssa. Sama pätee varmasti toisinpäinkin. 

Sanasta 'nainen' vaan tuntuu monelle tulevan mieleen 25 vuotias instabeibe. 

Vierailija
89/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei saa laittaa kriteeriksi sukupuoltakaan?

Eihän siihen voi kukaan vaikuttaa.

Vierailija
90/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kuka vaan laittaa, mitä itse tykkää ja haluaa, mutta silti tuntuu epäreilulta, että tulee ohitetuksi välittömästi sellaisten seikkojen tai piirteiden vuoksi, joille ei itse voi mitään. - Tai tämän piirteem kuten pituuden tai paremminsn puutteen uskotaan kertovan minusta tai yleisemmin lyhytkasvuisesta jotain negatiivista 

Esimerkki kaikki lyhyet miehet (kuten minä, joka olen alle 166 cm ovat katkeria ja kiukkusia ja kamalia heniseksti laosen tasolle jääneitä.

Tunnen kyllä monta ihan mahtavaa miestä, jotka ovat 165cm, yksi 155cm tjsm. Ja tunnen monta ilkeää pitkää miestä. Joten ei pituus määritä luonnetta kai yleensä. 

Enkä kyllä ole itse ikinä ajatellut, että pituus, paino tmv olisi kriteeri. Olen rakastunut niin lyhyeen mieheen, ylipainoiseen mieheen, mieheen jolla oli paha akne ja mieheen jolla oli kaksisuuntainen. Olen itse ihan kaunis ekonomi, nuorena kilpaurheilin ja tein pientä missijuttuakin.

Ystäväni on väitellyt biokemiasta ja on naimisissa miehen kanssa, joka kävi apukoulun. 

Ei kannata jäädä jumiin uskomuksiin vaan katsoa mitä maailmassa tapahtuu. 

Vierailija
91/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä minä juuri luin? Että ihmiset fantasioisi jotain random panojaan? MIkä ihmeen pikku taapero siellä oikein kirjoittelee."

Eikö puhe ollut, että jokaisella saa olla omat kriteerinsä?

.. ja että jokainen saa nauraa ja ihmetellä näitä kriteereitä niin paljon, kuin haluaa. 

Vierailija
92/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali painon vaatiminen on aivan mahdotonta nykyajan naiselta. Punkerot ei vaan sytytä mutta aina tulee kauhe valitus kuinka en saisi vaatia naiselta tuommoista. En minäkään kelpaa naisille jotka vaatii vähintään 180cm miestä ja minun pitää hyväksyä se

Vierailija
93/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali painon vaatiminen on aivan mahdotonta nykyajan naiselta. Punkerot ei vaan sytytä mutta aina tulee kauhe valitus kuinka en saisi vaatia naiselta tuommoista. En minäkään kelpaa naisille jotka vaatii vähintään 180cm miestä ja minun pitää hyväksyä se

Pituus on silleen vähän eri, että sille ei ole tyypillistä vaihdella vuosien aikana kovin paljoa...

Saat silti pitää kriteerin. 

Vierailija
94/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäilen Bulgarian profiileissa hirveesti näkyvän pituusrajoja. Paljastitte toistamiseen ettette edes vilkaisen sen pään Tinderiä.

Mistä toi Bulgaria???

Vierailija
95/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saat pitää kriteerisi, mutta perustelusi on kyllä absurdi. Ja miehellä taas saa sinun mielestä olla paljon kumppaneita, otaksun?

Noita vapaaehtoisia miehiä seksin harrastamiseen löytyy kyllä ilman värikästä seksihistoriaakin. Ratkaiseva tekijä on kumppanisi halu pysyä uskollisena. "

Ratkaiseva tekijä on minulle se, ettei naisella ole värikästä seksihistoriaa. Moni muukin asia naisen käytöksessä kertoo sen, onko hän altis pettämään vai ei.

Mihin vedät rajan? 1 kumppani? 2? 3? 10? Entä jos on ollut vaan yksi, jonka kanssa on jyystetty kaikilla mahdollisilla tavoilla? 

Vierailija
96/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailun kriteeriksi laitan sen, että ihastun, ja vakavamman suhteen kriteeriksi sen, että rakastun. Näin on tapahtunut vain harvoin. Yhteistä näille naisille on, että ovat olleet pitkiä, jopa itseäni pidempiä, mielestäni kauniita ja alle 33-vuotiaita. En voi mitään sille, että en ole ihastunut muunlaisiin. Ehkä niinkin joskus vielä tapahtuu. M46

Vierailija
97/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailun kriteeriksi laitan sen, että ihastun, ja vakavamman suhteen kriteeriksi sen, että rakastun. Näin on tapahtunut vain harvoin. Yhteistä näille naisille on, että ovat olleet pitkiä, jopa itseäni pidempiä, mielestäni kauniita ja alle 33-vuotiaita. En voi mitään sille, että en ole ihastunut muunlaisiin. Ehkä niinkin joskus vielä tapahtuu. M46

Olet liian vanha

Vierailija
98/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset viehättyy hajuista. Pskalta haisevasta tyypistä ei tykkää kukaan.

Tällä palstalla kyllä pyörii joku pyllyhullu.

Vierailija
99/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha

Olen sopivan ikäinen naisille, jotka ihastuvat minuun. Muunlaisia en tarvitse mihinkään, eikä heidän mielipiteillään ole minulle merkitystä. M46

Vierailija
100/233 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus on silleen vähän eri, että sille ei ole tyypillistä vaihdella vuosien aikana kovin paljoa...

Saat silti pitää kriteerin. 

Moni ei tule ajatelleeksi tätä asiaa siltä kannalta, että asioille, joille ei voi itse mitään, ei myöskään tarvitse tehdä mitään. Esimerkiksi harvalla paino pysyy ilman vaivaa ihanteellisena ja voi tulla elämäntilanteita, joissa näin ei suurella todennäköisyydellä ole, pituus ei muutu juuri mihinkään teki lähes mitä tahansa. Kuinka monen mielestä olisi mukavaa olla kumppanin kanssa, jolle paino olisi tärkeimpiä asioita toisessa ja jonka kohdalla voisi olla varma, että muutos painossa tarkoittaisi eroa? Pituuden ym. pysyvien ominaisuuksien kohdalla tällaista ei tarvitse edes miettiä.

En tarkoita, että ei saisi olla jotain, mitä tahansa, kriteeriä puolisoehdokkaalle. Mutta on lyhytnäköistä väittää, että asiat, joihin ainakin teoriassa jokainen voi vaikuttaa olisivat mitenkään "parempia" tai "armeliaampia" kriteereitä. Eivät ne ole. Toki ei tarvitsekaan olla, sillä kukaan vähänkään järkevä ei muodosta parisuhdetta sellaisen henkilön kanssa, jonka kanssa ei halua olla.

Sivusta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme