Mikä juttu se, että saa laittaa pariuhteen kriteereiksi vain sellaisia, joihin ihminen itse voi vaikuttaa?
Kommentit (233)
Käytännössä kaikki mun kriteerit on sellaisia, mihin ihminen ei juurikaan voi itse vaikuttaa:
- pituus
- älykkyys
- huumorintaju
- kasvojen luusto ja estetiikka
- perhetausta
Perintötekijöihinsä ei itse voi vaikuttaa, ja ne ovat kyllä aika olennaiset pariutumisessa ja lisääntymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikki mun kriteerit on sellaisia, mihin ihminen ei juurikaan voi itse vaikuttaa:
- pituus
- älykkyys
- huumorintaju
- perhetausta
Jännä, kun minulla taas on paljon juuri sellaisia kriteereitä, joihin nainen voi vaikuttaa:
- Painon ja pituuden suhde
- Seksikumppanien vähäinen määrä
- Tupakoimattomuus
Vierailija kirjoitti: Mä en oikein ymmärrä miksi lyhyet miehet keskittyy niihin jotka eivät ole heistä kiinnostuneita, tai miksi he rajaavat vaihtoehtonsa lyhyisiin naisiin. Mulle ei olis pituudella väliä (olen 174 cm), mutta lyhyet miehet ei juuri koskaan lähestyneet.
Mä olen 176 cm nainen ja minua taas lähestyvät selvästi lyhyemmät miehet ihan urakalla. Olen ajatellut, että he lähestyvät ihan kaikkia naisia, että jos joku edes lämpenisi. En usko että heillä varsinaisesti on ollut mitään hongankolistajafetissiä.
"Samaa olen pohtinut. Varsinkin miehillä on usein se ikäkriteeri, koska eivät sanojensa mukaan kiinnostu yli 25/30/35-vuotiaista naisista. Mutta kyllähän minä ikäännyn. Jättäisikö tuollainen mies minut sitten vai eikö meillä vaan enää olisi mtn intiimiä?"
Olen se, joka edellisellä sivulla sanoin ihastuneeni vain -33-vuotiaisiin. En tietenkään jättäisi. Ihastuminen ja rakastuminen on sitä alkuvaihetta. Jos mennään tosissaan yhteen, niin ulkoisien juttujen takia en suhdetta päätä. M46
Vierailija kirjoitti:
Eli ei saa laittaa kriteeriksi sukupuoltakaan?
Eihän siihen voi kukaan vaikuttaa.
Nyt arvotaan noille halukkaille parit niin, että sukupuoli voi olla kumpi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun näkökulmasta tuo pituus on aina se ensimmäinen vaatimus, joten eivät naiset sitä kovin paljoa piilottele.
Jostain ne lyhyet miehet näyttävät kuitenkin puolison löytävän.
Joku voi löytää, mutta se tarkoittaa silti pelin pelaamista vaikeimmalla vaikeustasolla. Kyllä se pituus niin ehdoton kynnyskysymys monelle naiselle on. Ja kun se on vain yksi lukuisista ulkonäkövaatimuksista.
Jos keskittyisit johonkin muuhun kuin ulkonäköön? Monet naiset arvostavat hyviä sosiaalisia taitoja. Niitä voi jokainen harjoitella ja niistä on muutakin hyötyä elämässä.
Mä olen huomannut, että lyhyet miehet usein itse tekee pituudestaan ongelman. Tämä epävarmuus heijastuu käytökseen, joka on se todellinen turn off, ei pituus itsessään. Esimerkiksi uhriutuminen. En jaksa kuunnella ja jakaa säälipisteitä.
Mä seurustelin joskus itseäni muutaman sentin lyhyemmän miehen kanssa. Hän alkoi hyvin pian kertoa mitä kenkiä ja vaatteita saisin käyttää ja mitä en, etten näyttäisi liian pitkältä hänen vierellään.
"Mä olen huomannut, että lyhyet miehet usein itse tekee pituudestaan ongelman. Tämä epävarmuus heija..."
"En minäkään jaksa jakaa säälipisteitä naisille, joilla on ollut paljon seksikumppaneita."
Surkutteleeko naiset sitten useinkin seksihistoriaansa? Uhriutuvat ja kerjäävät säälipisteitä, kun on tullut rietasteltua?
Vierailija kirjoitti:
"Samaa olen pohtinut. Varsinkin miehillä on usein se ikäkriteeri, koska eivät sanojensa mukaan kiinnostu yli 25/30/35-vuotiaista naisista. Mutta kyllähän minä ikäännyn. Jättäisikö tuollainen mies minut sitten vai eikö meillä vaan enää olisi mtn intiimiä?"
Olen se, joka edellisellä sivulla sanoin ihastuneeni vain -33-vuotiaisiin. En tietenkään jättäisi. Ihastuminen ja rakastuminen on sitä alkuvaihetta. Jos mennään tosissaan yhteen, niin ulkoisien juttujen takia en suhdetta päätä. M46
Jaa-a aika iso riski päätyä kiertoon.
Typerä ajatus, juuri ne muuttumattomat asiat ovat niitä, joista kannattaa pitää kiinni, koska eivät ne muutu. Paino ym muuttuu elämän aikana kaikilla.
Mutta toisaalta, käytöstavoistahan tässä on kyse. Ei normaali ihminen kuuluta asioita, mitä haluaa kumppaniltaan, eikä erityisesti käytä sanaa vaadi. Siihen ihastuu, kehen ihastuu, eikä niille muille kuulu selittää, mikä heissä mättää.
En ole missään parinhakupalveluissa ikinä ollut, mutta varmasti sellaiset miehet ohittaisin, joille tärkeää on kertoa omista vaatimuksistaan, riippumatta siitä, mahtuisinko niihin. Ja tärkeää olisi kuulla siitä, minkälainen se mies olisi. Esim mitä kirjoja lukee, mikä on paras komediasarja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun näkökulmasta tuo pituus on aina se ensimmäinen vaatimus, joten eivät naiset sitä kovin paljoa piilottele.
Jostain ne lyhyet miehet näyttävät kuitenkin puolison löytävän.
Joku voi löytää, mutta se tarkoittaa silti pelin pelaamista vaikeimmalla vaikeustasolla. Kyllä se pituus niin ehdoton kynnyskysymys monelle naiselle on. Ja kun se on vain yksi lukuisista ulkonäkövaatimuksista.
Miksi haluat väkisin olla juuri sellaisen naisen kanssa joka ei halua olla sinun kanssasi? Tämä jaksaa kummastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tapailun kriteeriksi laitan sen, että ihastun, ja vakavamman suhteen kriteeriksi sen, että rakastun. Näin on tapahtunut vain harvoin. Yhteistä näille naisille on, että ovat olleet pitkiä, jopa itseäni pidempiä, mielestäni kauniita ja alle 33-vuotiaita. En voi mitään sille, että en ole ihastunut muunlaisiin. Ehkä niinkin joskus vielä tapahtuu. M46
Ei välttämättä tapahdu. Tiedän useammankin tiukkakriteerisen yksinäisen vanhemman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap tilanne liittyy varmaan siihen, että naisilla on miesten pituus kriteerinä, mutta jos miehillä on naisten paino kriteerinä, tulee siitä kauhea sota.
No sä pystyt aika varmaksi lupaamaan, ettet lyhene 190cm --> 160cm. :D
Niin?
Pikkupallo taas ymmärsi tahallaan väärin?
Kyllä tälläkin palstalla mammat on raivoissaan, jos mies kehtaa toivoa normaalipainoista naista kumppanikseen.
Voin asettaaa kriteeriksi vaikka vasenkätisen lääkärin Turusta, jonka nimi on Heidi. Toki jos Turussa ei ole ainuttakaan väsenkätistä lääkäriä, jonka nimni on Heidi on minulla vaikeuksia löytää kumppania. En myös voi käskeä jotakuta väsenkätistä lääkäriä muualta muuttamaan Turkuun ja vaihtamaan nimensä Heidiksi.
Hyvä myös muistaa, että vaikka kumpikin osapuoli sopisi täysin toistensa kriteereihin, niin se itsessään ei ole mikään tae parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap tilanne liittyy varmaan siihen, että naisilla on miesten pituus kriteerinä, mutta jos miehillä on naisten paino kriteerinä, tulee siitä kauhea sota.
No sä pystyt aika varmaksi lupaamaan, ettet lyhene 190cm --> 160cm. :D
Niin?
Pikkupallo taas ymmärsi tahallaan väärin?
Kyllä tälläkin palstalla mammat on raivoissaan, jos mies kehtaa toivoa normaalipainoista naista kumppanikseen.
Raivoissaan? No nyt taidat vähän liioitella. Ei ketään kiinnosta tuntemattoman toiveet. Toki sen voi sanoa, että en itse lähtisi parisuhteeseen hoikkanakaan miehen kanssa, jolle hoikkuus on tärkein asia minussa. Kyllä sisäisen yhteensopivuuden pitää olla tärkeintä, eli miehen pitää olla kiinnostunut älystäni, huumorintajustani ja ystävyydestäni. Eikä se ole raivoa, että ohittaa muunlaiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
"Osa naisista pitää kyllä pituutta tärkeänä mutta osaa se taas ei kiinnosta lainkaan. Kannattaisi lopettaa tuon ensimmäisen joukon miettiminen ja omassa kelpaamattomuudentunteessaan rypeminen koska sillä pilaa mahdollisuudet jälkimmäisen joukon osalta. Ei ketään kiinnosta ryhtyä joksikin terapeutiksi ja heikon itsetunnon korjaajaksi.
Pituus on vain yksi ominaisuus ihmisessä. Miksi keskittyä ihmisiin, joille tämä on tärkeää? Ihan samalla tavalla älykkyys, ääni, haju, sosiaaliset taidot, paino, kasvojen ulkonäkö, koulutus, hiusten väri ja määrä, työ, silmien väri, harrastukset, arvot, pukeutumistyyli, lapset, asuinpaikkakunta jne. jne. jne. ovat mikä kullekin tärkeitä kriteerejä. Kukaan ei kelpaa kaikille.
Osa naisista (olettaisin) viehättyy esimerkiksi pukumiehistä. Jokainen mies voisi esiintyä puvussa päivittäin. Hyvin harva näin tekee vaikka (oletettavasti) joihinkin naisiin tämä toimisi positiivista hu
Tuo on jo jonkinlaista suhteenpelkoa tai itsesabotaasia. Itse et kiinnostu kuin niistä joilla on kriteerinä juuri ne asiat joihin et sovi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- pituus
- älykkyys
- huumorintaju
- perhetausta
Jännä, kun minulla taas on paljon juuri sellaisia kriteereitä, joihin nainen voi vaikuttaa:
- Tupakoimattomuus
Ja tuollaiset naiset eivät halua olla sinun kanssasi. Ymmärrän hyvin miksi, heillä on kriteerinä mies jolle noilla ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Et jättäisi, mutta et vain olisi enää ihastunut. Ihastuminen loppuisi 34v syntymäpäivänä🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- pituus
- älykkyys
- huumorintaju
- perhetausta
- Tupakoimattomuus
Ja tuollaiset naiset eivät halua olla sinun kanssasi. Ymmärrän hyvin miksi, heillä on kriteerinä mies jolle noilla ei ole merkitystä.
Aika monelle tupakoimattomalle ihmiselle toisen tupakointi on ehdoton ei.
"Osa naisista pitää kyllä pituutta tärkeänä mutta osaa se taas ei kiinnosta lainkaan. Kannattaisi lopettaa tuon ensimmäisen joukon miettiminen ja omassa kelpaamattomuudentunteessaan rypeminen koska sillä pilaa mahdollisuudet jälkimmäisen joukon osalta. Ei ketään kiinnosta ryhtyä joksikin terapeutiksi ja heikon itsetunnon korjaajaksi.
Pituus on vain yksi ominaisuus ihmisessä. Miksi keskittyä ihmisiin, joille tämä on tärkeää? Ihan samalla tavalla älykkyys, ääni, haju, sosiaaliset taidot, paino, kasvojen ulkonäkö, koulutus, hiusten väri ja määrä, työ, silmien väri, harrastukset, arvot, pukeutumistyyli, lapset, asuinpaikkakunta jne. jne. jne. ovat mikä kullekin tärkeitä kriteerejä. Kukaan ei kelpaa kaikille.
Osa naisista (olettaisin) viehättyy esimerkiksi pukumiehistä. Jokainen mies voisi esiintyä puvussa päivittäin. Hyvin harva näin tekee vaikka (oletettavasti) joihinkin naisiin tämä toimisi positiivista huomiota herättävänä seikkana. Moni tajuaa miettimättäkin jättää väliin ryhmän, jonka toiveet eivät ole sitä mitä itse tarjoaa. Samaa voisi soveltaa pituudenkin kohdalla."
Ei kelpaa. Mutta pituus on yksi niin sanotuista ydinkriteereistä. Eli se miellyttää lähes kaikkia, isoa osaa naisista. Ja erityisesti hyvännäköisiä naisia. Lyhyys on itsessään niin valtavan iso taakka kantaa erityisesti parisuhdemarkkinoilla, ettei sitä voi mitenkään sivuuttaa (miehenä), ja moni lyhyt mies varmasti luovuttaa nykypäivän markkinoilla, missä keskiverrollakin naisella on 3500 "kiinnostujaa". Ydinkriteereitä ovat pituuden lisäksi myös hiukset, lihaksen ja rasvan suhde, vaatteet, hampaat, etnisyys ja ikä.