Mikä juttu se, että saa laittaa pariuhteen kriteereiksi vain sellaisia, joihin ihminen itse voi vaikuttaa?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä kriteereitä olla. On minullekin tärkeää varsinkin parisuhteen kannalta, että nainen on hoikka ja hänellä ei ole paljoa seksikumppaneita menneisyydessä.
Osaatko kertoa miksi? Toki sulla saa olla noi kriteerit
Koska naisella on mahdollisuus saada seksiä aina, ja jos hänellä on jumalaton määrä seksikumppaneita menneisyydessä, niin näistä kumppaneista vähintäänkin muutama on jäänyt siihen tilaan, että nainen fantasioi näistä miehistä edelleen. Ja nämä miehet ovat aina valmiina harrastamaan naisen kanssa seksiä, kun pienikin ongelma tulee suhteeseen. Eli nainen on selkeä riski parisuhteessa ja syytä antaa kulkea vapaana ilman parisuhteen kahleita. Ja minä miehenä etsin itselleni sopivamman kumppanin.
Mitä?? Se että ON harrastanut seksiä jonkun kanssa tekee riskistä pienemmän. Ei ole enää tarpeen, ei ollut ainesta pysyvään suhteeseen joten ei jää yleensä haluttamaan enempää. Myöskin toi fantasiointi.. kyllä se koskee enemmän ihmisiä joiden kanssa EI ole harrastanut seksiä. Itse en ole jäänyt haikailemaan/fantasioimaan yhtäkään yhden illan juttua. Ja kun on tarpeeksi kokemuksia, oppii tietämään mitä haluaa ja sen löydettyään ei haikaile muuta ainakaan jos suhteessa muuten kaikki hyvin. Logiikkasi siis ontuu. Vaikka voihan tässäkin olla yksilöllisiä eroja.
Mietin samaa. Lisäksi kaikki tuntemani naiset joilla on vain vähän kumppaneita menneisyydessä, ovat jossain vaiheessa alkaneet harmitella kokemusten puutetta. Erojakin on tästä tullut. Uskon että miehillä on samaa, vaikka miesten kanssa en olekaan paljoa asiasta puhunut. Ihan tuttavapiirin kokemuksella voisin sanoa että ne joilla kokemuksia jo on, eivät haikaile muuta päätettyään sitoutua. Ne joilla ei ole, haikailevat jatkuvasti ja se syö sitoutumista. Kun niitä kokemuksia ei ole, ne tuntuvat vastustamattoman houkuttelevilta. Kokeneet taas tietävät etteivät jotkut yhdenillan jutut pääsääntöisesti ole mitään älyttömän ihmeellistä.
Kyllä minulle pituus merkitsee, kun olen itsekin pitkä, mutta se ihmetyttää että joillekin pätkille pitäisi olla pitkä mies Samoin ettei ole ylipainoinen, kun en itsekään ole.
Luotettavuus luonteenpiirteistä tärkein ja ettei ole agressiivinen = fiksu mies
Vierailija kirjoitti:
Kenelle siis olet velkaa kriteerisi/toiveesi kertomisen? Tätä ihmettelen kovasti. Ei mun ole kellekään koskaan tarvinnut kertoa millaisen ihmisen kanssa parisuhteen haluan, ainoastaan mennä yhteen sellaisen kanssa jonka kanssa olen halunnut, ja joka on halunnut myös mennä minun kanssani yhteen.
Onko tämä joku nykyajan nuorison juttu että omat preferenssit pitää validoida jonkun tietyn yleisön toimesta? Ja mikä tämä yleisö on?
Deittisovelluksissa listataan yleensä kriteerit. Ja kyllä mä aika pian kans kerroin kun miehen kanssa aloitettiin seurustelu 2010-luvun alussa. Minusta se osoittaa suunnitelmallisuutta, ja tulee sellainen olo että se toinen haluaa just mut kun hän kertoo kriteerinsä, jotka sopivat minuun tai meidän parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko näin että naisen pitää olla hento? Silloinhan ei uskalla tehdä mitään fyysistä kun pian vahingossa tulee lihaksia ja alkaa näyttää rotevalta.
Eikä ala. Pitää keskittyä syömiseen tai ylensyödä muuten, että rotevoituu. Muuten hoikistuu ja kiinteytyy. Massan kasvatus on perseestä. Ei tule vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin että naisen pitää olla hento? Silloinhan ei uskalla tehdä mitään fyysistä kun pian vahingossa tulee lihaksia ja alkaa näyttää rotevalta.
Eikä ala. Pitää keskittyä syömiseen tai ylensyödä muuten, että rotevoituu. Muuten hoikistuu ja kiinteytyy. Massan kasvatus on perseestä. Ei tule vahingossa.
Mitä järkeä olla luiseva?
Mulla kyllä kasvaa reisi- ja peppulihakset ihan vahingossakin. Mutta tykkään olla lihaksikas, joten jos joku deittiehdokas toivoo hentoa naista niin ihan hyvä listata se sinne omiin kriteereihin. En mä ala ahdistella enkä ängetä vaan etsin sellaisen joka tykkää mun tyyppisestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle siis olet velkaa kriteerisi/toiveesi kertomisen? Tätä ihmettelen kovasti. Ei mun ole kellekään koskaan tarvinnut kertoa millaisen ihmisen kanssa parisuhteen haluan, ainoastaan mennä yhteen sellaisen kanssa jonka kanssa olen halunnut, ja joka on halunnut myös mennä minun kanssani yhteen.
Onko tämä joku nykyajan nuorison juttu että omat preferenssit pitää validoida jonkun tietyn yleisön toimesta? Ja mikä tämä yleisö on?
Yleensä se yleisö on se tietty samaa kaavaa noudattava ihanneihminen. Eli halutaan miellyttää sitä geneettisesti lahjakasta kovaa treenaavaa uraihmistä.
Eipä hälvennyt ihmetys. MIKSI kukaan haluaa miellyttää jotain mielikuvitusporukkaa? Tässä on varmaan se syy miksei noin ajatteleville kumppania löydy. Toisten miellyttäminen ei noin yleisestikään indikoi itselle hyvää, kaikkein vähiten silloin jos toiveena on parisuhde. Mitä enemmän ihmiset on omia itsejään, sitä todennäköisemmin löytyy sellainen rinnalle joka haluaa sinut sellaisena kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä kriteereitä olla. On minullekin tärkeää varsinkin parisuhteen kannalta, että nainen on hoikka ja hänellä ei ole paljoa seksikumppaneita menneisyydessä.
Koska naisella on mahdollisuus saada seksiä aina, ja jos hänellä on jumalaton määrä seksikumppaneita menneisyydessä, niin näistä kumppaneista vähintäänkin muutama on jäänyt siihen tilaan, että nainen fantasioi näistä miehistä edelleen. Ja nämä miehet ovat aina valmiina harrastamaan naisen kanssa seksiä, kun pienikin ongelma tulee suhteeseen. Eli nainen on selkeä riski parisuhteessa ja syytä antaa kulkea vapaana ilman parisuhteen kahleita. Ja minä miehenä etsin itselleni sopivamman kumppanin.
Kyllä pitää olla aikamoinen nainen että saa seksiä aina. Toki voi saada jos tyrkyttää itseään kaikenmaailman spurguille, joskus nekin kyllä kieltäytyy. Minulla on elämässäni olltu 16-vuotiaasta asti lähes koko ajan mies, eli kaksi pitkää parisuhdetta joista nykyinen on kestänyt puolet elämästäni, eikä vielä koskaan ole ollut elämässä tilannetta että olisin saanut seksiä tarpeeksi, tai silloin kun minua oikein panettaa. Aina se on kiinni miehestä, jaksaako ja tekeekö sen mieli, koska jos ei, niin eipä siinä mitään seksiä harrastella.
Haluaisiko muka mies tilanteen, jossa aina olisi seksiä tarjolla joka käänteessä, mutta vain luotaantyöntäviä oksettavien naisten kanssa ja seksi olisi erittäin huonoa? Ei, ei halua naisetkaan. Minä ainakaan en ole eläissäni halunnut mitään irtoseksiä, enkä koskaan harrastaisi seksiä jos en rakastaisi miestä, koska se tuo ne mielettömät orgasmit, joita saan paljon ja helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisella on mahdollisuus saada seksiä aina, ja jos hänellä on jumalaton määrä seksikumppaneita menneisyydessä, niin näistä kumppaneista vähintäänkin muutama on jäänyt siihen tilaan, että nainen fantasioi näistä miehistä edelleen. Ja nämä miehet ovat aina valmiina harrastamaan naisen kanssa seksiä, kun pienikin ongelma tulee suhteeseen. Eli nainen on selkeä riski parisuhteessa ja syytä antaa kulkea vapaana ilman parisuhteen kahleita. Ja minä miehenä etsin itselleni sopivamma
Minä en tunne yhtään naista joka harmittelisi että on harrastanut seksiä vieraiden miesten kanssa liian vähän, päinvastoin, mulla on sellainen tuntuma, että aikalailla kaikki naiset katuu suurinta osaa irtosuhteistaan. Ja toki osaa myös pidemmistä suhteista. Itsellänikään ei ole ollut kuin kaksi pitkää suhdetta, ei ole koskaan käynyt mielessä että olisin jonkun vieraan ihmisen kanssa halunnut seksiä, siis sellaisen jota en rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa laittaa kriteeriksi ihan mitä vaan keksii. Vain mielikuvitus on rajana.
Toinen juttu on sitten se, löytyykö semmosta kumppania koskaan.
Nykyine sosiaalinenmedia asettaa epärealistiset tavoitteet. Ihminen nähdään vain esineenä vailla sielua ja sisintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittisovelluksissa listataan yleensä kriteerit. Ja kyllä mä aika pian kans kerroin kun miehen kanssa aloitettiin seurustelu 2010-luvun alussa. Minusta se osoittaa suunnitelmallisuutta, ja tulee sellainen olo että se toinen haluaa just mut kun hän kertoo kriteerinsä, jotka sopivat minuun tai meidän parisuhteeseen.
Olen käsittänyt että sinne kirjoitetaan esittely ITSESTÄ, ei vaatimuslistaa kumppanille. Kun jokainen kertoo itsestään, niin löytyy ne jotka haluavat juuri sellaiseen tutustua. Typerä sovellus jos siellä on vain vaatimuslistat mahd. kumppanille. Eihän sitä kumppania noin löydykään.
Olipa kriteereitä tai ei niin jokatapauksessa se kenestä viehättyy ei ole muutettavissa. Siksi on suht turhaa valittaa kenenkään kriteereistä. Toki voin vaatia ettei miehellä saa olla kriteerinä hoikkuuss, koska en täytä kyseistä vaatimusta. muuttaisiko valittaminen mitään? Ei muuttaisi. Hän ei todennäköisesti viehättyisi minusta vaikkei tietoisestioliskaan laittanutkriteeriksi kumppanin hoikkuutta. Samoin pituusvaatimus. Voin olla laittamattaa pituutta kriteerilistalle, mutta muuttuuko miesmakuni? Ei muutu.
Väitän, että jokaisella on kriteereitä, jotka ovat ehdottomia ja piirteitä joita toivotaan, mutta eivät ole niin tärkeitä. Kuitenkin ihastuessa/rakastuessa kriteerilista todennäköisesti unohtuu.
Täälä hetkellä kriteerinä pesukoneen korjaustaito. Äänestä päätellen linkous on lähtenyt lomille. Ei vaineskaan, mutta jos on tiedossa suht edullisesti kodinkoneita korjaavaa, niin saa ilmiantaa itsensä tai tuttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se yleisö on se tietty samaa kaavaa noudattava ihanneihminen. Eli halutaan miellyttää sitä geneettisesti lahjakasta kovaa treenaavaa uraihmistä.
Eipä hälvennyt ihmetys. MIKSI kukaan haluaa miellyttää jotain mielikuvitusporukkaa? Tässä on varmaan se syy miksei noin ajatteleville kumppania löydy. Toisten miellyttäminen ei noin yleisestikään indi
Se ei tarkoita, että jos esimerkiksi laittaa itsensä fyysisesti hyvään kuntoon, ettei olisi oma itsensä. Silloinhan vasta oletkin oma itsesi. Sinun on oltava sellainen itse, kuin toivot kumppanisi olevan. Ei ole oikoteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmaa. Jos joku ei kelpuuta minua kumppaniksi sen vuoksi, että olen 180cm, enkä 181cm, miksi haluaisin olla sellaisen ihmisen kanssa?
No just näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä kuka vaan laittaa, mitä itse tykkää ja haluaa, mutta silti tuntuu epäreilulta, että tulee ohitetuksi välittömästi sellaisten seikkojen tai piirteiden vuoksi, joille ei itse voi mitään. - Tai tämän piirteem kuten pituuden tai paremminsn puutteen uskotaan kertovan minusta tai yleisemmin lyhytkasvuisesta jotain negatiivista
Esimerkki kaikki lyhyet miehet (kuten minä, joka olen alle 166 cm ovat katkeria ja kiukkusia ja kamalia heniseksti laosen tasolle jääneitä.
Parisuhdemarkkinoissa ei ole mitään reilua. Sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittu.
Niin. Silti täällä vänistään toistuvasti siitä, että miksi naiset/miehet/elämä ei ole reilua.
Se on osa aikuistumista hyväksyä, että mikään ei ole reilua.
Niillä eväillä mennään mitä on saatu. Toiset rikastuu, menee naimisiin ja saavat ystäviä. Toiset ei tee mitään niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisella on mahdollisuus saada seksiä aina, ja jos hänellä on jumalaton määrä seksikumppaneita menneisyydessä, niin näistä kumppaneista vähintäänkin muutama on jäänyt siihen tilaan, että nainen fantasioi näistä miehistä edelleen. Ja nämä miehet ovat aina valmiina harrastamaan naisen kanssa seksiä, kun pienikin ongelma tulee suhteeseen. Eli nainen on selkeä riski parisuhteessa ja syytä antaa kulkea vapaana ilman parisuhteen k
Ja tämähän kuulostaa oikein hyvältä! Monelle miehelle tuo on ehdoton green flag. Joillekin ei ole mitään merkitystä, toisille on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hälvennyt ihmetys. MIKSI kukaan haluaa miellyttää jotain mielikuvitusporukkaa? Tässä on varmaan se syy miksei noin ajatteleville kumppania löydy.
Kommentoit viestini vierestä, joten eipä mulla ole tuohon mitään sanottavaa.
Ongelma on siinä että se joka vaatii on yleensä semmoinen että vaatii kaikkea maan ja taivaan väliltä eikä häneltä itseltä saisi vaatia yhtään mitään ja jos niille asetetaan yksikin vaatimus mitä ei täytä niin alkaa kauhea valittaminen ja haukkuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä juuri luin? Että ihmiset fantasioisi jotain random panojaan? MIkä ihmeen pikku taapero siellä oikein kirjoittelee.