Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päiväkodissa töissä ja ainoa mahdollisuus sovittaa henkilökohtaiset menot on saikuttaminen

Vierailija
13.01.2025 |

Nytkin ensi viikolla on kaksi käyntiä keskussairaalassa, erikoissairaanhoidossa, keskellä päivää. 

Pääsisin varmasti lähtemään  esihenkilön mäkätyksen saattelemana, mutta saattaisi joutua jättämään työkaverin yksin tai pahimmassa tapauksessa lapset. Lisäksi joutuisin tekemään tuntitolkulla miinus tunteja, jotka esimies sitten sijoittelisi oman mielensä mukaan mihin tykkäisi.

Ei, paljon helpompaa on sairastua, olla pari päivää pois ja käydä rauhassa omilla pakollisilla menoillaan.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin sovi toimia. Oletpa paha tyttö!

Vierailija
2/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin sovi toimia. Oletpa paha tyttö!

Tyttö?

M44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosiolla otin palkatonta! Silloin saa sijaisen.Nykyisin ei kai enää saa.

Vierailija
4/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kyllä ole missään töissä. Ellei persujen puoluetoimistossa. 

Vierailija
5/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aiemmin ravintolassa töissä ja oli sama homma. Esimies mielestään omisti minut, ei ollut mitään mahdollisuutta neuvotella jotain päivää vapaaksi jos oli tärkeä meno. Kaiken lisäksi vuorot kerrottiin kesällä vain kaksi viikkoa eteenpäin, ettei voinut edes hyvissä ajoin suunnitella menojaan vapaille päiville.

No, ratkaisu oli että mulle tuli sitten aina migreeni sellaisina päivinä, jolloin oli oikeasti joku meno johon vaan pitää päästä. Eihän siinä muuta keinoa jää, jos työnantaja ei suostu sopimaan ja joustamaan koskaan. Ihmisellä on muutakin elämää kuin pelkkä työssäkäynti.

Vierailija
6/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö ei varmasti ala saikutuksesta mäkättämään.

Vierailija
7/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hölmö. Siinä ei ole muiden työntekijöiden ja lasten kannalta mitään eroa, lähdetkö kesken päivän vai oletko saikulla. Joka tapauksessa jonkun on ne lapset hoidettava. Ja se onnistuu ihan hyvin ilman sinuakin. Et ole korvaamaton, vaikka niin kuvittelet. 

Vierailija
8/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit on kyllä paskimpia työpaikkoja.

Vierailija
9/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työehtosopimuksessa lukee, että lääkärikäynnit on pyrittävä sopimaan vapaa-ajalle, mutta jos se ei onnistu, saa käydä työajalla. Hakeudu töihin vuoropäiväkotiin, jos muuten ei onnistu.

Vierailija
10/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko tosiaan ettei palkatonta saa tai osa-aikaista? Jos olet osatyökykyinen niin luulisi että jotain voi neuvotella

Vierailija
11/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työehtosopimuksessa lukee, että lääkärikäynnit on pyrittävä sopimaan vapaa-ajalle, mutta jos se ei onnistu, saa käydä työajalla. Hakeudu töihin vuoropäiväkotiin, jos muuten ei onnistu.

Erikoissairaanhoitoon ajat ovat ne mitkä annetaan, ei niitä voi itse sopia, kuten yksityiselle. Jos annettu aika ei sovi, se perutaan ja saat postissa uuden ajan, jonka ajankohtaan edelleenkään et voi vaikuttaa.

Vierailija
12/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä saa työaikana hoitaa. Ainoastaan työterveystarkastus on työaikaa.

Vierailija
13/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esihenkilö ei varmasti ala saikutuksesta mäkättämään.

Minkäs se sille mahtaa.

Vierailija
14/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko tosiaan ettei palkatonta saa tai osa-aikaista? Jos olet osatyökykyinen niin luulisi että jotain voi neuvotella

päiväkodeissa ei tosiaankaan saa mitään palkattomia.

Vierailija
15/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä ensimmäisen sairauspäivän tulisi aina olla palkaton. Yksityisasioiden hoito työajalla vaikuttaa siltä, että työnteko ei ole prioriteeteissa kovin korkealla ja pitkä palkaton jakso olisi mieluisa asia.

Ap haluaa lääkäriin ja siksi siellä soitetaan vanhemmille, että hakekaa lapsi kotiin, meillä ei ole tarpeeksi hoitajia. Ei puhettakaan, että hoitopäivästä saisi korvauksen, vaikka lapselle ei voida hoitoa tarjota.

Vierailija
16/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä neuvolassa, meillä sama juttu. Ei minulle tuota ongelmia ilmoittaa äideille, että neuvola-aika on peruttu, yritä saada uusi ennen synnytystä.

Vierailija
17/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoissairaanhoitoon ajat ovat ne mitkä annetaan, ei niitä voi itse sopia, kuten yksityiselle. Jos annettu aika ei sovi, se perutaan ja saat postissa uuden ajan, jonka ajankohtaan edelleenkään et voi vaikuttaa.

No se on sitten paskempi homma, jos ei työehtosopimuksessa ole mainittu mitään asiasta. Kannattaisi varmaan ottaa puheeksi seuraavalla neuvottelukierroksella.

Vierailija
18/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onkin. Kunnon työehtosopimuksessa tuo ei ole ongelma. Saat käydä sitten työajalla.

Vierailija
19/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa osan täällä kuvittelemaan, että palkaton vapaa on ilmoitusluonteinen asia?

Vierailija
20/69 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae töihin vuoropäiväkotiin?