Älypuhelimesta luopuminen oli elämäni paras päätös
Sain tarpeekseni älypuhelimesta viisi vuotta sitten ja vaihdoin takaisin vanhaan näppäinpuhelimeen. Nettiasiat hoidan läppärillä. Keskittymiskyky ja mielenterveys on parantunut huomattavasti, jatkuva ärtyisyys loppunut, ja vuorokauteen tuntuu tulleen rutkasti lisää aikaa! En siis käytä myöskään mitään sosiaalisia medioita edes tietokoneen kautta.
Ilman älypuhelinta (tai muita älylaitteita) voi vielä nykyaikanakin elää, ja vieläpä erittäin mielekästä elämää.
Kommentit (194)
Kiinnostaisi miten te käytätte viranomaispalveluja. Jonkun Kekkosen aikaisen tunnuslukutaulukon avulla vai?🤣
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi miten te käytätte viranomaispalveluja. Jonkun Kekkosen aikaisen tunnuslukutaulukon avulla vai?🤣
Kamoon, nehän maksaakin aina käteisellä ja jonottavat eläkkeensaapumispäivinä pankin ovella klo 7 alkaen.
Parasta olisi kun pystyisi elämään ilman minkäänlaista puhelinta. Saatanallinen keksintö.
Minä en koskaan aloittanut alypuhelimen käyttöä. En tiedä mistä jään paitsi.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista, koska olisin tarvinut jotain viranomaispalveluita. Kaikki eivät ole Kela-pummeja, vaikka sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä viranomaispalveluja tarkoitat? Näin työsskäyvänä aikuisena ei tule mieleen kuin passin uusiminen. Se hoituu kävelemällä poliisiasemalle ja odottamalla omaa vuoroaan.
N40
Siirtykää lankapuhelimeen, jos ette itse osaa rajoittaa somen käyttöä.
Minä ainakaan en luovu älypuhelimestani, siitä on paljon hyötyä ja iloa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan aloittanut alypuhelimen käyttöä. En tiedä mistä jään paitsi.
Mutta kännykän käytön olet kuitenkin aloittanut. Ei muuta.
Jaa,ei minulla ole mitään vaikeuksia pysyä pois puhelimesta sopimattomassa tilanteessa esim. töissä vaikka muuten olen siellä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Itse pärjään älypuhelimen kanssa oikein hyvin. Osaan laittaa puhelimen äänettömälle, jos on tarvetta. Käytän puhelinta vain puheluihin ja viestittelyyn.
Kyllä itsekin pidin puhelinta äänettömällä ja estin kaikki ilmoitukset kaikista sovelluksista. Silti se puhelin oli jatkuvasti kädessä. Ihmiset on erilaisia siinä, kuinka helposti noihin laitteisiin koukuttuu. Kiva kuulla, että sinulle älypuhelin ei ole tuottanut ongelmia. :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Itse pärjään älypuhelimen kanssa oikein hyvin. Osaan laittaa puhelimen äänettömälle, jos on tarvetta. Käytän puhelinta vain puheluihin ja viestittelyyn.
Kyllä itsekin pidin puhelinta äänettömällä ja estin kaikki ilmoitukset kaikista sovelluksista. Silti se puhelin oli jatkuvasti kädessä. Ihmiset on erilaisia siinä, kuinka helposti noihin laitteisiin koukuttuu. Kiva kuulla, että sinulle älypuhelin ei ole tuottanut ongelmia. :) -ap
Elämä on valintoja. Sen puhelimen voi laittaa myös pois kädestä. Ei ole yhtään vaikeaa.
Äly puhelin on epä käytännöllinen suuren kokonsa (tiiliskivi) vuoksi, miksiköhän ei valmisteta simpukka äly puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En siis käytä myöskään mitään sosiaalisia medioita edes tietokoneen kautta. "
Keskustelufoorumi on sosiaalinen media...
On on, mutta tarkoitin niitä sosiaalisia medioita, mihin luodaan tili. Itselleni 80-luvulla syntyneenä keskustelupalsta on keskustelupalsta ja sosiaalinen media on Facebook, Instagram jne.
Olen myöskin syntynyt 80-luvulla ja ymmärrän, että keskustelupalstat ovat sosiaalista mediaa. Tämä ei ole mielipidekysymys.
Niinhän sanoin itsekin ymmärtäväni. Olen vain tottunut kutsumaan sosiaalisiksi medioiksi noita uudempia palveluita. -ap
Sama kuin sanoisi ettei syö mitään lihaa, mutta syö kuitenkin kanaa ja kalaa, koska on vain tottunut kutsumaan lihaksi punaista lihaa.
Minäkään en ole käynyt netissä enää vuosiin. Mahtava fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti. Jos vaikea on sinun valintasi, niin mikäpä siinä.
Avaatko vähän, mikä älypuhelimettomuudessa sinun mielestäsi olisi vaikeaa? Itse koen asian päinvastoin, älypuhelin koukuttavuutensa takia vaikeutti elämää, ja elämä ilman sitä on paljon helpompaa. -ap
Erityisesti se, että sitten tarvitsee monta laitetta yhden sijasta.
Mitä laitteita esimerkiksi? Itse en ainakaan kanna mukanani näppäinpuhelimen lisäksi kuin taskukalenteria, kun tuo puhelin on sen verran vanhaa mallia, ettei siitä kalenteria löydy. Eikä myöskään kameraa, mutta kameraa en kanniskele jatkuvasti mukana.
Puhelimen lisäksi kamera, navigaattori, läppäri ja musiikkisoitin nyt ainakin.
Ap on vähän kuin narkomaani, joka on vaihtanut huumeet viinaan. Ensin oli koukussa älypuhelimeen ja kohta on koukussa vauvapalstaan. Noin heikolla itsekurilla (ja ilmeisen vähäisellä elämän sisällöllä) se puhelimen räplääminen korvautuu hyvin äkkiä vauvapalstalla kirjoitteluun.
Itse asun maakuopassa ja syön käpyjä. Ihan ok näin talvella kun ei ole itikoita, mitä nyt vähän vilakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti. Jos vaikea on sinun valintasi, niin mikäpä siinä.
Avaatko vähän, mikä älypuhelimettomuudessa sinun mielestäsi olisi vaikeaa? Itse koen asian päinvastoin, älypuhelin koukuttavuutensa takia vaikeutti elämää, ja elämä ilman sitä on paljon helpompaa. -ap
Älypuhelin ei ole yhtään koukuttava, jos siitä ei tee itselleen pakkomiellettä. Ilmoitusäänet saa tarvittaessa pois päältä ja jokaiseen kilahdukseen ei ole pakko reagoida sekunnissa.
Kirjoitin jo tuonne aiempaan kommenttiin, että pidin puhelinta äänettömällä ja estin kaikki ilmoitukset, silti se puhelin oli koko ajan kädessä. Sittenkin, kun olin poistanut kaikki sometilit ja Whatsappin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä viranomaispalveluja tarkoitat? Näin työsskäyvänä aikuisena ei tule mieleen kuin passin uusiminen. Se hoituu kävelemällä poliisiasemalle ja odottamalla omaa vuoroaan.
N40
Veroilmoitus vaikkapa.
eri
Niinhän sanoin itsekin ymmärtäväni. Olen vain tottunut kutsumaan sosiaalisiksi medioiksi noita uudempia palveluita. -ap