Älypuhelimesta luopuminen oli elämäni paras päätös
Sain tarpeekseni älypuhelimesta viisi vuotta sitten ja vaihdoin takaisin vanhaan näppäinpuhelimeen. Nettiasiat hoidan läppärillä. Keskittymiskyky ja mielenterveys on parantunut huomattavasti, jatkuva ärtyisyys loppunut, ja vuorokauteen tuntuu tulleen rutkasti lisää aikaa! En siis käytä myöskään mitään sosiaalisia medioita edes tietokoneen kautta.
Ilman älypuhelinta (tai muita älylaitteita) voi vielä nykyaikanakin elää, ja vieläpä erittäin mielekästä elämää.
Kommentit (194)
Toinen hyvä vinkki on jättää some. Tyhjä lelu ei kiinnosta niin paljon ja puhelin palautuu omaan arvoonsa. Vaikka olisi älykäskin, se ei koukuta, jos ei siellä ole mitään.
Sama.
Älypuhelin on tiukasti laatikossa ja vanhan liiton kapula päivittäisessä käytössä. Älykännykän otan esille vain kun lähden ulkomaille tai kotimaan pidemmälle lomalle kun en viitsi läppäriä mukanani raahata.
7,5 h olen käyttänyt tänään puhelinta, just katsoin...
Vierailija kirjoitti:
Mutta töitä ei ole vieläkään löytynyt?
Ei tullut vastausta tähän.
Vierailija kirjoitti:
7,5 h olen käyttänyt tänään puhelinta, just katsoin...
Paljonko olet käyttänyt aikaa työnhakuun?
"En siis käytä myöskään mitään sosiaalisia medioita edes tietokoneen kautta. "
Keskustelufoorumi on sosiaalinen media...
Vierailija kirjoitti:
Toinen hyvä vinkki on jättää some. Tyhjä lelu ei kiinnosta niin paljon ja puhelin palautuu omaan arvoonsa. Vaikka olisi älykäskin, se ei koukuta, jos ei siellä ole mitään.
Millaisella ihmisellä on riippuvuus someen/puhelimeen?
Vierailija kirjoitti:
Tyhjä tyhjiö ei varmaan suakaan kiinnostaisi kymmentä vuotta..?
Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti. Jos vaikea on sinun valintasi, niin mikäpä siinä.
Kiitos tästä tiedosta. Nyt voin kuolla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää miten rajusta asiasta on kyse. Tyhjiö. Ja kyvykäs ihminen menettää kaiken
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltainen palsta ei onneksi ole nopeatempoinen, eikä jotai lyhyitä videopätkiä ole pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tein juuri noin, että suljin ensiksi sometilit ja jopa Whatsappin. Silti se puhelin oli jatkuvasti kädessä ja selasin jatkuvasti selaimen kautta jotain sivustoja ja googlettelin tyhjänpäiväisiä asioita. Eli ainakin omalla kohdallani se itse laitekin koukutti. -ap
Toivottavasti moni ottaa sinusta esimerkiä. Sosiaalinen media saastuttaa meidän päät. Ja varsinkin silloin kun se seuraa meitä joka paikkaan.
Mutta silti pörräät läppärillä vauvapalstalla... Vielä on varaa nipistää ruutuajasta.
Minä en pärjäisi näppäinpuhelimen varassa, koska se ei tarjoa niitä sovelluksia, joita tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
On on, mutta tarkoitin niitä sosiaalisia medioita, mihin luodaan tili. Itselleni 80-luvulla syntyneenä keskustelupalsta on keskustelupalsta ja sosiaalinen media on Facebook, Instagram jne.