Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies oppia koskettamaan?

Vierailija
13.01.2025 |

Miesystäväni ei kosketa minua, ei pidä pusuista, halauksista, hyväilyistä, eikä niitä minullekaan anna, ellen erikseen pyydä, ja silloinkin hyvin minimaalisesti. Sanoo ettei hän vain ole sellainen, eikä aiemmissakaan suhteissa ole pussaillut.

Minä kärsin kosketuksen puutteesta enkä voi käsittää miksei joku rakastaan halua helliä. Surkeinta on se että enää ei ole juuri esileikkiäkään, eli hän ei oikein halua koskettaa käsillä tai suullaan siinäkään yhteydessä. 

Erikoista tässä on se, että humalassa kyllä ottaa minut lähelleen ja koskettaa, suutelee, on ihan kuin eri mies.Ja aivan suhteen alussa oli enemmän suutelua ja kosketuksia, mutta pikkuhiljaa ne hiipuivat.

Olen kysynyt että pitääkö minua vastenmielisenä kun selvin päin pihtaa kosketusta, mutta kuulemma ei. Mitenkään ei osaa selittää miksi käyttäytyy näin. Ei halua erotakaan.Minua tilanne satuttaa ja loukkaa, ja itsetunto huono. Kehoni huutaa kosketusta, se on melkein kuin kipu. Tunnen oloni torjutuksi 

Ja jos joku kysyy, niin en ole ylipainoinen, huolehdin puhtaudestani ja aiemmissa suhteissa on ollut paljon kosketusta miesten aloitteesta.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta?Miehellä on myös jotakin aistiyliherkkyyttä, ilmenee esim ihon pistelynä, kutinana. Johtuuko koskettamattomuus siitä, onko tämä jotain neuroepätyypillistä?

Ja tärkein: voiko tällainen mies muuttua ja oppia pitämään koskettamisesta?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluaisin oppia mutta kun lähes aina on tullut torjutuksi ja väistetyksi, niin vähemmästäkin on voinut oppia, ettei minun luultavasti kannata edes yrittää, niin en taas saa kokea pettmystä siitä, että nainen haluaisi koskettaa minua, eikä ottaa askelta taaksepäin tai luoda vain katsetta, joka kysyy,sanoo, joka pysäyttää enemmän kuin kutsuu luokseen. Ja minä pöljä kuvittelen ja uskottelen, että arvostain hänen tilaansa ja koskemattomuuttaan kun en sitten enää yritä lähestyä. 

Vierailija
22/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei syystä tai toisesta itse pidä kosketuksesta, hän tuskin osaa koskea toistakaan. 

Joillain voi oma keho ja sen epävarmuudet olla este.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Minä yritin muuttaa kylmää miestä, joka myös kyllä kouri sitten humalassa. Ei onnistunut ja mani 20 vuotta hukkaan.

Vierailija
24/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään olette olleet suhteessa?

Vierailija
25/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, ehkä minun on vain uskottava että me emme sovi toisillemme. Jos haluan kosketusta ja hellyyttä, on etsittävä erilainen mies.

Harmi kun tämä piirre ei tullut heti alussa ilmi ja antoi itsestään erilaisen kuvan.. Ehdin rakastua

Vierailija
26/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet ollut tekemättä aloitetta?

Hiljaisen ihmisen saa parhaiten puhumaan kun on itse hiljaa. Koskettelemattoman saa parhaiten koskemaan kun antaa tilaa eikä aiheesta tee numeroa. 

Vierailija
27/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista, ehkä minun on vain uskottava että me emme sovi toisillemme. Jos haluan kosketusta ja hellyyttä, on etsittävä erilainen mies.

Harmi kun tämä piirre ei tullut heti alussa ilmi ja antoi itsestään erilaisen kuvan.. Ehdin rakastua

Kuka antaa jonkun tuntemattoman mammakuoron "eroa" -huuteluineen päättää oman ja kumppanin elämän asioista?

Tulee mieleen vanha sananlasku: "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä".

Vierailija
28/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällaisen suhteen mies. Vaimollani traumaattinen lapsuus lienee syynä lukkiutumiseen kosketuksen alueella.

Ps. En ole jättämässä puolisoani.

Vierailija
29/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Sinun pitää sanoa suoraan sille miehelle, että haluat enemmän kosketusta.

Vierailija
30/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi alkua pidemmälle jatkanut tuollaisen miehen kanssa. Kyllä läheisyys ja kosketus kuuluu parisuhteeseen. Olisi ihan kamalaa elää tuollaisen miehen kanssa joka ei kosketa. 

Vierailija
31/41 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka antaa jonkun tuntemattoman mammakuoron "eroa" -huuteluineen päättää oman ja kumppanin elämän asioista?

Et ole kovin looginen. Ap sanoo että haluaa kosketusta. Hänelle kerrotaan, totuudenmukaisesti, että nykyinen mies ei sitä selvästikään anna. Joten kun ap toteaa järkeenkäyvästi, että jos hän haluaa kosketusta, on etsittävä erilainen mies, sinä väität, että hänet on manipuloitu ajattelemaan väärin.

Mutta  jos ollaan hetki rationaalisia, jos pystyt, niin tuohan on se ainoa järkevä johtopäätös: jos ap haluaa jotain mitä nykyinen mies ei hänelle anna, hän saa sitä vain jonkun toisen miehen kanssa. Tämä näissä ketjuissa on se anti naisille: muut auttavat aloittajaa näkemään tilanteensa kirkkaasti.

Hänhän saattaa siitä huolimatta jättää eroamatta, koska moni nainen sinnittelee pitkään huonossa suhteessa. 

Vierailija
32/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muuttumaan. Olen ollut samankaltaisessa suhteessa. Se vain pahenee, vaikka kaikkesi yrittäisit.

Vierailija
33/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen kuin ap:n, tosin ei ole koskaan humalassa joten sitä puolta en tiedä.

Rakastellessa silittelee ja koskee mutta ei muuten. Jos halaa se on sellainen huolimaton läpyttely ja kuiva suukko, lusikkaan tulee vahingossa yöllä n kerran vuodessa. 

Itse olen aina kärsinyt tästä koska minulle rakkaan ihmisen koskettaminen, sylittely ja silittely on rakkaudenosoitus ja koen tietenkin etten ole rakkauden arvoinen tai haluttava. Mutta mies taas osoittaa rakkautensa muuten teoillaan. 

Ei ole oppinut 29 vuodessa. 

Vierailija
34/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella ei muutu paremmaksi. Itse menin nuorena yhteen eksän kanssa ja itse nautin läheisyydestä ja koskettelusta, mutta hän ei pitänyt siitä että hyväilen häntä. Aivan aluksi hän pyynnöstäni hyväili tai silitteli minua, mutta se loppui hyvin pian. Hän ei myöskään koskaan halannut, halunnut nukkua kiinni toisessa tai muutenkaan olla fyysisesti kosketuksissa satunnaisia seksikertoja lukuunottamatta. Tottumuksesta tai en tiedä miksi, olimme suhteessa yli 20 vuotta, mutta lopulta meillä ei ollut jäljellä enää mitään mitä luokittelisin parisuhteeksi ja lisäksi se kuinka hän kohteli minua ja käytti alkoa, johti eroon. 

Uusi mieheni on aivan päinvastainen ja olen nyt vasta tajunnut kuinka paljon kaipasin kosketusta ja miten tärkeä rakkauden kieli kosketus ja fyysinen läheisyys minulle on. Suhteemme on tietenkin paljon tuoreempi, mutta ei kuitenkaan ole enää kyse mistään ensihuumasta ja silti kosketukset kuuluvat jokapäiväiseen elämäämme, halaamme, suutelemme, nukumme kiinni toisissamme, harrastamme usein seksiä, mies hieroo ja hyväilee, sohvalla pitää jalkojani sylissä jne. Kaikkea sellaista mitä edellisessä suhteessa ei tapahtunut ikinä. 

Vierailija
35/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän humalassa koskettelee ja suukottelee, hänellä on siihen tarve ja halu.

Jostain syystä joku esto sen selvänä estää.

Kyllä hän siis voi oppia, jos haluaa.

Varmaan joku lapsuudessa ehdollistettu hellyydenosoituskielto.

Vierailija
36/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään mitä haaskausta, vaikka olisi 150 kilo kosketeltavaa, eiks vaan?

Vierailija
37/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään mitä haaskausta, vaikka olisi 150 kilo kosketeltavaa, eiks vaan?

Mä olen painanut meidän yhdessäolon aikana 52-65kg joten ehkä tuo on ongelma - liian vähän kosketeltavaa:(

Vierailija
38/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet ollut tekemättä aloitetta?

Hiljaisen ihmisen saa parhaiten puhumaan kun on itse hiljaa. Koskettelemattoman saa parhaiten koskemaan kun antaa tilaa eikä aiheesta tee numeroa. 

Ei todellakaan!

Meillä oli aktiivista seksiä ja läheisyyttä niin kauan kun jaksoin tehdä aloitteet. Kun lopetin ja "annoin tilaa" jotta näkisin miten paljon mies kaipaa läheisyyttä kaikki lopahti muutamassa vuodessa. Jos mainitsin läheisyydenkapuustani mies taputti ja halasi mutta unohti jo seuraavana päivänä. Jos hän ei olisi mun paras ystäväni ja yhteisten unelmien toteuttajakumppani olisin varmaan lähtenyt 10v sitten

Vierailija
39/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa nyt jo, ehdit vielä löytää hyvän miehen. En jaksaisi tuollaista kylmyyttä kuukauttakaan eikä tuo tule muuttumaan. 

Ei niin! Minäkin vuosia katsellut toivoen, että muuttuu, ei muutu! Ukko syyttää minua.

Vierailija
40/41 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettelin naista ja sain nyrkistä. Enää en koskettele.