Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeus vaatia vaimolta, että lopettaa kaveruuden

Vierailija
13.01.2025 |

Vaimo on mielestäni rikkonut rajojani erään miespuolisen työkaverinsa kanssa ja itselläni on loukattu olo. Heillä on vapaa-ajallaan yhteinen harrastus ja muuta yhteydenpitoa, viihtyvät hyvin yhdessä.

On ollut eräitä tilanteita, joissa heidän toimintansa on mennyt jossain määrin överiksi. Näissä tilanteissa on tuntunut, että mies kohtelee vaimoani kuin omaansa, mutta vaimo vain vähättelee niiden tilanteiden merkitystä. Myös vaimoni on useissa tilanteissa toiminut tämän miehen kanssa tavalla, josta mielestäni kuka tahansa aviomies loukkaantuisi.

Olen varma tiettyihin seikkoihin perustuen, että eivät ole pettäneet ja heillä ei ole varsinaista suhdetta ja olen lähes varma, että ei se ei sellaiseksi kehity, mutta harmittaa ja olen mustasukkainen, mielestäni ihan syystäkin. Ehkä jonkinasteista ihastusta heillä saattaa olla. Lähinnä pelkään, että mies on jollain tavalla kateellinen minulle tai katkera ja yrittää manipuloida vaimoani ja heikentää parisuhdettamme.

Minulle sanotaan, että ovat pelkkiä ystäviä. Tilanne jatkuu vain vaikka puhuttu on vaimon kanssa paljon tästä. On yhteisiä lapsia, joten vaikea tästä on lähteä kun kerran pettämistä ei ole tapahtunut. Vaimo ei ole ennen toiminut tällä tavalla. Onko minulla oikeus vaatia vaimolta, että vähentää tai lopettaa yhteydenpitonsa vapaa-ajallaan hänen?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi ihmeessä jos haluat omistushaluisen, mustasukkaisen ja säälittävän miehen leiman itseesi.

No ei kyllä avioliittoon tai edes suhteeseen kuulu vastakkaista sukupuolta olevat "parhaat kaverit", joiden kanssa ähelletään vapaa-aika.

Sopeutuisit helposti lähi-idän kulttuuriin. Suomalaiseen kulttuuriin tuollainen ei kuulu.

Mmmh... puolison toiminta satuttaa toista osapuolta, mutta näemmä mitään ei ole tehty tämän asian helpottamiseksi. Toivottavasti se ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Tuolle linjalle jos lähtee, vaimon täytyy varoa jokaista liikettään ettei vain loukkaa miestään. Mies tässä on se, jolla on ongelma, ei vaimolla.

Tolla logiikalla en näe syytä kutsua suhdetta parisuhteeksi.

Vierailija
42/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hänellä ennenkin ollut miespuoleisia kavereita enkä ole ollut mustasukkainen. Tässä on kyse siitä, että heidän toimintansa on selkeästi rikkonut rajojani. Minulla on siis mielestäni aivan oikea syy mustasukkainen, aika moni muukin olisi.

Ap

Voisitko selventää tarkemmin miten ovat rikkoneet rajoja? Onko heidän välillä fyysistä läheisyyttä tms.?

Ei ole fyysistä läheisyyttä. Liittyy heidän tapaansa olla vapaa-ajallaan yhdessä ja millaisena se näyttäytyy ulkopuolisille, someen ym. jossa mies puhuu vaimostani kuin omastaan. Viestittelyä iltamyöhään yksityisistä asioista, vaimo löperrellyt minun yksityisiä asioita hänelle, minut on sivuutettu, minulle on valehdeltu eristä asioista. Listaa voisi varmasti jatkaa

Ap

Mistä tiedät varmasti? Ehkä he varovat vain näyttää sitä siten, että sinä voisit siitä saada tietää. Eivät he tyhmiä ole. Tarkista vaimosi pikkarit aina, kun hän seuraavan kerran tulee tapaamasta ystäväänsä. Niistä ja niiden tahroista voit päätellä asioiden todellisia laidan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hänellä ennenkin ollut miespuoleisia kavereita enkä ole ollut mustasukkainen. Tässä on kyse siitä, että heidän toimintansa on selkeästi rikkonut rajojani. Minulla on siis mielestäni aivan oikea syy mustasukkainen, aika moni muukin olisi.

Ap

Voisitko selventää tarkemmin miten ovat rikkoneet rajoja? Onko heidän välillä fyysistä läheisyyttä tms.?

Ei ole fyysistä läheisyyttä. Liittyy heidän tapaansa olla vapaa-ajallaan yhdessä ja millaisena se näyttäytyy ulkopuolisille, someen ym. jossa mies puhuu vaimostani kuin omastaan. Viestittelyä iltamyöhään yksityisistä asioista, vaimo löperrellyt minun yksityisiä asioita hänelle, minut on sivuutettu, minulle on valehdeltu eristä asioista. Listaa voisi varmasti jatkaa

Ap

Jaa. Itse en jaskaisi tuollaista vaan lähtisin menemään.

Vierailija
44/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä se syy on?

Jos oikeasti haluat jatkaa liittoanne, keskustelu voisi olla parempi lähestymistapa kuin vaatiminen. 

Jos ette pääse yhteisymmärrykseen, voitte miettiä eroa. Tai voithan sinäkin lähteä vaikka yhteiseen reissuun naispuolisen kaverisi kanssa. 

Vierailija
45/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeutta. Piste.

Ei tarvitse perustella tätä.

Siis sinusta on oikein, että parisuhteessa tekee koko ajan asioita, jotka loukkaavat toista?

Vierailija
46/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

<

No tuo on kyllä loukkaavaa. Kyse on vaimosi toiminnasta. Valehtelua en itse hyväksyisi suhteessa, enkä yksityisasioiden vuotamista. Jos ei tulisi anteeksipyyntöä ja tilanne korjaantuisi samantien, alkaisin suunnitella eroa. 

N

Vierailija
47/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen onko teidän parisuhteessa jotakin, josta pitäisi enemmän keskustella kuin siitä miten paljon vaimosi roikkuu miespuolisen kaverinsa seurassa? Tilanne pahenee , jos se perimmäinen syy ei selkene teille kummallekaan. 

Olet oikeassa siinä, että kerrot sruoaan mitä ajattelet asiasta ja vaimosi vastuulla olisi miettiä kuin vähätellä. Perustelut puolin ja toisin ovat nyt paikallaan. 

Paljon olemme puhuneet. Ihan vilpittömästi voisi sanoa, että meillä on ollut varsin hyvä parisuhde, joka on vieläpä parantunut vuosi vuodelta. Tämä nykyinen tilanne on nyt syntynyt melko yhtäkkiä ja oma mustasukkaisuus kasvanut samaa vauhtia. Vaimon muuttunut käytös ihmetyttää, miten ihmisestä voi paljastua uusia puolia vielä vuosikymmenen jälkeen.

Vierailija
48/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, kiellät. Jos olet tyypillinen suomalaismies eli kodissaan alistettu hiiri, annat asioitten mennä.

Vierailija
49/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus vaatia lopettamaan yhteydenpito.

Vierailija
50/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

<

Jos vaimosi kaveri olisi nainen, niin olisiko silti tapahtunut vääryyksiä mielestäsi?

Kyllähän tietysti sukupuoli tuo tuohon oman lisänsä, koska mies on aina mahdollinen kilpailija.

Kannattaa ainakin kertoa, että et halua asioitasi puhuttavan ja tunnet, että sinut on sivuutettu ja sinulle on valehdeltu.

Vierailija
51/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa typeriä vastauksia!! Kysymys pitäisi paremminkin olla niinpäin, että miksi vaimosi haluaa viettää aikaa miespuolisen ystävänsä kanssa tavalla, joka loukkaa sinua. Jos olet ilmaissut vaimollesi, että tilanne on sinusta epämukava, sinua arvostavana kumppanina vaimosi vähentäisi yhteydenpidon minimiin, jopa lopettaisi sen kokonaan. Itsestäänselvä juttu. Jos näin ei tapahdu ja sinun pitäisi jatkaa liitossa kuin kaikki olisi hyvin, niin ei ole mukavasti vaadittu vaimoltasi. Itse pistäisin kova kovaa vastaan, en ehkä rähinällä, mutta neutraalin toteavasti. Enkä todellakaan olisi mikään lutuinen aviomies.

En itse ikinä suostuisi siihen, että puolisoni koittaisi määrätä, ketä ystäviäni saan tavata ja keitä en. Sehän olisi jokseenkin harvinaista, että miehiltä tallaista vaadittaisiin, mutta naisilta ilmeisen usein.

T. Mies 40v.

Tässä ei ole kyse siitä, että määrää ketä saa tavata. Vaan että toinen käyttäytyy loukkaavasti toista kohtaan, eikä halua miettiä sitä omaa toimintaansa.

Vierailija
52/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen onko teidän parisuhteessa jotakin, josta pitäisi enemmän keskustella kuin siitä miten paljon vaimosi roikkuu miespuolisen kaverinsa seurassa? Tilanne pahenee , jos se perimmäinen syy ei selkene teille kummallekaan. 

Olet oikeassa siinä, että kerrot sruoaan mitä ajattelet asiasta ja vaimosi vastuulla olisi miettiä kuin vähätellä. Perustelut puolin ja toisin ovat nyt paikallaan. 

Paljon olemme puhuneet. Ihan vilpittömästi voisi sanoa, että meillä on ollut varsin hyvä parisuhde, joka on vieläpä parantunut vuosi vuodelta. Tämä nykyinen tilanne on nyt syntynyt melko yhtäkkiä ja oma mustasukkaisuus kasvanut samaa vauhtia. Vaimon muuttunut käytös ihmetyttää, miten ihmisestä voi paljastua uusia puolia vielä vuosikymmenen jälkeen.

Jos tuo tilanne ja käytös ovat yhtäkkiä syntyneet, niin kyseessä on varmaan se, että vaimosi on ihastunut.

Se, että olet mustasukkainen, voi kyllä kääntyä itseäsi vastaan. Olisiko parempi heittäytyä välinpitämättömäksi? Ei välttämättä sekään. Hankala tilanne.

Vierailija
53/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisin lainkaan mustasukkainen jos työkaveri olisi nainen. Valehtelusta ja yksityisasioiden levittelystä olisin varmaankin vain vihainen, en mustasukkainen. Olen kai sitten liian konservatiivinen nykymaailmaan. Toisaalta vaikea kuvitella kaikkia tapahtuneita asioita edes tapahtuneiksi jos työkaveri olisi hetero nainen.

Vierailija
54/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selvää, että puolisoa loukkaavia asioita pitää välttää. Liian läheinen jonkun muun kanssa ei pidä olla, eikä viettää liiaksi hänen kanssaan aikaa. Puolison pitäisi olla se tärkein ja rakkain ja nimenomaan hänen tunteet pitää ottaa huomioon. 

Ihminen on mestari petkuttamaan itseään. Moni suhde on saanut alkunsa siitä,että ollaan tässä vaan kavereita ja vähän flirttaillaankin. Siinä leikitään tulella.

Moni sanoo nyt, että kyllä ihmisellä saa olla ystäviä ja jos se ei puolisolle käy, niin voi häipyä. Ystäviä saa olla, mutta ei sellaisia, jotka vaivaa omaa puolisoa. Ja tämä on ihan eri asia kuin sairaalloinen mustasukkaisuus. On normaalia tuntea huolta omasta suhteesta ja ilmaista se puolisolleen. 

Vierailija
55/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan eroa.

Vierailija
56/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on selvää, että puolisoa loukkaavia asioita pitää välttää. Liian läheinen jonkun muun kanssa ei pidä olla, eikä viettää liiaksi hänen kanssaan aikaa. Puolison pitäisi olla se tärkein ja rakkain ja nimenomaan hänen tunteet pitää ottaa huomioon. 

Ihminen on mestari petkuttamaan itseään. Moni suhde on saanut alkunsa siitä,että ollaan tässä vaan kavereita ja vähän flirttaillaankin. Siinä leikitään tulella.

Moni sanoo nyt, että kyllä ihmisellä saa olla ystäviä ja jos se ei puolisolle käy, niin voi häipyä. Ystäviä saa olla, mutta ei sellaisia, jotka vaivaa omaa puolisoa. Ja tämä on ihan eri asia kuin sairaalloinen mustasukkaisuus. On normaalia tuntea huolta omasta suhteesta ja ilmaista se puolisolleen. 

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Näin itsekin näen asian, olen tätä paljon miettinyt. Tilanne on hankala.

Ap 

Vierailija
57/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaatia olemaan erossa tyypistä. Katso miten reagoi, voi olla että vaihtuu lennossa.

Mulukku emäntä sinulla. 

Vierailija
58/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne, ei voi muuta sanoa. Tekisin johtopäätökset tuosta laittaisin eron vireille. 

Vierailija
59/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Liian pitkälle vaimosi on mennyt. En hyväksyisi todellakaan

t. Nainen

Vierailija
60/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeus vaatia lopettamaan yhteydenpito.

Minusta tämä ei ole paras lähtökohta keskustelulle, vaikka yhteydenpito luultavimmin katkeaakin, jos liitto jatkuu. Paras tapa aloittaa on ottaa pöydälle vaimon toiminta ja se, että se loukkaa ap:ta. 

Vaimo käyttäytyy törkeästi, ulkopuolinen mies vain mahdollistaa. Itse näkisin, että vaimon täytyisi

-lakata levittelemästä ap:n yksityisasioita

-lakata valehtelemasta

-pyytää anteeksi näitä

-tsekata oma somekäyttäytyminen 

-katsoa, ettei sama toistu

Lisäksi molempien tulisi todeta, että haluavat jatkaa liittoa. Tässä vaiheessa vaimon itse tulisi haluta muuttaa toimintaansa ulkopuolisen miehen kanssa. Jos ei, ei liitolla ole mielestäni edellytyksiä jatkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi