Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeus vaatia vaimolta, että lopettaa kaveruuden

Vierailija
13.01.2025 |

Vaimo on mielestäni rikkonut rajojani erään miespuolisen työkaverinsa kanssa ja itselläni on loukattu olo. Heillä on vapaa-ajallaan yhteinen harrastus ja muuta yhteydenpitoa, viihtyvät hyvin yhdessä.

On ollut eräitä tilanteita, joissa heidän toimintansa on mennyt jossain määrin överiksi. Näissä tilanteissa on tuntunut, että mies kohtelee vaimoani kuin omaansa, mutta vaimo vain vähättelee niiden tilanteiden merkitystä. Myös vaimoni on useissa tilanteissa toiminut tämän miehen kanssa tavalla, josta mielestäni kuka tahansa aviomies loukkaantuisi.

Olen varma tiettyihin seikkoihin perustuen, että eivät ole pettäneet ja heillä ei ole varsinaista suhdetta ja olen lähes varma, että ei se ei sellaiseksi kehity, mutta harmittaa ja olen mustasukkainen, mielestäni ihan syystäkin. Ehkä jonkinasteista ihastusta heillä saattaa olla. Lähinnä pelkään, että mies on jollain tavalla kateellinen minulle tai katkera ja yrittää manipuloida vaimoani ja heikentää parisuhdettamme.

Minulle sanotaan, että ovat pelkkiä ystäviä. Tilanne jatkuu vain vaikka puhuttu on vaimon kanssa paljon tästä. On yhteisiä lapsia, joten vaikea tästä on lähteä kun kerran pettämistä ei ole tapahtunut. Vaimo ei ole ennen toiminut tällä tavalla. Onko minulla oikeus vaatia vaimolta, että vähentää tai lopettaa yhteydenpitonsa vapaa-ajallaan hänen?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nyt ymmärtänyt tämän rajajutun väärin. Ei kukaan muu, nainen tai mies voi rikkoa sun rajoja. He tekevät mitä tekevät, heillä on siihen oikeus etkä sinä voi asettaa sille mitään rajoja (jollei nyt oteta lukuun yhteiskunnan yhdessä säätämiä lakeja, joihin he itsekin ovat siis osallisia). Sinun rajat si sanelevat sinun OMAA toimintaasi. Siis sitä, mitä SINÄ teet niissä tilantaissa,kun muut tekevät mitä tekevät. Eli hankitko elämän, ja itsetunnon, otatko eron, oletko sittenkin tyytyväinen tähän?

Vierailija
22/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on sinun ongelmasi, työstä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin ajattelen!

Ap

Vierailija
24/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hänellä ennenkin ollut miespuoleisia kavereita enkä ole ollut mustasukkainen. Tässä on kyse siitä, että heidän toimintansa on selkeästi rikkonut rajojani. Minulla on siis mielestäni aivan oikea syy mustasukkainen, aika moni muukin olisi.

Ap

Voisitko selventää tarkemmin miten ovat rikkoneet rajoja? Onko heidän välillä fyysistä läheisyyttä tms.?

Vierailija
25/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimalla vaimosi on muutaman vuoden kuluttua ex-vaimo.

Sun kannattaa ennemmin lähestyä asiaa niin, että puhutte niin, ettet syytä vaimoa väärästä käytöksestä, vaan kerrot, miten sinä koet epävarmuutta tilanteen vuoksi, koska koet, että on menty liian pitkälle.

Totuus on, että sopivan ikäistä miesten ja naisten välillä on harvoin aivan täydellisen viatonta ystävyyttä. Mutta varmimmin kehität tuosta ystävyydestä entistä vähemmän viatonta ryhtymällä hankalaksi.

Vierailija
26/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehellä on oikeus puolustaa taloustavaraansa.

Taloustavaraa....? 

Kuvottavaa.

Vierailija
27/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä sitä miestä turpaan vaimon nähden, niin hän näkee kumpi teistä määrää.

Uuu... Macho gorilla... Vedän turpaan kaikkia...

Vierailija
28/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi kyllä mieli, mutta siihen liittyy sitten riski poliisiasiasta ja lasten hultajuudesta, joten en uskalla mennä ihan näin pitkälle.

Ap

Vierailija
29/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelen!

Ap

Tää piti olla vastaus kommenttiin nro 16.

Ap

Vierailija
30/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehellä on oikeus puolustaa taloustavaraansa.

Taloustavaraa....? 

Kuvottavaa.

https://www.hs.fi/maailma/art-2000010950637.html

Vierailija
31/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on löytänyt herrasmiehen ja viihtyy tämän turvallisessa kainalossa?

Ainoa mitä voit tehdä on olla vielä houkuttelevampi herrasmies.

Mutta taidat olla ärsyttävä akkamainen vänkääjä?

Tiedät miten tuossa käy. 

Vierailija
32/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi kyllä mieli, mutta siihen liittyy sitten riski poliisiasiasta ja lasten hultajuudesta, joten en uskalla mennä ihan näin pitkälle.

Ap

Eroa. Jos et itse saa aikaiseksi, niin lähetät NYT vaimollesi viestin, jossa on tämän keskustelun osoite ja sanot, että olet Ap. Sillä se järjestyy. Lastenne mielenterveyden vuoksi teidän kannattaa erota. Ainakin sinä olet haitallinen heidän tasapainoiselle kasvulleen, ja niin on todennäköisesti teidän parisuhteennekin.

Vierailija
33/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli mieleen onko teidän parisuhteessa jotakin, josta pitäisi enemmän keskustella kuin siitä miten paljon vaimosi roikkuu miespuolisen kaverinsa seurassa? Tilanne pahenee , jos se perimmäinen syy ei selkene teille kummallekaan. 

Olet oikeassa siinä, että kerrot sruoaan mitä ajattelet asiasta ja vaimosi vastuulla olisi miettiä kuin vähätellä. Perustelut puolin ja toisin ovat nyt paikallaan. 

Vierailija
34/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typeriä vastauksia!! Kysymys pitäisi paremminkin olla niinpäin, että miksi vaimosi haluaa viettää aikaa miespuolisen ystävänsä kanssa tavalla, joka loukkaa sinua. Jos olet ilmaissut vaimollesi, että tilanne on sinusta epämukava, sinua arvostavana kumppanina vaimosi vähentäisi yhteydenpidon minimiin, jopa lopettaisi sen kokonaan. Itsestäänselvä juttu. Jos näin ei tapahdu ja sinun pitäisi jatkaa liitossa kuin kaikki olisi hyvin, niin ei ole mukavasti vaadittu vaimoltasi. Itse pistäisin kova kovaa vastaan, en ehkä rähinällä, mutta neutraalin toteavasti. Enkä todellakaan olisi mikään lutuinen aviomies.

En itse ikinä suostuisi siihen, että puolisoni koittaisi määrätä, ketä ystäviäni saan tavata ja keitä en. Sehän olisi jokseenkin harvinaista, että miehiltä tallaista vaadittaisiin, mutta naisilta ilmeisen usein.

T. Mies 40v.

Vierailija
35/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että kiukuttelet asiasta, esitä toive, että tapaisitte kolmistaan. Olen nainen, ja minulla on paljon miehiä ystävinä. Vietän aikaa myös näiden miesten vaimojen kanssa, mutta harvemmin. Ei ole ollut mustasukkaisuusdraamaa koskaan, kun jokaisella osapuolella on terve itsetunto.

Vierailija
36/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hänellä ennenkin ollut miespuoleisia kavereita enkä ole ollut mustasukkainen. Tässä on kyse siitä, että heidän toimintansa on selkeästi rikkonut rajojani. Minulla on siis mielestäni aivan oikea syy mustasukkainen, aika moni muukin olisi.

Ap

Voisitko selventää tarkemmin miten ovat rikkoneet rajoja? Onko heidän välillä fyysistä läheisyyttä tms.?

Ei ole fyysistä läheisyyttä. Liittyy heidän tapaansa olla vapaa-ajallaan yhdessä ja millaisena se näyttäytyy ulkopuolisille, someen ym. jossa mies puhuu vaimostani kuin omastaan. Viestittelyä iltamyöhään yksityisistä asioista, vaimo löperrellyt minun yksityisiä asioita hänelle, minut on sivuutettu, minulle on valehdeltu eristä asioista. Listaa voisi varmasti jatkaa

Ap

Vierailija
37/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko koskaan kysynyt vaimoltasi, tykkäisikö hän olla kahden miehen kanssa? Mitä mieltä DP:stä, ottaako ahteriin?

Vierailija
38/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jo maito maassa.

Vierailija
39/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden pitäisi hyppiä sinun olojesi tahdissa? Niin, rakkaus. Miksi sinun ei rakkauden nimissä kuulu käsitellä itse omat olosi ja antaa rakastamasi ihmisen elää vapaasti?

Vierailija
40/78 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Teemu Selänne? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä