Onko oikeus vaatia vaimolta, että lopettaa kaveruuden
Vaimo on mielestäni rikkonut rajojani erään miespuolisen työkaverinsa kanssa ja itselläni on loukattu olo. Heillä on vapaa-ajallaan yhteinen harrastus ja muuta yhteydenpitoa, viihtyvät hyvin yhdessä.
On ollut eräitä tilanteita, joissa heidän toimintansa on mennyt jossain määrin överiksi. Näissä tilanteissa on tuntunut, että mies kohtelee vaimoani kuin omaansa, mutta vaimo vain vähättelee niiden tilanteiden merkitystä. Myös vaimoni on useissa tilanteissa toiminut tämän miehen kanssa tavalla, josta mielestäni kuka tahansa aviomies loukkaantuisi.
Olen varma tiettyihin seikkoihin perustuen, että eivät ole pettäneet ja heillä ei ole varsinaista suhdetta ja olen lähes varma, että ei se ei sellaiseksi kehity, mutta harmittaa ja olen mustasukkainen, mielestäni ihan syystäkin. Ehkä jonkinasteista ihastusta heillä saattaa olla. Lähinnä pelkään, että mies on jollain tavalla kateellinen minulle tai katkera ja yrittää manipuloida vaimoani ja heikentää parisuhdettamme.
Minulle sanotaan, että ovat pelkkiä ystäviä. Tilanne jatkuu vain vaikka puhuttu on vaimon kanssa paljon tästä. On yhteisiä lapsia, joten vaikea tästä on lähteä kun kerran pettämistä ei ole tapahtunut. Vaimo ei ole ennen toiminut tällä tavalla. Onko minulla oikeus vaatia vaimolta, että vähentää tai lopettaa yhteydenpitonsa vapaa-ajallaan hänen?
Kommentit (78)
Ei ole oikeutta. Vaimosi tekee tavallaan ja sinä joko elät asian kanssa tai eroat.
Voithan sä ns vaatia mutta kyllä kuulostaa siltä, että vaimosi on ihastunut ehkä jopa rakastunut tuohon mieheen. Vaimosi voi valita tuon miehen ja sinä jäät yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vaadi ihmeessä jos haluat omistushaluisen, mustasukkaisen ja säälittävän miehen leiman itseesi.
No ei kyllä avioliittoon tai edes suhteeseen kuulu vastakkaista sukupuolta olevat "parhaat kaverit", joiden kanssa ähelletään vapaa-aika.
Olet sairaalloisen mustasukkainen, etkä luota vaimoosi. Jos et parane tuon tason mielenterveysongelmasta, on vaimon kannalta parempi että eroatte. Jos mieheni sanoo minulle, kenen kanssa saan harrastaa, hän olisi nopeasti ex.
Todellakin saa olla miehiä kavereina. Flirtti toki pois. Asiallinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadi ihmeessä jos haluat omistushaluisen, mustasukkaisen ja säälittävän miehen leiman itseesi.
No ei kyllä avioliittoon tai edes suhteeseen kuulu vastakkaista sukupuolta olevat "parhaat kaverit", joiden kanssa ähelletään vapaa-aika.
Ei varmaan ahdasmielisillä ja epävarmoilla kuulukaan.
Vaimosi tietää, että tämä "kaveruus" satuttaa sinua, mutta ei anna sen vaikuttaa toimintaansa. Hän on ratkaisunsa siis tehnyt. Nyt on sinun vuorosi tehdä omasi eli joko hyväksyt tilanteen tai sitten et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopeutuisit helposti lähi-idän kulttuuriin. Suomalaiseen kulttuuriin tuollainen ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopeutuisit helposti lähi-idän kulttuuriin. Suomalaiseen kulttuuriin tuollainen ei kuulu.
Mmmh... puolison toiminta satuttaa toista osapuolta, mutta näemmä mitään ei ole tehty tämän asian helpottamiseksi. Toivottavasti se ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Olisko tilanne eri ,jos kyseessä olis nainen? Miten tämä omistushaluisuus näkyy siinä mieskaverissa? Toki jos ovat hyviä kavereita, niin on täysin luonnollista puolustaa ja olla toisen tukena. On sitten nainen tai mies tämä kaveri. Ja ainahan sitä kaveria " rakastaa " mutta se ei ole romanttista rakkautta.
Eiköhän ne olis jo tehneet siirtonsa, jos kyseessä olisi jotain enemmän.
@ap vaikuttaa ihan 100% sairaalta ja omistushaluiselta kyttääjältä.
En ihmettelis vaikka olis jo asentanut vakoiluohjelman vaimonsa puhelimeen jne jne...
Puhu sille miehelle kahden kesken kuin mies miehelle, niin oppiipahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmmh... puolison toiminta satuttaa toista osapuolta, mutta näemmä mitään ei ole tehty tämän asian helpottamiseksi. Toivottavasti se ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Tuolle linjalle jos lähtee, vaimon täytyy varoa jokaista liikettään ettei vain loukkaa miestään. Mies tässä on se, jolla on ongelma, ei vaimolla.
Kyllä miehellä on oikeus puolustaa taloustavaraansa.
Onpa typeriä vastauksia!! Kysymys pitäisi paremminkin olla niinpäin, että miksi vaimosi haluaa viettää aikaa miespuolisen ystävänsä kanssa tavalla, joka loukkaa sinua. Jos olet ilmaissut vaimollesi, että tilanne on sinusta epämukava, sinua arvostavana kumppanina vaimosi vähentäisi yhteydenpidon minimiin, jopa lopettaisi sen kokonaan. Itsestäänselvä juttu. Jos näin ei tapahdu ja sinun pitäisi jatkaa liitossa kuin kaikki olisi hyvin, niin ei ole mukavasti vaadittu vaimoltasi. Itse pistäisin kova kovaa vastaan, en ehkä rähinällä, mutta neutraalin toteavasti. Enkä todellakaan olisi mikään lutuinen aviomies.
Ei ole oikeutta. Piste.
Ei tarvitse perustella tätä.
On hänellä ennenkin ollut miespuoleisia kavereita enkä ole ollut mustasukkainen. Tässä on kyse siitä, että heidän toimintansa on selkeästi rikkonut rajojani. Minulla on siis mielestäni aivan oikea syy mustasukkainen, aika moni muukin olisi.
Ap
Vedä sitä miestä turpaan vaimon nähden, niin hän näkee kumpi teistä määrää.