Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpähoidoista tietäviä?

Vierailija
13.01.2025 |

Olen ollut tutkimuksissa, että onko syöpä tosi lievä vai vakavampi. Toistaiseksi ovat olleet yhteydessä vain puhelimitse, en ole tavannut ketään livevastaanotoilla. Oli jopa puhelimessa aiemmin puhetta lääkärin kanssa, että siirtyisin seurantaan perusterveydenhuoltoon. Nyt olen viimeisimpien kokeiden jälkeen saanut kirjeen, jossa on annettu live ajanvaraus, ensin lääkäri tunnin ja sitten hoitajan vastaanotto tunnin. Onko tässä todennäköisemmin kyse siitä, että todetaan, että kaikki on hyvin ja hoito sairaalan tasolla päätetään? Vai onko kyse siitä, että tulokset ovatkin olleet vakavia ja aloitetaan joku hoito? Ärsyttävää odotella tietämättömänä, haluaisin mieluummin huonotkin uutiset heti, vaikka tekstarilla, kunhan ei olisi epätietoisuutta.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi ihmeessä kukaan ajattelee, että olisi parempi kertoa huonoja uutisia kasvotusten. Olen todella itkuherkkä ja mieluummin kuulisin puhelimella ja itkisin kotona kuin muiden nähden vastaanotoilla. Livenä pitäisi antaa vain hyviä uutisia, ei huonoja.

Ap

Näinpä. Mulla on hoidot meneillään, ja olen jo turtunut siihen ettei omilla toiveilla ole juuri mitään merkitystä ja potilaan hoitotahtoa vähätellään. Jos hoidot alkavat, vaadi, että sinulle kerrotaan kaikki mahdollinen etukäteen. Jälkikäteen ajateltuna olisin kieltäytynyt yhdestä lääkkeestä jos minulle olisi kerrottu rehellisesti sen haitoista ja haitan todennäköisyydestä. Kaikki eivät halua olla hengissä hinnalla millä hyvänsä.

Mitä vttua sinä sitten toivot? Hoidoista voi aina kieltäytyä. Ei niitä sinulle väkisin annet

Tuli mieleen et suomen malliin alettais varmaan tuputtaan mt-diagnooseja jos vähänkin avaa kieltäytymisen perusteita

Vierailija
42/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sieltä tulee sytostaattihoitoja, niin voiko niiden aikana käydä töissä, vai onko liian huonokuntoinen, tai jos käy, niin huomaavatko muut sen hoidon vaikutukset aina? En ole kertonut syövästä töissä, enkä haluaisi kertoa, on pätkätyö. Se on aina välillä katkolla, eikä jatko ole ollenkaan selvä asia.

Ap

Sytostaattien valinta riippuu siitä, mikä syöpä. Kaikki syöpähoidot eivät myöskään ole sytostaatteja. Sytostaattien rankkuus vaihtelee todella paljon. Joissakin syövissä ja hoidoissa lähtee hiukset päästä, oksentelee ja joutuu olemaan vuodeosastolla. Toisissa taas hiukset ei lähde ja ihmiset käyvät vaan ihan hyväkuntoisina kesken työpäivän pistoksella ja sitten takaisin työhön. Tai ottavat tabletteja. Jos kertoisit mikä syöpä sinulla on todettu, niin pystyisi arvioimaan tarkemmin että mitä mahdollisesti saattaa olla tulossa.

Itse kävelin sädehoitoon  joka arkipäivä muistaakseni 5 viikkoa. Ihan loppuaikana alkoi se sädetyskohta olla vähän arka. Siihen käskettiin syödä aspiriinia. Pääsin nopeasti hoitoon, koska ihmiset peruuttelivat lutkimusaikojaan korona-aikana. Nyt vain kontrolli kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän