Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpähoidoista tietäviä?

Vierailija
13.01.2025 |

Olen ollut tutkimuksissa, että onko syöpä tosi lievä vai vakavampi. Toistaiseksi ovat olleet yhteydessä vain puhelimitse, en ole tavannut ketään livevastaanotoilla. Oli jopa puhelimessa aiemmin puhetta lääkärin kanssa, että siirtyisin seurantaan perusterveydenhuoltoon. Nyt olen viimeisimpien kokeiden jälkeen saanut kirjeen, jossa on annettu live ajanvaraus, ensin lääkäri tunnin ja sitten hoitajan vastaanotto tunnin. Onko tässä todennäköisemmin kyse siitä, että todetaan, että kaikki on hyvin ja hoito sairaalan tasolla päätetään? Vai onko kyse siitä, että tulokset ovatkin olleet vakavia ja aloitetaan joku hoito? Ärsyttävää odotella tietämättömänä, haluaisin mieluummin huonotkin uutiset heti, vaikka tekstarilla, kunhan ei olisi epätietoisuutta.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti uskoisin, että jonkinasteista hoitoa on odotettavissa. 

Vierailija
2/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mitä ilmeisemmin tarkoittaa sitä, että sinulla aloitetaan syöpähoidot. Itselläni oli juuri noin. Lääkäri kertoi asiasta ja pääpiirteet, hoitaja antoi käytännön vinkkejä miten helpottaa oloaan hoitojen haittavaikutuksista yms. Nyt on minulla hoidot takana ja syöpä poistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi ihmeessä kukaan ajattelee, että olisi parempi kertoa huonoja uutisia kasvotusten. Olen todella itkuherkkä ja mieluummin kuulisin puhelimella ja itkisin kotona kuin muiden nähden vastaanotoilla. Livenä pitäisi antaa vain hyviä uutisia, ei huonoja.

Ap

Vierailija
4/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla vielä kokemuksia?

Vierailija
5/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juurikin näin , eli ensin lääkäri livenä , selitti mikä on kyseessä, siihen mahdolliset hoidot ja haluanko ne  , otin hoidot , tietenkin , lääkäri kirjoitti reseptit ym, sen jälkeen oli vielä sairaanhoitaja kertomassa lääkkeiden ym aikataulut sun muut . Tsemppiä paljon ap ,  ja muista , siitä on mahdollista myös parantua . 

Vierailija
6/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi ihmeessä kukaan ajattelee, että olisi parempi kertoa huonoja uutisia kasvotusten. Olen todella itkuherkkä ja mieluummin kuulisin puhelimella ja itkisin kotona kuin muiden nähden vastaanotoilla. Livenä pitäisi antaa vain hyviä uutisia, ei huonoja.

Ap

Minulle ilmoitettiin muinoin puhelimella. Patologi vaan ilmoittu, että näytteestösi löytyi syöpä.

Se se vasta oli jytky, kun olin omasta mielestäni ihan terve lukuunottamatta sitä pattia.

Lääkärinaika tuli vasta 2kk.n jälkeen kuten muilllekin. Saa siinä pää punaisena kuunnella bohemian rhapsodyä ja purskahdella itkuun.

No helpotus se oli, kun sinne lääkärin pakeillw pääsin, vaikka itse asiassa tilanne oli pahrmpi, kuin osasin odottaa niin nyt olin kuitenkin osaavissa asiantuntevissa käsissä.

Tutkimukset ja niitten mukaiset hoidot.

Vertaistukea sain paremmin facebookin "eniten vituttaa syöpä" sivustolta kuin tältä lasten ja pilkkakirveitten täyttämältä vauvapalstalta.

Tsemppiä on hyvä vaan mitä pikemmin pääset lekuriin.

Vierailija
7/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoitoon pääsee nopeasti, missä 2 kk jos on syöpä eikä vaan "patti".  Kaksi läheistä oli alle 2 viikkoa leikkauspöydällä syövän toteamisesta. Ja tutkimukset nopeasti myös kiireellisinä alle 2 vkoa.

Vierailija
8/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tosiaan tarkoittaa, että hoitoja on odotettavissa.

Tuossa tilanteessa on paljon parempi tavata lääkäri ja hoitajat livenä kuin puhelimessa. Molemmilta saa paljon hyvää ja tärkeää informaatiota, pääsee esittämään kysymyksiä ja saa niihin heti vastaukset. Jos itkettää, voit itkeä rauhassa, et ole ensimmäinen.

Saat parasta mahdollista hoitoa. Jotkut hoidot ovat raskaita, mutta kestät ne kyllä (niin kuin me muutkin), ja sitten paranet. Paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää tulevaan.

Vierailija
9/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievätkin syövät hoidetaan jotenkin, ja siitä seurannastakin pitää puhua. että ei tämä nyt sen syövän vakavuudesta kerro vielä mitään. 

Vierailija
10/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli että miten voi mennä 2 kk leikkaukseen jos on syöpä, niin kyllä itsellä vaan meni 3 kk koepalasta siihen että se leikattiin pois, lääkärin piti päästä kesälomalle välillä ja sitten odoteltiin keskussairaalasta aikoja vielä 2 kk. Ehkä joku yleinen rintasyöpä hoidetaan nopeasti.

Vierailija
11/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää on tasan yhdenlaista pahanlaatuista, ei ole mitään lievää syöpää olemassa. Toki on olemassa hyvälaatuisia kasvaimia.

Vierailija
12/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpähoitoon pääsee nopeasti, missä 2 kk jos on syöpä eikä vaan "patti".  Kaksi läheistä oli alle 2 viikkoa leikkauspöydällä syövän toteamisesta. Ja tutkimukset nopeasti myös kiireellisinä alle 2 vkoa.

Mulla syöpä todettiin maaliskuun alussa ja leikkaus toukokuun lopussa. Tarvittiin kaksi juuri tähän erikoistunutta kirurgia ja aikaa ei vaan saatu sopimaan nopeammin. 

Vierailija
13/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tosiaan tarkoittaa, että hoitoja on odotettavissa.

Tuossa tilanteessa on paljon parempi tavata lääkäri ja hoitajat livenä kuin puhelimessa. Molemmilta saa paljon hyvää ja tärkeää informaatiota, pääsee esittämään kysymyksiä ja saa niihin heti vastaukset. Jos itkettää, voit itkeä rauhassa, et ole ensimmäinen.

Saat parasta mahdollista hoitoa. Jotkut hoidot ovat raskaita, mutta kestät ne kyllä (niin kuin me muutkin), ja sitten paranet. Paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää tulevaan.

Riippuu varmasti ihmisestä. Itse pidin hyvänä sitä tapaa että syöpä kerrottiin puhelimessa ja sain rauhassa kotona sulatella asiaa ja sitten vastaanotolla pystyi keskittymään paremmin faktoihin ja oli kysymyksetkin valmiina. 

Vierailija
14/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näinpä. Mulla on hoidot meneillään, ja olen jo turtunut siihen ettei omilla toiveilla ole juuri mitään merkitystä ja potilaan hoitotahtoa vähätellään. Jos hoidot alkavat, vaadi, että sinulle kerrotaan kaikki mahdollinen etukäteen. Jälkikäteen ajateltuna olisin kieltäytynyt yhdestä lääkkeestä jos minulle olisi kerrottu rehellisesti sen haitoista ja haitan todennäköisyydestä. Kaikki eivät halua olla hengissä hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
15/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näinpä. Mulla on hoidot meneillään, ja olen jo turtunut siihen ettei omilla toiveilla ole juuri mitään merkitystä ja potilaan hoitotahtoa vähätellään. Jos hoidot alkavat, vaadi, että sinulle kerrotaan kaikki mahdollinen etukäteen. Jälkikäteen ajateltuna olisin kieltäytynyt yhdestä lääkkeestä jos minulle olisi kerrottu rehellisesti sen haitoista ja haitan todennäköisyydestä. Kaikki eivät halua olla hengissä hinnalla millä hyvänsä.

Minkä niminen lääke se oli, mitä et olisi halunnut?

Vierailija
16/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No justiinsa. Minä odotin 6 viikkoa aggressiivisen syövän hoitoja.

Vierailija
17/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla vielä kokemuksia?

Sain tiedot syövästä puhelimitse. Sittemmin tapasin onkologin. 

Vierailija
18/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli että miten voi mennä 2 kk leikkaukseen jos on syöpä, niin kyllä itsellä vaan meni 3 kk koepalasta siihen että se leikattiin pois, lääkärin piti päästä kesälomalle välillä ja sitten odoteltiin keskussairaalasta aikoja vielä 2 kk. Ehkä joku yleinen rintasyöpä hoidetaan nopeasti.

No eipä hoidettu sitäkään nopeasti. Ehti kasvaa odotellessa niin, että lääkäritkin muka yllättyivät. 

Vierailija
19/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpää on tasan yhdenlaista pahanlaatuista, ei ole mitään lievää syöpää olemassa. Toki on olemassa hyvälaatuisia kasvaimia.

Älä saivartele. Toiset syövät ovat aggressiivisempia kuin toiset. Voi niitä "kilttejä syöpiä" kutsua vaikka lieviksi halutessaan. Ap ei käyttänyt termejä hyvänlaatuinen/pahanlaatuinen. 

Vierailija
20/42 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä niminen lääke se oli, mitä et olisi halunnut?

Pembrolitsumabi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi