SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Vierailija kirjoitti:
Se Roy tuntui hyvin ahdistavalta persoonalta. Tuntui, että ui aivan toisten liiveihin tivatessaan, että ketä äänestät, ja äänestätkö minua ja jos äänestät, niin tiedät sitten, että minä äänestän sinua.
Tuon Royn haluaisin mieluusti pois mahdollisimman äkkiä, mutta pahoin pelkään, että on loppuun asti. Pystyy kyllä manipuloimaan muita. Paitsi sitä maanviljelijä mirstä, jolla tuntui olevan rehdit mielipiteet ja sanoi heti reilusti, että äänestän sinua, kun kysyttiin.
Janne on myös omalla tavallaan ärsyttävä. Ja se Aleksi vai mikä lie, tuntuu joo joo mieheltä.
Naisista en ole vielä oikein päässyt kärryille. Sen hoitajan mukana oloa ihmettelin. Kovasti kuntoaan kehui ja uskon kyllä, että voimaa varmaan löytyi, muttei kestävyyttä. Ihan itsestänikin tiedän, että kun ylipainoa löytyy, niin pitempikestoinen liikunta voi käydä voimille, kun taas lyhytkestoinen ja voimaa vaativa onnistuu. Toki poikkeuksiakin on
Roylla nyt on selkeästi ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Myös sairaanhoitajat on todella neuvokkaita ja kestäviä, kätilöillä myös todellakin kantti kestää. Kyllähän hän oli kipeä, ei se yrjö tule terveelle. Siitä silti jaksoi jatkaa. Ite en oksennettuani kyllä koskaan jaksa mitään muuta kuin nukkua.
Kyllä vain terveellekin tulee yrjö jos on kunnolla ylirasittunut. Monet yrjöää esim. salilla rankan treenin jälkeen, ja onhan noita huippu-urheilijoitakin nähty oksentavan kisoissa. Ne on varmasti terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ärsytti kun Tiia valitti siellä metsässä rämpiessään "nelikymppisen polvista" kun ei meinannut päästä eteenpäin. Ihan kuin kaikilla nelikymppisillä olisi automaattisesti huonot polvet, ihan vaan koska ovat nelikymppisiä. Mä oon 45 ja mulla on vieläpä nivelreuma, mutta polvet toimii kyllä ihan moitteettomasti, kun olen pitänyt itsestäni huolta.
Itse en tunne yhtäkään nelikymppistä joilla polvet paskana. Oon 48 eli tunnen runsaasti yli nelikymppisiä. Omissani ei ainakaan yhtään mitään eroa nuoruuteeni,
Ikärasismi ikärasismi. Viisitteko kuvitella, että joku puhuis vaikka mustille tai jollekin muulle ryhmölle ominaisiata asioista tuolla tavalla? Se olisi törkeää, mutta ikärasismi elää ja voi hyvin. Mutta se on sellainen asia, joka iskee jokaist ikärasistia päin näköä ennemmin tai myöhemmin, hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisesti kuume nousi juuri ennen kun olisi pitänyt ylittää köysirata. Ei siinä mitään, pitääkin tunnistaa omat rajat ja vetäytyä. Mut jokainenhan tajus ettei se sairastumisesta johtunut.
Miksi ei vaan voinut todeta, että ei vaan paukut riitä? Olisi ollut suoraselkäistä. Nyt oli vain noloa selittelyä.
No ei hän minusta ihan terveeltä kyllä näyttänyt ja ellei ollut pystynyt syömään mitään niin se voi vetää kyllä voimattomaksi.
Miksi sä tätä hoitsua puolustelet? Eikö se näkynyt ihan selvästi alusta asti ettei kunto kestä.
Meni ekan jakson jälkeen sen verran pitkäveteiseksi etten varmaan jaksa neljättä enää katsoa. Varmaan 5min kuvattiin itse matkantekoa ja siitäkin ajasta 95% juonittelua.
Sitten nuorempi porukka kitisee Petterin neuvoista jotka ovat "ilmiselviä" mutta eivät kyllä oleet jos katsoo miten tavarat on pakattu ja mitä on päällä
Roy aloitti heti selkään puukotuksen Jannea kohtaan. Muut hiljaa ja kuuntelee. Vaikka ei Janne nyt hirveän mukava ole , niin tuntui siltä kuin Roy olisi ollut johtaja jengissä. Sellainen ylpeys paistoi läpi. Toinen on Aleksi joka yrittää johtaa , että kuka pitää sitä rahaa ja hätäilee sen kuka äänestää ketäkin. Jokaisen omassa videossa sai jo kuvan millainen ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ärsytti kun Tiia valitti siellä metsässä rämpiessään "nelikymppisen polvista" kun ei meinannut päästä eteenpäin. Ihan kuin kaikilla nelikymppisillä olisi automaattisesti huonot polvet, ihan vaan koska ovat nelikymppisiä. Mä oon 45 ja mulla on vieläpä nivelreuma, mutta polvet toimii kyllä ihan moitteettomasti, kun olen pitänyt itsestäni huolta.
Itse en tunne yhtäkään nelikymppistä joilla polvet paskana. Oon 48 eli tunnen runsaasti yli nelikymppisiä. Omissani ei ainakaan yhtään mitään eroa nuoruuteeni,
Ikärasismi ikärasismi. Viisitteko kuvitella, että joku puhuis vaikka mustille tai jollekin muulle ryhmölle ominaisiata asioista tuolla tavalla? Se olisi törkeää, mutta ikärasismi elää ja voi hyvin. Mutta se on sellainen asia, joka iskee jokaist ikärasistia päin näköä ennemmin tai myöhemmin, hah hah.
Kyllä, ikärasismista saa jokainen ikärasisti pataansa myöhemmin.
ja tunnustan, että olen itse ollut parikymppisenä ikärasisti, ymmärtämättä sitä. Nyt 46-vuotiaana ymmärrän, etten ymmärtänyt. Juuri kuten täällä on kirjoitettu, uskoin olevani hirveän fiksu, kun todellisuudessa olin kuitenkin aika tietämätön. Tein tietäväisiä ratkaisuja, jotka lopukta perustui tietämättömyyteeni. Pidin yli nelikymppisiä jotenkin pystyynkuolleina ja niin piti kaikki muutkin. Olin niin syvällisen väärässä.
Meni tylsäksi, eka jakso lupaava, nyt läsähti.
Oli kiinnostavaa kun kerrankin mukana muitakin kuin kokemattomia sometyrkkyjä. Kiinnosti elämänkokemus. Ajattelun että oppisin jotain.
Nyt menee taas juonitteluksi ja kurjiin fiiliksiin. Inhoan juonitteluja mut lisäksi se on toooodella tyyyylsää katseltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tylsä ensimmäinen jakso. Sillan ylitystä näytettiin niin kauan, että mielenkiinto lopahti ensimmäisten jälkeen. Sitten kun alkoi tapahtua, niin jakso loppui. Hoh hoijaa. Lisäksi tuleva pudotus on ihan typerä kun on pakko valita niistä jäljellä olevista. Luultavasti yrittävät tiputtaa sen oksentavan naisen, mutta kun luultavasti luovuttaa ilman yrittämistä, niin he tiputtavat sen, joka on jäänyt hänen kanssaan sinne tsemppaamaan. Eli sen armeijaäijän.
Mulle jäi myös auki, että saako kantaa myös muiden rahoja? En ymmärrä, mikseivät ennen tuota sillan ylitystä puhuneet sitä oksentelijaa antamaan rahansa jollekin muulle siksi aikaa. Koska jos nainen luovuttaa, niin sinne lähti 10 000 euroa.
Kai tuota on katsottava vielä toinen jakso, mutta tylsältä vaikuttaa koko ohjelma.
Jos luovuttaa niin rahat menetetään.
Huono jakso, ei mitään , vain vaellettiin ja juonittiin. Enempi tehtäviä, toimintaa. Ikärasismi jyllää, niinkuin muutenkin elämässä, kyllä me nuoret kaikkitietävät ?????
Mitenkäs nuo kaksi pääsivät sieltä kiipeilyvuorelta alas? Ei näytetty lainkaan, kopterillako?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nuo kaksi pääsivät sieltä kiipeilyvuorelta alas? Ei näytetty lainkaan, kopterillako?
He ovat vielä siellä tänäkin päivänä.
Ei vaan metsuri rakensi pulkan, jolla veti sairaanhoitajaa ja kun metsurilta meni niissä hommissa nilkka, hoitaja hoiti. Täydellinen win-win.
No tietysti samalla metodilla, millä Jasper "Kalsari" Pääkkönen ilmaantuu maisemiin silloin tällöin.
Mistä se luulo tulee, että ihmiset haluavat katsella juonittelua, kiusaamista ja poissulkemista? Ite en kato mitään näitä realityja sen takia, ei kiinnosta. En siedä tosielämässäkään mitään psykopelaajia ja kuppikuntia. Miksi käyttäisin sitten vapaa-aikani sellaista katsellen?
Mua kiinnosti aluksi Selviytyjät. Että mitenköhän ne selviää, enpä itse selviäisi, että mitä kaikkea nokkelaa he kehittävät, missä tulee huono tuuri jne. Mutta sellainenhan on ihan sivuseikka siinä ohjelmassa. Rähjääntyneet hikiset ihmiset puhuvat pusikossa pas kaa toisistaan. Ei viihdytä mua kyllä yhtään.
Tuo kuvailemasi keski-ikäinen "sovinistinen persumies" on sen verran poikkeuksellisen meritoitunut ja kokenut kaveri, että suomessa on vain kourallinen vastaavanlaisia. Kuvailusi kaverista muutenkin menee lähes täydellisesti metsään...
T. Tietäjä
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuvailemasi keski-ikäinen "sovinistinen persumies" on sen verran poikkeuksellisen meritoitunut ja kokenut kaveri, että suomessa on vain kourallinen vastaavanlaisia. Kuvailusi kaverista muutenkin menee lähes täydellisesti metsään...
T. Tietäjä
Kyllä ja mäkään en huomannu mitään persuutta tai sovinismia hänestä. T: vihervassari nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ylipainoisen polvet. Ei nelikymppisen. Moni ylipainoinen ei hahmota, kuinka paljon ylipaino vaikuttaa nivelten jaksamiseen. Hänellä ei edes ollut mikään aivan kamala ylipaino, mutta pienikin ylipaino aiheuttaa tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ylipainoisen polvet. Ei nelikymppisen. Moni ylipainoinen ei hahmota, kuinka paljon ylipaino vaikuttaa nivelten jaksamiseen. Hänellä ei edes ollut mikään aivan kamala ylipaino, mutta pienikin ylipaino aiheuttaa tuota.
Totta! Mulla nivelvaivat katosivat kun laihdutin normaalipainon ylärajoilta 18 kiloa pois normaalipainon alarajalle. Nyt ei ole enää kipua eikä yösärkyä. 74 kiloa on ihan eri kantaa kuin 56 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Mulla nivelvaivat katosivat kun laihdutin normaalipainon ylärajoilta 18 kiloa pois normaalipainon alarajalle. Nyt ei ole enää kipua eikä yösärkyä. 74 kiloa on ihan eri kantaa kuin 56
Juuri noin. Vaivat voivat poistua tai ainakin merkittävästi helpottaa, jos saa ylipainon hoidettua pois. Se taas on nelikymppiselle jo vaikeempaa kuin nuoremmalle.
Tiiasta kuitenkin pidin. Ja hän tosiaan oikeasti oksensi eikä vain säveltänyt, että ehkä oksettaa. Itse en olis sen jälkeen jaksanut heti jatkaa matkaa kovilla kantamuksilla, oksentaminen vie mut ihan rätiksi.
No ei hän minusta ihan terveeltä kyllä näyttänyt ja ellei ollut pystynyt syömään mitään niin se voi vetää kyllä voimattomaksi.