Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hearin toimittaja järkyttyi Peppi Pitkätossu kirjasta. Järkytytkö joka kerta kun luet kyseistä kirjaa?

Vierailija
12.01.2025 |

Niin

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallista pohdiskeluahan tuossa artikkelissa oli kirjasta. Jörö-jukka kirjat oli muistaakseni kirjoittanut lääkäri opettavaisiksi tarinoiksi lapsille. Eivät taida sopia tänä päivänä?

Vierailija
182/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä piisaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset senkun tyhmenee... Huoh.

Vierailija
184/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätoimittajan käsky: Järkyty P.P:sta ja tee järkytyksestäsi juttu.

Vierailija
185/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Peppi olisi sijoitettu nykypäivään niin kaltaisensa tomboy olisi laitettu puberteettiblokkereille ja sukupuolenvaihdosleikkaukseen woke-puoskareiden toimesta.

Vierailija
186/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyn ihmisten tyhmyydestä.

Vierailija
187/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippiin samaistun, koska olin yh_n lapsi ja muilla oli ydinperhe. Siinä on just sopiva kontrasti. Pippihän kaipaa perhettä eli Pippi oli oikeastaan tuollainen yksinhuoltajan lapsi, joka oli tottunut pärjäämään ja tekemään asioita yksin. Sellasia me tuon aikakauden yksinhuoltajan kakrut oltiin, kaikki jouduttiin tekeen yksin, aikuisen jututkin.

Minä jouduin tekemään muuten vaan. Minulla oli samanlainen räjähtänyt leikkimökki kuin Huvikumpu, kotikin oli kaaoksessa. 

Pidin kaikista kilteistä, itsenäisistä ja vahvoista hahmoista: Peppi, Fedja-setä ja Maailman vahvin nalle.

Vierailija
188/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali yksilö, siis sellainen joka sijoittuu Gaussin normaalijakaumassa siihen huippuarvon tuntumaan, jommin kummin puolin, osaa ja ymmärtää sen maailman, johon Peppi Pitkätossu tai Tintti (jokos Tintin kimppuun on huomattu käydä?) sijoittuu.

Enemmän minua huolettaa nämä ortodoksi-wokettajat, jortka ajautuvat aivan sivuraiteelle omassa ahdistuksessaan.

Woke-ajattelua en sinäänsä pidä kielteisenä asiana ollenkaan. Mutta näköjään ihan missä tahansa hyvässäkin jutussa, joku aina ajautuu äärimmäisyyksiin, ja pallo hukkuu kokonaan.

Woke-ajattelijoiden mielestä lapsille laadukkaampaa kirjallisuutta ovat mm.Mestarietsivä Peppunen.

Klassisuutta ei osata arvostaa. Myöskään eivät itse kirjoita laadukkaita lastenkirjoja.

Muistaako kukaan 70-luvun lastenkirjoja? Johanna  heräsi aamulla, söi puuron ja lähti kouluun jne. Koko kirja tavallista arkea. Omat lapset inhosivat noita jaaritteluja. Heille piti lukea karmeita ( pöyristyttäviä 😅 ) vanhoja Grimmin satuja. Heistä kasvoi normaaleja veronmaksajia ja perheen perustajia Suomelle.

Lopettakaa nyt ihmeessä sensuuri. Kohta ollaan kuin ennen Saksassa, kirjarovioilla.

Vierailija
189/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallista pohdiskeluahan tuossa artikkelissa oli kirjasta. Jörö-jukka kirjat oli muistaakseni kirjoittanut lääkäri opettavaisiksi tarinoiksi lapsille. Eivät taida sopia tänä päivänä?

Entä huomenna tai eilen?😏

Vierailija
190/194 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi oli 1971 ja minä viisivuotias. Itkin pihalla, koska äiti oli juuri lukenut mulle Peppi Pitkätossu - kirjan ja sanoi, että Peppi Pitkätossua ei oikeasti ole olemassa. Rakastin sitä tyttöä niin paljon, tämä oli oikeasti traagista.

Vierailija
191/194 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi on osa suomalaista lastenkulttuuria. 

Vierailija
192/194 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juudas sarjaa . Kyllä näytelmässä näytti lapsena kuin Peppi oikeasti nostaisi hevosen arabihevosen ilmaan. Sitten isona näkee selvästi miten se nousee .  Olipa. Hokkuspokkus. Sirkus. 

Vierailija
193/194 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä piti muutenkin lukea pimeässä salaa . Piti tietää miten tarina päättyy aina. 

Vierailija
194/194 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiden kuningas se Pepin isä Efraim Pitkätossu olikaan?