Hearin toimittaja järkyttyi Peppi Pitkätossu kirjasta. Järkytytkö joka kerta kun luet kyseistä kirjaa?
Kommentit (200)
Ympärileikattu mies makaa vastaavan kanssa Google videoilla joten nyt hiljaa Sodoman synnit.
Vierailija kirjoitti:
järkytyin että hesarin toimittaja osaa lukee
muttei ymmärrä lukemaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt milleniaalien tosikkomaisuudesta ja hauraudesta.
Tämän jutun Hesariin kirjoittanut mies on kyllä viisikymppinen.
Mieti miksi hän kirjoittaa Hesariin.
Koska ei viisikymppisenä ole onnistunut missään muussa? Ei aavistustakaan. On aika creepy, että viisikymppinen mies kirjoittelee lastenkirjoista.
On näköjään yrittänyt pärjätä basistina mutta ilmeisesti ei ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankallekaan ei ole vielä saatu housuja. Kohta kaikki lapset juoksenteelaa ulkona taas samalla lailla.
Juu mutta housuttomuus on intersektionaalisen logiikan mukaan in, varsinkin naisilla. Jos laittaa narun kankkuväliin hiertymään ja twerkkaa, on lähinnä woketaivaaseen pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yli-ikäinen pikkulapsen isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei viisikymppisenä ole onnistunut missään muussa? Ei aavistustakaan. On aika creepy, että viisikymppinen mies kirjoittelee lastenkirjoista.
On näköjään yrittänyt pärjätä basistina mutta ilmeisesti ei ole onnistunut.
Ehkä parempi kysyä miksi Hesari julkaisee näitä. Haluaako Hesari hävittää historian? Jos historia unohdetaan se tullaan toistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten todellakin creepy, että viisikymppinen mies on fanaattisesti kiinnostunut lastenkirjasta ja vielä sellaisesta, jonka sankari on pieni tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten todellakin creepy, että viisikymppinen mies on fanaattisesti kiinnostunut lastenkirjasta ja vielä sellaisesta, jonka sankari on pieni tyttö.
Ehkä hänellä on ongelmallinen suhde pieniin tyttöihin.
En viitsi opettaa skidille tiettyjä n-alkuisia sanoja, joten muutan ne vanhasta käännöksestä.
Uusi käännös on melkoista kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Pepissä on loistavaa huumoria ja heittoja, naurattaa aikuistakin, suosittelen kaikille.
Peppihän oli oikeudenmukaisuuden perikuva, puolsi heikompia. Se oli Peppi-kirjojen anti minulle. Lempibarbini oli tummaihoinen tyttö, mutta en ajatellut Peppi-kirjoja rasistisina, niissä nyt vaan puhuttiin, kuten silloin puhuttiin. Monet eivät enää tiedä, mikä on oikein mikä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minua järkyttää Muumimamma ja Pippa Possu! Mä en kestä...mie romahan...
Pipsasta saakin järkyttyä. "Tunnussana isän iso maha". Räkänaurua päälle. Kumma, että näitä saa vielä esittää. Kai nyt tästäkin joku mielensä pahoitttaa ja sitten jaksot poistoon
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan pitkään menee että Suomen historiaa kirjoitetaan uusiksi. Presidenteistä ei mainita kuin vähemmistöjen edustajat tai sitten etsitään suvusta joku vähemmistön edustaja jonka vuoksi nimi voidaan mainita. Mannerheim saatiin jo mustaksi.
Oikeasti se on joku ruotsalainen tai saksalainen. Osa sitä ruotsalaisten kolonialisaatiota. Onkohan Suomessa päässyt yksikään etnisesti suomalainen koskaan suurmieheksi(tai naiseksi). Eipä tule mieleen, järjestäin ne näyttää ulkomaalaisilta ja puhuu huonoa suomea, kuten pallosilmämannerheimkin.
Että oli germaani tai nusta, aina oikeasti suomalaisen rotuisia on halveksittu.
Koska siitä rasismista joku median toimittaja nostaisi äläkän?
Jaa se on hesarin toimittajalla taas lähtenyt mopo keulimaan, vai?
"Missä poltetaan kirjoja, poltetaan lopulta myös ihmisiä."
Vierailija kirjoitti:
Jaa se on hesarin toimittajalla taas lähtenyt mopo keulimaan, vai?
Tai oli pakko freelancerina kirjoittaa jotain eikä keksinyt mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
"Missä poltetaan kirjoja, poltetaan lopulta myös ihmisiä."
Niinpä. Wokettajien tavoite ja unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali yksilö, siis sellainen joka sijoittuu Gaussin normaalijakaumassa siihen huippuarvon tuntumaan, jommin kummin puolin, osaa ja ymmärtää sen maailman, johon Peppi Pitkätossu tai Tintti (jokos Tintin kimppuun on huomattu käydä?) sijoittuu.
Enemmän minua huolettaa nämä ortodoksi-wokettajat, jortka ajautuvat aivan sivuraiteelle omassa ahdistuksessaan.
Woke-ajattelua en sinäänsä pidä kielteisenä asiana ollenkaan. Mutta näköjään ihan missä tahansa hyvässäkin jutussa, joku aina ajautuu äärimmäisyyksiin, ja pallo hukkuu kokonaan.
Joensuun yliopistolta löytyy Tintti-hullu, suomen kielen lehtori, jonka mielestä koko kurssin opetuksen on käsiteltävä VAIN Tintti-sarjakuvien rasismia. Siinä oli suomen kielen kurssin sisältö (taisi olla pakollinen kaikille pääaineille). Toine
Tintti - sarjan alkuperäiset versiot oli todella rasistisia, se ei ole hölynpölyä. "Tintti Kongossa" - albumin aluperäisversiossa Tintti mm.ruoskii kongolaisia ja käy koulussa siellä opettamassa miten belgialaiset on paljon kongolakisia parempia. Kongohan oli silloin vielä Belgian siirtomaa, ja niin uskottiin vielä yleisesti sen ajan yhteiskunnassa.
Myöhemminhän Herge piirsi ne ensimmäiset sarjat täysin uusiksi ja poisti ne kohtaukset. Mutta ne todellakin kertoo suoraan siitä ajattelutavasta ja sen muutoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan turhanpäiväistä sotkea puoluepolitiikka joka asiaan. Tuntuu, että monet ihmiset ovat ihan kiihkon vallassa leimaamassa toisia "kommunisteiksi" tai "natseiksi", milloin miksikin. Vaikka keskustelun aiheella ei ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa.
Ääripäiden kautta ajattelevat eivät kykene maltilliseen ja rauhalliseen keskitiehen.
Ville Similä ei ainakaan kykene. Esimerkiksi hänen X:stä ilmenevä avoin viha Israelia on kammottavaa.
Todella väkivaltaista vihaa tosiaan ilmentyy.
Miten tuo liittyy Peppi Pitkätossuun? Katsotteko aina mielipiteen esittäjän puoluekannan, ennenkuin uskallatte sanoa, oletteko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
En järkyty, olen henkisesti terve.
Olisivatpa kaikki henkisesti terveitä.