Hearin toimittaja järkyttyi Peppi Pitkätossu kirjasta. Järkytytkö joka kerta kun luet kyseistä kirjaa?
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Ei *itto kun ihmiset on tyhmiä. Mistä näitä mielensäpahoittajia sikiää. Pitääpä kaivaa Pepit esiin.
Mitä arvaisit mistä niitä tulee? Samalta sylttytehtaalta kuin aina ennenkin. Eli kommunismia ihailevasta äärivasemmistosta. Kannattaa tsekata kyseisen toimittajan X-tili, paljastaa paljon toimittajasta, kuten avoimen Neuvostoliiton ihailun. Kuka kertoisi Villelle, että Neukkula romahti jo. Vai järkyttäisikö se Villeä liikaa?
Aina kannattaa googlata toimittajan nimi jos juttu vaikuttaa järjettömältä. Yleensä toimittajan taustasta löytyy aina selitys.
Mä olen miettinyt, miksi ennen lastenkirjat olivat yleensäkin aika hirveitä. Klassikot, joissa susi on syönyt isoäidin ja muita kauheuksia luettiin lapsille, ja miten pieni tulitikkutyttö kuoli kylmään. Ja muutkin esim. Grimmin sadut eivät oikein ole minusta lapsille sopivia vaan pelottavia. Jotkut alkuperäiset muumitkin voivat ahdistaa, mutta ei ne ehkä olleetkaan nimenomaan lapsille tarkoitettu.
Pepsissä kuitenkin oli sankari, joka menestyi ja hauskuuttakin tarinassa.
En yhtään parempana pidä tätäkään uutta suuntausta, jossa käsketään työntää porkkanoita perseeseen.
Kai lapsille voitaisiin tehdä vaikka hauskoja ja sivistäviä ja suvaitsevaisia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Normaali yksilö, siis sellainen joka sijoittuu Gaussin normaalijakaumassa siihen huippuarvon tuntumaan, jommin kummin puolin, osaa ja ymmärtää sen maailman, johon Peppi Pitkätossu tai Tintti (jokos Tintin kimppuun on huomattu käydä?) sijoittuu.
Enemmän minua huolettaa nämä ortodoksi-wokettajat, jortka ajautuvat aivan sivuraiteelle omassa ahdistuksessaan.
Woke-ajattelua en sinäänsä pidä kielteisenä asiana ollenkaan. Mutta näköjään ihan missä tahansa hyvässäkin jutussa, joku aina ajautuu äärimmäisyyksiin, ja pallo hukkuu kokonaan.
Joensuun yliopistolta löytyy Tintti-hullu, suomen kielen lehtori, jonka mielestä koko kurssin opetuksen on käsiteltävä VAIN Tintti-sarjakuvien rasismia. Siinä oli suomen kielen kurssin sisältö (taisi olla pakollinen kaikille pääaineille). Toinen asia, jota muisti huutaa jokaisella luennolla (läsnäolo tietenkin pakollista) oli että Afrikka on maanosa! EI yksittäinen valtio! En tiedä kuinka moni tätä epäili alkujaankaan, mutta suomen kielen kurssin antina nämä kaksi (ainoaa) teemaa olivat mielenkiintoisia (eivät olleet). Toivottavasti on saanut psyykelääkkeet kohdilleen. En tiedä kuinka moni muu vielä joutui tähän Tintti-ansaan (kurssia ei päässyt läpi ellei kirjoittanut Tintti-sarjakuvien rasismista esseetä). Tarina olisi keksittynä uskomaton, mutta onkin totta, kuten useimmat mahdottomalta kuulostavat tapahtumat ovat.
Mua järkyttää toimittajien terveydentila ja miten pohjamutiin ovat uponneet, onko aivan pakko nolata itsensä.
Alkaa tämä suomalainen media olla melkoista sirkusta, ei ainoatakaan uutista tai juttua mihin voisi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei *itto kun ihmiset on tyhmiä. Mistä näitä mielensäpahoittajia sikiää. Pitääpä kaivaa Pepit esiin.
Mitä arvaisit mistä niitä tulee? Samalta sylttytehtaalta kuin aina ennenkin. Eli kommunismia ihailevasta äärivasemmistosta. Kannattaa tsekata kyseisen toimittajan X-tili, paljastaa paljon toimittajasta, kuten avoimen Neuvostoliiton ihailun. Kuka kertoisi Villelle, että Neukkula romahti jo. Vai järkyttäisikö se Villeä liikaa?
Aina kannattaa googlata toimittajan nimi jos juttu vaikuttaa järjettömältä. Yleensä toimittajan taustasta löytyy aina selitys.
Pyrin antamaan noille tyypeille mahd vähän huomiota ja aikaani, en edes lukenut kyseistä juttua mutta otsikon näkemistä ei voinut välttää kun kuitenkin hesarista kyse.
Pepissä on loistavaa huumoria ja heittoja, naurattaa aikuistakin, suosittelen kaikille.
En voi sanoa vielä lukeneeni sellaista mielunkuvituksen tuotosta, joka mua olisi järkyttänyt.
Kai noita vanhentuneita kirjoja voi lukea lapsille ja muuttaa ne kyseenalaiset sanat vaan joksikin muiksi sanoiksi. Minunkin isäni luki lapsena meille kirjoja niin että muutteli sieltä huvikseen hahmojen nimet kaksimielisiksi ja itse naureskeli niille. Minusta lasten kanssa olisi myös tärkeää keskustella historiasta, että näin on joskus aiemmin sanottu, mutta nykyään se ei ole enää ok.
Jutun kirjoittanut Pepistä ahdistunut Ville Similä on ahdistunut myös kovin monista muistakin asioista. Kuten joulusta, koulunkäynnistä, Trumpista, persuista, Israelista, se koko värisuora. Ihailee Neuvostoliittoa ja muita tulipunaisia kommareita kuten Pirkko Saisio, Martin Scheinin jne.
Ville on syntynyt 1970-luvulla, joten on tainnut jäädä kehityksessään ikuisesti tuolle vuosikymmenelle ja sen taistolaisuuteen.
Että sellainen "raikas" tuulahdus Neukkulan ja DDR:n ajoilta. Sellainen oikein "punaliput liehumaan" -tyyppi.
Joten ei taida paljon välittää siitä, mitä mieltä hän on yhdestä lastenkirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän tässä pitäisi seuraavaksi järkyttyä lastenkirja maailmassa? Järkyttyneille tiedoksi, että jos vaan yrittäisitte elää omaa elämäänne ettekä lastenne elämää.
Mikä ihmeen vimma nykyään on puuttua lasten kirjoihin, leikkeihin, lautapeleihin...
Kirjat ovat vaarallisisen normaalia lapsuutta ja ihmisyyttä. Lasten kuuluu nykyään istua digitaalisen ruudun edessä tuijottamassa kumihuulisten sateenkaari"vaikuttajien" (aivopesurien) sairaita "totuuksia" aamusta iltaan.
Peppi on vaarallinen, koska hän on tyttö, ei trans tai muusukupuolinen. Kohta varmaan sekin halutaan muuttaa, eihän tyttö voi tässä sateenkaarihelvetissä olla niin rohkea kuin Peppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin antamaan noille tyypeille mahd vähän huomiota ja aikaani, en edes lukenut kyseistä juttua mutta otsikon näkemistä ei voinut välttää kun kuitenkin hesarista kyse.
Ihan oikein toimittu. Itse olen vain tottunut siihen, että kun joku yrittää nostattaa "kohun" jostain, niin parin sekunnin googlaus paljastaa kaiken tyypistä jolloin voi kyseisen "kohun" jättää omaan arvoonsa, eli täysin ilman huomiota. Eli ihan turha ryhtyä kinaamaan Pepistä kun voi vain todeta, että ongelma on se, että Hesariin kirjoittelee äärikommunisteja. Jolloin kohun aihe on oikeasti äärikommunismi, ei mikään lastenkirja tai lasten lautapeli.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin ja iltapaskojen toimittelijat pitäisi pistää kiikkumaan.
Tämäkö on sitten asiallista kommentointia? Me tolkun ihmiset joudumme kestämään sekä persujen uhkaavaa öyhötystä ja tiedotusvälineiden sensurointipyrkimyksiä että ääriwokettajien kulttuurituotteiden sensurointipyrkimyksiä. Kaipaan vanhoja aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin ja iltapaskojen toimittelijat pitäisi pistää kiikkumaan.
Tämäkö on sitten asiallista kommentointia? Me tolkun ihmiset joudumme kestämään sekä persujen uhkaavaa öyhötystä ja tiedotusvälineiden sensurointipyrkimyksiä että ääriwokettajien kulttuurituotteiden sensurointipyrkimyksiä. Kaipaan vanhoja aikoja.
Kirjoitit tuon kommentin ihan itse yrittääksesi saada keskustelun poistettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali yksilö, siis sellainen joka sijoittuu Gaussin normaalijakaumassa siihen huippuarvon tuntumaan, jommin kummin puolin, osaa ja ymmärtää sen maailman, johon Peppi Pitkätossu tai Tintti (jokos Tintin kimppuun on huomattu käydä?) sijoittuu.
Enemmän minua huolettaa nämä ortodoksi-wokettajat, jortka ajautuvat aivan sivuraiteelle omassa ahdistuksessaan.
Woke-ajattelua en sinäänsä pidä kielteisenä asiana ollenkaan. Mutta näköjään ihan missä tahansa hyvässäkin jutussa, joku aina ajautuu äärimmäisyyksiin, ja pallo hukkuu kokonaan.
Joensuun yliopistolta löytyy Tintti-hullu, suomen kielen lehtori, jonka mielestä koko kurssin opetuksen on käsiteltävä VAIN Tintti-sarjakuvien rasismia. Siinä oli suomen kielen kurssin sisältö (taisi olla pakollinen kaikille pääaineille). Toinen asia, jota muisti huutaa jokaisella luennolla (lä
🤣🤣🤣
Miksi kukaan käy yliopiston, tuntuu että se on aina tämmöistä hölynpölyä. Mihin ammattiin tälläkään opilla pääsee? Toivottavasti ei mihinkään.
Mua ahdisti kyllä lapsena punahilkka enemmän, susi syö mummelin ja ties ketä ja melkein pikku tytön ja sitten metsästäjä viiltää sen vatsan auki jne.
Lisää todistetia kuinka helsinkiläiset ei ole samaa kansaa muun suomen kanssa
"Ihan oikein toimittu. Itse olen vain tottunut siihen, että kun joku yrittää nostattaa "kohun" jostain, niin parin sekunnin googlaus paljastaa kaiken tyypistä jolloin voi kyseisen "kohun" jättää omaan arvoonsa, eli täysin ilman huomiota. Eli ihan turha ryhtyä kinaamaan Pepistä kun voi vain todeta, että ongelma on se, että Hesariin kirjoittelee äärikommunisteja. Jolloin kohun aihe on oikeasti äärikommunismi, ei mikään lastenkirja tai lasten lautapeli."
Eli samaa porukkaa kuin Paco Diop, joka oli puolestaan Vasemmistoliiton poliitikko.
Kannattaa tosiaan aina googlata taustat jos joku sanoo jotain hullua.
Ei oo sitten Villellä ilmeisesti todellisia ongelmia jos Pepistä ahdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein toimittu. Itse olen vain tottunut siihen, että kun joku yrittää nostattaa "kohun" jostain, niin parin sekunnin googlaus paljastaa kaiken tyypistä jolloin voi kyseisen "kohun" jättää omaan arvoonsa, eli täysin ilman huomiota. Eli ihan turha ryhtyä kinaamaan Pepistä kun voi vain todeta, että ongelma on se, että Hesariin kirjoittelee äärikommunisteja. Jolloin kohun aihe on oikeasti äärikommunismi, ei mikään lastenkirja tai lasten lautapeli.
Niin, nykyajassa ihmiset pyritään välittömästi leimaamaan. Sitten voidaankin keskustella ihmisistä eikä asioista. Asiallista keskustelua asioista ei siten koskaan pääse syntymään. Ennen vanhaan oli tapana pyrkiä suhtautumaan poliittisiin vastustajiinkin asiallisesti ja keskustelemaan asioista.
Reunavassareilla on pakonomainen kontrollin tarve.