Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hearin toimittaja järkyttyi Peppi Pitkätossu kirjasta. Järkytytkö joka kerta kun luet kyseistä kirjaa?

Vierailija
12.01.2025 |

Niin

Kommentit (194)

Vierailija
41/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nälässä ja sodissa kuolevat afrikkalaiset lapset ovat vamaan huojentuneita ja iloisia, kun kaukainen lihava Suomi kieltää jonkun lautapelin. Huokaavat syvään helpotuksesta ja tanssivat innokkaina laulaen hyvä suomi hyyyvä suomi vielä parempi suomi. Nyt on kaikki hyvin, Kiitos.

Vierailija
42/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali yksilö, siis sellainen joka sijoittuu Gaussin normaalijakaumassa siihen huippuarvon tuntumaan, jommin kummin puolin, osaa ja ymmärtää sen maailman, johon Peppi Pitkätossu tai Tintti (jokos Tintin kimppuun on huomattu käydä?) sijoittuu.

Enemmän minua huolettaa nämä ortodoksi-wokettajat, jortka ajautuvat aivan sivuraiteelle omassa ahdistuksessaan.

Woke-ajattelua en sinäänsä pidä kielteisenä asiana ollenkaan. Mutta näköjään ihan missä tahansa hyvässäkin jutussa, joku aina ajautuu äärimmäisyyksiin, ja pallo hukkuu kokonaan.

Tintin kimppuun kävi kaiken maailman psykoanalyytikot jo paljon ennen nettiaikakautta. Niissä tutkimuksissa kiinnitettiin huomiota paljolti siihen, että kukaan sarjan hahmoista ei ole parisuhteessa (eikä edes AAnkka - tyylisesti setiä ja tätejä), jonka johdosta todettiin että sarjan kokonaisuudessaa kumpuaa piilotetusta homoseksuaalisuudesta, joille seikkailut ovat vaan satunnainen puitekehys.

Miksi siis vaivautua enää nykyisin Tintistä kun nuo sateenkaarijutut muutenkin pinnalle melko lailla paljon ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei seiso, se on kuin muumin häntä.

Vierailija
44/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään aikuisena lueskele Peppi Pitkätossua, mutta mikähän siinä on toimittajaneitosen järkyttänyt?

Se on toimittajamiekkosen kirjoittama artikkeli, kannattaa lukea. Kyse siis kirjasta Peppi Etelämerellä. Juttu sisältää pätkiä kirjasta, ja kyllä se sellaista tekstiä on, ettei sitä voi ainakaan lapsille lukea. Kyse ei ole yksittäisestä n-sanasta, vaan koko suhtautumisesta ihmisiin, joita Etelämeren saarella asuu.

Sinusta kertoo jotain se että 1) oletat, että juttu on naisen kirjoittama, 2) kutsut häntä toimittajaneitoseksi, 3) teet oletuksia lukematta edes juttua, 4) ajattelet, että aikuisena ei voi lukea lastenkirjoja, kuten Peppiä.

Vierailija
45/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena tykkäsin kovasti Peppi-tarinoista. Se oli tosi mahtavaa että hänen isänsä oli oikea kuningas. Mikä olisi voinut olla komeampi titteli.

Ikävää, että nykyään tummat henkilöt eivät voi olla kuninkaita. Minusta se on hieman syrjivää heitä kohtaan.

En nyt ihan ymmärrä, mutta Pepin isä on kyllä valkoinen.

Vierailija
46/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne nälässä ja sodissa kuolevat afrikkalaiset lapset ovat vamaan huojentuneita ja iloisia, kun kaukainen lihava Suomi kieltää jonkun lautapelin. Huokaavat syvään helpotuksesta ja tanssivat innokkaina laulaen hyvä suomi hyyyvä suomi vielä parempi suomi. Nyt on kaikki hyvin, Kiitos.

Millainen on Peppi - lautapeli ?

Vierailija
47/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt milleniaalien tosikkomaisuudesta ja hauraudesta. 

Vierailija
48/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua järkyttää Muumimamma ja Pippa Possu! Mä en kestä...mie romahan...

Niin, onhan nuo kyllä järkyttävän loukkaavia. Molemmissa ydinperhe, vanhempina äiti ja isä. Pipsa tykkää tyttömäisistä jutuista ja Jyri poikamaisista. Hirveän loukkaavaa, kun ei tuoda vähemmistöjä esiin.

Aivan myrkyllisen toksista heteroa.

Vierailija
49/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peppi Pitkätossu on itsenäinen ja päättää itse itsestään, vallan mainio hahmo. Olen aina pitänyt Pepistä. Sen sijaan  horroksessa olevat Ruususet jne, jotka odottavat jotain prinssiä, niistä en ole juurikaan pitänyt. Vahvoista ja itsenäisistä hahmoista pidän.

Moniko vanhempi toivoisi tyttärensä käyttäytyvän ja elävän kuin Peppi? 

Ja kyllähän kirjoissa tulee ilmi, että Peppi kaipaa äitiään ja isäänsä. Vaikka pärjääkin. Peppi ei ole mikään kovanaama, vaan hän myös herkkä pieni tyttö, eikä siinä ole mitään väärää.

Vierailija
50/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole järkytyksestä. En vain halunnut että lapsi oppii epätasa-arvoisen näkemyksen ja haukkumasanoja. Ihan samoin olen välttänyt esim. Kiroilua. 

Lapsen kaverit ovat lähes kaikki tummaihoisia, joten mitäpä lottoat mitä mun lapselle kävis jos se menis tonne pihalle huutelemaan nee...iä? 

Niin. Ihan tervettä on ettei kerjää verta nenästään. 

No, tarina jatkuu: Lapsen kavereita oli jo toisaalla haukuttu joten opettivat lapselle tämän haukkumasanan.

Sitten valkoisen perheen valkoinen lapsi sai kiukkukohtauksen ja me vanhemmat ihan uuden kokemuksen kun meihin käytettiin tätä haukkumasanaa. 

Ehkä olisi, tai ei, en tiedä, pitänyt lukea tätä kirjaa lapselle ja selittää tämä sana. Hän ei siis kysyttäessä tiennyt että mitä se tarkoittaa. 

Tarinan opetus: Älkää haukkuko lapsia jotka eivät voi ihonvärilleen mitään. 

Eikös sanojen evoluutio ole kehitystä myös? Onhan se tavallaan tasa-arvoista, jos kuka tahansa voi haukkua ketä tahansa n***riksi. Silloinhan sen aluksi etninen, sitten rasistinen merkitys on muuttunut taas joksikin uudeksi.

Vierailija
51/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta? Onko ap 7 vuotias?

Antti Pääkkönen 

Vierailija
52/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaannun. Siinä on jokaiselle pienelle ja suurellekin hyvä esikuva.

Vierailija
53/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut sukulaislapsille muita Peppi-kirjoja, mutta en tätä Etelämerta. Muita Peppi-kirjoja ja itse Peppiä on turha tämän takia canceloida. Sitä en hyväksy. Peppi on mahtava hahmo. 

Vierailija
54/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena tykkäsin kovasti Peppi-tarinoista. Se oli tosi mahtavaa että hänen isänsä oli oikea kuningas. Mikä olisi voinut olla komeampi titteli.

Ikävää, että nykyään tummat henkilöt eivät voi olla kuninkaita. Minusta se on hieman syrjivää heitä kohtaan.

En nyt ihan ymmärrä, mutta Pepin isä on kyllä valkoinen.

Jep. Isänsä oli valkoinen merimies tai ennemminkin merirosvo, joka tietysti kertoi tyttärelleen olevansa kuningas Afrikassa, selitelläkseen poissaoloaan jne. Ja kun Afrikka on täynnä n ee *reitä, isä on tietysti n-kuningas.

En ymmärrä mistä joku tollo on saanut päähänsä, että isä on musta. 

Vierailija
55/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanaa Ruotsissa sitten käytetään nykyisin negroidisen rodun edustajista?

Peppi - kirjat kuitenkin alunperin ruotsiksi on kirjoitettu ?

Vierailija
56/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi pelimaailman Super-Mario ja Luigi, syrjii italialaisia?

Miksi ei puututa ruotsalaisten ja venäläisten kolonisaatiosta suomalaisia kohtaan?

Vierailija
57/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peppi Pitkätossu on itsenäinen ja päättää itse itsestään, vallan mainio hahmo. Olen aina pitänyt Pepistä. Sen sijaan  horroksessa olevat Ruususet jne, jotka odottavat jotain prinssiä, niistä en ole juurikaan pitänyt. Vahvoista ja itsenäisistä hahmoista pidän.

Moniko vanhempi toivoisi tyttärensä käyttäytyvän ja elävän kuin Peppi? 

Älä viitsi. Jos tuolle linjalle lähdet, saat canceloida koko lastenkirjallisuuden. 

Vierailija
58/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tässä pitäisi seuraavaksi järkyttyä lastenkirja maailmassa? Järkyttyneille tiedoksi, että jos vaan yrittäisitte elää omaa elämäänne ettekä lastenne elämää. 

Mikä ihmeen vimma nykyään on puuttua lasten kirjoihin, leikkeihin, lautapeleihin... 

Vierailija
59/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin toimittaja on herkkis. Mitä lukemista hänelle voisi suositella, kun Peppi ei oikein sovi?

Vierailija
60/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan jollain naisasialiikkeellä oli slogan " nainen on maailman n****ri".