Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tätityyli 2025

Vierailija
12.01.2025 |

Vinkkejä jos saisi tähän, näitä on ollut antoisaa lukea. Asialliset vinkit otetaan siis ilolla vastaan. :)

Kommentit (271)

Vierailija
221/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljasjalkakengillä ja lämpimällä, käytännöllisellä talvitakilla putoaa automaattisesti täti-kategoriaan.

Luulin, että paljasjalkakengät on jokin hipsterien juttu. Tädit paahtaa Kuomilla?

Tädit laittaa nastakengät ihan joka paikkaan. Ihan joka asun kanssa. 

Vierailija
222/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäksi pellavaa ja puuvillaa. Mekkoja, housuja, t-paitoja, paitapuseroita ja jakkuja.

Talvella villaa, kashmiria ja puuvillaa. Neulosmekkoja, housuja, villapaitoja ja -takkeja, pari pitkää villakangastakkia, pari puolipitkä toppatakkia.

Syksyllä ja keväällä pari kevyempää tikkitakkia, vyötärömittainen nahkatakki ja muutama kevyempi takki ulkoiluun.

Pääosin siis luonnonkuituja, jonkin verran viskoosia ja osassa vaatteista polyesteriä, kun ei löydy esim. Täysvillaisia takkeja tai housuja. 

Tykkään huiveista ja niitä on paljon: silkkiä, villaa ja puuvillaa. 

Aika klassista ja osa vaatteista onkin tosi  vanhoja. Olen ostanut laadukkaita vaatteita ja näyttävät kestävän liki ikuisesti.

Nykyisin ostan aika vähän, mutta välillä innostun ja ostan enemmän kerralla alesta. Kierrätän vaatteita siskoille ja tutuille. Osan lahjloitan kirkon kirpparille myytäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ja laadukasta, luonnonmateriaaleja. Käytän paljon ulkoiluvaatteita ja kotitoimistossa työskennellessä työasunikin on hyvin vapaa. Hyvät kengät aina, useammat per sesonki että saavat levätä. Mustasta en luovu ja tunikoita en käytä.

Vierailija
224/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat maiharit. Ne on kaikilla naisilla ikään katsomatta. Grathalaukku edelleen kovassa huudossa. Pitkä untuvatakki. Löytyy kaikilta naisilta ikään katsomatta. Kelien lämmittyä  heittää vain takin pois ja alta paljastuu mustat leggarit tai vastaavat mustat housut. Tunika kruunaa komeuden. Tai paitamekko. Maiharit ja Gratha pysyy.

En muista koskaan omistaneeni maihareita. Ikää minulla tosin on jo reilut 60 vuotta. 

Grathalaukusta en ole kuullutkaan. Minulla on nahkainen, musta käsilaukku. Merkkiä en edes itse ole huomioinut. Nätin näköinen ja kätevä se on. 

Pitkää untuvatakkiakaan en ole koskaan omistanut, joskus minulla oli villakangastakki, joka ulottui puoleen reiteen. Nykyisin on useita lyhyempiä takkeja eri keleihin. 

Minulla on yhdet mustat leggarit, mutta pidän niitä vain kotona. On minulla myöskin mustia housuja; farkkuja, suoria housuja ja ulkoiluhousuja. 

Tunika ois kiva, mutta ei oikein löydy sellaista. En yleensäkään pidä kovin pitkää paitaa tms., koska pidän lyhyehköjä takkeja. 

Hutiin meni sinun veikkauksesi, mitä KAIKILTA naisilta löytyy. 

Vierailija
225/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut, muutenkin ihonmyötäiset vaatteet.

Vierailija
226/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haarasta avoimet mustat vinyylichapsit, hiustenpidennykset, tolppakorot ja rintavakoa reilusti paljastava musta vinyylibody.

Erika menee näköjään monella tunteisiin. Hyvä hänelle!

Itse en seuraa umk:ta enkä viisuja. 

N46

En ole tämä alkuperäinen kirjoittaja, mutta huvittaa, että sinulla itselläsi taisi mennä tunteisiin hänen kirjoituksensa. Miksi muuten olisit avautunut asiasta? :D

Vierailija
227/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskapussitakki, fleecepipo, pixie cut-kampaus, näkyvät kukkatatuoinnit käsivarressa

Missä sä asut ja mikä on roskapussitakki? Ei meil tääl Helsingissä tollaisia ole.

Vierailija
228/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaappuva kävelytyyli. Ja myrkylliset katseet kaikkia nuorempia ja hoikempia päin.

Nyt oot jossain harhoissa, hymyile välillä itse, niin saat mukavampia katseita.

Vierailija
229/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat Kuormat joista ei luovu koskaan.

Vierailija
230/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinan Kuoma saappaat 😂

Vierailija
231/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä EI ole tätimäistä? Suurinta osaa tänne laitetuista vaatteista yhdistää se, että ne on tädin päällä, mikä tekee niistä tätimäisiä. Nuoren päällä sama vaate ei sitten näytäkään enää samalta.

Vierailija
232/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat maiharit. Ne on kaikilla naisilla ikään katsomatta. Grathalaukku edelleen kovassa huudossa. Pitkä untuvatakki. Löytyy kaikilta naisilta ikään katsomatta. Kelien lämmittyä  heittää vain takin pois ja alta paljastuu mustat leggarit tai vastaavat mustat housut. Tunika kruunaa komeuden. Tai paitamekko. Maiharit ja Gratha pysyy.

En muista koskaan omistaneeni maihareita. Ikää minulla tosin on jo reilut 60 vuotta. 

Grathalaukusta en ole kuullutkaan. Minulla on nahkainen, musta käsilaukku. Merkkiä en edes itse ole huomioinut. Nätin näköinen ja kätevä se on. 

Pitkää untuvatakkiakaan en ole koskaan omistanut, joskus minulla oli villakangastakki, joka ulottui puoleen reiteen. Nykyisin on useita lyhyempiä takkeja eri keleihin. 

Minulla on yhdet mustat leggarit, mutta pidän niitä vain kotona. On minulla myöskin mustia hous

Ei minultakaan löydy tuosta kuvailusta kuin se pitkä musta toppatakki, mutta en silti loukkaantunut. Kyllä tuota kuvailtua tyyliä näkee niin paljon, että sen tunnistaa. 

Vierailija
233/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljasjalkakengillä ja lämpimällä, käytännöllisellä talvitakilla putoaa automaattisesti täti-kategoriaan.

Luulin, että paljasjalkakengät on jokin hipsterien juttu. Tädit paahtaa Kuomilla?

Tädit laittaa nastakengät ihan joka paikkaan. Ihan joka asun kanssa. 

Kengissä kitkat ja autossa nastat, niin päin se pitää olla. Näin täti pääsee kaikkialle, mihin haluaa eli kengillä myös kauppoihin ja autolla myös sivuteille. Sitä on näes tullut kosolti myös elämänkokemusta.

Vierailija
234/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäni ekat riekerit ostettu. -ap

Itsellä leikattu jalat ja vaikea kulkea.Ostin Riekerin talvisaapikkaat, aivan ihanat!

Saapikkaat :D

Yleinen nimitys korkeavartisille kengille, jotka ovat kevyemmät kuin varsinaiset saappaat. Mikä tässä meni käsityskykysi yli?

Sopi vaan niin hyvin tähän ketjuun. Vain täti käyttää sanaa saapikkaat.

Niin, kieli köyhtyy ja lukutaidottomuus lisääntyy. Viimeksi nuori kassahenkilö ei tiennyt, mikä on puntti tulitikkuja. 

Täti, joka harmi kyllä ei omista saapikkaita

toivottavasti selitit nuorelle kassahenkilölle, mitä puntti tarkoittaa, etkä alkanut läksyttää ilkeästi! olen syntynyt -88, eikä meidänkään aikana ole käytetty sanaa "puntti" tulitikuista.

Vierailija
235/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

234: Mikä sinun mielestäsi sitten on se pakkaus, missä on useampi tulitikkuaski? Olen kyllä luullut, että sen pakkauksen vakiintunut yleisnimi on puntti, eli tuolla nimellä kaupoissakin myyty niin pitkään, kun niitä on ollut kaupan.

T täti

Vierailija
236/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kuivana hapsottava värjäämätön tukka, mustat silmänaluset ja joustovyötäröhousut cittarin alerekistä. 

Vierailija
237/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panterieläinkuosi. Kaikissa vaatekappaleissa. 

Vierailija
238/271 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein googlata tuo grathalaukku. Taattua marimekko-skeidaa. Voisi vielä muuten mennäkin, mutta olkahihnan marimekkomarimekko-teksti, jaiks.

Vierailija
239/271 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein mukavimmat vaatteet ja kengät, eikä millään muulla väliä.

Tuohan on nuorten tyyli. Verkkarit, colleget, lenkkarit joka paikassa.

Vierailija
240/271 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yhdet mustat leggarit, mutta pidän niitä vain kotona. On minulla myöskin mustia hous

No tuo maiharit, makuupussitakki ja gratha on selvä milleniaalityyli. Ehkä sellaisten n. 40-vuotiaiden (+- muutama vuosi) erityisesti. Mun lapset on pieniä koululaisia ja heidän kavereitten vanhemmissa tuota tyyliä on tosi monilla.