Tätityyli 2025
Vinkkejä jos saisi tähän, näitä on ollut antoisaa lukea. Asialliset vinkit otetaan siis ilolla vastaan. :)
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni ekat riekerit ostettu. -ap
Itsellä leikattu jalat ja vaikea kulkea.Ostin Riekerin talvisaapikkaat, aivan ihanat!
Saapikkaat :D
Yleinen nimitys korkeavartisille kengille, jotka ovat kevyemmät kuin varsinaiset saappaat. Mikä tässä meni käsityskykysi yli?
Sopi vaan niin hyvin tähän ketjuun. Vain täti käyttää sanaa saapikkaat.
Huopikkaat on lämpimät villaiset saapikkaat. Huopikkaat ja potkuri kuuluu yhteen sitten, kun tädistä on tullut mummoikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina kiinnostanut (näin jo vanhempana tätinä :D), että mikä olisi sitten sopivaa pukeutumista? Tarkoitan siis ihan kaupungilla liikkuessa, en kaipaa enää mitään työmuotia tms.
Kun näitä lukee, tulee tunne, ettei oikein mitään saisi laittaa päällensä. Kaikissa on huonoja puolia.
Up
Haluaisin vastauksia. :D
Täti-ikäisenä täti saa laittaa päällensä aivan mitä vain. Kuitenkin vain sellaista, josta itse tykkää. Jos ei tykkää jostain vaatteesta, niin se on ainoa huono puoli.
Mulla on Adidaksen trikoot, huppari, paljasjalkatalvilenkkarit ja The North Facen talvianorakki. Uskon näyttäväni sellaiselta ikäluokan 35-45 tädiltä.
Villapaita talvella. Vahingossa liian lyhyeksi leikatut hiukset, ei kuitenkaan polkkaa tarvitse olla. Silmälasit, tummennuksella tai ilman. Villaa ja kauluria. Ulkona kunnalla päällä vaatetta. Reppu ok ja olkalaukku. Kangaskassia, värillä tai kuviolla. Voi näyttää nuutuneelta tai lisätä kosteusvoidetta sisällä. Värit oman valinnan mukaan.
Vintage voittaja ja koko ajan vaan paranee ikääntyessään!
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen tyyli sitten ois tyylikäs ja ei-tätimäinen 30-40-vuotiailla?
Paha sanoa, kun se tyylikkyyden ja tyylittömyyden raja siirtyy jatkuvasti. Sanoisin, että prsvacotrikoot 30 - 40 -vuotiailla ei oo vielä tätimäiset, mutta ne ei oo enää tyylikkäät. Muutaman vuoden päästä just ne prsvacotrikoot on jo tätimäiset, sillä niiden käyttäjiksi juuttuneet (sorry mahdollinen mielikuva) alkaa keski-ikäistyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Adidaksen trikoot, huppari, paljasjalkatalvilenkkarit ja The North Facen talvianorakki. Uskon näyttäväni sellaiselta ikäluokan 35-45 tädiltä.
Paljasjalkakengillä ja lämpimällä, käytännöllisellä talvitakilla putoaa automaattisesti täti-kategoriaan. Tervetuloa!
* Ei kunnalla, piti sanoa kunnolla vaatetta päällä.
TÄTI TYYLIÄ EI OLE YKSI, KAKSI EIKÄ EDES KOLME VAATEKAPPALETTA SELLAISENAAN. SIIHEN VAADITAAN MYÖS TÄTIULKONÄKÖ. MINÄ VOIN PUKEA MITÄ TAHANSA (EN PUE) PÄÄLLENI OLEMATTA TIPPAAKAAN TÄDIN NÄKÖINEN, KOSKA MINULLA ON PITKÄ TUKKA JA BABYFACE. TÄMÄ KOMMENTTI TULEE SAAMAAN LÄJÄPÄIN ALANUOLIA, KOSKA TÄNÄKÄÄN PÄIVÄNÄ VUONNA 2025 IHMISET EIVÄT YMMÄRRÄ, ETTÄ BABYFACEJA ON OLEMASSA. Minulle siitä on sanottu monesti ja näen itsekin tosiaan peiliin. Aivan sama mitä te sanotte.
Ulkonäössäni on 0,00 % tätimäisyyttä, joten yksi vaatekappale ei asiaa muuta. En tosin pidä tätimäisistä vaatteista muutenkaan. Haluan pukeutua mukavasti, mutta inhoan kaikenlaisia valtavia printtejä, värikkyyttä ja sen sellaista. Voin ihan hyvin käyttää telttat-paitaa, mutta kun ei sekään ole mikään tätimäinen vaate sellaisenaan. Ylisuuri vaate on ylisuuri. Tätimäinen teltta on kaapu. Kaapuja en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkut tai muutoin kapenevat housut, korkea vyötärö, löysähkö yläosa tungettu housunkaulukseen tai löysähkö neule housujen päällä. Kengät tennarit tai pyöreäpäiset korkkarit, saappaat tai nilkkurit. Kiharrettu tukka, microblanding kulmakarvat.
kiharrettu tukka? Meillä asuu 17-vuotias ja SIELLÄ sitä kiharaa on, aivan joka ikisellä. Tennarit samoin. Juuri lainasi mun saappaita. Ei nyt ehkä ihan osu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni ekat riekerit ostettu. -ap
Itsellä leikattu jalat ja vaikea kulkea.Ostin Riekerin talvisaapikkaat, aivan ihanat!
Saapikkaat :D
Yleinen nimitys korkeavartisille kengille, jotka ovat kevyemmät kuin varsinaiset saappaat. Mikä tässä meni käsityskykysi yli?
Itse olen 48-vuotias enkä IKINÄ käytä sanaa saapikkaat, kuinka vanha sä olet??
Mulla on samantyyppistä kuin Sanna Marinilla mutta köyhempi versio, värityskin vielä samantapainen.
Täti tyyliä kera 4 veljenlapsen. Hih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljasjalkakengillä ja lämpimällä, käytännöllisellä talvitakilla putoaa automaattisesti täti-kategoriaan. Tervetuloa!
Kiitos, opin tosin ketjusta, että pääsin tätikategoriaan jo muutama talvi sitten Riekerin talvisaappailla :D
Samaan tahtiin väpättävä kaksoisleuka ja roikkuvat korvakorut toimivat aina. Täti-muotia ever since 1981.
Vierailija kirjoitti:
Pyöreät silmälasit, Marimekko-tuotteet, lyhyehköt hiukset, ylipaino
Niskakyttyrä aivan ehdoton. Sitä voi korostaa kivalla tatskalla.
Voisko antaa ohjeet miten tädin tulis pukeutua, et se olis ok.