Paras viemäriputkenavaaja vessan lavuaariin?
Nyt ei ala millään ruokasooda-/etikkaseoksella kikkailemaan. Bensaa ja tulitikku perään?
Kommentit (97)
Kyllä on nykyihminen avuton ja pelokas.
Pitää avata koko rööri ja poistaa hiukset sun muut, ettei käy kuin mulle. Putkensvaajalla lavuaari aukes, mutta seuraavalla viikolla vesi rupes nousemaan lattiakaivosta lattialle.
Ongelma oli vaan siirtynyt eteenpäin.
Ehdottomasti viemärirae. Tuon vinkin sain aikoja sitten kiinteistöhuollon väeltä. Toimii!! Ja on huokea tuote.
Muisto kaukaa menneisyydestä. En suosittele toistamaan, mutta minulla tämä kikka toimi omassa putkipulmassani.
Vessassa viemäri meni tukkoon. Kokeilin kaikenlaisia kenoja, mutta tukos ei auennut. Päätin kokeilla myös seuraavaa: Laskin kylpyammeen täyteen vettä, peitin lattiakaivon tiukasti ja sitten otin tulpan irti. Kuului vain humaus ja vesi alkoi laskea ammeessa. Tukos oli auennut.
En suosittele kenellekään. Voi seurata vesivahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekaaninen. Avaa hajulukko ja kerää hiukset pois
Niinpä samaa mieltä.
Tämä paras. Paitsi jos hajulukko murenee käsiin, tähän kannattaa varautua vanhojen metallisten hajulukkojen kanssa.
Käytä sinin mini " pulloharjan" näköistä sihtiä lavuarisa, se Ennaltaehkäisee ettei menekään tukkoon. Sinillä myös latiakaivopessari, verkko.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma keittiössä, irrottamalla osia putkista sen saisi helposti puhdistettua, mutta tuo vastuukysymys, jos alkaa valua jostain liitoksesta sitten salakavalasti niin joutuu maksamaan ne kuivauskulut. Putkilitkut on sitä varten. Ta sitten huolto tulee ja laittaa niitä rakeita jotka kyllä vie kaikki tukokset. Vessan lavuaariissa pelittää kyllä hyvin pelkät litkut
Niitä rakeita voi ihan itse käyttää, ei siihen huoltomiestä tarvitse. Itse käytän niitä ennaltaehkäisevästi kun on usein ollut ongelmia kerrostalon putkien kanssa ja on nousseet vedet kerran keittiön lavuaarista ja pariin otteeseen kylppärin lattiakaivosta. Kun olen linjaston ensimmäinen, niin jos on tukos jossakin nousee silloin vedet minun asuntooni viemäreistä ylös jos joku laskee vettä ja iso vahinko tapahtuu silloin vain minuuteissa. Edellisen tukoksen sain vähän aikaa sitten onneksi itse avattua juuri noilla rakeilla ja laskemalla keitettyä kuumaa vettä usean kattilallisen lattiakaivoon. Toki soitin heti huoltoon ja kävi putkimies vielä tarkistamassa tilanteen. Heti kun alkaa putkistossa kuulua pulputusta tiedän että saa olla varuillaan. Ihmiset kun heittää pönttöön kaikkea sinne kuulumatonta ja keittiön lavuaariin kaadetaan rasvat ja ruuan tähteet niin ei ihme että on putket vähän väliä tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin ja vuosien palasaippuan käyttö myös tukkii.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sinin mini " pulloharjan" näköistä sihtiä lavuarisa, se Ennaltaehkäisee ettei menekään tukkoon. Sinillä myös latiakaivopessari, verkko.
Lattiakaivosuodattimen läpi itsellä suihkussa menee osa pitkistä hiuksista ja muodostaa hiusköyden. Tarkistettava riittävän usein.
Kotimainen myrkky. Muovipurkki, rouhetta.
Varo hengittämästä ja koskemasta. Avaa hyvin.
On todella emäksistä ja myrkkyä.
Teknoseeeman on näköjään sen nimi.
Säilytä lukkojen takana. Merkkaa säilytettäessä siihen päälle, että vaarallista.
Siiivoushommissa käytettiin viemärirakeita, joten ostin sitten kotiinkin. Eipä ole putket tukossa olleet 20 vuoteen.
Viemärigeeli. Liuottaa hiuksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä samaa mieltä.
Tämä paras. Paitsi jos hajulukko murenee käsiin, tähän kannattaa varautua vanhojen metallisten hajulukkojen kanssa.
Onneksi paikallinen rautakauppa myy uuden ja se onkin parempi missä pullon pohja on suoraan kierrettävissä auki sekä jatkossa vieläkin helpommin putsattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on koti kerran palanut kivijalkaan niin kyllä sitä tulee pelokkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on koti kerran palanut kivijalkaan niin kyllä sitä tulee pelokkaaksi.
Voin sen verran rohkaista sinua, että kylpyhuoneen lavuaarin vesilukkoa huoltamalla et saa tulipaloa mitenkään aikaan.
Saisinko kuvauksen yhden tämmöisen kylpyhuonevahingon tapauksesta tai vauriomekanismista?
Sitähän tässä muutama aiempikin jo kyseli, eikä mitää vastuu tai vakuutusyhtiölinkkejä.