Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras viemäriputkenavaaja vessan lavuaariin?

Vierailija
12.01.2025 |

Nyt ei ala millään ruokasooda-/etikkaseoksella kikkailemaan. Bensaa ja tulitikku perään?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lavuaarit kuuluu taloyhtiölle nykyään!

Tampiot

https://kotiliesi.fi/koti/kodinhoito/altaan-hajulukon-puhdistus/

Tampio, ei omakotitalossa ole mitään taloyhtiötä.

Asuuko joku vielä muka jossain neukkukuutiossa tai muussa vastaavassa kolhoosissa?

Mvh. Från Grankulla med kärlek

Vierailija
62/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkirane "ravintola"sta. Ja aamulla et lähde viinakauppaan ennenkuin sekin rööri on rassattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekaaninen. Avaa hajulukko ja kerää hiukset pois

Tämä. Sen osaa tehdä kuka tahansa aikuinen. 

Vierailija
64/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.  Jos omakotitalo kyseessä.  Kerrospömpeleissä ja rivitalossa kuuluu huoltomiehen hommiin.

Näin. Vakuutus ei korvaa, jos amatööri sössii. Putki-Reiska tai vastaava pullotuote avaa useimmat tukokset. Anna olla yön yli. 

Kerrotko vielä mikä vahinko on ylipäätään mahdollinen tässä yhteydessä, kun huollettava hajulukko on kosteuseristetyssä lattiakaivollisessa tilassa?

Huolimattomuus voi johtaa kymmenien tuhansien eurojen vahinkoon 

Pohjola Vakuutuksen tilastojen perusteella hajulukon virheellisestä asentamisesta aiheutuneet vahingot ovat melko yleisiä. Huolimattomasta asentamisesta voi aiheutua vuoto, josta voi seurata vesivahinko asunnossa tai kiinteistössä.

Jos vahinko on seurausta asennusvirheestä, ei sitä korvata kotivakuutuksesta. Vesivahingoissa on usein kyse tuhansien eurojen vahingoista, joten turhia riskejä ei kannata ottaa, vaan kutsua suosiolla ammattilainen paikalle, Uimonen neuvoo. 

Julkaistu 5.4.2024

Vierailija
65/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen luulo on, että hajulukon voi avata itse

Erityisen paljon harhaluuloja liittyy tukkeutuneen lavuaarin avaamiseen. Yleinen käsitys on, että hajulukon avaaminen kuuluu osakkaalle. Todellisuudessa tehtävä on kuulunut vastuunjakotaulukon mukaan taloyhtiölle vuodesta 2019 lähtien

Ethän avaa itse hajulukkoa? Voi aiheuttaa kalliin vesivahingon

Taloyhtiön kunnossapitovastuiden tulkintoihin on tullut muutoksia. Keskeisimmät muutokset koskevat ilmanvaihdon suodattimia ja pesualtaiden hajulukkoja. Näiden osalta vastuuta on siirretty yhtiölle.

Idi ooteille tiedoksi 

"Voi aiheuttaa kalliin vesivahingon" pätee ainoastaa kuivassa vesieristämättömässä tilassa olevaan vesilukkoon eli keittiöön. Ja silloinkin vain jos ei koskaan katso allaskaappiin.

Kallis vesivahinko vuotavan vesilukon johdosta ei ole kylpyhuoneessa millään ilveellä mahdollinen koska:

a) vesilukossa kulkee vettä vähän ja vain kun hana on auki

b) vaikka vuotaisikin niin valuu lattiakaivoon aiheuttamatta vahinkoa

c) jos vuotaa niin ihminen havaitsee asian nopeasti silmillään ja/tai jalkapohjillaan

Vierailija
66/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinjauhe (tai ruokasooda) ja fairy ja etikka

Vierailija
67/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auttanut se kun kaataa Kloritee joku pari desiä lavuaariin ja antaa yön yli liota.

Vierailija
68/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampiot

Asuuko joku vielä muka jossain neukkukuutiossa tai muussa vastaavassa kolhoosissa?

Tampio pää kiinni. Käytä järkeä jos osaat. Totta kai omakotitaloissa se kuuluu omistajalle. Ei kai itsestään selvää asiaa tarvitse kirjoittaa. Mutta näköjään joillekin pitää, sulle!

Heh 

Vierailija
69/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen luulo on, että hajulukon voi avata itse

Erityisen paljon harhaluuloja liittyy tukkeutuneen lavuaarin avaamiseen. Yleinen käsitys on, että hajulukon avaaminen kuuluu osakkaalle. Todellisuudessa tehtävä on kuulunut vastuunjakotaulukon mukaan taloyhtiölle vuodesta 2019 lähtien

Ethän avaa itse hajulukkoa? Voi aiheuttaa kalliin vesivahingon

Taloyhtiön kunnossapitovastuiden tulkintoihin on tullut muutoksia. Keskeisimmät muutokset koskevat ilmanvaihdon suodattimia ja pesualtaiden hajulukkoja. Näiden osalta vastuuta on siirretty yhtiölle.

Idi ooteille tiedoksi 

"Voi aiheuttaa kalliin vesivahingon" pätee ainoastaa kuivassa vesieristämättömässä tilassa olevaan vesilukkoon eli keittiöön. Ja silloinkin vain jos ei koskaan katso allaskaappiin.

Kallis vesivahinko vuotavan vesilukon johdost

Plaa palaa

Ei muuta kuin sörkit viemärit sitten itse.

Mä tilasin huollon. 

Vierailija
70/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampiot

Joo, kuuluu. Mutta mitään kauheaa ei tapahdu vaikka putsaa itse.

Tulee valmista parissa minuutissa sen sijaan että varaillaan, odotellaan, ajellaan fossiilisilla polttoaineilla paikalle, putsataan ja laskutetaan yhtiötä joka laskuttaa vastikkeen muodossa asukkaita.

Idioottimaista uusavuttomuutta ja tuhlausta.

Höpö höpö

"Huolimattomuus voi johtaa kymmenien tuhansien eurojen vahinkoon"

https://www.op-media.fi/asuminen/hajulukko-avaaminen-taloyhtio/

KEITTIÖSSÄ! Sisälukutaito hallintaan.

Vierailija
71/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pannut putkimiestä?

Ainoa asia, mikä tulee mieleen ihan tavallisestakin aloituksesta? Älä edes vastaa.

Vierailija
72/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampiot

"Oli kyseessä sitten kylpyhuoneen, wc:n tai keittiön altaan hajulukko, sen puhdistus kuuluu asunto-osakeyhtiöissä taloyhtiön kontolle. Omakotitaloasuja vastaa itse kotinsa hajulukkojen puhdistamisesta."

Y M M Ä R R E T T Y ? ?

Vierailija
73/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.  Jos omakotitalo kyseessä.  Kerrospömpeleissä ja rivitalossa kuuluu huoltomiehen hommiin.

Minä ainakin teen tämän itse. Helppo homma, eikä tässä mitään voi sattua. Siinä putkessa kulkee vain poistovesi. Jos se nyt jostain syystä hajoaisi avatessa, niin se lavuaariin valutettu vesi valuisi lavuaarista pesuhuoneen lattialle.

Sorry, tästähän olikin jo vaikka kuinka keskustelua. Mutta en kyllä vieläkään keksi, miten tästä voi tulla vesivahinko. Kertokaa nyt tälle idootille. 

Vierailija
74/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampiot

Joo, kuuluu. Mutta mitään kauheaa ei tapahdu vaikka putsaa itse.

Tulee valmista parissa minuutissa sen sijaan että varaillaan, odotellaan, ajellaan fossiilisilla polttoaineilla paikalle, putsataan ja laskutetaan yhtiötä joka laskuttaa vastikkeen muodossa asukkaita.

Idioottimaista uusavuttomuutta ja tuhlausta.

Höpö höpö

"Huolimattomuus voi johtaa kymmenien tuhansien eurojen vahinkoon"

https://www.op-media.fi/asuminen/hajulukko-avaaminen-taloyhtio/

KEITTIÖSSÄ! Sisälukutaito hallintaan.

Sun päässä on vuoto. Aivovuoto.

Edelleen se kuuluu taloyhtiölle vaikka kuinka jankkaat!

Vierailija
75/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs suihkun lattiakaivon tukkeutuminen (kerrostalo)? Olen sitä putsannut ja kaiken irtoavan poistanut, mutta silti vetää erittäin huonosti eli lattialla lilluu lammikko ihan jonkun aikaa. 

Ootko putsannut sieltä mutkan takaa puhjalta?

Voi olla joku järeämpi tukos pidemmällä putkessa tai jos rivari/omakoti niin tarvitaan painehuuhtelu kun pitkässä vaakaviemärissä on paskajankki tukkinut koko röörin.

Vierailija
76/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivinjauhe (tai ruokasooda) ja fairy ja etikka

Mitä aloituksessa sanottiin? 

"Nyt ei ala millään ruokasooda-/etikkaseoksella kikkailemaan".

Vierailija
77/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin teen tämän itse. Helppo homma, eikä tässä mitään voi sattua. Siinä putkessa kulkee vain poistovesi. Jos se nyt jostain syystä hajoaisi avatessa, niin se lavuaariin valutettu vesi valuisi lavuaarista pesuhuoneen lattialle.

Sorry, tästähän olikin jo vaikka kuinka keskustelua. Mutta en kyllä vieläkään keksi, miten tästä voi tulla vesivahinko. Kertokaa nyt tälle idootille. 

Näköjään voi, aika useinkin.

"Pohjola Vakuutuksen tilastojen perusteella hajulukon virheellisestä asentamisesta aiheutuneet vahingot ovat melko yleisiä. Huolimattomasta asentamisesta voi aiheutua vuoto, josta voi seurata vesivahinko asunnossa tai kiinteistössä."

4/2024

Vierailija
78/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nee geri, työnnä suu auki viemäriin

Vierailija
79/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kovasti tulee pelottelucopypastrspämmiä, mutta vielä ei ole kukaan esittänyt yhtäkään mekanismia / tapahtumaketjua millä vahinko tässä saataisiin aikaan.

Vierailija
80/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään voi, aika useinkin.

"Pohjola Vakuutuksen tilastojen perusteella hajulukon virh

Joo, keittiössä jos astianpesukone kusee parketin alle puoli vuotta.

Kylppärissä ei mahdollista.