Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras viemäriputkenavaaja vessan lavuaariin?

Vierailija
12.01.2025 |

Nyt ei ala millään ruokasooda-/etikkaseoksella kikkailemaan. Bensaa ja tulitikku perään?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeittimellä lämmität vettä. Kalilipeää puolipurkkia lavuaariin ja kuumat (ei kiehuvat) vedet perään. Suojalasit päässä. Hetken aikaa tuntuu että koko putkisto lähtee taivaalle, mutta se asettuu. Anna sitten hautua yön yli tai mielellään vuorokausi.

V*ttu kun mulla ei oo suojalaseja! Kypärä mulla on. Semmonen vanha palokuntalaisten kypärä. Passaa?

- ap

Vierailija
22/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupastakin ihan saa niitä rakeita. Ja toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekaaninen. Avaa hajulukko ja kerää hiukset pois

MIksi siellä on hiuksia?

Vierailija
24/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geelimäinen putkireiska tai paraske-rakeeet.

Tosin jos on pohjalla idioottitemppuja yms, niin mikään kemiallinen jekku ei toimi. Kävin naapurustossa avaamassa yhden tukkeutuneen lavuaarin putkiston. Täynnä hiuksia ja vanupuikon jämiä, perheen teiniflikalla kun oli tapana harjata kuontalonsa lavuaarin ääressä ja tunkea käytetyt korvarassaimet lavuaariin. Toisessa paikassa oli keittiön lavuaariin kaadeltu rasvoja yms 15 vuoden ajan ja tiskipöydän alapuolisen putkiston mutkassa pesi kunnon rasvahyytelötuubi (noin 30 cm ja halhaisija 5 cm).

Vierailija
25/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.  Jos omakotitalo kyseessä.  Kerrospömpeleissä ja rivitalossa kuuluu huoltomiehen hommiin.

Ei pidä heittäytyä avuttomaksi, vaikka vastuutaulukko sanoisi mitä.

Vierailija
26/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi siellä on hiuksia?

No mulla ainakin tukka lähtee ja tiedän sen siitä, että hauenleuat ei enää pysy hyvin päässä.

- ap

Vierailija
27/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpähän se on avattava eli putkimiehen hommia jos ei ole oma okt. You little ripper, lets fire the bloody jet up!

Vierailija
28/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pannut putkimiestä? 

Vierailija
29/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on putket täynnä rasvalikaa ja saippuaa, niin ei siihen enää mitkään litkuta auta. Ne pitää puhdistaa välilä ihan harjalla. Voi myös tilata putkiliikkeestä puhdistajan jos ei itse osaa.

Hiukset siellä aina on tukkona.

Harjaako porukka niitä päitään lavuaarin yllä, vai miksi naistalouksissa aina näin?

Vierailija
30/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kännissä avasin koko putkiston. Seuraavana aamuna mietin kipeässä päässäni, että miten nuo kaikki osat pitikään olla. Eihän stä saisi edes tehdä.

- ap

Jos asut taloyhtiössä, niin teet vikailmoituksen ja huoltomiehet käyvät sen avaamassa. Jos on normaali hajulukko, niin iso muovikippo alle ja kierrät sen kupin pohjan irti, sillä saa putsattua sen verran, että putki rupeaa vetämään. Paremmin puhdistaessa voi ruuvailla koko putken irti altaasta. Kannattaa kokoamisen jälkeen jättää joku kippo alle, että näkee  jos olekaan täysin kunnossa ja tiputtelee alle. Ei pääse tulemaan vahinkoja.

Vierailija
31/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.  Jos omakotitalo kyseessä.  Kerrospömpeleissä ja rivitalossa kuuluu huoltomiehen hommiin.

Näin. Vakuutus ei korvaa, jos amatööri sössii. Putki-Reiska tai vastaava pullotuote avaa useimmat tukokset. Anna olla yön yli. 

Kerrotko vielä mikä vahinko on ylipäätään mahdollinen tässä yhteydessä, kun huollettava hajulukko on kosteuseristetyssä lattiakaivollisessa tilassa?

Vierailija
32/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lavuaari täyteen vettä ja jyskyttää imukupilla. Toki ylivuotoreikä tulee tukkia.

Tämmöstä sunnuntaiaamuna. Ohhoh.

Vierailija
33/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi siellä on hiuksia?

No mulla ainakin tukka lähtee ja tiedän sen siitä, että hauenleuat ei enää pysy hyvin päässä.

- ap

Ollaan Kuotesahon kanssa samikset.

- ap

Vierailija
34/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin Erkki on minulla avannut kaikki röörit. Keittiöstä, kylpyhuoneesta ja itseltänikin.

Pahoittelut, jos röörisi ovat olleet tukossa. Mee nyt kumminkin johonkin siitä!

- ap

Johonkin? Minne? Kerro, kerro oi! Itsehän olet viettänyt yösi neljän kaukaa tulleen kanssa ja nyt Sinulla tuntuu olevan putket tukossa. Peseydy ja mene huomenna lääkäriin.

Vierailija
35/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on putket täynnä rasvalikaa ja saippuaa, niin ei siihen enää mitkään litkuta auta. Ne pitää puhdistaa välilä ihan harjalla. Voi myös tilata putkiliikkeestä puhdistajan jos ei itse osaa.

Hiukset siellä aina on tukkona.

Harjaako porukka niitä päitään lavuaarin yllä, vai miksi naistalouksissa aina näin?

Häpykarvoja siellä on. Miesten m.lkut lavuaarissa. 

Vierailija
36/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi siellä on hiuksia?

Tämä on minullekin mysteeri, että miksi, mutta kun talossa on naisväkeä niin näin se kuitenkin on.

Ehkä he ovat niin hölmöjä että päättelykyky ei riitä ymmärtämään että lavuaariin karistellut hiukset eivät katoa hajulukkoa pidemmälle?

Ei sotku ja vaiva haittaa kun voi heittäytyä avuttomaksi ja huutaa iskää/miestä apuun?

Vierailija
37/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaarit kuuluu taloyhtiölle nykyään!

Tampiot

https://kotiliesi.fi/koti/kodinhoito/altaan-hajulukon-puhdistus/

Vierailija
38/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeittimellä lämmität vettä. Kalilipeää puolipurkkia lavuaariin ja kuumat (ei kiehuvat) vedet perään. Suojalasit päässä. Hetken aikaa tuntuu että koko putkisto lähtee taivaalle, mutta se asettuu. Anna sitten hautua yön yli tai mielellään vuorokausi.

V*ttu kun mulla ei oo suojalaseja! Kypärä mulla on. Semmonen vanha palokuntalaisten kypärä. Passaa?

- ap

Osta nyt jo se pullo sieltä marketista. Et tarvitse laseja, jos kaadat rauhallisesti. Puoli pulloa ainakim ja yön yli.

Jos ei auta, soita huoltoon. End of problem.

Vierailija
39/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Se jos on jykevä tukos, niin takaisku ampuu myrkyt kattoon. Siksi suojalasit. 

Vierailija
40/97 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan mikä tahansa marketin putkenavaajalitku.