Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ylipainoinen ei vaan syö vähemmän jotta se laihtuisi?

Vierailija
12.01.2025 |

Usein ihmettelen tätä koska ylipaino ei ole terveellistä eikä kaunista, miksi siis ylipainoinen ei syö vaan vähemmän jotta laihtuu? Laihduttaminen on todella helppoa. Meillä töissä eräs ylipainoinen joka syö lounaaksi aina ihan liikaa, sen annokset on saman kokoisia kuin miehillä joten eikö ihme että hän on ylipainoinen? 

Kommentit (238)

Vierailija
181/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kun on aina nälkä, niin sen haluaa edes vähäksi aikaa pois kun pääsee syömään.

Mikä siinä normaalissa näläntunteessa pelottaa?

Ei siinä mikään pelota. Se vain tuntuu epämiellyttävältä. Ihan kuin se, että nukuttaa eikä pääse nukkumaan, tai kutiaa eikä voi raapia.

Vierailija
182/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitsi noinhan se on, eipäs ole tullut mieleen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ylipainoisista laihduttaa vähintään puolet ajastaan. 

Niin ja ap, HÄN eikä "se"

Vierailija
184/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä siinä näläntunteessa pelottaa"

Minä olen huomannut, että kun olen alkanut syömään taas enemmän, HELVETILLINEN hengenahdistukseni on helpottunut. Eräs päivä havahduin siihen, että ei hitsi, miten voikaan olla näin kevyt olo kehossa ja helppo hengittää.

Ja nyt näyttää siltä, että paino on taas putoamiseen päin.

Olen siis pudottanut jo... Hieman yli 20 kiloa. Kohta normipainossa, BMI:n mukaan.

Vierailija
185/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä. Ei saa käyttää lääkkeitä, ei lihavuusleikkausta, eikä edes painonvartijoita laihtumisen apuna. Senkun vaan syö vähemmän.

Kiitos. En tiennyt ennen tätä tietoiskua. Onneksi neuvoit :/

Vierailija
186/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon ja enkä liho. Pitää syödä OIKEITA ruokia.

Vierailija
187/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan jaksa. Syöminen tuo edes hetkeksi hyvän olon.

Parempi olohan tulee jos syö vähemmän ja liikkuu enemmän. 

Vierailija
188/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua. Ei mulla ole tarvetta syödä vähempää kuin syön. Eikä mua voisi vähempää kiinnostaa se mitä mieltä muut ovat. Muiden sanomiset ei vaikuta mun elämään millään tavalla.

Älä sitten kuluta läskeinesi julkista terveydenhuoltoa.

Laskeskelin tuota joskus, ja tulin siihen tulokseen, että ihan sama. Nimittäin ylipaino tutkitusti lyhentää elinikää. Ylipainoiselle ei tarvitse niin pitkään maksaa eläkettä (toisin kuin usein luullaan, eläkeläinen ei ole itse töissä käydessään säästänyt eläkettään.) Jos lasketaan, että ihminen kuolisi seitsemän vuotta nuorempana, sillä saataisiin jo melkoinen kansantaloudellinen säästö aikaan. Sillä rahalla jo aika paljon voi vastineeksi julkista terveydenhuoltoa rasittaa.

Vierailija
189/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kun on aina nälkä, niin sen haluaa edes vähäksi aikaa pois kun pääsee syömään.

Ei siinä mikään pelota. Se vain tuntuu epämiellyttävältä. Ihan kuin se, että nukuttaa eikä pääse nukkumaan, tai kutiaa eikä voi raapia.

Ei-laihduttaneet ei ymmärrä sitä millainen voimakas näläntunne laihduttaessa tulee pidemmällä aikavälillä. Itse heräilin välillä aamuyöstäkin nälkään ja oli vaikea nukkua, vaikka iltapalakin oli syötynä.

Vierailija
190/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on todella helppoa.

Mihinkähän aloittaja tuon väitteensä perustaa, ihanko omaan kokemukseensa?

Mutta joo, onhan laihduttaminen helppoa verrattuna laihdutettujen kilojen poissa pitämiseen. Olen elämäni aikana laihduttanut varmaan 120 kiloa ainakin, ja kaikki ovat tulleet takaisin.

Vierailija
191/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheeni ainoa ylipainoinen. Minulla on perheen huonoin ruokahalu ja syön selvästi vähemmän kuin muut. Herkut ja makeat eivät maistu eikä paljon muukaan ruoka. Nälkä on todella harvoin. Saatan havahtua iltaseitsemältä, että olen tainnut elää koko päivän pelkällä kahvilla. En ole kiinnostunut ruoasta eikä syömistä ole vaikeaa säädellä vaan päinvastoin on vaikea muistaa syödä. 

Olen entinen syntymälaiha. Pysyin hoikkana, vaikka söin paljon, paljon enemmän kuin nyt. Sitten sairastuin parikymmentä vuotta sitten kilpirauhasen vajaatoimintaan, jota muuten sairastavat sadat tuhannet suomalaiset, ja todella moni tietämättään. Osalla lääkitys korjaa oireet, minulla ja monilla muilla ei. Siitä asti ruokahalu on ollut huono ja paino hiipii edelleen  hiljalleen ylöspäin.

Vierailija
192/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii itsekuria, ja juuri sen puuttumisen vuoksihan henkilö on lihava. 

Vierailija
193/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä. Ei saa käyttää lääkkeitä, ei lihavuusleikkausta, eikä edes painonvartijoita laihtumisen apuna. Senkun vaan syö vähemmän.

Kiitos. En tiennyt ennen tätä tietoiskua. Onneksi neuvoit :/

Olen itse miettinyt tätä. Kun olin vähän ylipainoinen mies ja olen nyt syksystä tähän päivään laihtunut 8 kiloa pelkästään alkamalla syödä terveellisesti ja lenkkeilen säännöllisesti 100km/noin 20h kuukaudessa. Suurimman eron huomaa omassa olossa ja liikunnan tuoman hyvän kunnon myötä. Vaimo on reilusti ylipainoinen ja hänessä huomaa jatkuvasti väsymystä, mitään ei jaksa tehdä, eikä tee sen eteen mitään. Olen miettinyt lääkkeillä laihduttavia että paraneeko se oma olo ja jaksaminen ollenkaan vai onko yhtä laiska ja väsynyt kuin se pullero joka ei käy välttämättä ulkona ollenkaan, haukottelee ja valittaa vain sisällä?

Vierailija
194/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule liikkumisesta hyvä olo. Se on aina vain pakkopullaa. (Ja ei tule pakkopullastakaan hyvä olo.) 

Vierailija
195/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-laihduttaneet ei ymmärrä sitä millainen voimakas näläntunne laihduttaessa tulee pidemmällä aikavälillä. Itse heräilin välillä aamuyöstäkin nälkään ja oli vaikea nukkua, vaikka iltapalakin oli syötynä.

Tai itseasiassa laihduttajat eivät ymmärrä, että ilman jatkuvaa nälkää pystyy laihduttamaan.

Ruuan sisällöllä on merkitys.

Vierailija
196/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai itseasiassa laihduttajat eivät ymmärrä, että ilman jatkuvaa nälkää pystyy laihduttamaan.

Ruuan sisällöllä on merkitys.

Miinuskaloreilla on oltava= näläntunne.

Vierailija
197/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haukkujat eivät suitsi ilkeyttään ja ala puhumaan ystävällisesti?

Kun kerran muuttuminen on niiin helppoa!

Vierailija
198/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä asia kuuluu sinulle, Ap, jos et ole itse ylipainoinen? Eihän se vaikuta sinuun mitenkään.

Vierailija
199/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän kaikki uusimmat diabetes / laihdutuslääkkeet on tehty niin, että ne vaikuttavat hormoneihin? Eli ne toimivat ilmeisesti eri tavalla eri ihmisillä.

Mitenpä, normaalipainoinen, sinä pystyt vaikuttamaan oman hormonisi toimintaan? Niinpä juuri, et mitenkään. Se vaan toimii eri ihmisillä eri tavalla.

Vierailija
200/238 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tule liikkumisesta hyvä olo. Se on aina vain pakkopullaa. (Ja ei tule pakkopullastakaan hyvä olo.) 

Liikkuminen vaatii myös energiaa, vähemmän syömällä ei jaksa tehdä mitään pitkäkestoisempia treenejä, vaan olo on heikko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän