Kenen uskot murhanneen Jukka S Lahden?
Kerro mielipiteesi? Kiinnostaisi tietää kuinka moni uskoo murhaajan olleen Anneli? Tai vaihtoehtoisesti kuka muu se voisi olla? En usko itse, että tämä murha selviää koskaan.
Kommentit (1500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä uskon, että Anneli se oli ihan itse. Ihan utopistista, että perheenisä tullaan murhaamaan omakotitaloonsa perheen läsnäollessa jossain helvetin Ulvilassa, eikä mitään motiivia teolle löydy. Jos joku ulkopuolinen olisi halunnut Jukan hengiltä, niin eiköhän hän olisi tehnyt sen jollain muulla tavoin.
En usko, että kukaan olisi ehdoin tahdoin halunnut alkaa könytä sisään siitä ikkuna-aukosta. Siinähän jo saa itsensä viillellyksi tai talon omistaja kalauttaa halolla päähän. Luulisi, että tuollainen murhaaja olisi ensisijaisesti ampunut.
Vähemmistö suomalaisista henkirikoksista tehdään ampumalla.
Joka johtuu siitä et nistit ja juopot tappaa toisiaan. Ammatti rikolliset käyttää aseita. Niinku tämä kuviteltu Hitman olis käyttänyt
Minulla on omat mielipiteeni asiasta. Mutta yksi asia häiritsee. Miksi Anneli, havaitessaan murhaajan miehensä kimpussa, pyytää lastaan puhelimeen puhumaan sillä aikaa kun murhaaja siellä häntä itseäänkin puukottaa rintaan??? Täysin vastoin vanhemman logiikkaa. Äiti tai isä suojelisi lastaan murhaajalta ja käskisi lapsen vaikka vessaan turvaan lukkojen taakse, ei puhelimeen juttelemaan päivystäjän kanssa.
Äiti on itse nykäissyt jonkun kaavun päälleen ja mennyt siitä rikkinäisestä ikkunasta ulos niin lapsi uskoo ulkopuoliseen tekijään. Kiero akka.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AA motiivi olisi? Kirjojen perusteella raha tuskin oli. Annelilla rahaa ole. En usko myöskään mäitä satanismi hommia.
Riita. Ei ollut suunniteltu juttu. Jukan alta löytyi tukko Annelin hiuksia. He riitelivät pitkään ennen puukoniskuja, tämän myös lapsi todisti. Annelillla oli hyvä tuuri ja pokkaa keksiä heti tarina ulkopuolisesta tekijästä. Ja se uskottiin.
Annelia on kuvattu sulkeutuneeksi ja älykkääksi naiseksi. Kyllä hänestä on ihan vaikka mihin. Pyörittänyt nettibisnestäkin ja omaa blogia(outo tyyppi todella). Hän ei ole mikään tollo. En todellakaan usko että olisi syytön. Kännissä kiivastuksissaan tehnyt kauheita? Ja itsekin järkyttynyt asiasta?
Kuinka moni ihminen olisi kuvannut hantä omituiseksi naiseksi, jos häntä ei olisi julkisuudessa leimattu murhaajaksi? Harva ihminen hymyilee juuri kun on aviomies murhattu, mutta jotenkin totista ilmettä pidetään rikoksena? Murhalle pitäisi olla myös joku motiivi, jota ei ole mediassa ainakaan esitetty. Poliisi epäonnistui pahasti, lähetti "sepon" ja yritti keksiä lisää syytteitä Annelia vastaan peitelläkseen omaa kyvyttömyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on omat mielipiteeni asiasta. Mutta yksi asia häiritsee. Miksi Anneli, havaitessaan murhaajan miehensä kimpussa, pyytää lastaan puhelimeen puhumaan sillä aikaa kun murhaaja siellä häntä itseäänkin puukottaa rintaan??? Täysin vastoin vanhemman logiikkaa. Äiti tai isä suojelisi lastaan murhaajalta ja käskisi lapsen vaikka vessaan turvaan lukkojen taakse, ei puhelimeen juttelemaan päivystäjän kanssa.
Äiti on itse nykäissyt jonkun kaavun päälleen ja mennyt siitä rikkinäisestä ikkunasta ulos niin lapsi uskoo ulkopuoliseen tekijään. Kiero akka.
Voi olla että jos itselläni olisi sama tilanne, arpoisin sen välillä, auttaako miestäni vai jatkaa häkepuhelua. Jukkakin huusi Annelia apuun.
Mutta lapseni olisi lähetetty naapuriin ajat sitten. Enkä kailottaisi puhelimeen kun lahtari on 2 huoneen päässä!
Ehkä pyytäisin naapurin avuksi kättä pidemmän kanssa, en tiedä (riippuu naapurista, olivatko vanhuksia tms.)
Tässä 1318 kommentissa ei ole huomioitu sitä, että takkahuoneeseen pääsee myös kylpyhuoneen kautta, mihin pääsee keittiöstä.(Missä puhelin oli ja ulko-ovi siinä vieressä). Sitä kautta Anneli on voinut juosta edestakaisin.
Vaatteista puheen ollen, sängystä sekä monesta muusta paikasta löytyi ruskeankirjavaa kuitua. On epäilty sen olevan peräisin fleece-kylpytakista, jollaisen lapset kertoivat Annelilla olleen, mutta mitä ei enää löytynyt mistään. A on voinut kolkata Jukan, ja ennenn ambulanssin tuloa riisua kylppärissä verisen kylpytakin ja vaihtaa yöpaidan joka hänellä oli päällään ambulanssin tullessa.
Keittiön nurkka oli täynnä romua kasseissa jne. Sekä kylpytakin kengät että murha-aseen olisi helposti voinut piilottaa johonkin sinne romun sekaan - poliisi tunnusti, ettei ollut niitä penkonut.
En usko, että asunnossa on ollut muita.
Vierailija kirjoitti:
Jos Anneli olisi itse suorittanut 100 veitseniskua, hän olisi itse luultavasti saanut enemmän vammoja. Tekijä fokusoitui Jukkaan ja pisti Annelia kerran ajaakseen hänet pois. Sen lisäksi Jukkaa oli uhkailtu ennenkin. Hän oli selvästi hyökkäyksen kohde.
Vierailija kirjoitti:
100 varma että ei ollut Anneli. Jos olisit ollut niin se olisi myrkyttänyt sen. 100 varmasti murhan teki kolmas mies. Pitäisi selvittää Jukka S Lahden touhut, että paljastuisi kuka kolmas mies.
Miten Anneli olisi selittänyt sen poliiseille, että Jukka sai myrkin varmaan työpaikkaruokalasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AA motiivi olisi? Kirjojen perusteella raha tuskin oli. Annelilla rahaa ole. En usko myöskään mäitä satanismi hommia.
Riita. Ei ollut suunniteltu juttu. Jukan alta löytyi tukko Annelin hiuksia. He riitelivät pitkään ennen puukoniskuja, tämän myös lapsi todisti. Annelillla oli hyvä tuuri ja pokkaa keksiä heti tarina ulkopuolisesta tekijästä. Ja se uskottiin.
Annelia on kuvattu sulkeutuneeksi ja älykkääksi naiseksi. Kyllä hänestä on ihan vaikka mihin. Pyörittänyt nettibisnestäkin ja omaa blogia(outo tyyppi todella). Hän ei ole mikään tollo. En todellakaan usko että olisi syytön. Kännissä kiivastuksissaan tehnyt kauheita? Ja itsekin järkyttynyt asiasta?
Kuinka moni ihminen olisi kuvannut hantä omituiseksi naiseksi, jos
Veikkaan että aika monikin. Nuoruudestaan lähtien hiljainen, erakko nainen joka sukujuhlissa murjotti sohvan nurkassa eikä järkännyt nuorimman ristiäisiä.
Äiti joka ei koskaan patistanut lapsiaan myöhään illalla kotiin naapurista, jonka lapset saivat valvoa ylimyöhään surmaa edeltävänä iltanakin. Sotkuinen koti. Äiti joka uhkasi puhelimessa tekevänsä jotain lapsilleen.
Jukan siskon veljen spontaani kommentti kuolinsoitosta jälkeen "joko se Anneli on mennyt tap-pamaan Jukan?"....ei noin sukulaiset puhu, jos ei ole aihetta epäilyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Anneli olisi itse suorittanut 100 veitseniskua, hän olisi itse luultavasti saanut enemmän vammoja. Tekijä fokusoitui Jukkaan ja pisti Annelia kerran ajaakseen hänet pois. Sen lisäksi Jukkaa oli uhkailtu ennenkin. Hän oli selvästi hyökkäyksen kohde.
No olisikohan se uhkailija ollut Anneli itse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni ihmi
Siis "Jukan siskon miehen" kommentti
Lahden sisar PT, sisaren mies ST, Lahden sisar PP ja Auerin veli AA ovat kertoneet poliisille kuulusteluissa, että Jukkaa oli uhkailtu.
"jossain kaupassa on joku käynyt hänen rinnuksiinsa kiinni ja uhannut tappaa"
"Joskus Jukan ollessa laivalla joku oli tarttunut Jukkaa käsistä kiinni ja tämä henkilö oli sanonut, että hän tappaa Jukan. Jukka myös itse puhui jotakin, että taas häntä on uhkailtu. Minulla on se käsitys, että Jukkaa ovat uhkailleet sekä Outokummusta irtisanotut että tuntemattomat henkilöt."
"Nämä uhkailut olivat tulleet työpaikalta, mutta kuka oli uhkaillut, minulla ei ole sitä asiaa tiedossa."
"Voi olla että jos itselläni olisi sama tilanne, arpoisin sen välillä, auttaako miestäni vai jatkaa häkepuhelua. Jukkakin huusi Annelia apuun.
Mutta lapseni olisi lähetetty naapuriin ajat sitten. Enkä kailottaisi puhelimeen kun lahtari on 2 huoneen päässä!
Ehkä pyytäisin naapurin avuksi kättä pidemmän kanssa, en tiedä (riippuu naapurista, olivatko vanhuksia tms.)"
Lasten talosta ulos yöllä lähettäminenkin tuntuisi ongelmalliselta, jos ei tiedä, keitä ulkona on ja onko tekijä yksin. Siinä mielessä häke olisi prioriteetti. Perhe ei kai sitä paitsi ollut läheinen naapurien kanssa muutenkaan.
Näyttelijä Kai Tanner sai korvausta alle 4000 euroa vaikka oli syytettynä Jukka Lahden murhasta Annelin tunnistettua(?) hänet. Aika mitätön korvaus noin raskaasta syytteestä ja noin viikon vankeusajasta. Henkisesti varmasti ollut karmea tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni ihminen olisi kuvannut hantä omituiseksi naiseksi, jos
Myrkkyhoitajan tapaus on osoittanut, että motiivia ei tarvitse olla. Auerin tapauksessa uskon taas jonkinlaisen motiivin olevan olemassa. Jokaisella pitkään yhdessä olleella pariskunnalla on jotakin, mikä hiertää. Se, että motiivia ei tiedetä, ei tarkoita etteikö sitä voisi olla olemassa.
Puhutaanko asunnon rikospaikkatutkinnassa nyt vain 1 tutkinnasta vai kahdesta?
Mulla on käsitys että ensin suoritettiin nopea tutkinta (jossa puutteita, mm.kylppäriä ei tarpeeksi tutkittu) mutta 2 seuraavan viikon aikana käännettiin jokainen kivi ja kanto.
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijä Kai Tanner sai korvausta alle 4000 euroa vaikka oli syytettynä Jukka Lahden murhasta Annelin tunnistettua(?) hänet. Aika mitätön korvaus noin raskaasta syytteestä ja noin viikon vankeusajasta. Henkisesti varmasti ollut karmea tilanne.
Vaikka Anneli sanoi, ettei tämä ole tekijä, koska pituus ei täsmää? :D
Joo. Mullakin muistikuva, että Tanner oli lyhyt. Etsittiin pitkää miestä.
Vierailija kirjoitti:
"Voi olla että jos itselläni olisi sama tilanne, arpoisin sen välillä, auttaako miestäni vai jatkaa häkepuhelua. Jukkakin huusi Annelia apuun.
Ehkä pyytäisin naapurin avuksi kättä pidemmän kanssa, en tiedä (riippuu naapurista, olivatko vanhuksia tms.)"
Lasten talosta ulos yöllä lähettäminenkin tuntuisi ongelmalliselta, jos ei tiedä, keitä ulkona on ja onko tekijä yksin. Siinä mielessä häke olisi prioriteetti. Perhe ei kai sitä paitsi ollut läheinen naapurien kanssa muutenkaan.
Lapset olivat olleet usein naapurissa leikkimässä. Anneli tietysti nyt ei varmastikaan ollut väleissä vanhempien kanssa, mutta hädän hetkellä nuorehko lapsiperhe olisi oikein oiva valinta (eikä toiset naapurit eli eläkeläiset). Kuulo tallella, ehkä perheen isä (jos isä oli kuviossa) saattaisi lähteä auttamaan Jukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko asunnon rikospaikkatutkinnassa nyt vain 1 tutkinnasta vai kahdesta?
Mulla on käsitys että ensin suoritettiin nopea tutkinta (jossa puutteita, mm.kylppäriä ei tarpeeksi tutkittu) mutta 2 seuraavan viikon aikana käännettiin jokainen kivi ja kanto.
Vasta, kun tutkinnanjohtaja oli vaihtunut. Porin Poliisi on käsite.
Vaikeaa. Mutta psykologisoidaan.
-jos kyseessä olisi ped*fiilieliitin hommaama surmaaja, se surmaaja ei könyäisi keskellä yötä ikkunan läpi fileointiveitsen kanssa.
Eikä poliisi käyttäisi vuosi toisensa jälkeen tuhottomasti resursseja tekijän löytämiseen ja lähettäisi peite-Seppoja.
Vaan: se surma painettaisiin villaisella. Poliisista kerrottaisiin kyselijöille "Meillä on muitakin keissejä, resurssit ei riitä tms".
-Moottoripyöräjengiläinenkään ei olisi noin amatöörimäinen.
-jos taas olisi tavallinen törppö, niin se jättäisi DNA-jälkiä enemmän
(-ja normisti olisi todennäköistä että talon väkikin olisi puolustautunut ärhäkkäämmin ja lapset olisi viety turvaan.)
A.V sopii kyllä profiiliin suht hyvin. Tarpeeksi harkittu ja älykäs ja jonkinlaista varautumista hänellä oli, mutta surmaajaksi tarpeeksi sekaisin: ehkä mustasukkaisuus/kostonhimo mielessä antoi adrenaliinia. Mutta kengännumero liian iso, ja fileointiveitselle nyt nauraa aidanseipäätkin. JOSSEI varsinainen tekoväline ei ollutkin puukko, jonka otti mukaansa, ja fileerausveitsi oli vain kakkosväline.