Tuntuuko teistä sinkuista siltä, että nykypäivänä on todella vaikeaa ihastua kunnolla toiseen ihmiseen?
Olen lukenut Threadsista sinkkujen kokemuksia ja tosi moni sanoo tyyliin, että "kävin vuoden aikana sadan miehen/naisen kanssa treffeillä eikä yksikään heistä kolahtanut kunnolla".
Itse olen sinkkunainen ja minä taasen ihastun aika helposti ja olisin valmis alkaa seurustelemaan, mutta mies ei tunne samoin. Mietin vaan, että onko se nykypäivänä tavallista, että ihmisile ei vaan tule sellaista ihastumisen tunnetta kuin äärimmäisen harvoin? Jos näin on, niin mistä se johtuu? Ei kai joskus 20 vuotta sitten ollut tällaista tilannetta, että "kukaan ei kelpaa".
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Miten nykypäivä eroaa aiemmista nykypäivistä? Et sinä ollut 90-luvulla sama kuin nyt. Kukaan meistä ei ollut.
Tuntuu, että aiemmin parinmuodostus oli helpompaa.
Se taitaa olla enempi semmosta tunnustelua, ei suin päin suhteeseen mentaliteetilla.
Ihmisille on tullut varovaisuutta mukaan.
Itse olen käynyt puolen vuoden aikana treffeillä 7 eri miehen kanssa. Kahteen ihastuin täysillä, yhteen vähän ja loput oli ihan ok mutta ei herännyt ihmeempiä tunteita.
Mikään ei kuitenkaan johtanut parisuhteeseen koska toisen tunteet ei olleet tarpeeksi vahvoja tai elämäntilanne sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nykypäivä eroaa aiemmista nykypäivistä? Et sinä ollut 90-luvulla sama kuin nyt. Kukaan meistä ei ollut.
Tuntuu, että aiemmin parinmuodostus oli helpompaa.
Aiemmin todennäköisesti muodostettiin pari sellaisen kanssa, joka sattui kohdalle osumaan ja oli ihan ok, mutta ei itselle sopiva, koska ei ollut niin paljon valinnanvaraa. Ei sekään pidemmän päälle ole ollut kovin hyvä ratkaisu kun katsoo esim 90-luvulla pariutuneiden erotilastoista. Olen 90-luvulla syntynyt ja juuri kenenkään ikäluokkani vanhemmat eivät ole enää yhdessä.
Ongelma on siinä, että keskiverto naiselle tulee kymmeniä ellei satoja ehdokkaita, niin on "varaa" laittaa porukkaa hylkyyn sen takia, että on väärän väriset silmät, etuhammas vinossa tai väärä tutkinto. Aina se "jos olisi vielä joku parempi" takaraivossa ja näin ei uskalleta lyödä hommaa lukkoon kenenkään kanssa.
Tinder ja muut ovat aiheuttaneet harhan siitä, että laadukasta tarjontaa on loputtomasti ja se on helposti saatavilla. Siksi ajatellaan, että ei tarvitse tyytyä muuhun kuin ihan täydelliseen. Muita voi tsekkailla, mutta samalla pitää sen tinderin auki, koska minä päivänä tahansa voi tulla vastaan Se Oikea (=täydellinen).
Kaiken lisäksi ihmisten profiilit ovat aivan harhaanjohtavia muokkailtune kuvineen ja siloiteltuine teksteineen. Kun ihmisen tapaa oikeasti, tapaaminen on suurella todennäköisyydellä jollain tavoin pettymys, ja samalla ne sadat muut upeanoloiset profiilit (jotka ovat yhtä lailla kukkua) huutavat takaraivossa.
suuri ihme, jos ylipäätään osa pystyy tinderajassa pariutumaan!
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että keskiverto naiselle tulee kymmeniä ellei satoja ehdokkaita, niin on "varaa" laittaa porukkaa hylkyyn sen takia, että on väärän väriset silmät, etuhammas vinossa tai väärä tutkinto. Aina se "jos olisi vielä joku parempi" takaraivossa ja näin ei uskalleta lyödä hommaa lukkoon kenenkään kanssa.
Eiköhän tuo sama ongelma ole myös monella miehellä, vaikka niitä ehdokkaita ei olisikaan paljoa.
Musta tuntuu tältä ihan platonisessa mielessä. On tuntunut jo 10 vuotta. N32
Minä olen aina ihastunut heti kun olen saannut pimpsoo, niin helppoa se on se ihastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Tinder ja muut ovat aiheuttaneet harhan siitä, että laadukasta tarjontaa on loputtomasti ja se on helposti saatavilla. Siksi ajatellaan, että ei tarvitse tyytyä muuhun kuin ihan täydelliseen. Muita voi tsekkailla, mutta samalla pitää sen tinderin auki, koska minä päivänä tahansa voi tulla vastaan Se Oikea (=täydellinen).
Kaiken lisäksi ihmisten profiilit ovat aivan harhaanjohtavia muokkailtune kuvineen ja siloiteltuine teksteineen. Kun ihmisen tapaa oikeasti, tapaaminen on suurella todennäköisyydellä jollain tavoin pettymys, ja samalla ne sadat muut upeanoloiset profiilit (jotka ovat yhtä lailla kukkua) huutavat takaraivossa.
Lisään vielä omaan tekstiini: naisilla tämä ylitarjontaharha aiheuttaa ongelmia treffikumppanin valinnassa, miehillä taas siinä vaiheessa, kun pitäisi sitoutua. Kummatkin siis yhtä syyllisiä! Tai ehkä syyllinen on Tinder ja co
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo sama ongelma ole myös monella miehellä, vaikka niitä ehdokkaita ei olisikaan paljoa.
Mahdollisesti, mutta veikkaan että kynnys laittaa porukkaa hylkyyn on hieman korkeampi jos deittejä on kuukaudessa kaksi vs. esim. 15.
Vierailija kirjoitti:
Sama se on keskitasoisislla ja sitä paremmilla miehillä, incel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se on keskitasoisislla ja sitä paremmilla miehillä, incel.
"en pidä tästä faktasta - olet INCEL", olen sitä paitsi nainen :D Huudatko "bick mii gööliä" seuraavaksi?
Suosituimmissa deittisovelluksissa käyttäjistä karkeasti 65-70% on miehiä, joten käy järkeen, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Ennen huijattiin kirjeitse.
Ikä vaikuttaa, ainakin itselläni ihastumisherkkyys on kausittaista.
Minulle ei ole ollenkaan vaikeaa. Vaikka Tinderissä on tietenkin paljon mätsejä, keskustelussa erottuu yleensä yksi mies ylitse muiden. Löytyy heti sellainen yhteys mitä muiden kanssa ei. Lähes aina kun olen päätynyt tällaista miestä tapaamaan, olen myös ihastunut eikä ole todellakaan ole enää pyörinyt mielessä ne muut listalla olevat mätsit. Miehillä kuitenkin tuntuu olevan enemmän sitä että jarrutellaan suhteen etenemisen kanssa. Halutaan vain tapailla kevyesti ja samalla pitää ovet auki parempien vaihtoehtojen varalle.
Kyllä! Moni ghostaa ekojen treffien jälkeen.
Olen masentunut tästä ikuisesta yksinäisyydestä. Eronneet muutamat kaverit ja työkaverit löytää kumppanin suurin piirtein tosta vaan ja itse vuodesta toiseen yksin, eikä rima tosiaankaan ole ylikorkealla. Tuntuu kurjalta.
Vierailija kirjoitti:
Tutut naiset laittoivat minusta ihan huumorimielellä ilmoituksen tinderiin. Kävin sitte kaksilla treffeillä ja kohteliaasti täytyy sanoa, että oli aikalailla siloteltu kuva naisilla profiilissa. Ei napannut tinder ja poistuin sieltä vähin äänin. On muualta paremmin seuraa löytynyt M56