Työkkäri laittoi työtarjouksen lumenpudottajaksi talojen katoilta vaikka olen epileptikko.
Ja kärsin sen lisäksi korkeanpaikan kammosta,ja he kyllä tietävät sen kun olen kertonut.Eli ei ne katso siellä yhtään kun laittavat näitä työtarjouksia.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan katsonut yhtään, myönnän sen kyllä. Olin pätkätyöläinen ja toivoin toki jatkoja joten paukutin ylitöinä niitä työpaikkoja paljon. Pomo seurasi ohjelmasta kuka oli ns ahkerin eli laittoi eniten työpaikkoja ja kursseja.
En ehtinyt mitään rajoituksia katseleen.En ole kyllä ikinä kuullut että korkeanpaikankammo on virallinen ja hyväksytty syy.
Sekavaa kirjoitusta!
Eihän sellainen työ sovi kenelle tahansa. Vaarallisia töitä pitää tarjota vain sellaisille jotka hakevat sellaisiin töihin.
Monet ovat oman talonsa katoltakin tippuneet kun kuvittelevat fysiikkansa paremmaksi mitä on ja ilman turvavälineitä sinne menevät.
Vierailija kirjoitti:
San työtarjouksen jossa tarvittiin ajokorttia eikä minulla ole sellaista.
Ei noista varsinaista lisätyötä aiheudu. Lähetät perushakemuksesi ilman minkäänlaista paikkakohtaista räätälöintiä ja kirjoitat hakemuksesi ensimmäiseksi lauseeksi - Minulla ei ole ajokorttia.
Haku suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan minullekkin laitettiin työtarjous huoltoasemalle jonne ei pääse mitenkään muuten kuin autolla ja julkisia ei sinne kulkenut,eli minun olisi pitänyt ostaa auto jotta olisin voinut siellä käydä.
Tällöin kerrotaan jo heti hakemuksen alussa asia. Pelkkä hakeminen riittää.
Jos on korkean paikan kammo niin työstä voi kieltäytyä seurauksista ,asia on kirjattu lakiin.kenenkään ei pidä mennä jos on korkean paikan kammo.korkeanpaikan kammo on todellinen.
Mä olen allerginen kaikelle työlle ja olen siitä ilmoittanut. Silti tarjotaan kaikenlaisia hommia. Ihmeellistä on!!
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarjottu minulle sopimatonta työtä niin olen ilmoittanut työkkäriin miksi en hae ja aina asia on ollut ok.
Vain Sipilän hallituksen aikana on ollut pakko hakea työtarjouksia. Nyt ne on koneen nostamia ehdotuksia. Ei ole olemassa mitään työtarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen allerginen kaikelle työlle ja olen siitä ilmoittanut. Silti tarjotaan kaikenlaisia hommia. Ihmeellistä on!!
Ei tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärit lakkautettiin vuoden alussa
Mikä on työkkärin uusi nimi? Olen ymmärtänyt, että samat tyypit siellä ovat "työkkärintäteinä".
Työkkäriä ei ole ollut enää vuosikymmeniin.
Kyllä on. Työkkäri tarkoittaa kaikenlaista työvoimpalvelua ja näennäistä puuhastelua, vaikka toiminnan nimeä säännöllisesti muokataan. Sitä samaa kukkuluurua eri paperiin käärittynä.
Työkkärihenki pysyy ikuisesti, eikä toiminnalla ole palvelun kanssa mitään tekemistä.
Luojan kiitos että tulee muutos tukien tasoon kun tarjottu työ ei kelpaa. Mikähän siinä aina on että työttömältä tulee kilometrin mittainen tekosyy lista miksi jotain työtä ei voi tehdä. Ja ne on vain tekosyitä. Tämän takia on todella hyvä juttu että tukiin tulee velvollisuuksia ja pakotetaan ihmiset ottamaan vastuu omasta elämästä. Jos ei itse mitään suostu tekemään niin ei todellakaan ansaitse mitään. Ei edes tukia.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vielä, korkealta ja kovaa. Kaikki yhdessä: työkkäriä ei enää ole eikä se ikinä laittanut työtarjouksia.
Työ- ja elinkeinotoimisto ja työvoimapalvelut on "työkkäri".
Voit mennä katutasolle varmistamaan. Katolle ei taida olla asiaa.
Toimistonikkarit, cv kouluttajat ja työkkäritädit. Eivät oikeasti ymmärrä mitä mikäkin homma pitää sisällään.
Työtarjoukseen kun vastaa. Niin työnantaja tietää. Mitä tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä katutasolle varmistamaan. Katolle ei taida olla asiaa.
Toimistonikkarit, cv kouluttajat ja työkkäritädit. Eivät oikeasti ymmärrä mitä mikäkin homma pitää sisällään.
Työtarjoukseen kun vastaa. Niin työnantaja tietää. Mitä tarvii.
Nimenomaan tämä.
t. Toinen epileptikko (töissä)
Aika oleellinen ois tieto, onko epilepsia hallinnassa
T: toinen epilepsiaa sairastava ja voisin kiivetä.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos että tulee muutos tukien tasoon kun tarjottu työ ei kelpaa. Mikähän siinä aina on että työttömältä tulee kilometrin mittainen tekosyy lista miksi jotain työtä ei voi tehdä. Ja ne on vain tekosyitä. Tämän takia on todella hyvä juttu että tukiin tulee velvollisuuksia ja pakotetaan ihmiset ottamaan vastuu omasta elämästä. Jos ei itse mitään suostu tekemään niin ei todellakaan ansaitse mitään. Ei edes tukia.
Jutussa puhutaan korkean paikan kammosta ja on muuten todellinen .on kirjattu lakiin että seuraamuksetta voi kieltäytyä .
Kyllä mulle työkkäri laittoi ihan suoria työtarjouksia 80-luvulla ja tulin myös valituksi niihin töihin. Ihan tavallisia kivoja töitä. Sitten ysäin puolivälissä tuli työtarjous toimistostyöstä työkkärissä, sain senkin paikan. Se oli yllättävän kiva paikka kun ei ollut asiakaspalvelua.
Työhakemuksessa ei tarvitse kertoa terveystietoja eli sellaiseen ei ole velvoitetta. Mikään ei kuitenkaan kiellä kertomasta terveystietoja.
Eli hakemukseen selkeästi näkyviin sellaiset lääkärin toteamat vaivat ja rajoitteet, jotka on työtä tehtäessä huomioitava.
Kun jokaista työtä kohti on monta hakijaa niin rajoitukselliset karsiutuvat varsin alkuvaiheessa.
Minä meinasin kerran kymmeniä vuosia sitten tipahtaa kerrostalon katolta ,oli ihan hilkulla.seurauksena että en uskalla mennä edes parvekkeelle ,rupeaa huimaamaan ja pyörryttämään enkä uskalla irrottaa kättäni ovenpielestä.samoiten rupeaa huimaamaan kun katson televisiosta jotain korkealta kuvattua ja valokuvatkin aiheuttaa saman reaktion.lakiin on kirjattu että voi kieltäytyä seuraamuksitta korkealla työskentelyn jos on korkean paikan kammo .ihmisiä on mennyt paniikkiin ,pyörtyneet,ja tipahtaneet kun ovat yrittäneet olla töissä korkealla.ainiin olen muuten vakituisessa työssä että minulle on turha huudella mitään
Korkean paikan kammo löytyy työsuojelu laista ja jos joku ei ole kuullut asiasta on silloin oma asia.jos yritetään pakottaa silloin heti ilmoitus työsuojelu piiriin ja asia menee poliisille .työn voi keskeyttää myös joku ulkopuolinenkin ja itse voi myös kieltäytyä lakiin vedoten jolla on korkean paikan kammo.menkää koulu läksyjä siitä tekemään!!
Tuollaiset työt on hoidettu jo pitkään orjamiespalvelujen kautta.