Työkkäri laittoi työtarjouksen lumenpudottajaksi talojen katoilta vaikka olen epileptikko.
Ja kärsin sen lisäksi korkeanpaikan kammosta,ja he kyllä tietävät sen kun olen kertonut.Eli ei ne katso siellä yhtään kun laittavat näitä työtarjouksia.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vielä, korkealta ja kovaa. Kaikki yhdessä: työkkäriä ei enää ole eikä se ikinä laittanut työtarjouksia.
Kyllä laittoi. Yleensä sellaisiin hommiin, joihin ihan syystä ei saatu ketään muuten palkattua.
Mä sain vuonna 2018 tollaisen "työtarjouksen" eli käytännössä käskyn hakea työtä. Työ oli helppo toimistotyö, johon taatusti haki vähintään 500 merkonomia, tradenomia, pari työttömäksi hairahtunutta kauppatieteiden maisteria ja ammatinvaihtoa suunnittelevia lähihoitajia.
Olin hakenut paikkaa jo itsenäisesti. En saanut sitä.
Että semmosia oli ne "työtarjoukset" silloin.
Jos siellä sun tiedoissa ei ole lääkärintodistusta epilepsiasta, niin sun kertomaa saa pitää satuna. Jos pelkkä oma diagnoosi saisi olla työnhaun esteenä, niin meillä olisi tuhansia sokeita ja kuuroja epileptikkoja, joille on tehty raaja-amputaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla myös lumiallergia?
Huonot jalat, MS tauti, paha masennus, atooppinen iho, skolioosi ja jalkapohjan luutuminen sekä autismin kirjo
Mitä odotat loppuelämältä?
Jos on tarjottu minulle sopimatonta työtä niin olen ilmoittanut työkkäriin miksi en hae ja aina asia on ollut ok.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä tuli työmarkkinatori ja työkkärin tädeistä torihenkilöitä.
Kuka pösilö on keksinyt sanan työmarkkinatori?
Muistaakseni KEHAn nykyinen johtaja, silloinen ICT-päällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatori on pelkkä alusta, ei se ole sama kuin työkkäri. Työmarkkinatoria käyttää työttömät ja kuntien/työvoimapalvelualueiden väki.
Aikanaan minullekkin laitettiin työtarjous huoltoasemalle jonne ei pääse mitenkään muuten kuin autolla ja julkisia ei sinne kulkenut,eli minun olisi pitänyt ostaa auto jotta olisin voinut siellä käydä.
San työtarjouksen jossa tarvittiin ajokorttia eikä minulla ole sellaista.
Nykyään ei ole enää työtarjouksia eikä työkkäreitä. Nuo asiat voit myös mainita työhakemuksessa suoraan, tuskin palkkaavat.
Nämä työkkärin heput on kyllä ihan kujalla.
Vierailija kirjoitti:
No mun tuttu kyllä lopetti yrityksen vastaavasta syystä. Eikä tuollaisia suoranaisia tehtäviä taida juurikaan olla, ap trollaa taas. Se on yksi osa kiinteistöhuollon töitä. Lunta kun ei ole katoilla koko ajan.
Nimenomaan pelkkiä lumenpudotusfirmoja nousee kuin sieniä sateella, kun talvi tulee.
No sitenhän putoatte molemmat katolta.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan katsonut yhtään, myönnän sen kyllä. Olin pätkätyöläinen ja toivoin toki jatkoja joten paukutin ylitöinä niitä työpaikkoja paljon. Pomo seurasi ohjelmasta kuka oli ns ahkerin eli laittoi eniten työpaikkoja ja kursseja.
En ehtinyt mitään rajoituksia katseleen.En ole kyllä ikinä kuullut että korkeanpaikankammo on virallinen ja hyväksytty syy.
Niin no, se ihminen tulee sieltä katolta alas kun pyörtyy ja silloin jos jotain tapahtuu niin syyllinen on tietysti ne jotka sen sinne laittoi. Minulla on korkeanpaikan kammo eikä se kysy pyörrynkö vai en, minä pyörryn. Minua pyörryttää jopa kuvat missä ihmiset seisoo katolla.
Jos työhaastattelussa tosi veemäinen, ei oteta.
Vierailija kirjoitti:
Miksikähän noita kutsuttiin työtarjouksiksi vaikka kyse oli vaan ukaasista HAKEA ko työhön?
Mitään vaaraahan ei ole tuollaiseen työhön pääsemisestä, jos et ole nuori hyväkuntoisehko mies. Mä voisin mennä, mut ei ne mua ota vaik kuinka hakisin.
Työtarjous on oiva sana poliittiseen peliin. Ensinnäkin se fuulaa asiaan perehtymätöntä porukkaa, eli niitä työllisiä, jotka eivät ole olleet työttömänä. He luulevat työtarjouksia nimen mukaisesti työpaikoiksi, jotka on annettu aina yhdelle työnhakijalle tyyliin "tässä sulle varma työpaikka, sun tarvii vain ottaa se vastaan, helppoa kuin mikä". Ja tottakai on työttömän syy, kun ei tällaiseen loistotarjoukseen työllisty sitten. Lisäksi se fuulaa siten, että sana antaa ymmärtää, että kyseessä on tarjous, jonka voi ottaa vastaan tai sitten ei, vaikka se on tosiasiassa pakkotyönhaku.
Ihan samanlaista savuverhoa kuin monessa lakiasiassa, joissa on käytössä sana "voidaan". Esim. jos henkirikoksen on tehnyt ulkomaalainen, hänet voidaan karkottaa tuomion jälkeen. Mitään velvoitetta sanamuodosta ei synny, eli ei ole pakko potkia Suomesta ulos, mutta kun se kuitenkin on käytössä ihan sen vuoksi, että lampaat luulisivat, että tätä oikeasti joskus käytetään. Todellisuudessa ei käytetä paitsi poikkeustapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärit lakkautettiin vuoden alussa
Mikä on työkkärin uusi nimi? Olen ymmärtänyt, että samat tyypit siellä ovat "työkkärintäteinä".
Työkkäriä ei ole ollut enää vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Orjamarkkinatori.
Vierailija kirjoitti:
Se on mentävä tai tulee karenssia. Katolle, mars!
Provot on kokoajan typerämpi ja silti uskot.
Ei aeta enää kohta. Sori
Nyt on tänään varmaan etelä-suomessa lumen pudotusta, mutta ensi viikolla ei välttämättä, voi olla ettei enää kertaakaan tänä talvena tai sitten on kerran viikossa