Miehen jatkuva ääntely alkanut ärsyttää
Ei se vielä 10 vuotta sitten niin häirinnyt, mutta nyt enenevässä määrin. Yön nukkuu suu auki, kuorsaa ja hengittää äänekkäästi. Piereskelee iltaisin kun luulee että nukun ja ähisee "aah". Koko yön hirveä meteli tai siltä se ainakin tuntuu. Ei osaa ottaa huomioon muuta perhettä jos herää ensimmäisenä ja aloittaa kolistelun kun muut nukkuvat. Tästä sanottu satoja kertoja mutta ei vaan tunnu tajuavan, ei osaa elää hiljaisesti. Puhelimeen kun puhuu niin pitää ihan täysiä huutaa siihen luuriin, en ymmärrä miksi? Normaali puhe kyllä kuuluisi. Olen ärtynyt tästä jatkuvasta melusaasteesta kotona.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätte kai että kuorsaaminen tapahtuu nukkuessa joten mahdoton tehdä tahallaan?
Muutenkin tulee fiilis että miehen pelkkä olemassaolokin ärsyttää.
Ei sitten ollenkaan tule mieleen että tekisit sille ärsyyntymisellesi jotain?
Ymmärrätkö, että kuorsaaminen valvottaa, teki sitä tahallaan tai ei.
Olen huomannut kuorsaamisessa jännän piirteen: jos minä yöllä aiheutan pienenkin äänen, vaikka asettelen peittoa, miehen kuorsaus heti alkaa tai voimistuu. Sillä on siis joku perusasetus, että juuri hänen pitää aiheuttaa kovimmat äänet, ja se alkaa kilpailla metelin aiheuttamisessa. Voi olla joku evoluutiojuttu, että miehen pelottava kuorsaus karkottaa petoja. Mutta on se silti todella ärsyttävää.
No ei todellakaan ole. Kuorsaus on elintapasairaus. Luonnossa pärjää vain jos on hipihiljaa
Tuo "kuorsausdominanssi" voi olla alitajuista. Onko hän muuten kontrolloiva? Olin joskus miehen kanssa, joka useamman kerran löi minua unissaan vahingossa. Näki aggressiivisia unia. Hänen perusluonteensa oli todella ilkeä ja ikävä
Onneks mä olen jo valmiiksi aistiyliherkkä niin valikoitui mies joka liikkuu kuin kissa, vaikka onkin tollanen rotisko. Ei kuorsaa tai muuta. Ainoo mikä häirii on viheltely mutta on oppinut hillitsemään sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt löytää miehestä mute-nappulaa, mutta kun sitä ei vaan löydy. Ei osaa olla ikinä hiljaa paitsi nukkuessaan, vaikka silloinkin saattaa jalkojaan liikutella häiritsevästi. Ihme pakkoliikkeitä. Hereillä aina äänessä tai ääntelee jotain, läiskii kämmenillä vatsaansa, ähisee kovaäänisesti vessassa yms.
Miksi miehistä tulee vanhempana ääliöitä?
Hyh. Kuulostaa aivan kamalalta. Itse kuormitun ylimääräisestä metelistä ja tuo kuulostaa vielä kaupan päälle super raivostuttavalta. Ihme paappaantumista. Ja mikä juttu tuo vatsan läiskiminen on?
Vierailija kirjoitti:
Estrogeenihoito kannattaa aloittaa heti kun muiden ihmisten eläminen alkaa häiritsemään omaa mielenrauhaa. Älkää pilatko kaikkien elämää omilla oireillanne.
😅 Joku jätetty röhkivä turvenuija spämmää triggeröityneenä kai koko ketjun täyteen, en edes viitsi lukea enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on hyväkäytöksinen ja osaa syödä suu kiinni. Muutoin kyllä pitää ihmeellisiä ääniä. Sellaisia ähkäisyjä, mitkä ei ole köhimistä eikä ponnistelua. Istuu vaan ja äh. Rykii myös paljon, mutta siihen on terveyssyy. Ei kuitenkaan nuorempana tuota tehnyt. Alkaa tuntua että tosta se pappantuminen alkaa.
Terveys pilattu. Kaikki tuo röhkiminen, rykiminen ja kuorsaus johtuu huonosta terveydestä, mitä hoikat ja terveellisesti elävät miehet eivät tee
Ei hoikkuus tai kunnossa oleminen tarkoita, etteikö voisi kuorsata, vaikka rasva nostaakin kuorsaamisen riskiä.
Piereskely on ihan tavanomaista suhteissa. Ei pidä kiinnittää mitään huomiota. Hajuunkin tottuu.
Täällä vähän samaa. Rakastan miestäni mutta se melu öisin! Kuorsausta, röhkimistä, huokailua, maiskutusta ja muuta.
Onneksi olen hyvä nukkumaan mutta kyllä se paljon vaatii että saa nukuttua tuossa melussa. Olen ajatellut äänittää melua että mieskin tajuaa mutta eihän se tuolle mitään voi.
Onneksi vanhin lapsista muuttaa pian kotoa pois, muutan viivana tuohon huoneeseen nukkumaan. Iloitsen jo nyt tästä ajatuksesta. Ihana rauha!!
Vierailija kirjoitti:
Tuo ovien paiskominen on mielenkiintoinen juttu. Mieheni sekä myös molemmat poikani avaavat ja sulkevat esim. wc:n oven siten, että eivät paina sitä kahvaa ensin pohjaan saakka, vaan siitä ovesta törmätään ulos/sisään lukon kielen ollessa vielä osittain ulkona. Ja kuulostaa tosiaan siltä, että karmit tulee mukana. Hölmistyneenä aina katsovat, jos asiasta mainitsee. Tyttärelläni ei ole tätä taipumusta.
Poista käätökahva ja laita kiinteä kahva ulkopuolelle ja haka sisäpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Haloo taasen naiset, tämä oli sarjassa provo aloitus. Ihan kohtalaisen hyvä tyyliin Uuno Turhapuro. 😁 Hyvää pakkaspäivää.
Koska jokainen nainen tuntee tai tietää tällaisen äänekkään vanhenevan miesmölyäjän niin tän on pakko olla provo? Joo.
Vierailija kirjoitti:
Piereskely on ihan tavanomaista suhteissa. Ei pidä kiinnittää mitään huomiota. Hajuunkin tottuu.
Se ei ole kyllä ollenkaan tavanomaista kaikille ihmisille. Ruokavaliossa on jotakin häikkää jos suoli tuottaa myrkkykaasuja. Mutta haisulit toki voivat haisutella toisten kaltaistensa kanssa, oikein kilpaa kaasukammioissaan
Mun mies on myös vanhemmiten muuttunut tupisevaksi ja jupisevaksi papaksi.
On oikeasti ärsyttävää kun kotona koko ajan on taustalla sellainen jupina ja mutina. Kun mies tekee jotain kuuluu koko ajan jokin ääni. Puoliääneen kiroilee kun jokin ei onnistu ja ärsyyntyy kun en vastaa näihin tupinoihin ja kiroiluihin mitään. Jos tarvitsee apua, niin sitten pyytää asiallisesti. Omat tekemiset ja omat ajatuksetkin keskeytyvät jatkuvasti jos reagoin jokaiseen ähkäykseen.
Miehen puuhien jäljiltä jää myös sotkua ja sälää kaikkialle ja jotenkin on kuin olisi kaikkialla niin olemassa, niin läsnä, vie kaiken tilan.
Meillä on myös lukioikäiset nuoret, jotka teinien tapaan jättävät vaatekasojaan, meikkejään ja urheilukamojaan sinne ja tänne. Roikkuvat puhelimella ja huutavat snapissa kavereidensa kanssa tai sitten jokin tiktok-video raikaa. Teinit ovat teinejä ja muuttavat aikanaan omilleen, mutta silti kärsin sotkusta, oman tilan ja ajan puutteesta ja siitä, että kaikki tuntuvat haluavan jotain koko ajan.
Olen alkanut haaveilla yksin asumisesta. Hiljaisessa ja rauhallisessa asunnossa elämisestä, siisteydestä ja siitä, että kun tulen töistä, koti on ihan yhtä siisti kuin töihin lähtiessänikin. Saan lukea tai katsoa tv:tä rauhassa ja keskeytyksettä. Saan syödä tai olla syömättä kuten haluan, eikä kukaan sotke keittiössä. Eikä muuallakaan. Ennenkaikkea kuitenkin kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta.
Eipä tähän muuta ratkaisua ole kuin omat huoneet. Vastamelukuulokkeet päällä on itse vaikea nukkua. Meillä mies kävi kaikki unihoidot ja terapiat, mikään ei auta kuorsaukseen.
Tunnistan tuon pappaantumisen töistä. Olen sairaanhoitaja kirran osastolla ja tietyn ikäiset miespotilaat ovat toisinaan aika raskaita.
Kaikki pyörii oman navan ympärillä, muiden ajasta ei olla lainkaan tietoisia, vaan jaaritellaan kaikki juurta jaksain. Tunnistan myös sen ähinän, puhinan, maiskutuksen, piereskelyn, kuorsaamisen ja sellaisen yleisen olemisen tavan, jossa todellakin ollaan olemassa ja kaikkien pitää se tietää.
Vanhenevilla naisilla on joillakin myös tuo olemassa olemisen tyyli, mutta siihen ei liity sellaista epämiellyttävien tapojen kimaraa kuten miehillä.
On todella ilahduttavaa kun hoidettavana on fiksusti käyttäytyviä potilaita, jotka ymmärtävät, että sairaanakin voi olla ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran jäi epäselväksi, että minkä ihmeen takia juuri tuollaisen miehen kanssa on täytynyt perhe perustaa. Tutkimattomia ovat av-mamman tiet.
Minun miehellä tuollainen meluaminen alkoi vasta lasten syntymän jälkeen. Olenkin miettinyt, että liittyykö se ikääntymiseen. Minun isoisäni oli samanlainen meluaja.
Kyllä se on ikääntymisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole kyllä ollenkaan tavanomaista kaikille ihmisille. Ruokavaliossa on jotakin häikkää jos suoli tuottaa myrkkykaasuja. Mutta haisulit toki voivat haisutella toisten kaltaistensa kanssa, oikein kilpaa kaasukammioissaan
Juu, ei kyllä tulisi mieleenkään tietoisesti pöräytellä toisen nenään, kun on kainalossa tmv. vaikka miten olisi normaalia ja kaikkien paska haisee.
Suosittelen uniapnea tutkimuksia kuorsaajille. Tosin se voi vaikeaa, ainakin meillä oli. Mies on kuorsannut aina kuin hinaaja ja minä (ja muu perhe) olemme kärsineet siitä. Kuorsasi niin lujaa, että vaikka työpaikkansa risteilyillä ym. kukaan ei halunnut hänen kanssaan samaan hyttiin! Vuosia yritin milloin kauniisti puhumalla milloin huutamalla ja karjumalla saada hänet lääkäriin tutkimuksiin. Mut kun ei. Eihän se hänen nukkumiseen vaikuta, ongelmaan oli meidän muiden. Lopulta kun verenpaineet oli tapissa ja nukahteli sohvalle miltei heti kun istui alas niin havahtui lopulta itsekin. Työterveyden kautta sai lähetteen uniapnea tutkimuksiin ja sehän sieltä löytyi. Sai cpap laitteen ja nukkuu nykyään hyvin ja hiljaa ja on paljon pirteämpi, verenpaineet lähes normaalit.
Tuo ovien paiskominen on mielenkiintoinen juttu. Mieheni sekä myös molemmat poikani avaavat ja sulkevat esim. wc:n oven siten, että eivät paina sitä kahvaa ensin pohjaan saakka, vaan siitä ovesta törmätään ulos/sisään lukon kielen ollessa vielä osittain ulkona. Ja kuulostaa tosiaan siltä, että karmit tulee mukana. Hölmistyneenä aina katsovat, jos asiasta mainitsee. Tyttärelläni ei ole tätä taipumusta.