Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen jatkuva ääntely alkanut ärsyttää

Vierailija
11.01.2025 |

Ei se vielä 10 vuotta sitten niin häirinnyt, mutta nyt enenevässä määrin. Yön nukkuu suu auki, kuorsaa ja hengittää äänekkäästi. Piereskelee iltaisin kun luulee että nukun ja ähisee "aah". Koko yön hirveä meteli tai siltä se ainakin tuntuu. Ei osaa ottaa huomioon muuta perhettä jos herää ensimmäisenä ja aloittaa kolistelun kun muut nukkuvat. Tästä sanottu satoja kertoja mutta ei vaan tunnu tajuavan, ei osaa elää hiljaisesti. Puhelimeen kun puhuu niin pitää ihan täysiä huutaa siihen luuriin, en ymmärrä miksi? Normaali puhe kyllä kuuluisi. Olen ärtynyt tästä jatkuvasta melusaasteesta kotona. 

Kommentit (261)

Vierailija
141/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet aiheuttaa sen että toisten tekemiset alkaa ärsyttämään.

Meillä ainakin mies on alkanut vanhemmiten ääntelemään enemmän. Kuorsaa tosi kovaa. Jatkuvasti tökin häntä kääntymään, mutta jatkaa vain kuorsaamista. Syödessään ja juodessaan maiskuttaa ja ryystää kovaäänisesti. Erityisesti tuo suu auki maiskutus on ällöttävää. Lisäksi alkanut mumisemaan itsekseen. Puhuu siis ihan itsekseen. Ihan hullua.

Olen 36v. nainen, ja olen puhunut itsekseni niin kauan kuin vain muistan :D 

Helpottaa jotenkin omaa keskittymistä ja muistamista.

Vierailija
142/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jotain todella omituista huomionkipeyttä ja itsensä tiettäväksi tekemistä, joka alkaa keski-iässä ja pahenee vain kun ikää tulee lisää.

Kaikki tietää miesflunssan, mutta keski-iässä se muuttuu normiolotilaksi että huokaillaan ja ähketään jotta kaikki varmasti huomaa, että minäminäMINÄ olen tässä ja minäminäMINULLA on jotenkin huono olla ja voivoisentään miksi kukaan ei paijaa ja puhalla pahaa mieltä pois.

Vierailija
144/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo joku keski-iän juttu? Oma mies alkoi 40 täytettyään kuiskailla itsekseen mikä on hemmetin creepyä,piereskellä kaikki yöt ja maiskuttaa syödessään. Jos tuota olisi ollut jo suhteen alussa,ei olisi ikinä menty naimisin.

Vierailija
145/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on koulutettu ja kotonaan on opetettu hyvät käytöstavat, lisäksi teki vuosikaudet asiakastyötä, jossa tietenkin piti olla hyvinkin asiallinen ja kohtelias. 

Ei ikinä pieteskele, ei edes pukeudu pieruverkkareihin. Ei maiskuta tai syö suu auki tai muutenkaan harrasta mitään ällöttäviä tapoja. 

Silti vain on nyt viidenkympin korvilla jotenkin muuttunut sellaiseksi ärsyttäväksi ja ärsyyntyneeksi vanhaksi ukoksi. Tupina ja jupina ovat täälläkin tuttua, ei kuule tai näe mitään ja jotenkin muiden huomioiminen kotona on vaikeaa. Omassa kuplassaan touhottaa menemään, eikä pysähdy lainkaan huomaamaan, että minä tai teinit olisimme halunneet jutella, tarvinneet apua jossain, tai että jollakin meistä saattaisi olla jokin tunnetila, johon olisi kaivattu vastakaikua. Ärsyyntyy valtavasti, jopa suuttuu, jos tästä huomauttaa.

Tunnen itseni aika yksinäiseksi ja näkymättömäksi tässä. Kyllähän parisuhde tuollaisen ukon kanssa on kuivahtamassa.

Vierailija
146/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli kotona asuessani samanlainen puhelimeen huutaja ja muiden nukkumisen ignooraava mölyapina. Äiti opetti mut sellaiseen kulttuuriin että jos joku talossa nukkuu niin on hiljaisuus ja käytävässä, jossa makkarit sijaitsee, ei pidetä silloin valoja. Sitten kun muutin isän luo niin raivostutti hirveä möykkä ja makkariin ovenraosta loimottavat valot vaikka yritin nukkua ja kello oli jo paljon. Kun olin jo parikymppinen ja tulin hetkeksi taas kotiin asumaan auttaakseni isää hänen yrityksessään, asumisjärjestely oli onneksi muuttunut niin että isällä ja minulla oli kummallakin käytössä oma paritalonpuolikas. Isä, jolla oli kova tupakkariippuvuus ja tupakkayskä, kuitenkin heräsi neljältä aamulla röökille ja tuli sitten jostain syystä hengailemaan ja ennen kaikkea yskimään siihen puolikkaaseen, jossa minä nukuin. Sitten kehtasi vielä aukoa mulle päätä päivemmällä kun näytin väsyneeltä. 

Vierailija
147/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi vitt u tulisin hulluksi tuollasen ihmisen kanssa, ärsyttää naapurikin joka koko ajan korisee limaa ja ähisee.

Älä! Mullakin on naapuri joka on ainakin viimeisen 5 vuotta korissut ja kähissyt non-stoppina. Ihan kuin asuisi jossain v! tun keuhkoparantolassa. Tuo siis kuuluu seinienkin läpi mutta etenkin kesäaikaan kun se istuu kaiken aikaa pihalla eli itse en saa omalla pihalla olla rauhassa eikä oikein voi pitää edes ikkunoita auki. Mä oikeasti vaan toivon, että se tukehtuu. Mieluiten heti.

Vierailija
148/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu miehet osaa kyllä olla vastenmielisiä. Itse totesin jossain vaiheessa, että yhtäkään en enää jaksa katsella, niin päätin jättäytyä yksineläjäksi. Arki on mukavan seesteistä eikä mene hermot. Mutta tunnistan miehen muutoksen äijänkörilääksi omassa isässäni. Maha kasvanut, pöytätavat unohdettu eli ruokapöydässä mäyssyttää, ryystää ja saattaapa sieltä röyhtäysykin tulla ulos. Ja välillä kiukuttelee ja kuittailee ja loukkaantuu pienimmästäkin asiasta. Esimerkiksi jos joku on ottanut hänen mielestään väärällä tavalla levitettä rasiasta (tullut kolo levitteen pintaan), niin heti valitus päällä. Rasittavaa. Vaikka aina haukutaan naisia iän tuomista muutoksista, niin kyllä ne miehetkin muuttuu kärttyisiksi ukoiksi.

Jos toisen takia ei saa nukuttua öitään kunnolla, niin miksi siinä vieressä täytyy väkisin olla?! Eri huoneeseen nukkumaan! Ei mikään laki velvoita, että liitossa ollessa täytyy ehdottomasti viettää yö samassa sängyssä. Jos valitsee olla yönsä nukkumatta, niin sitten ei saa valittaa. Esimerkiksi äitini menee välillä nukkumaan toiseen huoneeseen, kun ei enää jaksa isäni kuorsausta tai liikehtimistä. Ja aamulla molemmat ovat tyytyväisiä, kun on hyvin nukuttu yö takana.

Vierailija
149/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on myös vanhemmiten muuttunut tupisevaksi ja jupisevaksi papaksi.

On oikeasti ärsyttävää kun kotona koko ajan on taustalla sellainen jupina ja mutina. Kun mies tekee jotain kuuluu koko ajan jokin ääni. Puoliääneen kiroilee kun jokin ei onnistu ja ärsyyntyy kun en vastaa näihin tupinoihin ja kiroiluihin mitään. Jos tarvitsee apua, niin sitten pyytää asiallisesti. Omat tekemiset ja omat ajatuksetkin keskeytyvät jatkuvasti jos reagoin jokaiseen ähkäykseen.

Miehen puuhien jäljiltä jää myös sotkua ja sälää kaikkialle ja jotenkin on kuin olisi kaikkialla niin olemassa, niin läsnä, vie kaiken tilan. 

Meillä on myös lukioikäiset nuoret, jotka teinien tapaan jättävät vaatekasojaan, meikkejään ja urheilukamojaan sinne ja tänne. Roikkuvat puhelimella ja huutavat snapissa kavereidensa kanssa tai sitten jokin tiktok-video raikaa. Teinit ovat teinejä ja muuttavat aikanaan omilleen, mutta silti kärsin sotkusta, oman

Miksi ihmeessä elät elämäsi tuolla tavalla? En oikeasti pysty käsittämään näitä puolisostaan valittajia.

Vierailija
150/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jotain todella omituista huomionkipeyttä ja itsensä tiettäväksi tekemistä, joka alkaa keski-iässä ja pahenee vain kun ikää tulee lisää.

Kaikki tietää miesflunssan, mutta keski-iässä se muuttuu normiolotilaksi että huokaillaan ja ähketään jotta kaikki varmasti huomaa, että minäminäMINÄ olen tässä ja minäminäMINULLA on jotenkin huono olla ja voivoisentään miksi kukaan ei paijaa ja puhalla pahaa mieltä pois.

Miesflunssa on kyllä ihan oikea juttu (jota saa ja pitää vähätellä, koska miehet) ja johtuu siitä että yleisesti, naisten synnynnäinen immuunijärjestelmä on tehokkaampi, kuin miesten. Monet taudit käyttäytyvät erilailla sukupuolten välillä. 

Vierailija
151/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omastakin miehestä kuoritunut vanhemmiten Uuno Turhapuro joka ruoktahraisessa paidassa iso maha esillä maiskuttaa ja röyhtäilee ruokapöydässä, käy pesulla kerran viikossa,nukahtelee sohvalle ja kuorsaa, jupisee itsekseen ja puhuu seksistä "ruokalepona". On mennyt halut täysin ja koko ukko v""ttaa.

Vierailija
152/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on hyväkäytöksinen ja osaa syödä suu kiinni. Muutoin kyllä pitää ihmeellisiä ääniä. Sellaisia ähkäisyjä, mitkä ei ole köhimistä eikä ponnistelua. Istuu vaan ja äh. Rykii myös paljon, mutta siihen on terveyssyy. Ei kuitenkaan nuorempana tuota tehnyt. Alkaa tuntua että tosta se pappantuminen alkaa.

Terveys pilattu. Kaikki tuo röhkiminen, rykiminen ja kuorsaus johtuu huonosta terveydestä, mitä hoikat ja terveellisesti elävät miehet eivät tee

Olen myös kallistunut sille kannalle, että tuo ääntelyn lisääntyminen iän myötä johtuu ylipainosta ja siitä johtuvasta kehon kankeudesta. En ole kuullut normipainoisen tai hoikan 50+ vuotiaan pitävän ähkintää tuolilta noustessa tai portaita ylöspäin kävellessä.

Esimerkiksi otan tähän 50 kiloa ylipainoisen isäni ja hoikan liikunnallisen enoni. Vaikka isäni on enoani kuusi vuotta nuorempi, niin ähkii jopa portaita alaspäin mennessä ja hengittää raskaalla äänellä istuessaankin. Sellaista l*havan ihmisen huokailua, raskasta hengitystä ja ähkintää. Ylipainosta syytetään tietenkin geenejä. Mitäs muutakaan. Kun taas vetreä enoni ei vanhojen l*havien ukkojen ääntelyä harrasta, vaikka on 68v.

Vierailija
153/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omastakin miehestä kuoritunut vanhemmiten Uuno Turhapuro joka ruoktahraisessa paidassa iso maha esillä maiskuttaa ja röyhtäilee ruokapöydässä, käy pesulla kerran viikossa,nukahtelee sohvalle ja kuorsaa, jupisee itsekseen ja puhuu seksistä "ruokalepona". On mennyt halut täysin ja koko ukko v""ttaa.

No miksi hän edelleen on sinun miehesi?

Vierailija
154/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa taloudessa ei ole miestä, mutta naapuriin muutti vuoroviikko-isä kahden liki aikuisen poikansa kanssa ja voi jessus tuota jatkuvaa ryskettä ja pauketta mikä niistä lähtee. Ulko-oveaan niistä kukaan ei osaa sulkea muuten kuin paiskomalla ja mylvimällä jotain siinä oven raossa. Jokainen puhuu puhelimeen huutamalla ja nauraakin huutamalla eli siinäkin seassa on jotain ihme mylvintää.

Vierailija
155/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt löytää miehestä mute-nappulaa, mutta kun sitä ei vaan löydy. Ei osaa olla ikinä hiljaa paitsi nukkuessaan, vaikka silloinkin saattaa jalkojaan liikutella häiritsevästi. Ihme pakkoliikkeitä. Hereillä aina äänessä tai ääntelee jotain, läiskii kämmenillä vatsaansa, ähisee kovaäänisesti vessassa yms.

Miksi miehistä tulee vanhempana ääliöitä?

Andropaussi. Miesten vaihdevuodet. Äänellä kompensoi vähentynyttä ja vähenevää maskuliinisuuttaan.

Vierailija
156/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herää kysymys et miks te kattelette tämmösiä ukkeleita? Se ei ole pakollista

Vierailija
157/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä joku semmoinen hyvin syvältä kumpuava vietti takana, että ollaan jotenkin alfaurosta - ei semmoisella tyylillä, mitä nuoremmat miehet kuvittelevat alfaurokseksi eli nuoren ja suorituskykyisen tyylillä, vaan tosiaan pappaudutaan ja ukkoudutaan ja täytetään kaikki tila sillä omalla läsnäololla. Ollaan se harmaaselkäinen gorilla.

Jos joku muu kotona aiheuttaa ääntä, tulee ukkelille heti tarve aiheuttaa sitä kilpailevaa ja kovempaa ääntä. Oli hereillä tai ei, sama juttu. Oma mieheni ei ole mitenkään erityisen dominoiva, ennemmin päin vastoin hyvin mukautuva, mutta silti nyt viidenkympin jälkeen on tullut esimerkiksi tätä kilpailevaa kuorsaamista öisin yhä enemmän. 

Vierailija
158/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesflunssa on kyllä ihan oikea juttu (jota saa ja pitää vähätellä, koska miehet) ja johtuu siitä että yleisesti, naisten synnynnäinen immuunijärjestelmä on tehokkaampi, kuin miesten. Monet taudit käyttäytyvät erilailla sukupuolten välillä. 

Minä miellän miesflunssan just siksi teatraaliseksi voivotteluksi, ähkämiseksi ja yleiseksi surkeudeksi jossa ollaan kuin kuolemaa tekemässä vaikka ei ole kuin se tavallinen flunssa joka menee parissa päivässä ohi. Sitä pitää niistää niin töristämällä että varmasti kaikki kuulee että mulla on nuha ja aivastaa pitää karjaisemalla ettei vaan se vaan jää keneltäkään huomaamatta. 

Mies taantuu kuin pikkulapseksi jota pitäisi paapoa ja huomioida 24/7 tai muuten alkaa mökötys ja itsesääli.

Kipeänä saa mieskin olla, tietenkin, mutta miksi siitä sairastamisesta pitää tehdä tuollainen julmettu spektaakkeli?

Vierailija
159/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut (vasta?) tuollaisen huokailun lisääntymisen miehelläni. Se on jotenkin sellaista tuskastunutta, ehkä vähän syyllistävääkin johon voisi hyvin odottaa kuuluvan silmien pyörittelynkin, mutta se siitä puuttuu eli on vain huokailua, puhinaa ja ähinää.

Pidemmän päälle todella ärsyttävää ja rasittavaa kuunneltavaa.

Vierailija
160/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla herää kysymys et miks te kattelette tämmösiä ukkeleita? Se ei ole pakollista

Ikävä kyllä on taloudellinen pakote. Ollaan kumpikin eläkkeellä ja minun eläkkeeni on niin pieni, etten pärjäisi taloudellisesti. 

Muuten meillä ei ole mitään yhteistä. Tulevaisuudessa minä  a) kuolen ensin b) mies kuolee ja saan laskeneläkkeen c) saan perinnön ja lähden tieheni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan