Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen jatkuva ääntely alkanut ärsyttää

Vierailija
11.01.2025 |

Ei se vielä 10 vuotta sitten niin häirinnyt, mutta nyt enenevässä määrin. Yön nukkuu suu auki, kuorsaa ja hengittää äänekkäästi. Piereskelee iltaisin kun luulee että nukun ja ähisee "aah". Koko yön hirveä meteli tai siltä se ainakin tuntuu. Ei osaa ottaa huomioon muuta perhettä jos herää ensimmäisenä ja aloittaa kolistelun kun muut nukkuvat. Tästä sanottu satoja kertoja mutta ei vaan tunnu tajuavan, ei osaa elää hiljaisesti. Puhelimeen kun puhuu niin pitää ihan täysiä huutaa siihen luuriin, en ymmärrä miksi? Normaali puhe kyllä kuuluisi. Olen ärtynyt tästä jatkuvasta melusaasteesta kotona. 

Kommentit (261)

Vierailija
221/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on yksinkertainen ratkaisu. Hankkikaa omat makuuhuoneet. Hyvin levänneenä kestää ääniä paremmin. Korvatulpat yöllä myös voisi auttaa.

Silti toinen voi kokea eri makuuhuoneet hylkäämisenä.

Sehän se sankari on, joka vaatii vaimoa valvomaan samassa sängyssä, koska "kokee hylkäämisenä", ei hyvän tähren.

Tuo herkkänahkaisuus on muuten yksi piirre mikä ilmaantuu ikääntyvään mieheen samoihin aikoihin tämän kaiken ähkämisen ja puhkamisen kanssa.

Juuri näin. Vaikka vaimo huolestuneena kysyisi, mikä miestä vaivaa, tulee vain kiukuinen ärähdys. Jos menee toiseen huoneeseen nukkumaan, siitäkin tykätään huonoa.   - Nyt eläkeiässä ei tosin miehen äänet enää niin paljon häiritse. Jos tämä nukkuu oudon hiljaisesti, herään siihen ja kuulostelen, hengittääkö edes.

Vierailija
222/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testot laskee miehelläkin ja alkaa itse viisikymppisenä viimeistään huomata kuinka voimat vähenee. Siinä on iso muutos tuohon aikaan, mitä lihasmassaa vähenee ellei taistele vastaan. Eikä sitä enää lisää saa samalla tavalla enää. Kaikki vanhenee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehdi ruokavalionne kuntoon, onko normaalia jatkuva piereskely?

Ei kai se jatkuva/päivittäinen turruutuskaan normaalia ole, mutta usein kuulostaa siltä että sieltä myös lurahtaa vähintään lusikallinen. Itse en todellakaan uskaltaisi noin estoitta päästellä edes yksinäni mitä mies seurassakin vaan menisin jo varuiksi pöntölle.

Me siis ei asuta yhdessä _eikä tulla asumaankaan, mutta ei tuo se syy ole_ ja kumpikin huolehtii sekä omista pyykeistään että syömisistään eli ei olla saman kattilan ääressä kuin hyvin harvoin ja silloinkin vain mun luona. Ja itseasiassa silloin mies kyllä on vähempikaasuinen vaikka yleensä just silloin ruuaksikin valikoituu enempi sellaista perinteistä kotiruokaa eli siitä on hifistelyt kaukana. Hmmm..

Vierailija
224/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Olen eronnut, viihtynyt ihan hyvin yksinkin. Tapailen 60+ miestä, joka jostain syystä sietää kuorsaamistani ja hengityskatkoksia. Toki kannustaa lääkäriin. Hän ei itse kuorsaa, piereksi seurassa, maiskuta, ähise, kolistele tai pidä muutakaan ärsyttävää ääntä. Kaiken tuon meluttomuuden lisäksi on kohtelias, hauska, herrasmies ja komea 😱

Vierailija
225/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testot laskee miehelläkin ja alkaa itse viisikymppisenä viimeistään huomata kuinka voimat vähenee. Siinä on iso muutos tuohon aikaan, mitä lihasmassaa vähenee ellei taistele vastaan. Eikä sitä enää lisää saa samalla tavalla enää. Kaikki vanhenee. 

Totta ja siinä onkin yllättävän paljon sulattelemista ja sopeutumista varmasti niin miehellä kuin vaimollakin. Sama juttu tietenkin myös toisinpäin. Jotenkin se vaan tuli niin äkkiä ja aikaisin eikä sitä osannut yhtään ajatella, että jo alta 50-vuotiaana on niin kovin erilaista mitä vain 10 vuotta aiemmin. Etenkin kun ei se oma jaksaminen, terveys ja kunto niinkään erilaiseksi muuttunut ikävuosien 20-40 aikana eikä siis varsinkaan huonompaan suuntaan vaan kaikki kuntokäyrät oli enemmänkin vaan ylöspäin.

Ei tosiaan ihme, että tulee ties mitä kriisiä ja viidenkympinvillitystä, kun yhtäkkiä sitä on kuin vieras ihminen itselleen eikä se kumppanikaan ihan samalta ja omalta tunnu, mutta ei sitä virkistävänä vaihtelunakaan voi ottaa kun mikään muutos ei ole aiempaa parempaan suuntaan.

Paljon sietämistä vaikka sen kuinka tietää, ettei se toinenkaan kiusallaan muutu. Monesti vielä on niin, että vaikka ne muutokset tulisikin suht saman tahtisesti niin niiden hyväksyminen itsessä ei olekaan ihan saman tahtista vaan ne kieltää kokonaan ja jopa loukkaantuu kun toinen ne ottaa puheeksi. Ei mua mikään vaivaa enkä varmasti ole kärtsy! 

Vierailija
226/261 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten mua harmittaa mieheni ukkoontumisessa seksin loppuminen.

Miestä ei kiinnosta eikä huvita. Jos jotain toimintaa peiton alla satunnaisesti onkin, se hyytyy siihen, että yksi asento sattuu selkään, toinen niskaan, kolmannessa puutuu jalka. Eikä asentoja tuon enempää ole. Jos otan aktiivisen roolin ja antaisin miehen vain olla ja nauttia, ei sekään sovi, vaan ärsyyntyy. Seksistä ei myöskään puhuta, eikä varsinkaan seksin aikana puhuta. 

Jos puen seksikkäät alusvaatteet tai nätimmän yöpaidan, ei edes huomaa tai sitten jotenkin nolostuu. 

Mies täyttää tänä vuonna 60 ja mä olen 46-vuotias. Viime vuodet ovat kyllä alkaneet ikäeroa alleviivaamaan. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja nyt ikäero ensimmäistä kertaa todella vaikuttanut isolta. 

Asiaa ei auta sekään, että olen aktiivinen ja liikkuvainen. Pyöräilen töihin kesät ja talvet, lenkkeilen ja uin. Kaikenlaiset menot ja touhut kiinnostavat ja suunnittelen tulevaisuutta. Mies taas on hyytymässä sohvalle ja ainoa mikä kiinnostaa on työ. 

Erotakaan en haluaisi, meillä on tähän asti ollut onnellinen avioliitto ja meillä on ihana perhe yhdessä.

Vierailija
227/261 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehellä on tourette tai jokin adhd ja pakkoliikkeitä. Tuo piereskelykin on jotain pakonomaista.

Täällä samanlainen mies ja välillä pitää ottaa miehestä lomaa, kun ei kestä tuota metelöintiä. Itse olen ääniherkkä. Kauhean rasittava yhdistelmä. Jälkikasvu myös perinyt pakkoliikkeet, jotka tuli esille murrosiässä. 

Täähän se on, että sairaudet periytyy. Varsinkin vanhempi mies näissä ongelmissa on iso riski.

Vierailija
228/261 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro ja näkemiin?

Vierailija
229/261 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muuttaa eri huoneisiin nukkumaan kun kuorsaus pitää hereillä, niin myös me. Elämänlaatu parani hetkessä, eikä mies ja sen äänet ärsytä enää niin paljon.

Omassa lähipiirissä olen huomannut että on aika tavallista nukkua eri huoneissa.

N50+

Vierailija
230/261 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatteko mumiseeko yksikseen ja piereekö Bratt Pitt vai onko filmitähdet immuuneja ukkoutumiselle?

Vierailija
231/261 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet aiheuttaa sen että toisten tekemiset alkaa ärsyttämään.

Meillä ainakin mies on alkanut vanhemmiten ääntelemään enemmän. Kuorsaa tosi kovaa. Jatkuvasti tökin häntä kääntymään, mutta jatkaa vain kuorsaamista. Syödessään ja juodessaan maiskuttaa ja ryystää kovaäänisesti. Erityisesti tuo suu auki maiskutus on ällöttävää. Lisäksi alkanut mumisemaan itsekseen. Puhuu siis ihan itsekseen. Ihan hullua.

Ota hyvä, siis jännä ja mielenkiintoinen kirja pöytäseuraksi. Kun lukee ja syö, ei se ukos mässytys niin kamalasti häiritse, tai sitten voi mennä sivummalla syömään, keksiä tekemistä miehen ruokailun ajaksi ja syödä itse etukäteen/ jälkikäteen. ja kuorauksesta pääsee kun muuttaa toiseen huoneeseen nukkumaan, vaikka olkkarin sohvalle jos ei muualla

Vierailija
232/261 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu eri aikaan mässyttäjän kanssa. Siinähän menee itseltä ruokahalut 🤮

Vierailija
233/261 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa kahvinkeitin illalla valmiiksi. Tee voileivät valmiiksi jo illalla hänelle. Ei tarvitse kuin painaa nappia ja ottaa leivät jääkaapista.

Kun itse heräät, telkkari päälle heti taustalle, niin ei tarvitse joka höpötystä kuunnella.

Vierailija
234/261 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 57 v mies ja meteli on välillä kauheaa. Siis hänestä itsestään tuleva meteli. Aivastelee, niiskuttaa, röyhtäilee, piereksii. Kaikki tulee paineella ja volyymillä. Ei hän ennen tällainen ollut.

Vierailija
235/261 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataa kahvinkeitin illalla valmiiksi. Tee voileivät valmiiksi jo illalla hänelle. Ei tarvitse kuin painaa nappia ja ottaa leivät jääkaapista.

Kun itse heräät, telkkari päälle heti taustalle, niin ei tarvitse joka höpötystä kuunnella.

En ymmärtänyt? Miksi mies ei tee itse omia voileipiään?

Vierailija
236/261 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten naisena olemisen kotielämän helppous huipussaan kun aino-jäätelön kanssa pimeässä olohuoneessa torkkupeittoon kääriytyneenä tuijottaa telkkarista äänettömällä paskasarjoja yömyöhään. Elämä lipuu ohi, aino-laatikot jää lattialle mutta onpahan hiljaista ja täydellistä.

Vierailija
237/261 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten naisia alkaa ärsyttää kaikki mahdollinen. Syytä siihen en osaa sanoa. 

Pimppi kun vanhemmiten kuivahtaa, niin se alkaa tuntua hiekkaiselta. Se ärsyttää ja kaikìsta naisista tulee Irmoja ja Eiloja.

Kylläpä palstikselle kolahti, on itse juuri sellainen riesamainen kunhan pääsis jonkun kanssa olemaan.

Vierailija
238/261 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en halua muuttaa puolisoni kanssa yhteen. Tunnen itseni sen verran hyvin että tiedän toisen elämisen äänien alkavan lopulta ärsyttää ihan sietämättömän paljon. Molempien mielenrauha säilyy näin.

Vierailija
239/261 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaista huonoa huonoitsetuntoisten taaperoiden "mies"-esittämistä. Huomio-sellasiahan ne.

Vierailija
240/261 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa aamulla kolistella, ota kattila sen kädestä ja mäjäytä päin näköä. Sanominen ei tehoa joihinkin ihmisiin, kuten tuohon sun kammottavaan pierumaakariin.