Miehen jatkuva ääntely alkanut ärsyttää
Ei se vielä 10 vuotta sitten niin häirinnyt, mutta nyt enenevässä määrin. Yön nukkuu suu auki, kuorsaa ja hengittää äänekkäästi. Piereskelee iltaisin kun luulee että nukun ja ähisee "aah". Koko yön hirveä meteli tai siltä se ainakin tuntuu. Ei osaa ottaa huomioon muuta perhettä jos herää ensimmäisenä ja aloittaa kolistelun kun muut nukkuvat. Tästä sanottu satoja kertoja mutta ei vaan tunnu tajuavan, ei osaa elää hiljaisesti. Puhelimeen kun puhuu niin pitää ihan täysiä huutaa siihen luuriin, en ymmärrä miksi? Normaali puhe kyllä kuuluisi. Olen ärtynyt tästä jatkuvasta melusaasteesta kotona.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet aiheuttaa sen että toisten tekemiset alkaa ärsyttämään.
Meillä ainakin mies on alkanut vanhemmiten ääntelemään enemmän. Kuorsaa tosi kovaa. Jatkuvasti tökin häntä kääntymään, mutta jatkaa vain kuorsaamista. Syödessään ja juodessaan maiskuttaa ja ryystää kovaäänisesti. Erityisesti tuo suu auki maiskutus on ällöttävää. Lisäksi alkanut mumisemaan itsekseen. Puhuu siis ihan itsekseen. Ihan hullua.
Ihankun puhuisit mun miehestä :D
Minuutin verran pysähdyin kuuntelemaan 60 v miehen ääniä ja hän on ollut yhtäjaksoisesti hiljaa 2 sekuntia. Ähkimistä, huokailua, hengittää raskaasti ja kovaäänisesti, huutoaivastaa, niistää kovaa töräyttäen, itsekseen puhumista, Ähhh, noohh, äähh, hmh, mhhm, Tekee kaiken kovaäänisesti, kolistelee veistä ja haarukkaa lautaseen, kun vetää ulkokengät jalkaan, hakkaa kenkiä lattiaan jalkaa polkemalla, jatkuvaa äänen tuottamista. Hän ei ollut tuollainen, kun nuorena tapasimme.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on kuulonalenema. Pelkän voileivän tekeminen kuulostaa, kuin takoisi pajatuotetta. Ja syödessä mässyttää, mutta ei se siihen jää. Ruokailun jälkeen alkaa imeskellä ikeniään, nam ja maiskis.
Joskus tuntuu, että äänten tuottaminen on jotenkin varteenotettava vaihtoehto. Kilistelee kahvikupissa lusikkaa ja naputtelee lukemaansa lehteen luunappeja. Pieniä ääniä, paitsi lusikan kilkatus, mutta että ärsyttää.
Huh, mun miehellä on myös kuulonalenema. Nuorena kundina laukkasi hevimetallibändien keikoilla ja nyt keski-ikäisenä on koko ajan jokin äänekäs tekeminen meneillään. Tai jupisee itsekseen, tupisee ja mutisee.
Oikeasti mikään näistä tekemisistä ei olisi äänekäs, mutta jotenkin mieheni saa kahvin keittämisestä, voileivän tekemisestä, suihkussa käymisestä, pyykin pesemisestä tai jopa kenkien pukemisesta aikaan paukuttamista, rapistelua, kolistelua, ähkimistä.
Osaksi koko hommassa on mielestäni myös jotain rajatonta, vie kaiken tilan ja on olemassa erittäin kuuluvasti ja näkyvästi koko ajan. Lisäksi on tullut piereskelyä ja kuorsaamista ja mässyttämistä syödessä. Eniten minua ärsyttää kuitenkin se jupina ja tupina ja mutina. En enää kuule edes omia ajatuksiani kotona, eikä minulla ole tilaa edes yrittää kuulla niitä.
Luojalle kiitos epäsäännöllisistä työajoista vuorotyössä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi parasta ennen-päiväys on mennyt umpeen. Se ei ole enää mies, vaan ukkeli taikka äijänköntys.
Vaihda nuorempaan.
Niinhän ne miehetkin tekee🤭
Vierailija kirjoitti:
Omastakin miehestä kuoritunut vanhemmiten Uuno Turhapuro joka ruoktahraisessa paidassa iso maha esillä maiskuttaa ja röyhtäilee ruokapöydässä, käy pesulla kerran viikossa,nukahtelee sohvalle ja kuorsaa, jupisee itsekseen ja puhuu seksistä "ruokalepona". On mennyt halut täysin ja koko ukko v""ttaa.
Tämä kyllä nauratti ja ällötti yhtäaikaa. Oma mieheni on myös pappaantunut viime vuosina, mutta ei onneksi ole alkanut käyttämään mitään limaisten vanhojen miesten ilmaisuja. Voin vain kuvitella, Pentti 75 vuotta sanomassa Marjatalle, että mennäänpäs nyt äiteen kanssa ruokalevoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet aiheuttaa sen että toisten tekemiset alkaa ärsyttämään.
Aina täytyy löytää joku syyllinen omalle käytökselle.
Vanhetessa moni ihminen heikkenee ja omat käytösongelmat korostuvat.
Olen lähiaikoina tavannut taas aika paljon 60+ naisia jotka rakastavat sitä että saavat sanoa, säksättää asioita ja tupsautella totuuksia. Sen nautinnon näkee heistä, mitä nuoret ensin, sitä mummot nyt sitten perässä. Tavallaan ymmärrän eikä se minua haittaa sillä tavalla koska kyllä tämä maailman meno menee hermoratoihin kenellä tahansa ja tässä yhteiskunnassa on nyt taas lupa puhua ja sanoa. Kuunnelkaa niitä ihmisiä.
Tämä johtuu siitä, että heitä kohtaan toimittiin samalla tavalla 40 vuotta sitten ja nyt ovat voimaantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on kuulonalenema. Pelkän voileivän tekeminen kuulostaa, kuin takoisi pajatuotetta. Ja syödessä mässyttää, mutta ei se siihen jää. Ruokailun jälkeen alkaa imeskellä ikeniään, nam ja maiskis.
Joskus tuntuu, että äänten tuottaminen on jotenkin varteenotettava vaihtoehto. Kilistelee kahvikupissa lusikkaa ja naputtelee lukemaansa lehteen luunappeja. Pieniä ääniä, paitsi lusikan kilkatus, mutta että ärsyttää.
Huh, mun miehellä on myös kuulonalenema. Nuorena kundina laukkasi hevimetallibändien keikoilla ja nyt keski-ikäisenä on koko ajan jokin äänekäs tekeminen meneillään. Tai jupisee itsekseen, tupisee ja mutisee.
Oikeasti mikään näistä tekemisistä ei olisi äänekäs, mutta jotenkin mieheni saa kahvin keittämisestä, voileivän tekemisestä, suihkussa käymisestä, pyykin pesemisestä tai jopa kenkien pukemisesta aika
Korvatulpat tai vastamelukuulokkeet. Jos toinen on kirjaimellinen invalidi niin minkäs sitä voi. Odotat vaan että kuolee röhkimiseensä, eiköhän se kohta tapahdu.
Jumankikka kun päiväyksensä menettäneitä naisia taas ahdistaa kaikki turhanpäiväinen. Hirveä narina ihan vain siitä, että on toinen olemassa. Hävetkää, moraalittomat pienisieluiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän! Miehistä tulee jotenkin vanhemmiten herkästi tuollaisia, että elämä on yhtä jatkuvaa ähinää ja mölinää. Isoisä oli sellainen ja isästäkin tuli. Huomaan, että nyt 40+ iässä monesta saman ikäluokan miehestä alkaa kuoriutua tällainen mölyapina. Samalla tulee se vanhan miehen tuoksu. Pakko varmaan vaihtaa nuorempiin.
Onneksi vaihdevuosia läpikäyvä nainen tuoksuu niin tuoreelta. Ja luonnekin on niin ihana!
Ja se eltt aantunut torttu, varsinainen itämeren herkku!
Vierailija kirjoitti:
Harva mies nuorena on tuollainen. Nuoret pojat on normaalipainoisia eikä ole sitä ylipainosta johtuvaa kuorsausta ja ähinää. Tosi moni mies kerää sitä vatsaa 30+ iässä ja ei sen tarvitse olla kovin isokaan kun vaikutuksen jo huomaa.
Naiset ovat läs kejä jo nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Jumankikka kun päiväyksensä menettäneitä naisia taas ahdistaa kaikki turhanpäiväinen. Hirveä narina ihan vain siitä, että on toinen olemassa. Hävetkää, moraalittomat pienisieluiset.
Jos ei ole kohdannut tälläista miestä kotioloissa, ei ehkä osaa kuvitellakaan millaista se on. Toinen on olemassaan ihan täysillä koko ajan, yötä päivää.
Ei ole pienisieluista väsyä kun parisuhteen toinen osapuoli kuorsaa yökaudet ja päivällä jupisee, mässyttää ruokansa, ryystää juomansa, paukuttaa astioita, kolistelee kengillä, rapistelee leipäpussia kovakouraisesti, paasaa kaikesta, mutta ei kuuntele mitään. Ei kuuntele mitään, eikä paranna mitään tapojaan, ei hakeudu lääkäriin vaivojensa tiimoilta esim kuorsaaminen. Tämä on pienisieluisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä eniten mua harmittaa mieheni ukkoontumisessa seksin loppuminen.
Miestä ei kiinnosta eikä huvita. Jos jotain toimintaa peiton alla satunnaisesti onkin, se hyytyy siihen, että yksi asento sattuu selkään, toinen niskaan, kolmannessa puutuu jalka. Eikä asentoja tuon enempää ole. Jos otan aktiivisen roolin ja antaisin miehen vain olla ja nauttia, ei sekään sovi, vaan ärsyyntyy. Seksistä ei myöskään puhuta, eikä varsinkaan seksin aikana puhuta.
Jos puen seksikkäät alusvaatteet tai nätimmän yöpaidan, ei edes huomaa tai sitten jotenkin nolostuu.
Mies täyttää tänä vuonna 60 ja mä olen 46-vuotias. Viime vuodet ovat kyllä alkaneet ikäeroa alleviivaamaan. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja nyt ikäero ensimmäistä kertaa todella vaikuttanut isolta.
Asiaa ei auta sekään, että olen aktiivinen ja liikkuvainen. Pyöräilen töihin kesät ja talvet, lenkkeilen ja uin. Kaikenlaiset menot ja touhut ki
Mies lääkäriin ja hakemaan apua tilanteeseen. On myös vastuussa suhteesta yhtä lailla kuin sinäkin.
Me nukutaan eri huoneissa, en kestänyt sitä kuorsaamista, jatkuvaa piereskelyä. Herättyään kolistelee, kulkee ulkona kymmeneen kertaan ja paiskoo ovia. Metelöi kun muut nukkuu, toki aina huomauttaa muille että nyt hiljaa kun menee itse nukkumaan. Kolistelee lusikalla kipon reunaa hirveellä tohinalla kun syö.
Ähisee vessassa niin että kuuluu keittiöön asti. Kiroilee kuin mettämies. Koko ajan säksättämässä jollekin jostakin. On tohtori ja erittäin vaativassa asiantuntijatyössä. Kysynkin välillä, että noinko sä töissäkin käyttäydyt.
Mies viisissäkymmenissä ja ensin hyvät puolet: öisin ei enään kuorsaa niin kuin nuorempana, sekä ähinää ja puhinaa ei ole. Mutta se kamala muu äänisaaste hereillä ollessa! Puhelimeen pitää huutaa ja ei ota huomioon muita, että sulkisi ovet perässään tai menisi ulos puhumaan. Syödessä maiskuttaa niin, että hermo menee ja syön usein eri aikaan. Jos tästä huomauttaa niin loukkaantuu. Niin ja en ole koskaan kestänyt maiskutusta. Kun mies pois ja nautiskelen hiljaisuudesta. Lapsetkaan ei metelöi yhtä paljon kuin keski-ikäinen mies.
Nivelvaivat alkaa kiusata jo juurikin tuossa 40-50-vuotiaana ja se saa sitten ähisemään ja huokailemaan kun kaikki liike sattuu. Lisäksi lihasvoima alkaa vähenemään ja se eletty elämä tuntumaan monellakin tapaa eli terveellisemmin eläneellä ja liikunnallisella vähemmän (tietty voi olla niitä liikunnan aiheuttamia vaivoja ja kulumia) ja vähemmän terveellisesti eläneellä sohvapotulla enemmän. Eikä sovi unohtaa sitäkään, että se nuoresta saakka tehty kuormittava ruumiillinen työkin jättää jälkensä.
Tosi moni on myös ylipainoinen ja kyllä se vaan alkaa tuntua viimeistään siinä vaiheessa kun ei enää ole millään mittarilla nuori vaan tukevasti keski-ikäinen.