Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ruoka-aine, mitä et ymmärrä?

Vierailija
10.01.2025 |

Aloitan kapriksesta. En ole koskaan sitä ostanut. En tiedä yhtään ruokalajia, mistä se tekisi paremman tai mihin se kuuluisi. En tiedä ketään joka sitä himoitsisi. En tiedä onko se marja vai vihannes. En tiedä missä ja miten se kasvaa. 

Maistuu omituiselle.

Joskus se vaan on ruokaohjeessa ja mietin, että kuka on tämä kaprisihminen, joka ymmärtää sen käytön.

Kerro omasi, mutta ethän tuo ketjuun tylsää dieetti tai vegaanikeskustelua, sitä on riittävästi muualla.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea tarvii ymmärtääkään. Jotkut tykkää niistä, mistä itse en pidä.

Vierailija
2/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä RAKASTAN kapriksia! Nehän on vähän suolakurkun tapainen suolainen lisä ruokaan. Sopii niin wienerleikkeen päälle kuin salaatteihin tai kasvispaistoksiin. Joskus kun tekee suolaista mieli, syön niitä purkista sellaisenaankin. 

Mun ruoka jota en ymmärrä on viili. Sen koostumus on iljettävä, maku muistuttaa hapanta oksennusta. En ymmärrä miten jotkut pystyy syömään sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja kerma.🤢

Vierailija
4/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basilika. On vaan pahaa ruohoa, joka ei kestä jääkaappia paleltumatta.

Kapris taas in ihan hyvää lisäkkeenä. Se on joko kukannuppu tai sit siitä kukasta muodostunut marja (ne isot kaprikset).

En mä etanoiden syömistäkään oikein ymmärrä.

Vierailija
5/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan kapriksia myös! Hyviä esim. perunasalaatissa ja erilaisissa pastaruuissa. Suurin osa mun lempiruoka-aineista on sellaisia, jotka jakavat hyvin voimakkaasti mielipiteitä, esim. just nää kaprikset sekä vaikkapa sardellit. Aloituksen kysymykseen en vielä keksinyt vastausta, mietin.

Vierailija
6/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakurkku, punajuuri ja valkosipuli. Siinä Top 3.

Vierailija
7/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokolihapihvit. Jänteisiä, sitkeitä, tympeän makuisia. En ole siis mikään kasvissyöjä edes, ja syön lihaa, mutta en pihvimuodossa.

Vierailija
8/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorahka. 

Vierailija
9/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus siis sitä varten, että tässä haukuttaisiin muiden mielestä hyviä ruoka-aineita.

Vierailija
10/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummus. 

Vierailija
11/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Basilika. On vaan pahaa ruohoa, joka ei kestä jääkaappia paleltumatta.

Kapris taas in ihan hyvää lisäkkeenä. Se on joko kukannuppu tai sit siitä kukasta muodostunut marja (ne isot kaprikset).

En mä etanoiden syömistäkään oikein ymmärrä.

Herranjestas, ei ikinä basilikaa jääkaappiin!

Vierailija
12/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri. Maistuu likaisen saippuan ja luteen yhdistelmältä. Haisee myös järkyttävältä.

Vierailija
13/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprika. Täysin turha vihannes, ainakin maun osalta. Väriä antaa joo, mutta siinä kaikki. 

Vierailija
14/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi. Mitä järkeä vetää jotain hermomyrkkyä, jonka takia seuraavana aamuna oksettaa ja pää on kipeä?

Vierailija
15/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus siis sitä varten, että tässä haukuttaisiin muiden mielestä hyviä ruoka-aineita.

Pitääkö kaikkien tykätä samoista asioista?

Vierailija
16/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti, maistuu pahalle.

Vierailija
17/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet. Ei vaan uppoa, myös haju on kamala.

Vierailija
18/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha väliliha.

Vierailija
19/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi. Mitä järkeä vetää jotain hermomyrkkyä, jonka takia seuraavana aamuna oksettaa ja pää on kipeä?

No sitähän ei tarvi juoda niin paljon että aamulla oksettaa ja on pää kipeä :D Ei mulla ole ainakaan opiskeluaikojen koomakännien jälkeen koskaan tullut alkoholista moisia oireita, koska osaan juoda kohtuudella.

Vierailija
20/39 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon ymmärrän imetyksessä, mutta en muuten. Jo pikkulapsena aloin inhota makua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi