Mies ei suostu syömään vihanneksia
Miten tässä sitten laitetaan koko perheelle ruokaa ja lapselle monipuolisesti eri makuja, kun mies kieltäytyy pääsääntöisesti vihanneksista. Ei maistu parsa, ei purjo, ei selleri, ei herneet, eikä oikeastaan paprika tai kesäkurpitsa tai kukkakaalikaan. Ja tuossa tuskin edes kaikki. Kiva siinä sitten yrittää perheellä mitään kivaa ateriahetkeä, kun yksi yökkii jollekin ruuasta löytämälleen. Voiko tälle tehdä jotain?
Kommentit (113)
Ja jos kastike koskee salaattiin, alkaa ääääääääääääääääää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosien varrella vaan hyväksynyt sen, että miehet ovat erilaisia kuin me naiset. Miehille ei riitä vegaaniruoka vaan he tarvitsevat makkaransa ja pihvinsä.
Miesvegaanit (joita itsekin tunnen useamman) varmasti arvostavat hyväksyntääsi.
Eiks ne ookin vähän likkoja? Itsepäisiä likkoja?
Kyllä! En ole koskaan tavannut MIEHEKÄSTÄ vegaania
En tiedä, mitä miehekäs loppujen lopuksi muka tarkoittaa, mutta oon kyllä tavannut paljon suht äijämäisiä vegaaneja.
Siis ei mitään tirskuvia hörhelöitä kangasröijissa?
Mitä on kangasröijit? Hörhelöt ei kai voi tirskua, kun eikös hörhelöt oo sellaisia vaatteiden koristeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiesus. Tee ne vihannekset erikseen. Mikä on vaikeeta tässä? Aikuiset ihmiset.
Lihakeitto ilman perunaa, sipulia ja porkkanaa?
Oikeesti. Ei ole vaikeaa tehdä ruokia kahdella ruokavaliolla. Tämä meni sulla saivarteluksi. Jos ei kykene, niin voi voi. Ei kai se mies syö lihakeittoa, kun siinä on vihanneksia. Mutta muut syö. Miehelle jotain muuta. Ite voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu: Älä yritä pakottaa muita toteuttamaan sinun henkilökohtaista ideologista ruokavaliota ja hyväksy se että että sinä et hallitse sitä mistä muut tykkää
Miten ihan perinteinen sekasyöjäkin on nyt Ideologinen ruokavalio 😂
Ainoa vaan että aloituksessa puhuttiin pelkästään kasviksista ja vihanneksista. Ei puhuttu sanallakaan sekaruuasta vaan pelkästään kasviksista
Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myös lihaa ja eläinperäisiä tuotteita, mutta puhuin kasv
Se on ihan sama mihin sinä uskot sillä kyseessä ei ole mikään uskonasia vaan tieteellinen fakta. Koko höpötys monipuolisesta ruokavaliosta on täyttä sontaa sillä riittää että ravinnosta saa tarpeelliset ravintoaineet - ja ne ihminen saa lihasta sekä eläinrasvasta. Ei luonnossakaan eläimet syö 'monipuolisesti' vaan syövät tietyn hyvin spesifisen ruokavalion mukaisesti.
No sori, mitä tieteellisiin faktoihin tulee, niin ennemmin uskon tiedemaailman konsensusta asiasta, kuin sinua. Osaisitko nyt vaan hyväksyä ja ymmärtää sen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehelle ei kelpaa edes hedelmät. On kasvatettu eineksillä, joten on hyvin rajoittunut makuaisti.
Anna olla. Älä ala paapomaan. Kyllä se sitten miestä itkettää, kun se eka sydänkohtaus tai muu verisuonitukos tulee.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta huomasit miehesti junttiuden? Erikoista että lasten tuloon asti on osannut käyttäytyä ruokapöydässä yökkimättä ja ronklaamatta, mutta nyt aloitti.
Samaa mietin. Kaiketi olet nähnyt miehen ruokavalion jo ennen lapsia. Tuskin hän tuosta muuttuu. Enemmän vihersalaatteja ja parsat jne. eri kuppiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosien varrella vaan hyväksynyt sen, että miehet ovat erilaisia kuin me naiset. Miehille ei riitä vegaaniruoka vaan he tarvitsevat makkaransa ja pihvinsä.
Tässä olisi varmaan kyse ns. ihan tavis suomalaisesta ruokavaliosta, eli lihaa, kalaa, broileria, ja juureksia, kasviksia jne.
Mies voi syödä potut ja kastikkeen ilman lautaselle koottavia porkkanaraasteita, tomaatteja, kurkkuja, salaatteja yms.
Minkään ruoan kanssa ei ole pakko vetää mitään noista, keitostakin voi poimia porkkanat ja muut terveelliset ainekset pois. Kastikkeisiin ja patoihin voi lisätä myöhemmin kaikenlaista hautumaan, kunhan muistaa ensin ottaa yhden annoksen sivuun.
Laatikkoruuatkin voi laittaa niin, että lisää toiselle puolelle vaikka ne paprikat ja kaiken muun kasvispitoisen. Ukolle vaikka jauhelihaa pannulle ja siihen keitettyä makaronia sekaan.
Kasvissoseaterialle ukolle joku eineslaatikko, niin ei tarvitse vahingossakaan juuresta suuhunsa pistää.
Näin se oli meilläkin, kunnes aloin "piilottaa" kaikenlaista hyvää mukaan. Nykyään äijä ei muuta söisikään kuin terveellisiä sapuskoita. Ja laitan lihaakin tarjolle. Itse grillailee myös omat herkkunsa kesäisin, pitkälle syksyyn. Kalan kanssa syö kuin vahingossa pinaattiperuna- tai perunaporkkanamuusia jne.
Juuressosekeiton tarjoan usein niin, että ohessa olevan ruisleivän päällä on vaikka edellisen päivän porsaanpaistisiivu. Kylläpä soppa maistuu.
Jos yökkisi mun ruoalle, saati sitten lapsen nähden niin olisi viimeinen kerta, että sille kokkaisin. Varmaan jollain terapialla saattaisi olla hyötyä mutta ei varmaankaan itse halua muuttua terveellisemmäksi. Muutenkaan en jaksaisi miettiä niin tarkkaan. Tehkää kokkausvuorot, kyllä kai se teille voi kokkaa ruokaa jossa on vihannekset sivussa ja sun vuorolla et sitten vaan laita niitä sen lautaselle. Mies ei joka tapauksessa muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehelle ei kelpaa edes hedelmät. On kasvatettu eineksillä, joten on hyvin rajoittunut makuaisti.
Hedelmät hedelmäsokereineen on erittäin epäterveellisiä. Parempi olla syömättä.
Niinpä. Fruktoosi on erittäin epäterveellistä, mutta ihmiset eivät tiedosta tätä, eivätkä halua edes uskoa tätä. No, fruktoosin nauttiminen ilman riittävää koliinia ravinnossa, johtaa rasvamaksaan, josta kehittyy ajan kuluessa maksakirroosi, joka kehittyy ajan kuluessa maksasyöväksi. Ihmiset haluavat uskoa omaan utopiaansa, vaikka se olisi hengenvaarallista.
Ei tule syömällä marjoja tai hedelmiä. Niissä on myös kuitua, joka estää sen. Eikä kukaan jaksa syödä niitä niin paljon, että alkaisi haittaamaan. Pitäisi syödä kinokauoalla/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu: Älä yritä pakottaa muita toteuttamaan sinun henkilökohtaista ideologista ruokavaliota ja hyväksy se että että sinä et hallitse sitä mistä muut tykkää
Ainoa vaan että aloituksessa puhuttiin pelkästään kasviksista ja vihanneksista. Ei puhuttu sanallakaan sekaruuasta vaan pelkästään kasviksista
Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myös li
No sori, mitä tieteellisiin faktoihin tulee, niin ennemmin uskon tiedemaailman konsensusta asiasta, kuin sinua. Osaisitko nyt vaan hyväksyä ja ymmärtää sen.
Ai mitä konsensusta? :D. Ihmisen lihansyöjyys ei ole mitenkään kiistanalainen väite antropologiassa vaan valtavirtaa.
Mun mies oli suhteemme alkuaikoina aika rajoittunut syöjä. Minä olen kuitenkin suht' hyvä kokki ja tein maukasta ruokaa, jonne laitoin myös sellaisia asioita, mistä mies ei niin piitannut, mainitsematta sitä ennen kuin lautanen oli tyhjä ja ruoka herkulliseksi kiitelty. Ihan samoin toimin nirson isäni kanssa.
Jollei ole allerginen, on pelkästään ennakkoluuloinen ja ronkeli, eikä sellaisen takia tarvitse nähdä yhtään lisävaivaa. Ap, pidä puhuttelu miehellesi, tee selväksi, ettei hänellä ole lasten kanssa samaan pöytään asiaa ennen kuin oppii olemaan yökkimättä ruualle ja saa kokata itse itselleen, jollei sinun laittamasi ruoka kelpaa. Itse jatkat ruuanlaittamista täsmälleen samoin kuin tähän saakka, käytät juuri niitä aineksia kuin hyväksi katsot.
Kaikista ruoja-aineista ei tarvitse tykätä, mutta millekään ei nyrpistellä nenää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myös lihaa ja eläinperäisiä tuotteita, mutta puhuin kasv
Ei saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät hedelmäsokereineen on erittäin epäterveellisiä. Parempi olla syömättä.
Niinpä. Fruktoosi on erittäin epäterveellistä, mutta ihmiset eivät tiedosta tätä, eivätkä halua edes uskoa tätä. No, fruktoosin nauttiminen ilman riittävää koliinia ravinnossa, johtaa rasvamaksaan, josta kehittyy ajan kuluessa maksakirroosi, joka kehittyy ajan kuluessa maksasyöväksi. Ihmiset haluavat uskoa omaan utopiaansa, vaikka se olisi hengenvaarallista.
Ei tule syömällä marjoja tai hedelmiä. Niissä on myös kuitua, joka estää sen. Eikä kukaan jaksa syödä niitä niin paljon, että alkaisi haittaamaan. Pitäisi syödä kinokauoalla/pä
Kyllä tulee sillä elimistö ei tiedä mistä se hedelmäsokeri on peräisin. Ja kaikki hedelmäsokeri käsitellään maksassa lähteestä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan vegapekat aikaa akkamaisiakin. En ole koskaan tavannut miehekästä vegaanius. Ne on aina jotenkin tyttöjä. Itsepäisiä tyttöjä
Kuinkakohan feminiinisenä pidät esim. Lewis Hamiltonia?
Meidän kolmen hengen perheessä kaikki syövät useimmiten erilaisen aamupalan ja illallisen. Lapsi lähes aina. En pidä tätä ongelmana enkä jaksaisi taistella asiasta. Kaikkien ruoka on terveellistä, mutta pidämme eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan vegapekat aikaa akkamaisiakin. En ole koskaan tavannut miehekästä vegaanius. Ne on aina jotenkin tyttöjä. Itsepäisiä tyttöjä
Kuinkakohan feminiinisenä pidät esim. Lewis Hamiltonia?
Kyllähän siitä sellaiset piilohåmå-fibat tulee. Ottanee ahteriin.
No ei kukaan syö purjoa kuin keiton seassa, se on mauste. Kukka-ja parsakaali kannattaa tehdä gratiinina maistuu kaikille. Mikset tee salaattia ? Kokeile edes salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa jne
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan syö purjoa kuin keiton seassa, se on mauste. Kukka-ja parsakaali kannattaa tehdä gratiinina maistuu kaikille. Mikset tee salaattia ? Kokeile edes salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa jne
Mitä ihmettä? Kyllähän purjoa voi käyttää vaikka missä, ei se ole ainoastaan joku soppamauste. Just tein purjo-juustopiirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Älä ala paapomaan. Kyllä se sitten miestä itkettää, kun se eka sydänkohtaus tai muu verisuonitukos tulee.
Suurin syy noihin on geenit ja sukurasite, ei elintavat.
Se on ihan sama mihin sinä uskot sillä kyseessä ei ole mikään uskonasia vaan tieteellinen fakta. Koko höpötys monipuolisesta ruokavaliosta on täyttä sontaa sillä riittää että ravinnosta saa tarpeelliset ravintoaineet - ja ne ihminen saa lihasta sekä eläinrasvasta. Ei luonnossakaan eläimet syö 'monipuolisesti' vaan syövät tietyn hyvin spesifisen ruokavalion mukaisesti.