Mies ei suostu syömään vihanneksia
Miten tässä sitten laitetaan koko perheelle ruokaa ja lapselle monipuolisesti eri makuja, kun mies kieltäytyy pääsääntöisesti vihanneksista. Ei maistu parsa, ei purjo, ei selleri, ei herneet, eikä oikeastaan paprika tai kesäkurpitsa tai kukkakaalikaan. Ja tuossa tuskin edes kaikki. Kiva siinä sitten yrittää perheellä mitään kivaa ateriahetkeä, kun yksi yökkii jollekin ruuasta löytämälleen. Voiko tälle tehdä jotain?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea keksiä muuta, kuin että mies tekis itselleen omat ruoat, ja välttäis ongelmansa siirtämistä lapsille.
Ei ole mitään ongelmaa ravitsemuksen kannalta vain ideologiselta kannalta ongelmia löytyy
Todellakin on ongelma ravitsemuksen kannalta, jos lapset ei opi syömään normaalisti kasviksia.
Sulla on selvästi ideologia, jonka mukaan ihmisen ei tarvii syödä kasviksia. Mikään ravitsemustieteellinen tutkimustieto ei kuitenkaan tue näkemystäsi.
Ravitsemustiede ei ole tiedettä laisinkaan. Ihmisen biologiasta ja antropologiasta tiedämme että ihmisen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kaikki muu on sitä ideologista höpötystä.
Eri. Mu
Susi syö myös saaliin mahalaukun sisältöineen. Eli kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on miehessä valtavan epäviehättävä piirre kaikenlainen nirsoilu. Saa ja pitääkin nauttia hyvästä ruuasta ja pitää osata itse laittaa ruokaa ja arvostaa sitä. Jos voi syödä vain hiilarihöttöä ja rasvalihoja ja eineksiä niin hyi. Nuo vihanneksenpelkoiset yökkijät kyllä yleensä vetää ihan huoletta kaljaa vaaleaa leipää hampparia pitsaa...
Itse syön kasvipainotteisesti ja mies syö enemmän lihaa kuin minä mutta kokkaa meille wokkia ja lihapataa ja syö hedelmiä ja kasviksia. Jos jostain ei tykkää niin siitä ei silti lasten edessä yökötellä. Samaa perusjärjenkäyttöä kuin se, että lasten aikana ei olla naama nurinpäin kotitöistä eikä puhuta rahasta ahdistavasti jne.
Luodaan hyvä ilmapiiri ja näytetään hyvää esimerkkiä.
Hähää! Miten sun oma nirsoilu?
Mikä nirsoilu? :)
Syön lihaa, kalaa, munia jne. Allergioitakaan ei ole rajoittamassa. Syön vain kasvipainotteisesti, en nirsoile.
Vai onko nirsoilua se etten ole koskaan jatkanut minkään eineksiä ja karkkia närppivän miehen tapailua kun sellainen ei minulle sopisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea keksiä muuta, kuin että mies tekis itselleen omat ruoat, ja välttäis ongelmansa siirtämistä lapsille.
Ei ole mitään ongelmaa ravitsemuksen kannalta vain ideologiselta kannalta ongelmia löytyy
Todellakin on ongelma ravitsemuksen kannalta, jos lapset ei opi syömään normaalisti kasviksia.
Sulla on selvästi ideologia, jonka mukaan ihmisen ei tarvii syödä kasviksia. Mikään ravitsemustieteellinen tutkimustieto ei kuitenkaan tue näkemystäsi.
Ravitsemustiede ei ole tiedettä laisinkaan. Ihmisen biologiasta ja antropologiasta tiedämme että ihmisen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kaikki muu on sitä ideologista höpötystä.
Mitä ne metsästäjä-KERÄILIJÄT sitten oikein keräili? Käsilaukkujako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu: Älä yritä pakottaa muita toteuttamaan sinun henkilökohtaista ideologista ruokavaliota ja hyväksy se että että sinä et hallitse sitä mistä muut tykkää
Miten ihan perinteinen sekasyöjäkin on nyt Ideologinen ruokavalio 😂
Ainoa vaan että aloituksessa puhuttiin pelkästään kasviksista ja vihanneksista. Ei puhuttu sanallakaan sekaruuasta vaan pelkästään kasviksista
Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myös lihaa ja eläinperäisiä tuotteita, mutta puhuin kasviksista, koska ne, ja miehen suhtautuminen, on se ongelma
Ap
Ongelma on siinä, että sinä et jostain syystä hyväksy, että aikuinen ihminen ei syö sitä, mitä sinä haluat hänen syövän.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosien varrella vaan hyväksynyt sen, että miehet ovat erilaisia kuin me naiset. Miehille ei riitä vegaaniruoka vaan he tarvitsevat makkaransa ja pihvinsä.
Miesvegaanit (joita itsekin tunnen useamman) varmasti arvostavat hyväksyntääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosien varrella vaan hyväksynyt sen, että miehet ovat erilaisia kuin me naiset. Miehille ei riitä vegaaniruoka vaan he tarvitsevat makkaransa ja pihvinsä.
Eiks ne ookin vähän likkoja? Itsepäisiä likkoja?
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli kyse siitä ettei syö vihanneksia muun ruoan ohessa. Vegaaniruoasta ei puhuttu mitään.
Sekaruokavalioon kuuluu kasvikset, liha, hiilarit...
Vierailija kirjoitti:
No ne metsästäjät (miehet) metsästi ja söi mitä söi ja keräilijät (naiset) keräsi jämät ja näin ollen siivosivat samalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne metsästäjät (miehet) metsästi ja söi mitä söi ja keräilijät (naiset) keräsi jämät ja näin ollen siivosivat samalla
Eli et tiedä asiasta mitään 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen suurriistan häviämistä ihmiset olivat metsästäjiä. 100% löydetyistä luista on kuulunut typpi-isotooppianalyysin perusteella lihansyöjille - ihminen on luontaisesti hyperkarnivori. Täällä pohjoisessa ruokavalio on ollut pitkään ihan luonnosta johtuen inuiittien ruokavalion kaltainen. Keliakia, syövät ja diabetes jylläävät ihmispopulaatiossa kun syövät kasvisperäistä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu: Älä yritä pakottaa muita toteuttamaan sinun henkilökohtaista ideologista ruokavaliota ja hyväksy se että että sinä et hallitse sitä mistä muut tykkää
Ainoa vaan että aloituksessa puhuttiin pelkästään kasviksista ja vihanneksista. Ei puhuttu sanallakaan sekaruuasta vaan pelkästään kasviksista
Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myös lihaa ja eläinperäisiä tuotteita, mutta puhuin kasviksista, koska ne, ja miehen suhtautuminen, on se ongelma
Ap
Ongelma on siinä, että sinä et jostain syystä hyväksy, että aikuinen ihminen ei syö sitä, mitä sinä ha
Ap:n huolena lienee perheen ruokkiminen järkevästi ja terveellisten ruokailutapojen opettaminen lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ongelma on siinä, että sinä et jostain syystä hyväksy,
Ap:n huolena lienee perheen ruokkiminen järkevästi ja terveellisten ruokailutapojen opettaminen lapsille.
Sittenhän pitäisi jättää kasvisten syönti kokonaan pois.
Ennen suurriistan häviämistä ihmiset olivat metsästäjiä. 100% löydetyistä luista on kuulunut typpi-isotooppianalyysin perusteella lihansyöjille - ihminen on luontaisesti hyperkarnivori. Täällä pohjoisessa ruokavalio on ollut pitkään ihan luonnosta johtuen inuiittien ruokavalion kaltainen. Keliakia, syövät ja diabetes jylläävät ihmispopulaatiossa kun syövät kasvisperäistä roskaa.
Ei unohdeta, että ihminen on lajina kotoisin Afrikasta. Ja alunperin sekasyöjä. Toki proteiinipitoinen ruokavalio on kiihdyttänyt aivojen kehitystä, mutta ei siihen nykypäivänä eläinproteiineja vaadita. Tai ainakaan Albert Einstein, Benjamin Franklin tai Isaac Newton eivät tarvinneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! En ole koskaan tavannut MIEHEKÄSTÄ vegaania
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ongelma
Sittenhän pitäisi jättää kasvisten syönti kokonaan pois.
Osaisitko hyväksyä, ettei muut ihmiset usko tohon sun juttuun, vaan meille terveellinen ruokavalio on sellainen, jossa on monipuolisesti kasviksia. Ihan turha sun on inttää tuota omaa näkemystäsi, kun ap ei selvästikään jaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä miehekäs loppujen lopuksi muka tarkoittaa, mutta oon kyllä tavannut paljon suht äijämäisiä vegaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Ei unohdeta, että ihminen on lajina kotoisin Afrikasta. Ja alunperin sekasyöjä. Toki proteiinipitoinen ruokavalio on kiihdyttänyt aivojen kehitystä, mutta ei siihen nykypäivänä eläinproteiineja vaadita. Tai ainakaan Albert Einstein, Benjamin Franklin tai Isaac Newton eivät tarvinneet.
Väärin, ihminen on lihansyöjä. Ei ollut mitään kasviksia mitä syödä ja ensimmäiset työkalutkin kehitettiin luiden murskaukseen sekä lihan leikkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä miehekäs loppujen lopuksi muka tarkoittaa, mutta oon kyllä tavannut paljon suht äijämäisiä vegaaneja.
Siis ei mitään tirskuvia hörhelöitä kangasröijissa?
Onkohan kyseessä minun exäni?
Hän ei koskaan syönyt mitään kasviksia missään muodossa (en laske ranskiksia ja pizzan tomaattitäytettä kasvikseksi). Oli oppinut tavan isältään, joka niin ikään jätti kasvikset aina syömättä. Hänen vanhempansa olivat antaneet lapsensa sooloilla ruokansa suhteen ihan pienestä pitäen asettamatta mitään rajoja. Tämän seurauksena mies söi aikuisenakin usein kuin leikki-ikäinen, joka viettää unelmiensa vanhemmista vapaata päivää. Einespizzaa, ranskalaisia, nugetteja, nakkeja, vanukkaita, kaupan suklaakakkua jne. Miehellä oli kaiken lisäksi sellainen sairaus, johon huolellisesti suunniteltu ruokavalio olisi tuonut suuren avun.
Minusta tällainen on vain äärimmäisen epäkypsää, ja minun on vaikeaa kunnioittaa tällä tavalla käyttäytyvää aikuista ihmistä. Mutta itsepähän sahaa omaa oksaansa. On varmasti vaikeaa ja suututtavaa opettaa lapsille terveitä elintapoja, jos toinen vanhempi käyttäytyy näin.
Toki ei haittaa, kunhan mies ei siirrä lapsille samanlaista asennetta.
Lapsia ei pidä pakottaa syömään mitään, mutta lapsille tulee tarjota monipuolista terveellistä ruokaa, jota kyllä luonnostaan oppivat syömään.