Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku: jos et edennyt rekrytoinnissa, kysytkö parannusehdotuksia hakemukseen?

Vierailija
10.01.2025 |

Olet saanut palautetta, jos, niin millaista? Miten esität toiveesi saada palautetta?

Mietin tässä, että kun ensimmäistä kertaa oikeasti korpesi etten päässyt edes haastatteluun, niin kysyisin miten voisin parantaa hakemustani jatkossa..

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee iloisesti sekaisin hakemuksen tekeminen vs työn tekeminen, vaikka niiden ero on kuin yö ja päivä.

Hakemuksella pitäisi vasta herättää kiinnostus ja aina kiinnostavakaan hakemus ei silti joka paikassa kiihota.

Vierailija
22/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan en oo saanu palautetta, aina joku massa viesti osoitteesta jota tuski kukaa lukee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi kysellä, koska ei ns. työnantajalla ole aikaa edes sitä kieltävää vastausta lähettää, niin miksi hänelle olisi aikaa ja/tai halua hakemukseni puutteista keskustella.

Vierailija
24/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska ymmärrän teatterin teatteriksi. Mieti tapaus Finnkinoa: yli 800 hakijaa, joilla ei ole mitään "parannettavaa".

Mieti kuinka hyödyllistä olisi kenellekään jos nämä kaikki (temppuradankin temppuilleet?) ei-valitut kilvan nurkuisivat palautetta.

Vierailija
25/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi kysellä, koska ei ns. työnantajalla ole aikaa edes sitä kieltävää vastausta lähettää, niin miksi hänelle olisi aikaa ja/tai halua hakemukseni puutteista keskustella.

Toisaalta tällainen "ei aikaa luusereille hehee" kerska-asenne/imagon rakennus ja ylläpito/viestintä kertoo ko. firmasta karuja totuuksia ja kohahduttavaa (konkurssikypsää) kieltä. 

häshtäg huomiotalous

Vierailija
26/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voisit olla nuorempi, laihempi, kauniimpi/komeampi, koulutetumpi, työkokeneempi, hauskempi, parempityyppi, muutenvaantarkemminmäärittelemättä sopivampisopivin ja silti vielä halvempihalvin tai mieluiten (puoli-)ilmaisorja. Tämän (asiattoman, mutta yleispätevän) raatorehellisen tylytyksen voi toki sokerikuorruttaa, mutta ydin - se ei siitä muuksi muutu.

Vierailija
27/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkaisin ulista hakemuksesta kun työntekijä valitaan työssä osaamisen ei hakemuksen tekemisen osaamisen perusteella?

Se todellinen, konkreettinen työssä osaaminen selviää kuitenkin aina vasta myöhemmin. Virherekrytointeja tapahtuu koko ajan, joten oppimiskäyrä työnantajillakin.

Kannattaa muistaa, että paperi on pelkkää paperia (hyvä/huono hakija paperilla - käytännössä voi olla päinvastoin) ja siihen voi kuka tahansa säveltää mitä tahansa.

Vierailija
28/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen kysynyt: valtion virkaan valittiin mies, jolla koulutusta, työkokemusta ja osaamista oli selvästi vähemmän kuin minulla. Rekrytointifirman poika sai paniikin kun kysyin, väitti että hakemustani ei koskaan ole tullut perille, mutta kerroin, että minulla on tallessa "kiitos hakemuksestasi" - viesti. Rekryfirman poika kysyi ikääni, sanoin 48 v, jolloin poika kertoi, että hakemukseni oli AUTOMAATTISESTI HYLÄTTY IKÄNI PERUSTEELLA. Duunin sai 36v mies, tuttavani. Varmaan sekin ajan kanssa oppi homman.

Vierailija
29/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkaisin ulista hakemuksesta kun työntekijä valitaan työssä osaamisen ei hakemuksen tekemisen osaamisen perusteella?

Kyllä minä ainakin haluaisin palautetta siitä, että miten olisin voinut tehdä hakemuksen paremmin, jotta olisi edes haastatteluun päästä. Voi kai sen kysyä sillä tapaa, että ei ole ulinaa?

ap

Ilmeisesti et ole koskaan saanut ilmoitusta, että sinua ei valittu haastatteluun.

Se ilmoitus, että en päässyt haastatteluun, alkaa sanoilla: "Älä vastaa tähän viestiin." Joskus tuo lukee sekä viestin alussa että lopussa.

Missään ei ole sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa, josta voisin kysyä perusteluja hakemuksen hylkäämiseen.

Vierailija
30/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin haluaisin palautetta siitä, että miten olisin voinut tehdä hakemuksen paremmin, jotta olisi edes haastatteluun päästä. Voi kai sen kysyä sillä tapaa, että ei ole ulinaa?

ap

No minä rekrytoijana vastaisin todellakin että ei se ole hakemuksestasi kiinni, vaan koulutuksestasi ja kokemuksestasi.

Entä kun koulutus ja kokemus on kohdillaan ja silti ei pääse haastatteluun? 

Vierailija
31/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voisit olla nuorempi, laihempi, kauniimpi/komeampi, koulutetumpi, työkokeneempi, hauskempi, parempityyppi, muutenvaantarkemminmäärittelemättä sopivampisopivin ja silti vielä halvempihalvin tai mieluiten (puoli-)ilmaisorja. Tämän (asiattoman, mutta yleispätevän) raatorehellisen tylytyksen voi toki sokerikuorruttaa, mutta ydin - se ei siitä muuksi muutu.

Niihin paikkoihin, joihin minä haen, pitäisi minun olla ainakin nuorempi, vähemmän koulutettu, tyhmempi ja epärehellisempi.

Vierailija
32/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen kysynyt: valtion virkaan valittiin mies, jolla koulutusta, työkokemusta ja osaamista oli selvästi vähemmän kuin minulla. Rekrytointifirman poika sai paniikin kun kysyin, väitti että hakemustani ei koskaan ole tullut perille, mutta kerroin, että minulla on tallessa "kiitos hakemuksestasi" - viesti. Rekryfirman poika kysyi ikääni, sanoin 48 v, jolloin poika kertoi, että hakemukseni oli AUTOMAATTISESTI HYLÄTTY IKÄNI PERUSTEELLA. Duunin sai 36v mies, tuttavani. Varmaan sekin ajan kanssa oppi homman.

Säälittävää, että edes valtio ei vastuullisesti hoida itse omia rekrytointejaan vaan juosten kusten hosuttu hätähäseltäminen vähän sinne päin ja kehtaavat vielä surutta nakata rekryfirman poikapoloisen bussin alle. Ei se täten mikään ihme ole, että talous, syntyvyys ja kaikki kuralla Suomi Finland Oy Ab Ltd:ssä. Syyhän on vain ja ainoastaan työttömissä ja missä milloinkin.

Vierailija
33/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoija nimeää palkka alueen minkä verran palkka oikeasti voi olla tämä heti työmainoksiin jo, näkee onko työnantaja tosissaan vai ei

Vierailija
34/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän vaatimus olisi lopetettu ajat sitten, jos jokainen olisi pyytänyt aina palautetta hakemuksestaan.

Vierailija
35/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös rekrytoija kertoo välittömästi onko kyse toisen henkilön korvaamisesta.

Vierailija
36/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Paraskaan hakemus ei riitä, jos sinä itse et täytä tehtävän kriteerejä. Lisäksi työnantajalla ei ole mitään kiinnostusta neuvoa sinua hakemuksenteossa, heitä kiinnostaa vain palkattavan henkilön osaaminen ja muut työhön liittyvät tehtävät eikä se, että hakemuksessa on kivoja kuvia tms.

Vierailija
37/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oleellisempaa olisi kysyä, mikä koulutuksessa, osaamisessa tai työkokemuksessa jäi vajaaksi?

Itse en ainakaan työhakemuksia lukiessani anna juurikaan painoarvoa jollekin fontin valinnalle tai kappalejaolle riviväleineen, kun etsin suorittavan työn tekijöitä firmaamme.. reaaliosaaminen merkitsee.

T. Pikkupomo

Vierailija
38/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio ei käytä rekryfirmoja.

Vierailija
39/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin paikkoihin, joihin minä haen, pitäisi minun olla ainakin nuorempi, vähemmän koulutettu, tyhmempi ja epärehellisempi.

Epärehellisyys (ei kai firmalle vaan tarvittaessa firman puolesta?) ei paljoa "auta" jos on samalla tyhmä, sillä aina kun avaa suunsa välitön riski puhua ohi suunsa.

Vierailija
40/140 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se rekrytoija sille mitään mahda jos hakemuksessasi ei ole substanssia eli siis riittävää osaamista ja muuta ei löydy. Jos ne ovat kunnossa ja selkeästi kerrottu niin ei sen hakemuksen ulkoasulla ole mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan