Miksi Helsinki ei ole enää houkutteva kaupunkina.
Mitkä on asiat jotka ovat tehneet Helsingistä vähemmän houkuttelevan kaupungin. Aiemmin oli "ruuhkaa" nyt asunnot tyhjillään, väki vähenee. Opiskelijat ovat oman aikansa ja valmistuttuaan poistuvat, kiitos näkemiin.
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin Helsingin ydinkeskustaan muuttaa. Mutta olisi kallista ja auton parkkeeraus ongelma. Ankeat lähiöt ei kiinnosta.
Aina voi vuokrata paikan parkkihallista tai ostaa tai vuokrata tallin. Minulla on kaksi autoa ja tallipaikkaa keskustassa, eli pysäköinti on ihan ratkaistavissa oleva kysymys.
On se outoa kyllä miten Helsingin houkuttelevaisuus katosi. Meillä suku on stadilaista, mutta äitini muutti avioliiton myötä pois Helsingistä. Kun muut lähti kesällä landelle, minä lähdin landelta serkkujen luokse stadiin. Meren tuoksu, kalliot ja pääkaupungin vilkas elämä, oli mahtavia kesiä. "Heti, kun valmistun muutan stadiin, slangikin hallussa."
Ei mennyt ihan niin, tai meni, mutta nykyään käyn stadissa vain pari kertaa vuodessa, sukujuhlissa tai työni vuoksi ja se riittää hyvin. Kyllä se on tuo outo kulttuuri lieveilmiöineen, joka sai minun mielipiteeni muuttumaan. Pilattu unelmieni kaupunki.
Tiedän hyvin, että siellä on paljon asuinalueita, joissa ongelmat eivät näy, mutta kokonaisuutta ajatellen, en halua kasvattaa siellä lapsiani. Menohan vain pahenee vuosien myötä, kun kantaväestön ja tulijoiden syntyvyys on eri luokkaa.
homppuja ja somali somppuja liikaa ja wokettajapikkutyttöjä
Vierailija kirjoitti:
On se outoa kyllä miten Helsingin houkuttelevaisuus katosi. Meillä suku on stadilaista, mutta äitini muutti avioliiton myötä pois Helsingistä. Kun muut lähti kesällä landelle, minä lähdin landelta serkkujen luokse stadiin. Meren tuoksu, kalliot ja pääkaupungin vilkas elämä, oli mahtavia kesiä. "Heti, kun valmistun muutan stadiin, slangikin hallussa."
Ei mennyt ihan niin, tai meni, mutta nykyään käyn stadissa vain pari kertaa vuodessa, sukujuhlissa tai työni vuoksi ja se riittää hyvin. Kyllä se on tuo outo kulttuuri lieveilmiöineen, joka sai minun mielipiteeni muuttumaan. Pilattu unelmieni kaupunki.
Tiedän hyvin, että siellä on paljon asuinalueita, joissa ongelmat eivät näy, mutta kokonaisuutta ajatellen, en halua kasvattaa siellä lapsiani. Menohan vain pahenee vuosien myötä, kun kantaväestön ja tulijoiden syntyvyys on eri luokkaa.
RASISTI!
kadut täynnä N-sanoja ja arabeja
helsingissä ei ole edes lentokenttää
Kyllä tämä kaikesta huolimatta houkuttelee enemmän kuin pönde tai Suomen muut kaupungit. Ainoa ongelma on asumisen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi syy miksi tyttärien kanssa muutettiin pois Helsingistä.
https://pbs.twimg.com/media/GghCP_zXsAAaZc9?format=jpg&name=large
RASISTINEN VIHATILASTO!
Onko kyse H.gistä vai koko pk-seudusta?
Vierailija kirjoitti:
helsingissä ei ole edes lentokenttää
Lentokenttä kannattaakin tehdä jättömaalle kaupungin ulkopuolelle.
Kaveri muutti sinne täältä maalta teini-ikäisten lastensa kanssa reilu vuosi sitten. Mietittiin jo silloin että onkohan kovin hyvä idea. Nyt vuoden kuluttua toinen lapsi puljautuu jo huumeiden kanssa ja on lastensuojelun asiakkaana.
Itse helsinkiläisenä kirjaan kaupungin plussat ja miinukset:
Plussat
+ suuri kaupunki, jossa puuttuu pienille kaupungeille tyypillinen kyräily ja muiden asioihin sekaantuminen
+ moniarvoinen kaupunki, saat olla sellainen kuin olet
+ paljon nähtävää, kuten museoita, kivoja ravintoloita, hyvä kaupan palvelutaso ja valikoima
+ kehittyvä kaupunki
+ hyvä julkinen liikenneverkosto
Miinukset
- keskustan tilanne huolettava, paljon tyhjiä liiketiloja, suurin osa palveluista siirtynyt Triplaan
- asumisen kalleus. Köyhällä varaa vain lähiöasuntoon. Omakotitalot käytännössä hyvätuloisten asumuksia
- segregaatio ja itälähiöiden haastava tilanne, jengiytyminen nuorison piirissä
- julkinen liikenne tuo asemien ympäristöön myös sosiaaliset ongelmat, kuten päihteet
- huono-osaisuus ja köyhyys silmiinpistävää, myös hoitamattomat mt-ongelmat näkyvät katukuvassa
Se miksi karaoke paikoissa vielä on juhlijoita eikä niinkään yökerhoissa, johtuu siitä että karaoke pitää tulijat loitolla. Kantaväestö voi turvallisesti bailata niinkuin vanhoina hyvinä aikoina.
Helsinkiin muualta muuttaneet hahmottavat Helsingin ja Stadin yleensä vain kantakaupunkina.
Helsingissä on kuitenkin paljon kivoja ja rauhallisia omakotitaloalueita, jolla voi olla ihan kivat koulut ja suuri sosiodemografinen yhtenäisyys. Niillä asuminen tietysti on kalliimpaa.
Vihreiden virheellinen ja suorastaan tyhmä kaupunkipolitiikka on pilannut Helsingin. Lisäksi vihreiden tekemiset ovat kaikkea muuta kuin vihreitä. Puistoja tuhotaan ja kaavoitetaan rakennuksille kuten parkkijalleille. Vihreöt eivät ole ekologisia ja heidän viittauksensa arvovalinnoissaan tieteellisyyteen ovat usein pseudoa ja mututietoa.
Juuri näin. Itsellä ei ole muutto edessä, vaan takana. Koska en ole enää työelämässä, olin vapaa valitsemaan asuinpaikan. Helsinki on out. Mitään en tarvitse Helsingistä, kaiken saa muualtakin, yleensä vielä halvemmalla.Taakse jäivät ruuhkat, pitkät matkat menit minne vaan, koulut joissa puhutaan yli 30:tä kieltä, persialaista toria muistuttavat ostarit, kaupungin toiminta kantaväestöä kohtaan jne,jne. Kämpän kun möi, muualta tuplasti suuremman ostettua jäi pikkupesämunaa tilille muutama sata tonnia.
70 vuotta stadissa riitti, takaisin ei ole kaivattu. Ympärillä rauhallinen, puhdas ja hoidettu pikkukaupunki, jossa paremmat terveyspalvelut ja kaikki muutkin palvelut. Siitä vaan valitsemaan itselle parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
R ASI STI!
Täytyy olla vähän r a s i s t o. M u tiaiset vois palauttaa omiin maihinsa
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin muualta muuttaneet hahmottavat Helsingin ja Stadin yleensä vain kantakaupunkina.
Helsingissä on kuitenkin paljon kivoja ja rauhallisia omakotitaloalueita, jolla voi olla ihan kivat koulut ja suuri sosiodemografinen yhtenäisyys. Niillä asuminen tietysti on kalliimpaa.
ja taustalla jatkuva liikenteen melu 24/7 kehäteistä ja motareista
Vihreät idiootit johtavat Helsinkiä. Siinä se suurin syy
Tervemenoa. Helsinkiläisenä veronmaksana olen hyvilläni jokaisesta lähtevästä tukiensaajasta, jotta tilalle saadaan veronmaksajia.