Ilmastonmuutos lähenee peruuttamatonta pistettä
Nyt ollaan ylitetty kriittiseksi arvioitu 1,5c asteen raja.
Vaarana on ns. takaisinkytkennät, eli tarpeeksi pitkälle edennyt lämpeneminen lisää lämpenemistä
mm.
-ikiroudan sulaminen vapauttaa valtavat metaanipäästöt, mikä on vahva kasvihuonekaasu
-lämmennyt valtameri sitoo vähemmän hiilidioksidia
-kuivuuden lisäämät metsäpalot vapauttavat suuria määriä hiilidioksidia
Kommentit (719)
Oho jo melkein 700 asiantuntijakommenttia foorumilla
Vierailija kirjoitti:
Itse päävihreä oli tätä mieltä:
Pentti Linkola tyrmää tyttöjen koulutuksen ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi
Miksei vihreät sitten noudata Linkolan oppia? Eikä se vihertäminen tässä kohtaa enää kiinnosta? Pitää vaan miehiltä ottaa autot ja harrastukset pois.
Ja rahat.
EI todisteita ihmisen aiheuttamasta ilmastomuutoksesta!
Ilmastonmuutos ei ole ihmisen syy, väitti fyysikko Jyrki Kauppinen ja singahti maailmanmaineeseen Minä en ole skeptikko, minä tiedän
Kesäkuun päätteeksi Turun yliopiston fysiikan emeritusprofessori Jyrki Kauppinen latasi nettiin tekstin. Se oli kuusisivuinen tutkimustulos, jonka Kauppinen oli eläkepäivinään laskenut kollegansa Pekka Malmin kanssa.
Ei todisteita ihmisen aiheuttamasta merkittävästä ilmastonmuutoksesta, kertoi otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos, vihersiirtymä ja sähköautot: maailmanhistorian suurin kusetus.
T. Elon Musk (mutta nauran matkalla bankkiin)
Me kanssa mennään pankkiin, nostetaan 17 000 miljardia dollaria.
Terv. Monikansalliset veroparatiisi - kaivosyhtiöt ja myrkkyakkutyhtiöt
Se on hienoa että eläkkeellä olevan fyysikon tutkimus kumoaa kaikkien oikeiden ilmastontutkijoiden työn. Näin se tiede toimii.
Vierailija kirjoitti:
Uskon heti ilmastonmuutokseen, jos vihreät ja vasemmistosossut ottavat Linkolan vaatimuksen tyttöjen koulutuksen lopettamisesta puolueohjelmaansa!
Vierailija kirjoitti:
Se on hienoa että eläkkeellä olevan fyysikon tutkimus kumoaa kaikkien oikeiden ilmastontutkijoiden työn. Näin se tiede toimii.
Oletko sokea, lukutaidoton vai tyhmä? Ehkä kaikkea tätä?
Tutkijaryhmä tyrmää suuret ilmastosopimukset
Kansainvälinen tutkijaryhmä arvostelee rajusti nykyistä ilmastopolitiikkaa. Ryhmän mukaan suuret kansainväliset sopimukset, kuten Kioton sopimus, eivät toimi käytännössä. Päästöjen vähentämistä ei voida tutkijoiden mukaan asettaa ilmastopolitiikan päätavoitteeksi, vaan se tapahtuu muun kehityksen sivutuotteena.
Mehän toteutamme ja seuraamme IPCC ilmastohätäraportteja. IPCC on poliittinen, suuresta rahoituksesta nauttiva järjestö, joka valikoi tutkimustulokset. Paljon tutkimusta ja toisia näkökantoja jää piiloon. Tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mehän toteutam -toja jää piiloon. Tahallaan.
Niin, IPCC on ikiliikkuja jonka elämä on kiinni ilmastonmuutoksesta. Mitä pahempana se julkistetaan, sitä enemmän saadaan rahaa. Toisessa tapauksessa loppuu hyvät hallintopaikat ja tulot.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos, vihersiirtymä ja sähköautot: maailmanhistorian suurin kusetus.
T. Elon Musk (mutta nauran matkalla bankkiin)
Noista kusetusta on ainoastaan vihersiirtymä ja sähköautot. Jälkimmäiset vaatii niin paljon kaivoksia, että ympäristöhyöty jää olemattomaksi, ja tosiaan vihreä siirtymä ei kapitalismin sisällä tule onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun Kiina ja Intia tajuaisivat lopettaa jumalattoman saastuttamisen.
On se tietysti hyvä että Suomessakin metitään miten toimitaan mutta ei se auta jos muut elää kuin Ellun kanat.
Intia ja Kiina edelleenkin tuottaa kaikki länsimaiden tavarat, ja ne päästöt luetaan heidän päästöikseen, eikä meidän. On siellä toki saastuttajia omastakin takaa, mutta saastuttavat henkeä kohden paljon vähemmän kuin länsimaalaiset.
Vierailija kirjoitti:
EI todisteita ihmisen aiheuttamasta ilmastomuutoksesta!
Ilmastonmuutos ei ole ihmisen syy, väitti fyysikko Jyrki Kauppinen ja singahti maailmanmaineeseen Minä en ole skeptikko, minä tiedän
Kesäkuun päätteeksi Turun yliopiston fysiikan emeritusprofessori Jyrki Kauppinen latasi nettiin tekstin. Se oli kuusisivuinen tutkimustulos, jonka Kauppinen oli eläkepäivinään laskenut kollegansa Pekka Malmin kanssa.
Ei todisteita ihmisen aiheuttamasta merkittävästä ilmastonmuutoksesta, kertoi otsikko.
Et tainnut itsekään lukea tuota koko artikkelia. Useampi asiantuntijahan teilasi siinä Kauppisen väitteet.
Vierailija kirjoitti:
Kommaripropagandaa!
Milloinpa persu tiedettä uskoisi...
Tykkään että nyt sää menee plussalle niin kuin talvella yleensä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään että nyt sää menee plussalle niin kuin talvella yleensä välillä.
Menee plussalle ja sitten taas välillä ääripakkasille. Äärimmäiset pakkaset lisääntyy ilmastonmuutoksen myötä, samoin voimakkaat myrskyt.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen. En pidä lumesta.
Lunta saattaa tulla ilmastonmuutoksen myötä paikoin jopa nykyistä enemmän, ja yhtäkkisesti paljon kerralla. Ilmastonmuutos lisää sään ääri-ilmiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen. En pidä lumesta.
Lunta saattaa tulla ilmastonmuutoksen myötä paikoin jopa nykyistä enemmän, ja yhtäkkisesti paljon kerralla. Ilmastonmuutos lisää sään ääri-ilmiöitä.
Lunta sataa vaihtelevia määriä, ei siihen vähääkään vaikuta ilmastohörhöjen valheelliset kauhuskenaariot.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006304552.html