Sydänlääkäri lahjottu rypsiöljyfirman mannekiiniksi, väitöskirjan mukaan kylmäpuristettu rypsiöljy on terveystuote
On todella epäeettistä mainostaa siemenöljyjä terveystuotteena mutta ilmeisesti raha ratkaisee tässäkin asiassa.
Kommentit (128)
Saako terveyskeskuskukseta näitä geenitestejä? No paremi vältellä näitä rypsiäljyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee rasvaa peruselintoimintoihinsa mutta puhdistettua valkoista sokeria/fruktoosi-siirappia ei yhtään mihinkään. Silti niitä on lisättynä huolestuttavia määriä useisiin teollisiin elintarvikkeisiin. Vaatii jo keskivertoa enemmän valveutuneisuutta ruokakaupassa tehdä oikeita valintoja.
Tähän pitäisi puuttua. Esim. vanhukset käyttävät valmisruokia helppouden takia. Ja nämä ns. ruot täynnä rasvaa, sokeria ja suolaa.
Mulla on viijen litran pänikkä rypsiöljyä... moottorisahan teräketjuöljyä. Ja rypsiä näyttää olovan.
Tuo väitöskirjan tekijä kehuu kylmäpuristettua rypsiöljyä. Tässäkin ketjussa on ihmisiä, jotka kuvittelevat, ettei sellaista ole edes olemassakaan. Väitöskirja kuitenkin tarkastetaan tieteellisesti, eikä nettisivustolla. Ei ole ollut vielä väitöstilaisuutta, katsotaan nyt, miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Tuo väitöskirjan tekijä kehuu kylmäpuristettua rypsiöljyä. Tässäkin ketjussa on ihmisiä, jotka kuvittelevat, ettei sellaista ole edes olemassakaan.
On muuten hemmetin pahanmakuista se kylmäpuristettu, aivan kuin joku mullan ja märän villasukan aromi siinä öljyssä
Vierailija kirjoitti:
Saako terveyskeskuskukseta näitä geenitestejä? No paremi vältellä näitä rypsiäljyjä.
Jos suvussa on viiskymppisenä "saappaat jalassa" kuolleita useampia, on todennäköistä, että on perinyt vanhemmiltaan tuon haitallisen geenin Apo-e4-geenin. Kannattaa kysyä terkkarista testiä. Yksityisiltä ainakin saa.
Se ei vielä tarkoita lyhyt ikäisyyttä, mikäli osaa vältellä elää oikein, syödä järkevästi ja liikkua paljon, vältellä kovia rasvoja eli mm. voita, kermaa eineksiä ja huonolaatuista, paistettua, käristettyä ruokaa. Makkaroita, ranskanperunoita yms.
Minulla ei ole geenin 4 versiota ja käytän voita melko paljon, toki enimmäkseen kylmäpuristettua luomu oliiviöljyä. Rypsiöljyä käytän voin kanssa pannulla.
Olipa tuossa typerä vastaus. Minun isovanhempani elivät 100-vuotiaiksi kun söivät puuroa, ruisleipää ja kasvirasvoja. Siemenet ja pähkinät pantiin suuhun.
Eri kasveilla erilaisia öljyjä.