Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydänlääkäri lahjottu rypsiöljyfirman mannekiiniksi, väitöskirjan mukaan kylmäpuristettu rypsiöljy on terveystuote

Vierailija
10.01.2025 |

On todella epäeettistä mainostaa siemenöljyjä terveystuotteena mutta ilmeisesti raha ratkaisee tässäkin asiassa.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rypsi kasvaa Suomessakin ja mun mielestä on järkevää ostaa kotimaista. Se on ilmastoteko.

Olen useissa Euroopan maissa tutkinut öljyhyllyjä marketeissa eikä niissä kyllä rypsiöljyjä ole näkynyt. Kyseessä todellakin suomalainen erikoisuus joka on hyvin valitettavaa kansanterveydenkin kannalta.

Niin, rakas ystävä, kun niissä on ollut vuosituhansia oliivipuita. Silti kreikkalaiset ovat ihan yhtä monta vuotta terveinä kuin suomalaiset vaikka niillä on oliiviöljynsä. 

Vierailija
42/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljylahkolaisia on tällä palstalla aikalailla öyhöttämässä, tietoa ei sovi hakea muuta kuin rypsiöljypullon etiketistä, mun puolestanne voitte pistää tutin siihen pulloonne ja posket öljyssä lussuttaa päivät pitkät, itse en rypsiöljyä käytä kun se näyttää aiheuttavan tuollaisia hurmostiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siemenöljyt on pahasta, koska kasvit muodostavat puolustukseen myrkkyjä. Näin olen kuullut. 

Näin olen kuullut ja uskon että. Lisäksi olen lukenut netistä.

Erittäin luotettavan kuulloista.

Vierailija
44/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt ainakin terveellisempää kuin voi.

Vierailija
45/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipubin Arska tietää nämä asiat paremmin kuin jotkut huuhaa proffat tai sydänlääkärit.

Luotan aina Arskaan.

Vierailija
46/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypsiöljylahkolaisia on tällä palstalla aikalailla öyhöttämässä, tietoa ei sovi hakea muuta kuin rypsiöljypullon etiketistä, mun puolestanne voitte pistää tutin siihen pulloonne ja posket öljyssä lussuttaa päivät pitkät, itse en rypsiöljyä käytä kun se näyttää aiheuttavan tuollaisia hurmostiloja.

Hyvä uhriutua siinä vaiheessa, kun sun omat argumentit eivät kestä päivänvaloa. Vai tajusitko nyt vasta, että oliiviöljyä lobataan kuluttajille niissä maissa, joissa oliiviöljyä valmistetaan? Maatalouspropagandaa ja miten se meni?

Vierailija
47/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rypsi kasvaa Suomessakin ja mun mielestä on järkevää ostaa kotimaista. Se on ilmastoteko.

Olen useissa Euroopan maissa tutkinut öljyhyllyjä marketeissa eikä niissä kyllä rypsiöljyjä ole näkynyt. Kyseessä todellakin suomalainen erikoisuus joka on hyvin valitettavaa kansanterveydenkin kannalta.

Olet siis ihan siteeratun sydänlääkärin veroinen tutkija. 😂

Kuka tää sydänlääkäri nyt sitten on ja mikä tutkimus? Saisko tietää ketä tässä siteerataan?

Vierailija
48/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilä muutenkin on jättänyt opetuslapsensa tänne ja asustelee ulkomailla suomalaisilta höynäytetyillä rahoilla. Pitää vielä puoskaripalvelua netissä (hinta joku 400€!!!/vuosi!!). 

Vierailija
49/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiä nyt käytetään eri opiskeluissakin aika kokonaisvaltaisesti eli kyllä siellä pitäisi se viimeinen tieto olla. Ulkohuusissa näyttää vielä joku lueskelevan vanhaa Raision mainoslehteä.

Vierailija
50/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko elintarviketeollisuus lobata ravitsemuspolitiikkaa niin, että ravitsemus on epäterveellistä ja ihmiset sairastuukin terveyden sijaan? Vai eikö elintarviketeollisuus voi lobata, koska poliitikot yms. pysäyttävät lobbausyritykset ollen ihmisten terveyden puolella? Kumpaan uskot?

Vierailija
51/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvauvastriimaaja MonniRS?

Vierailija
52/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan rypsiöljy on ihan kakkaa. Laitoin canola oilia sisältävää voidetta naamalleni ja iho tuli ihan punaiseksi ja kipeäksi. Samalla tavalla se tekee pahaa suolistollenikin.

Joten, ei se voi olla terveellistä!

Mäkin hieroin chiliä silmiin ja ne muuttui ihan punaiseksi, kirveli ja vuoti hulluna. Ei siis sovellu tämän perusteella ruoan joukkoonkaan!

Et ole hieronut :)

Vierailija
53/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkilä muutenkin on jättänyt opetuslapsensa tänne ja asustelee ulkomailla suomalaisilta höynäytetyillä rahoilla. Pitää vielä puoskaripalvelua netissä (hinta joku 400€!!!/vuosi!!). 

Ja nyt kun tarkastelin paremmin Heikkilän bisneksiä, niin onkin vaihtanut ovelasti vuosijäsenyyden ns: kursseiksi. Siellä on esim. monivaivainen nainen (olipas kauniisti sanottu, kumma kun ei moniongelmainen) -niminen kurssi hintaan 329€.

Siitä vain kaikki rahat Antille. Voitte sitten katsella Facesta kun Antti reissaa ympäri maailmaa teidän rahoilla samaan aikaan kun on jenkeistä hankittua selfhelpiä, konekäännettyä tekstiä vaihtoehtotyypeiltä lainattuna kalliisti kurssimuotoisena.

Vierailija
54/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettua rypsiöljyä markkinoidaan "pohjolan oliiviöljynä, kultaisena nektarina" joka on myös ns. terveystuote. Ei kai siinä mitään, kukin voi mainostaa miten tahansa.

Itselleni ratkaisee kyllä aika paljon myös maku ja rypsiöljyyn tehdyt ruuat ei kertakaikkiaan maistu hyvälle toisin kuin laadukas oliiviöljy. Vuosituhansia vanha välimerellinen ruokakulttuuri osoittaa voimansa edelleen.

Vierailija
55/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketeollisuus on väittänyt, että siemenöljyt ovat sydänterveellisiä niiden alhaisen LDL-kolesterolipitoisuuden vuoksi. Mutta se on ollut täysi valhe. Tiedämme nyt, että siemenöljyt itse asiassa pahentavat sydänsairauksia niiden tulehdusta aiheuttavan luonteen vuoksi.

Lähde? Ketkä me? 

Me tarkoittaa kaikkia tiedostavia, terveydestään kiinnostuneita kansalaisia.

Mikä on se tutkimustapa, jolla todennat terveellisyyden? Pelkkä oma kokemus on harhaanjohtava. Esimerkkinä turvavyön käyttäminen autossa. Olen ollut 48 vuotta autojen kyydissä tai kuljettajana tuhansien kilometrian ajomatkan vuosittain. Kertaakaan en ole tarvinnut turvavyötä, joten oman kokemukseni pohjalta turvavyön käyttö on turhaa. Silti jatkossakin käytän turvavyötä ja toivon muidenkin turvavyötä käyttävän.

Vierailija
56/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa on kuitenkin sairaampaa kuin koskaan (diabetes, ylipaino, suolisto-ongelmat jne.) silti samanaikaisesti rypsiä, vähärasvaista jne. saatavilla enemmän kuin koskaan. Eli tarjonta on suurempi, silloin myös kulutus on suurempi. Miksi emme ole siis parantuneet?

Vierailija
57/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilä on tiennyt tämän mannekiinihomman jo vuosia sitten. Viisas mies. 

Vierailija
58/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sydänlääkäri ja minkä rypsiöljyfirman? Onko kyseessä ainoa tutkimus alalta vai miten kukaan muu lääkäri tai tutkija ei olisi havainnut vilunkipeliä?

Vierailija
59/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti, kun jotkut olivat tutkineet, että auringonkukkaöljy on epäterveellistä, kun maissa, missä sitä suositaan, kuollaan nuorina. 

Suomalainen terveysproffa sanoi siihen, että eivät lainkaa ottaneet huomioon, että kyseisissä maissa vedetään viinaa ja tupakkaa myös ennätysmääriä maailmassa. 

Taisivat olla Romania ja Bulgaaria kyseessä, vai oliko Ukraina? 

Vierailija
60/128 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan juutuubista kansainvälisiä lääketiteen asiantuntijoita ja kyllä siellä melko kielteisesti näihin siemenöljyihin suhtaudutaan. Niillä ei taida olla ruokaöljytehtaiten osakkeita salkussa, eivätkä saa rahaa tehtailta tutkimuksiinsa.

Mistä tiedät mitä osakkeita näillä "Asiantuntijoilla" on salkussa ?

Mistä tiedät miltä tehtailta he rahaa saavat tai ovat saamatta ?