Miksi naiset kysyy heti ensimmäisenä että mitä teet työksesi?
Eihän työllä ole mitään tekemistä treffien kanssa.
Kommentit (237)
Miksi miehet kysyvät heti ensimmäiseksi mitä opiskelet?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille naisille miehen työ ja koulutus ovat tärkeitä. Ovat pinnallisia ja rahanahneita.
Japanilaiset naiset ei ole ikinä kysynyt ammattiani tai koulutustani. Kysyvät harrastuksista, mielenkiinnonkohteista ja Suomesta baareissa ja yökerhoissa Tokiossa.
Ok. Mä kysyn seuraavilla treffeillä mieheltä Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille naisille miehen työ ja koulutus ovat tärkeitä. Ovat pinnallisia ja rahanahneita.
Japanilaiset naiset ei ole ikinä kysynyt ammattiani tai koulutustani. Kysyvät harrastuksista, mielenkiinnonkohteista ja Suomesta baareissa ja yökerhoissa Tokiossa.
Suomalaisten naisten tulisi ottaa mallia japanilaisista naisista. Itsekkin tykkään niistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miten eroaa kysyä työstä vs. harrastuksista?
Mä kysyn seuraavilla treffeillä mieheltä Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas siis, mistä teiltä tulisi kysellä, miehet?
Harrastukset, asumismuoto, lemmikit/perhe, työ, henkilön lähihistoria. Riippuu varmaan miehestä mutta mielipiteitä yhteiskunnaliisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten tulisi ottaa mallia japanilaisista naisista. Itsekkin tykkään niistä enemmän.
Miksi meidän tulisi niistä ottaa oppia? Sinä voit ottaa japanilaisen naisen.
Mistähän se ap treffeillä oikein puhuu jos ei saa tutustua? Ei saa kysymällä kysyä onko jotain yhteistä. En halua treffeille apn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset, asumismuoto, lemmikit/perhe, työ, henkilön lähihistoria. Riippuu varmaan miehestä mutta mielipiteitä yhteiskunnaliisiin asioihin.
Asumismuoto on vaan tapa kysyä tuloista! Uliuliuli. Ja yhteiskunnalliset mielipiteet! Ja työ! Uliuliuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin......... Miksi suomalaisen naisen tulisi kehittää itseään................?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen olen oppinut, etten todellakaan kysy miehen yhteiskunnallisista näkemyksistâ treffeillä vaan jo ennen niitä. Persuhtavat miehet jäävät ilman treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin......... Miksi suomalaisen naisen tulisi kehittää itseään................?
Kehittää itseään olemaan kysymättä miehen työstä? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumismuoto on vaan tapa kysyä tuloista! Uliuliuli. Ja yhteiskunnalliset mielipiteet! Ja työ! Uliuliuli.
No mitä sitten? Ei kai nyt kukaan täyspäinen alla tyhjätaskun kanssa elämään? Minä kysyn naiselta ihan samoja asioita ja jos ei ole töissä tai on muuten talousvaikeuksissa niin suhdetta ei synny.
Ei ihmisestä sinänsä,mutta elämän vakaudesta se kertoo. Jos ihminen sanoo olevansa työtön, seuraava kysymys minulla olisi ilman muuta, että miksi olet työtön.
Aikuisen ihmisen nimittäin kuuluu tehdä työtä. Jos hän ei sitä syystä tai toisesta tee, sillä on merkityksensä. Jos on työtön siksi, ettei vain ole saanut töitä, tai on työkyvytön, se on eri asia kuin se, että kertoo olevansa työtön siksi, ettei kiinnosta tehdä töitä.
Jälkimmäinen häipyy minun elämästäni samantien. Ei ole paha asia, jos ei ole saanut töitä. Paha asia on, jos ei viitsi tehdä mitään.
Myös ammatti tai yleensä työpaikka kertoo ihmisestä hyvin paljon. Minulle kävisi mikä työ tahansa. Joten siinä mielessä ei ole olennaista, mitä se työ on, mutta joskus silläkin on merkitystä. Jos olisin vakaumuksellinen ateisti ja mies ilmoittaisi olevansa pappi, niin ehkä suhteellamme ei olisi tulevaisuutta. Tuo siis yksi karkea esimerkki.
Luuseri on äkäinen, koska nainen kyselee joutavia. Työhän on joutavaa. Ja yleensä nämä töitä välttelevät ovat muutenkin laiskoja ja heillä on kaikenlaisia ongelmia, joista en haluaisi olla osallinen
Tosin tiedän muutaman sellainen tyypin, jotka ei tee varsinaista työtä, mutta ovat tehneet harrastuksestaan ansaintakeinon. He on oman polkunsa kulkijoita ja tekemisissä lähinnä luonnon kanssa. Heillä ei ole ongelmia, on ehkä tasapainoisimpia ihmisiä joita tiedän. He on lähes aina "töissä" eikä taatusti ole deittipalstoilla. Mulle kelpaisi hyvin.
Naiset sanovat aina, että etsivät rakkautta, mutta usko minua, se on pelkkää puhetta.
Kun kerron, että työskentelen talousjohtajana ja ajan saksalaista luksusautoa, naisten katseet muuttuu. Yhtäkkiä naiset alkaa utelemaan: Ai, mitä firmassa teet? Asutko kalliissa asunnossa? Käytkö ulkomailla usein? Se on aina sama kuvio. Ei kiinnosta, kuka olen ihmisenä. Kiinnostaa vain, mitä voin tarjota.
Treffeillä käyminen on helppoa, kun taskussa on rahaa ja ulkokuori on kunnossa. Naiset hymyilevät, nauravat vitseille, jopa sellaisille, jotka eivät ole hauskoja. Mutta kun ilta päättyy ja hiljaisuus laskeutuu, en voi olla miettimättä: olisivatko he edes katsoneet minuun, jos ajaisin halvalla toyotalla ja asuisin yksiössä lähiössä?
Tiedän vastauksen. Raha tekee minusta mielenkiintoisen, ei persoonani. En syytä naisia, maailma nyt vain toimii niin että naiset viehättyy miehen rahoista ja ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksi eikä kaksi kertaa kun tinderissä mätsi poistuu jos kertoo olevansa hitsaaja 😞
Jotkut naiset on tyhmiä, hyvällä luokkahitsarilla on hyvä palkka ja töitä löytyy.
Ei tämä mikään sukupuolikysymys ole vaan kulttuuriin liittyvä. Suomessa ammatista ja työpaikasta kysyminen katsotaan helpoksi small talkiksi ja miehet kysyvät sitä ihan yhtä lailla kuin naisetkin. Minusta se on tungettelevaa ja itse en sitä ventovieraalta kysy, ellei hän itse ala puhua töistään. Se kun ei ole sikäli viatonta small talkia, että siinä kuitenkin kartoitetaan toisen sosiaalista statusta ja itse en halua tulla heti alkuun sen kautta määritellyksi.
Miehet näkee naisista sen tärkeimmän asian päälle mutta naiset ei näe sitä miehistä. Siksi täytyy kysyä.
Minä varmaan alkaisin muutenkin puhumaan töistäni kun ei minulla juuri muuta elämää ole tai harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksi eikä kaksi kertaa kun tinderissä mätsi poistuu jos kertoo olevansa hitsaaja 😞
Oho, kyllä minä vaan tykkäsin. Hitsaaminen on tärkeätä osaamista eikä käy keneltä vaan. Metallialalla riittää varmaan töitäkin. Ihan hyvä ammatinvalinta.
Minusta on mielenkiintoista kuulla, millaisia töitä ihmiset tekevät. Töistähän puhutaan myös kavereiden kesken. Se kertoo paljon ihmisestä, mille alalle hän on hakeutunut ja minkä tyyppinen työ häntä kiinnostaa. Työasiat usein myös pyörivät mielessä itsellänikin, ja iso osa päivän tapahtumista on tapahtunut töissä.