Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset kysyy heti ensimmäisenä että mitä teet työksesi?

Vierailija
09.01.2025 |

Eihän työllä ole mitään tekemistä treffien kanssa.

Kommentit (237)

Vierailija
41/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pieni tarina naisesta joka yliarvioi tasonsa.

Laura oli 32-vuotias ihan tavallisen näköinen joka oli panostanut koko elämänsä opintoihin ja työhön. Hänellä oli lista kriteereistä, joita hänen tulevan kumppaninsa piti täyttää: korkeakoulutus, vähintään 190cm pituus, hyvä työ ura, jaettavat kiinnostuksenkohteet ja intohimo matkustamiseen sekä luksukseen. Hän uskoi ansaitsevansa täydellisen miehen, sillä hänhän oli itsekin "täydellinen".

Tinder-profiilia selatessaan hän ohitti useimmat miehet sekunneissa. "Liian lyhyt. Ei tarpeeksi kunnianhimoinen. Ei matkaa ulkomaille kuvissa." Hän ei edes antanut mahdollisuutta tavallisille, rehellisille työmiehille, jotka olisivat olleet valmiita tekemään kaikkensa hänen eteensä.

Kun vuosia kului, Laura huomasi, että hänen ystävänsä, jotka olivat valinneet kumppaneikseen "tavallisia miehiä", näyttivät onnellisilta. Heillä oli perheitä, vakaa arki ja kumppanit, jotka välittivät aidosti.

Eräänä iltana, kun Laura tapasi vanhan ystävänsä Emilian, hän kysyi suoraan:

"Emilia, etkö koskaan ajatellut, että voisit löytää paremman miehen?"

Emilia hymyili. "Totta kai nuorempana haaveilin siitä. Mutta tajusin, että täydellisyys ei ole se, mikä tekee onnelliseksi. Riku rakastaa minua sellaisena kuin olen. Hän on tavallinen mies, mutta hän on minun tukeni ja turvani. Mitä enemmän vaatii, sitä vähemmän on tilaa rakkaudelle."

Laura jäi miettimään Emilian sanoja. Ehkä hänen odotuksensa olivat olleet epärealistisia. Ehkä onni ei ollut listassa kriteereitä, vaan kyvyssä nähdä arvo siinä, mitä joku tarjosi sydämestään.

Vierailija
42/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä, se vie niin paljon aikaa että et jouda oikeasti tienaamaan.

Töillä ei rikastu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen mies on yrittänyt siipeillä minun rahoillani. Kyllä se ammatti nykyään kiinnostaa ihan vaan sen takia, että tietää miehen pystyvän elättämään itsensä ja mielellään pystyvän myös osallistumaan esimerkiksi lomiin jne.

Tosin ne ihan hyvinkin tienaavat miehet ovat kyllä yrittäneet siipeillä, joten ei se hyvä ammatti silti tarkoita, ettei mies olisi golddiggeri.

Vierailija
44/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei kysy mun ammattiani ja työtä, tiedän että hakee vain yhden yön seuraa. Ilman noita tietoja ei pysty muodostamaan mitään mielikuvaa siitä, millaista yhteinen elämä, arki ja tulevaisuus olisi toisen kanssa. Ja turhaahan sellaiset mielikuvat ovatkin, jos ei ole tarkoitus kuin kevyesti tapailla.

No mitä muuta sä sitte luulet odottavas?

No eikös hän sanonut odottavansa yhteistä arkea?

Vierailija
45/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan kysyä, mutta en ole rahan perässä. Enempi työajat kiinnostaa ja että on töissä.

Minä saatan myös kysyä yleensäkin uudelta ihmiseltä tutuessa, että mitä teet työksesi. Kiinnostaa kuulla millä alalla toinen on, kyllähän se aina kertoo ihmisestä jotain. Tulotaso ei ole ensimmäinen asia jota mietin.

Vierailija
46/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei haluaisi pian treffeillä tietää missä asun, mitä teen työkseni ja onko minulla lapsia, mitä harrastan, olettaisin etten kiinnosta häntä. 

Jos hän aloittais utelemalla vaikka nukkuma-asentoani tai minkä ikäisenä opin uimaan, hän tuntuis friikiltä.

Vierailija
47/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassakone kilahtaa?

Vierailija
48/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei kiinnosta.

Vierailija
49/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei kysy mun ammattiani ja työtä, tiedän että hakee vain yhden yön seuraa. Ilman noita tietoja ei pysty muodostamaan mitään mielikuvaa siitä, millaista yhteinen elämä, arki ja tulevaisuus olisi toisen kanssa. Ja turhaahan sellaiset mielikuvat ovatkin, jos ei ole tarkoitus kuin kevyesti tapailla.

Ei, vaan lähinnä asumiskulujen, laskujen ja maksujen, kauppalaskujen ja ehkä velkojen  maksajaa.

Vierailija
50/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materialisteja, hypergamisia

Vierailija
51/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt enismmäisenä mutta melko pian kysyn. Jos olen kiinostunut miehestä ja haluaisin elää hänen kanssaan, niin haluan tietää että käykö hän ylipäätänsä töissä.

Vierailija
52/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ne miehetkin kysyy. Perus asioita, kun tutustutaan.

En ikinä kysy eikä kiinnosta naisen työ tai ammatti

Ap

Vierailija
53/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan lähinnä asumiskulujen, laskujen ja maksujen, kauppalaskujen ja ehkä velkojen  maksajaa.

Meehän pelle terapioimaan omia traumojasi jonnekin muualle.

Vierailija
54/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne miehetkin kysyy. Perus asioita, kun tutustutaan.

En ikinä kysy eikä kiinnosta naisen työ tai ammatti

Ap

Mikä kiinnostaa?

Vierailija
55/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanat pelästyvät, kun kuulevat, että toisella onkin jokin epätavallinen opintolinja tai ammatti.

Pakoon puikkivat ja hyvä näin. Muistan lehdistä 50 v sitten julkaistuja kirjeenvaihtoilmoituksia, haettiin suoraan puuronkeittäjää. Ammateista kelpuutettiin sairaanhoitaja tai opettaja! 

Vierailija
56/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas siis, mistä teiltä tulisi kysellä, miehet?

Vierailija
57/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt enismmäisenä mutta melko pian kysyn. Jos olen kiinostunut miehestä ja haluaisin elää hänen kanssaan, niin haluan tietää että käykö hän ylipäätänsä töissä.

Tottakai pitää kysyä! Jos on aikeissa perheen perustaminen, niin lapset eivät elä pyhällä hengellä. Tuista leikataan, joten niiden varaan ei voi jättäytyä.

Vierailija
58/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille naisille miehen työ ja koulutus ovat tärkeitä. Ovat pinnallisia ja rahanahneita.

Japanilaiset naiset ei ole ikinä kysynyt ammattiani tai koulutustani. Kysyvät harrastuksista, mielenkiinnonkohteista ja Suomesta baareissa ja yökerhoissa Tokiossa.

Vierailija
59/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän treffi nainen tuumaisi jos mies esittäisi vastaavan kysymyksen liki ensimmäisenä että kykenetkö elättämään itsesi vai olisiko se minun tehtäväni? Aika suora kysymys, kuten sekin että mitä teet työksesi, eli se että mitä tienaat. Minä olen tehnyt sen.

Joo, ja minä ostin naisen ja ihan tetoisesti. Pelin henki oli selvä heti alun alkaen ja molemmille. Jos ei nämä ehdot miellytä molempia, niin uutta tilalle, eikä kannata yhtään sen enempää jäädä ihmettelemään. Paljon helpompaa elämää molemmilla.

Vierailija
60/237 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas siis, mistä teiltä tulisi kysellä, miehet?

Että tykkäätkö tästä kahvilasta vissiin. Se nyt ainakin liittyy treffeihin. Ja onks toi kahvi hyvää. Ja millä tulit tänne. Sit voikin lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän