Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuninkaalliset naiset

Vierailija
09.01.2025 |

Tästä taas riidan aihetta. :)

Minusta esim. Ruotsin prinsessa Sofia, joka on ihan tavis, kantaa nykyään itseään todella arvokkaasti. Joku Fergie vaikuttaa paljon "rahvaanomaisemmalta kuin Sofia, vaikka on kai jonkin tason aatelinen ja ex-prinsessa. Ei ole noussut kusi päähän kuten esim. Meghanilla. Sofia ja miehensä näyttävät sopivan hyvin yhteen.

Yrmeä Princess Royal Anne on myös jotenkin vakuuttava. Mutta prinsessa Stephanien kauneus on liioiteltua, hänen kauneutensa on karkeaa. Samoin Carolinen tyttäreltä Charlottelta puuttuu isoäidin, Gracen, klassinen kauneus. Grace oli aatelinen ulkonäöltään vaikkei syntyperältään. :)

Ja kyllä Catherine hyvin hoitaa kuninkaallisen käytöksen ja viban.

Kenestä naispuolisesta kuninkaallisesta te pidätte? Tai ette pidä?

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen käsitys harmittomasta, hauskasta ja synkkää aikaa piristävästä rennosta toiminnasta sinulla.. ottaen huomioon, että ketju alkaa sanoilla: tästä taas riidan aihetta ja jo aloitusviesti on kummallinen.

Ehkä huomasit, että laitoin hymiön "riidan aihetta" -kohdan jälkeen, yritin viitata siihen, että usein näissä ketjuissa alkaa hirveä Meghanin ja Camillan sekä Dianankin haukkuminen. Mutta ihme kyllä, sitä ei ole niin paljon nyt esiintynyt. Ehkä hymiö karsi fanaatikot.

Mitä "kummallista" mun aloitusviestissä oikein oli? Vaikea itse sitä hahmottaa. Niin monenlaisia ajatustapoja mahtuu maailmaan, että itse en luokittele tuolla tavalla ihmisten aloituksia. Oletko mahdollisesti tosikko? Ja millä lailla tästä aiheesta saa keskustella, laittaisitko jotain ohjeita? t. ap

Vierailija
142/191 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, kyllästyykö nuo naiset koskaan pukeutumaan kauniisiin vaatteisiin ja olemaan meikattavina ja laitettavina ja katseiden kohteena. 

Entä pienet kuninkaalliset lapset: ajatelkaa niiden perspektiiviä isoissa palatseissa. He tottuvat siihen isouteen ja kullankimallukseen. Miten kuninkaallisena kasvaminen muokkaa ihmistä? Ei voi olla vaikuttamatta myöskään aikuiseen, jos kaikki koko ajan kumartelee. Ehkä sitä alkaa uskoa itsekin omaan erityisyyteensä.  t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että noi vanhemman polven naiset on paljon sisukkaampia. Mä en välitä hiihtämisestä, joten sitä en enää harrastaisi mutta jotenkin toi kuitenkin tsemppaa minuakin eteenpäin ja yrittämään. Ei tosiaan kannata laiskistua liian nuorena.

Eli voi noista kuninkaallisista katsoa vähän mallia ja esikuvaakin. Kriittisille tiedoksi :)

He ovat saaneet parasta hoitoa lapsesta asti. Hiukan eri asia kuin tavan työläinen, joka jonottaa päivystykseen kipeän nilkan kanssa kaaduttuaan jäällä.

Vierailija
144/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että noi vanhemman polven naiset on paljon sisukkaampia. Mä en välitä hiihtämisestä, joten sitä en enää harrastaisi mutta jotenkin toi kuitenkin tsemppaa minuakin eteenpäin ja yrittämään. Ei tosiaan kannata laiskistua liian nuorena.

Eli voi noista kuninkaallisista katsoa vähän mallia ja esikuvaakin. Kriittisille tiedoksi :)

He ovat saaneet parasta hoitoa lapsesta asti. Hiukan eri asia kuin tavan työläinen, joka jonottaa päivystykseen kipeän nilkan kanssa kaaduttuaan jäällä.

Mä menisin yksityiselle. Käyn niin harvoin lääkärissä, että pystyisin sen kyllä maksamaan.

Vierailija
145/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä Monacon hovista kukaan kaunis tai komea, ei edes nuorena. Albert varsinkin ollut aina ruma, hyvä esimerkki siitä miltä näyttää äitinsä näköinen mies jos äidin kauneus on pelkkää tuollaista tylsää pikkusievyyttä.

Aidosti kaunis nainen on sellainen, että hänen näköinen poika on KOMEA. Ja aidosti komea mies on sellainen, että hänen näköinen tytär on KAUNIS. 

Ketjun kommentit on hauskaa kurkistusta royalistien sielunmaisemaan :D Kaikenlaisia ihmisiä olemassa..

Älä ota liian vakavasti näitä keskusteluja ja mielipiteitä. :) Laitoin ketjun liikkeelle, koska halusin keskustella jostain harmittomasta ja hauskasta. Elämme synkkää aikaa, siksi voi ottaa välillä vähän rennommin.

On vähän hassua sanoa ketjun keskustelijoita "royalisteiksi", en usko, että nämä mielipiteet ovat

Siellä? Kuvitteletko, ettei meillä ole kiinnostavaa historiaa pengottavaksi aina kivikaudelle saakka? 

Vierailija
146/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että mikä se historia ja koko systeemin perimmäinen ajatus on? Ei mitään kivaa juttua.

Siis eikö saa olla kiinnostunut ei-kivoista jutuista niin kuin sodista esim?

Aikamme on tajuttoman moralistista. 1950-luvun kirkkovaltuuston ahdasmieliset tädit jää kyllä toiseksi näille heränneille.

Olen eri, mutta minua nimenomaan historian tuntijana ärsyttää, miten kuninkaalliset naivat taviksia ja silti pitävät kiinni kaiken maailman etuoikeuksista ja hölynpölystä, tyyliin kuninkaan voitelu.

Olisihan se kiinnostavaa, jos saisimme pitkästä aikaa häät kahden kuninkaallisen välille. Minulla on sellainen mielikuva, että jotkut toivoivat Viktorian ja Willem-Alexanderin välille suhdetta.

Vierailija
147/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin yksityiselle. Käyn niin harvoin lääkärissä, että pystyisin sen kyllä maksamaan.

Mitä arvoa tuollakin kommentilla oli? Oletko niin tynnyrissä kasvanut, ettet tajua, ettei kaikilla ole siihen varaa? Että kun sinäkin menisit, niin kaikki muutkin voivat mennä? Entäs ne lapset, joiden vanhemmat eivät vie lääkärille? Onko heidän oma vika, kun eivät tajua 5-vuotiaana säästää viikkorahoistaan yksityislääkärikuluja?

Vierailija
148/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä Monacon hovista kukaan kaunis tai komea, ei edes nuorena. Albert varsinkin ollut aina ruma, hyvä esimerkki siitä miltä näyttää äitinsä näköinen mies jos äidin kauneus on pelkkää tuollaista tylsää pikkusievyyttä.

Aidosti kaunis nainen on sellainen, että hänen näköinen poika on KOMEA. Ja aidosti komea mies on sellainen, että hänen näköinen tytär on KAUNIS. 

Ketjun kommentit on hauskaa kurkistusta royalistien sielunmaisemaan :D Kaikenlaisia ihmisiä olemassa..

Älä ota liian vakavasti näitä keskusteluja ja mielipiteitä. :) Laitoin ketjun liikkeelle, koska halusin keskustella jostain harmittomasta ja hauskasta. Elämme synkkää aikaa, siksi voi ottaa välillä vähän rennommin.

On vähän hassua sanoa ketjun keskustelijoita "ro

Kyllä. Ei meillä ole muinaista kuningasta, jolle olisi tehty vääryyttä. Ei roomalaisetkaan asuneet täällä.

Vierailija
149/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että mikä se historia ja koko systeemin perimmäinen ajatus on? Ei mitään kivaa juttua.

Siis eikö saa olla kiinnostunut ei-kivoista jutuista niin kuin sodista esim?

Aikamme on tajuttoman moralistista. 1950-luvun kirkkovaltuuston ahdasmieliset tädit jää kyllä toiseksi näille heränneille.

Olen eri, mutta minua nimenomaan historian tuntijana ärsyttää, miten kuninkaalliset naivat taviksia ja silti pitävät kiinni kaiken maailman etuoikeuksista ja hölynpölystä, tyyliin kuninkaan voitelu.

Olisihan se kiinnostavaa, jos saisimme pitkästä aikaa häät kahden kuninkaallisen välille. Minulla on sellainen mielikuva, että jotkut toivoivat Viktorian ja Willem-Alexanderin välille suhdetta.

Mitä se käytännössä olisi tarkoittanut? Jompikumpi olisi luopunut kruunustaan? Calle olisi ilahtunut, kun olisi saanut sittenkin pikku-Callen pallilleen?

Vierailija
150/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Unohdit varmaan, että Suomi oli osa Ruotsin valtakuntaa 600 vuotta ja täällä valtaa piti silloin kuningas.

Vierailija
151/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota liian vakavasti näitä keskusteluja ja mielipiteitä. :) Laitoin ketjun liikkeelle, koska halusin keskustella jostain harmittomasta ja hauskasta. Elämme synkkää aikaa, s

En unohtanut. Ruottalaisia ei lasketa.

Vierailija
152/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi yhtään pahoillaan vaikka Suomessakin olisi kuninkaallisia, vaikka sitten se veroissa maksaisikin.

Päinvastoin, jotenkin kun kyse on kuninkaallisista niin minua ei haittaa yhtään asetelma siitä että minä olen työläinen ja he ovat kuninkaallisia. En ole kateellinen heidän helpommasta elämästä jos sitä voi sellaiseksi kutsua.

Arvostan sitä asiaan liittyvää historiaa ja heidän kaunista pukeutumista. Kruununprinsessa Victoriankin päässä olen nähnyt kuvissa tiaran jonka arvo on varmaan mittaamaton, mutta kateus ei vaivaa yhtään. Eihän se tiara toki hänen oma ole mutta kuitenkin.

Voisin kuvitella olevani valmis vaikka olemaan palvelija heille vaikka minusta ei siihen varmaan olisi.

Vierailija
153/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvoa tuollakin kommentilla oli? Oletko niin tynnyrissä kasvanut, ettet tajua, ettei kaikilla ole s

Plus että on eri asia hoidattaa perusterveenä nuorena itseään harvoin kuin ikäihmisenä jatkuvasti yksityisellä. Kuinka moni pystyy yksityisellä maksamaan lonkkaleikkauksen, sydänoperaation ja lääkityksen tarkistukset, pallolaajennuksen, kaihin hoidon, syövän hoidon ja kaikki ne kalliimmat vaivat, joita ihmisillä iän myötä tulee vastaan.

Vierailija
154/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi yhtään pahoillaan vaikka Suomessakin olisi kuninkaallisia, vaikka sitten se veroissa maksaisikin.

Päinvastoin, jotenkin kun kyse on kuninkaallisista niin minua ei haittaa yhtään asetelma siitä että minä olen työläinen ja he ovat kuninkaallisia. En ole kateellinen heidän helpommasta elämästä jos sitä voi sellaiseksi kutsua.

Arvostan sitä asiaan liittyvää historiaa ja heidän kaunista pukeutumista. Kruununprinsessa Victoriankin päässä olen nähnyt kuvissa tiaran jonka arvo on varmaan mittaamaton, mutta kateus ei vaivaa yhtään. Eihän se tiara toki hänen oma ole mutta kuitenkin.

Voisin kuvitella olevani valmis vaikka olemaan palvelija heille vaikka minusta ei siihen varmaan olisi.

Samat ajatukset. Eihän tuollaisia koruja pääsisi edes näkemään jos ei olisi kruunupäitä, jotka niitä esittelisi.

Kyllä sitä jotain huvia saa olla rahvaallakin. Mäkin olisin jo ajat päivät sitten hakenut hoviin töihin jos Suomessa sellainen olisi.

Vierailija
155/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai siinä olisi käynyt, tai ehkä olisimme saaneet Yhdistyneet Ruotsi-Alankomaat. :)

Vierailija
156/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvoa tuollakin kommentilla oli? Oletko niin tyn

Silti ne sairastuu samoin kuin köyhemmätkin. Vaikka olisi kuinka kaikki kultaa ja kimallusta.

Vierailija
157/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kai siinä olisi käynyt, tai ehkä olisimme saaneet Yhdistyneet Ruotsi-Alankomaat. :)

Tämä oli vastaus kysymykseen, kuinka olisi käynyt, jos Viktoria ja Willen-Alexander olisivat menneet naimisiin. Lainaus ei toiminut. 

Vierailija
158/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, kyllästyykö nuo naiset koskaan pukeutumaan kauniisiin vaatteisiin ja olemaan meikattavina ja laitettavina ja katseiden kohteena. 

Entä pienet kuninkaalliset lapset: ajatelkaa niiden perspektiiviä isoissa palatseissa. He tottuvat siihen isouteen ja kullankimallukseen. Miten kuninkaallisena kasvaminen muokkaa ihmistä? Ei voi olla vaikuttamatta myöskään aikuiseen, jos kaikki koko ajan kumartelee. Ehkä sitä alkaa uskoa itsekin omaan erityisyyteensä.  t.ap

Se on oikeastaan aika kiehtovaa ja kaunistakin. Kunhan vaan ovat inhimillisiä palvelijoilleen niin olen valmis hyväksymään kuninkaallisten erityisaseman.

Samaten löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita omistautumaan hovin palvelemiseen. Se luo aika hienon kokonaisuuden ainakin tänä päivänä.

Vierailija
159/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne, Sophie ja Catherine on mun suosikkeja brittihovista. Sarahkin on ihan ok.

Ruotsin hovissa Sofia tosiaan on edukseen. Ehkä se johtuu siitä, että tyytyy olemaan hiljaa taustalla nättinä.

Norjan hovista Ingrid.

Tanskan hovista Mary. Margareetasta en oikein ole koskaan niin tykännyt.

Monaco ei ole minusta hovi ollenkaan.

Espanjan hovista ne tytöt on parhaita.

Oliko se Maxima Hollannin vai Belgian hovista? Siinä on näyttävä nainen myös ja tytär Amanda vaikka on vähän liian pulska.

Maximan tyttärellä Amalialla on hieman pulska isä, joten ehkä taipumus siihen on tullut isältä. Vanhin tytär on joka tapauksessa hauskan ja reippaan näköinen.

Vierailija
160/191 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjan hovissa nyt kyllä vaikeaa ja Tanskan hovikin horjuu jotenkin. Mietin että kuinkahan kauan Mary jaksaa esittää tyytyväistä? Onkohan antanut anteeksi Frederikille tämän töppäilyt?

Fredrik oli aikoinaan tosissaan rakastunut Maryyn. Onko siellä nyt taustalla viidenkymmenen villitys? Se ilmiö on pilannut monta avioliittoa. Tiedän muutamia tapauksia itsekin. Erään  perhetutun mies lähti vauhdilla onnelliselta näyttäneestä liitosta ja muutti  heti uuden naisen luokse. Surulinen vaimo alkoi huolehtia yksin lapsista ja elättää näitä. Jossain vaiheessa mies ilmestyi oven taakse pyrkimään takaisin. Mies oli puhunut oikein kauniisti, mutta se ei enää auttanut.